Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Idee Maastricht 2025: de High Line

Sluiten
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

Oorspronkelijk geplaatst door El Loco Bekijk bericht
    Op excursie bij Sappi

Het is een tijdje stil geweest rondom de High Line, maar door een slimme combinatie van een werk-gerelateerde excursie met een fun-gerelateerd MO-project, konden burgemeester en ik een kijkje nemen bij Sappi in Maastricht.

Spoorbrug en toekomstig Hilton (door een niet geheel schoon wc-raam in de directievleugel)[/CENTER]
    De PLEM directievleugel toiletvensters van het huidige AZC aan de Fran├žois de Veyestraat , lijkt mij geen Hilton toplocatie meer voor heel veel investeringen in gras kruiden mengsel op brug of daken. Beetje Stoepgroente,

Die hoge lijn kan volgens mij wel heel goed gebruikt worden als alternatieve voet-fietspad route van en naar het AMC De Heeg.
    Met afstekers naar de Boschstraat en Frontensingel en aansluiting aan de Cabergerweg fiets en wandel je een heel stuk relaxter dan op de Noorderbrug zelf.
    Je zit zo op de Parallelweg met weinig autoverkeer en via de Duitse Poort op de Bloemweg richting MECC <> en terug.

Wil je echter een rondje wandelen maak je aan de Duitse poort richtingswissel naar de hoge brug naar het Centrum.
    Dan vermijdt je ook die gevaarlijke Tramlijn als voetganger en fietser en kan zelfs per auto komende aan de Fort Willem weg of de Fronten Singel je auto kwijt en je huurfiets afhalen naast de oude gashouder.

ik kan als "niet de Limburger abonnee" overigens helemaal niets zien van en over de gepresenteerde plannen beste El Loco.
    iets te oud voor re-educatie
    iets te jong voor afschrijving
    m.a.w. stoere Maastrichtenaar in buitendienst

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Antonius Bekijk bericht
      ik kan als "niet de Limburger abonnee" overigens helemaal niets zien van en over de gepresenteerde plannen beste El Loco.
      Ik ben ook geen abonnee (meer), Antonius, maar als je op deze link klikt, zou je in elk geval het online-artikel moeten kunnen lezen. Gedetailleerde plannen zijn nog niet bekend gemaakt.

Ik vind het prima als de heren architecten er met "ons" idee vandoor gaan. Zo origineel is het ook allemaal niet. Ik vermoed dat die High Line in New York tientallen projecten wereldwijd heeft geïnspireerd. Plannen bedenken is niet zo moeilijk. De echte kunst zit hem in het gerealiseerd krijgen van de plannen.

Opmerking

Ik meen dat G. Kleuren al gezegd heeft; Gut geklaut ist halb gebaut. Het is iets saaier dan verwacht. Kijk eens op de website vanbureauVerbeek > https://www.bureauverbeek.nl/projecten/spoor-20-2/

Opmerking

Ik zie de trompetbloem al de bruggen kleuren. Wat ik mij afvraag is, hoe je nog de corrosie van de brugdelen kunt voorkomen, indien vergroend. En dan zitten we nog met de plannen nieuwbouw (200 appartementen, inclusief verticale tuinen) Landbouwbelang. Enfin, water is er genoeg in de buurt.
          De leefs mer eine kier .

Opmerking

Breur, ik denk dat je Rijkswaterstaat moet vragen inzake corrosie bescherming. Die brug is enkele jaren geleden weer eens in de nieuwe verf gezet en dat zal toch bij regelmaat moeten gebeuren. Dus met bomen en boomgrond aggregaat en ook nog een voetpad/fietspad niet echt een haalbaar prentje wat ze ons voorschotelen.

Het Landbouwbelang is met die nieuwbouw plannen veel interessanter. Zijn er links te vinden naar die plannen van die nieuwbouw?

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Antonius Bekijk bericht
              Breur, ik denk dat je Rijkswaterstaat moet vragen inzake corrosie bescherming. Die brug is enkele jaren geleden weer eens in de nieuwe verf gezet en dat zal toch bij regelmaat moeten gebeuren. Dus met bomen en boomgrond aggregaat en ook nog een voetpad/fietspad niet echt een haalbaar prentje wat ze ons voorschotelen.

Het Landbouwbelang is met die nieuwbouw plannen veel interessanter. Zijn er links te vinden naar die plannen van die nieuwbouw?
              Antonius: https://maastricht.pvda.nl/nieuws/la...-raadsbesluit/

Deze "folder" is ook wel aardig:
              https://www.mijngroeneloper.nl/appli...MBITIENOTA.pdf
              De leefs mer eine kier .

Opmerking

Bedankt Breur voor de extra informatie.

Opmerking

Bezig...
                X