Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Stadsfiguren Maastricht

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Haas
    replied
    Jawel hoor, dit moet Haas weer overkomen. Ik heb vakantie, en had besloten dagtochtjes te gaan maken. Ik dacht: iemand had het laatst over een splinternieuw winkelcentrum in Essen, waar vorig jaar oktober het tweede deel van werd geopend.

    Leuke rit: Veoliabus in Maastricht, Lijn 50 naar Aken, en met de Regiobahn naar Essen.

    Winkelcentrum viel me eerlijkgezegd wat tegen, maar het is een paradijs voor wie graag kledingwinkels plat loopt.

    Het was nog vroeg, en ik nam de trein naar Keulen.Ik ken het daar een beetje, weet hoe je moet lopen om in het centrum te komen (in feite sta je al in het centrum daar als je het station uit komt).

    Ik loop richting Peek en Cloppenburg, dat glaspaleis, ik was er nooit in geweest en wilde het weleens van binnen zien.

    Staat pal voor de ingang een goede bekende uit Maastricht.

    Wie kent immers Werner niet? Werner, die altijd met zijn orgeltje op de Grote Staat stond, en naar ik vanavond hoorde: ook bij Winterland present was. Hij nam altijd zijn hoed af voor de mensen die hem iets gaven, ook van mij kon ie altijd op een kleinigheid rekenen.

    Nu de reden van dit bericht: ik vroeg hem waarom ie niet meer in Maastricht stond.

    Er was een aantal redenen: hij kon zijn orgeltje moeilijk verplaatsen van de parkeerplaats waar ie normaal stond (Vrijthof), de parkeertarieven waren flink gestegen in de loop der jaren, alsmede de prijs voor de vergunning.

    Daar kwam nog bij dat ie last had van de vergunninglozen...........

    Iedereen hier weet dat daarmee dat zootje ongeregeld uit Luik bedoeld wordt.


    Hij kende mij wel meteen terug, toen ik zei: Hallo Werner, zei hij meteen: Ah, Niederlande, Maastricht.........

    Leave a comment:


  • Haas
    replied
    Niet alleen De Roeie Pierre, maar ook Therese Gorissen zag ik even langskomen. Dit in de categorie ''stadsfiguren'', want er waren nog meer bekenden bij, die niet onder die categorie vielen.

    Leave a comment:


  • Harrie
    Gast antwoordde
    Oorspronkelijk geplaatst door olijfje
    en deze natuurlijk:


    (Gepubliceerd in De Ster en overgenomen van de website www.zichtopmaastricht.nl )


    Pieter Lodewijk Joseph Geijsen, geboren ergens in 1929 of 1930, kunstschilder en levensgenieter van beroep. Onder die naam kent hem natuurlijk niemand. Beroemd (en berucht) werd hij onder zijn pseudoniem 'Roeie Pierre'. De schrik van het Quartier Latin van Maastricht. Verfoeid maar ook geliefd in de vele horecagelegenheden van de stad. Je zag hem vaak in de verte in zijn verfomfaaide witte pak door de straten waggelen. Je rook hem ook al van verre. Aan het einde van zijn carrière mocht hij nog maar in twee cafés zijn portie drank bestellen. Maar hij heeft indruk gemaakt, want hij zette per slot van rekening de medische wetenschap voor schut. Op deze foto zien we hem in café van Sloun aan de Tongersestraat.

    1.09.09 © Mellaart

    heb nog wat bewegende beeldenvan Roeie Pierre gevonden : [ame]http://www.youtube.com/watch?v=iCihvRyumkc&feature=related[/ame]

    ( @ 3:43 min.)

    met dank a/d de MVV supporters site

    Leave a comment:


  • burgemeester
    replied
    Een vriendin van me woonde vroeger naast dit heerschap. Om privacy redenen van deze man wil ik er niet teveel over kwijt, maar een erg prettig man scheen me dit niet.

    Leave a comment:


  • Breur
    replied
    Als ik zoiets zie, spreek ik zo'n figuur aan en kijk ik toch even naar het hondje! Dan kun je misschien nog iemand helpen. Meewarrig en zielig kijken en dan doorfietsen/lopen schiet niet echt op.:(

    Leave a comment:


  • rikth
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Haas Bekijk bericht
    Geen stadsfiguren meer gesignaleerd de laatste tijd?
    Wie is een stadsfiguur ? Het antwoord zal altijd arbitrair zijn.
    Deze man kom ik regelmatig tegen in de binnenstad. In de zomer met de outfit zoals op de foto's. In de winter altijd gekleed in een vliegeniers jack, lederen hoofddeksel en op de pantoffels.
    Ik weet niet wie hij is. Een kort fotoverhaaltje Het hondje dat hij achter zich aan sleept, en waar de studenten op de laatste foto, zo bezorgd naar kijken, heb ik de laatste weken niet meer gezien.







    Leave a comment:


  • Haas
    replied
    Geen stadsfiguren meer gesignaleerd de laatste tijd?

    Leave a comment:


  • Harrie
    Gast antwoordde
    Oorspronkelijk geplaatst door olijfje
    en deze natuurlijk:


    Roeie Pierre
    (Gepubliceerd in De Ster en overgenomen van de website www.zichtopmaastricht.nl )


    Pieter Lodewijk Joseph Geijsen.... Aan het einde van zijn carrière mocht hij nog maar in twee cafés zijn portie drank bestellen.
    1.09.09 © Mellaart
    Yep en toch wist hij er nog meer uit te halen....
    Ik kwam hem vroeger reglematig bij Bams tegen,
    toen dhr. Bams Sr. nog zo'n mooie blauwe plaat (tapverguning) a/d muur had hangen en Roeje Pie er ( dagelijks?) een paar jeneverkes dronk....
    Last edited by ; 19 april 2010, 15:56. Reden: foto teruggeplaatst

    Leave a comment:


  • Harrie
    Gast antwoordde
    bekende stadsfiguren

    misschien wat minder markant dan sommige bovenstaande figuren maar toch sterk aanwezig in perceptie van menig kind in de jaren 60 / begin jaren 70:


    de Lange Sjeer....'nne goofie die 't kattekwaad van de kinderen in Maastricht West binnen de perken probeerde te houden...

    de "leeve mins"van Milano, die met zijn volkswagenbusje de kinderen vaan blij maakte met zijn heerlijk ijs . Ik hoor 'zijn belletje nog steeds als ik er aan denk....!
    Hij is er nog steeds, niet meer met z'n wagen maar in de binnenstad met nog steeds heerlijk ECHT ijs ..dus ga er maar z.s.m. weer van genieten ! ☼

    "de Witte"... de enige uit Kirchroaj...oeps... die ons ♥ sneller deed kloppen bij us MVV-ke en waarbij we onze dorst konden lessen....

    Leave a comment:


  • Haas
    replied
    sinds enige maanden, begin dit jaar ongeveer, stapt er regelmatig iemand in de bus, die mij sprekend doet denken aan die Zweedse kok uit de Muppet-show. Niet alleen dat ie erop lijkt, maar hij spreekt ook zo, en hij heeft een beetje dezelfde manier van doen.

    kent iemand hem, ik zie hem ook vaak in winkelcentrum Brusselsepoort.

    Leave a comment:


  • Haas
    replied
    Oh, en wat Mohammed betreft:


    He does no fly harm.........

    Leave a comment:


  • Haas
    replied
    Ik hoor dat Liselotte Spoormans het spoor bijster is, wat de datum betreft. Het was gisteren toch donderdag 24 september, en niet donderdag 23 september?

    Leave a comment:


  • Rubke
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door olijfje
    Heb je'm gezien ? Hij mocht z'n verhaal doen op TVMaastricht
    hehe hij zoekt een prinses.. wie niet he

    Leave a comment:


  • SJEF †
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Potloed Bekijk bericht
    Helaas, iech höb de kabel d'r oet gegoejd, veer höbbe noe 'n sjotel zoonder 'n abbenemint.
    Iech kreijg dus allein de "free to air" zenders binne, mèr vergis uuch neet, de hèllef boe eederein veur betaold is gratis te oontvaange.
    Iech höb dat dus helaas neet kinne zien umtot iech dee zender neet kreijg.
    Pieke, 't is ouch te beloere via internet.
    NIEUWS EN ACTUALITEITEN GEMIST?

    http://www.tvmaastricht.nl/ .

    Leave a comment:


  • SJEF †
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door olijfje
    Daar moet ik je corrigeren: je zit VOOR de tv (omdat je dan inactief bent) en ACHTER de computer (omdat je dan bezig bent) Zo is het mij althans uitgelegd !
    Maar als je ACHTER de geraniums zit, ben je dan ook bezig (doelloos naar buiten kijken)?

    En de dames in het 'rode licht district', die zitten of staan ook ACHTER de ramen; zijn die dan ook bezig; en met wat dan?

    Leave a comment:

Bezig...
X