Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Stadsfiguren Maastricht

Sluiten
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

• Breur
    replied
    Als ik zoiets zie, spreek ik zo'n figuur aan en kijk ik toch even naar het hondje! Dan kun je misschien nog iemand helpen. Meewarrig en zielig kijken en dan doorfietsen/lopen schiet niet echt op.:(

Leave a comment:

• rikth
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Haas Bekijk bericht
    Geen stadsfiguren meer gesignaleerd de laatste tijd?
    Wie is een stadsfiguur ? Het antwoord zal altijd arbitrair zijn.
    Deze man kom ik regelmatig tegen in de binnenstad. In de zomer met de outfit zoals op de foto's. In de winter altijd gekleed in een vliegeniers jack, lederen hoofddeksel en op de pantoffels.
    Ik weet niet wie hij is. Een kort fotoverhaaltje Het hondje dat hij achter zich aan sleept, en waar de studenten op de laatste foto, zo bezorgd naar kijken, heb ik de laatste weken niet meer gezien.

Leave a comment:

• Haas
    replied
    Geen stadsfiguren meer gesignaleerd de laatste tijd?

Leave a comment:

• Gast
    Gast

• Harrie
    Gast antwoordde
    Oorspronkelijk geplaatst door olijfje
    en deze natuurlijk:

Roeie Pierre
    (Gepubliceerd in De Ster en overgenomen van de website www.zichtopmaastricht.nl )

Pieter Lodewijk Joseph Geijsen.... Aan het einde van zijn carrière mocht hij nog maar in twee cafés zijn portie drank bestellen.
    1.09.09 © Mellaart
    Yep en toch wist hij er nog meer uit te halen....
    Ik kwam hem vroeger reglematig bij Bams tegen,
    toen dhr. Bams Sr. nog zo'n mooie blauwe plaat (tapverguning) a/d muur had hangen en Roeje Pie er ( dagelijks?) een paar jeneverkes dronk....
    Gast
    Gast
    Last edited by Gast; 19 april 2010, 14:56. Reden: foto teruggeplaatst

Leave a comment:

• Gast
    Gast

• Harrie
    Gast antwoordde
    bekende stadsfiguren

misschien wat minder markant dan sommige bovenstaande figuren maar toch sterk aanwezig in perceptie van menig kind in de jaren 60 / begin jaren 70:

de Lange Sjeer....'nne goofie die 't kattekwaad van de kinderen in Maastricht West binnen de perken probeerde te houden...

de "leeve mins"van Milano, die met zijn volkswagenbusje de kinderen vaan blij maakte met zijn heerlijk ijs . Ik hoor 'zijn belletje nog steeds als ik er aan denk....!
    Hij is er nog steeds, niet meer met z'n wagen maar in de binnenstad met nog steeds heerlijk ECHT ijs ..dus ga er maar z.s.m. weer van genieten ! ☼

"de Witte"... de enige uit Kirchroaj...oeps... die ons ♥ sneller deed kloppen bij us MVV-ke en waarbij we onze dorst konden lessen....

Leave a comment:

• Haas
    replied
    sinds enige maanden, begin dit jaar ongeveer, stapt er regelmatig iemand in de bus, die mij sprekend doet denken aan die Zweedse kok uit de Muppet-show. Niet alleen dat ie erop lijkt, maar hij spreekt ook zo, en hij heeft een beetje dezelfde manier van doen.

kent iemand hem, ik zie hem ook vaak in winkelcentrum Brusselsepoort.

Leave a comment:

• Haas
    replied
    Oh, en wat Mohammed betreft:

He does no fly harm.........

Leave a comment:

• Haas
    replied
    Ik hoor dat Liselotte Spoormans het spoor bijster is, wat de datum betreft. Het was gisteren toch donderdag 24 september, en niet donderdag 23 september?

Leave a comment:

• Rubke
    replied
    Heb je'm gezien ? Hij mocht z'n verhaal doen op TVMaastricht
    hehe hij zoekt een prinses.. wie niet he

Leave a comment:

• SJEF †
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Potloed Bekijk bericht
    Helaas, iech höb de kabel d'r oet gegoejd, veer höbbe noe 'n sjotel zoonder 'n abbenemint.
    Iech kreijg dus allein de "free to air" zenders binne, mèr vergis uuch neet, de hèllef boe eederein veur betaold is gratis te oontvaange.
    Iech höb dat dus helaas neet kinne zien umtot iech dee zender neet kreijg.
    Pieke, 't is ouch te beloere via internet.
    NIEUWS EN ACTUALITEITEN GEMIST?

http://www.tvmaastricht.nl/ .

Leave a comment:

• SJEF †
    replied
    Daar moet ik je corrigeren: je zit VOOR de tv (omdat je dan inactief bent) en ACHTER de computer (omdat je dan bezig bent) Zo is het mij althans uitgelegd !
    Maar als je ACHTER de geraniums zit, ben je dan ook bezig (doelloos naar buiten kijken)?

En de dames in het 'rode licht district', die zitten of staan ook ACHTER de ramen; zijn die dan ook bezig; en met wat dan?

Leave a comment:

• Pieke Potloed
    replied
    Helaas, iech höb de kabel d'r oet gegoejd, veer höbbe noe 'n sjotel zoonder 'n abbenemint. Iech kreijg dus allein de "free to air" zenders binne, mèr vergis uuch neet, de hèllef boe eederein veur betaold is gratis te oontvaange.
    Iech höb dat dus helaas neet kinne zien umtot iech dee zender neet kreijg.

Leave a comment:

• Gast
    Gast

• Robboxxx
    Gast antwoordde
    Oorspronkelijk geplaatst door burgemeester Bekijk bericht
    Hem ken ik natuurlijk ook! Ik was eens aan het werk in het Centre Ceramique achter mijn laptop. Naast me zat deze heer. Ik vond het opvallend dat ie ook druk aan het typen was op zijn laptop. Toen ik vetrok zag ik dat hij gewoon een briefje op zijn scherm had geplakt!
    Als je VOOR je laptop gaat zitten zul je merken dat het typen een stuk makkelijker gaat.

Leave a comment:

• burgemeester
    replied
    Bij het kopieerapparaat van de AH stond vanmorgen 'n gekleurde meneer die ik al vaker in de stad zag rondsjokken met een boodschappenwagentje vol tassen en onduidelijke krantenknipsels. Ik had toevallig de stoute schoenen aan en ben op hem afgestapt met de vraag of ik 'n foto van hem mocht maken. Hij was hartstikke blij met de aandacht en heeft me alle informatie gegeven die het 'hoe en waarom' van zijn missie moet verklaren; ik snap er echter niks van, daarom druk ik zijn brief ook maar af.

Hem ken ik natuurlijk ook! Ik was eens aan het werk in het Centre Ceramique achter mijn laptop. Naast me zat deze heer. Ik vond het opvallend dat ie ook druk aan het typen was op zijn laptop. Toen ik vetrok zag ik dat hij gewoon een briefje op zijn scherm had geplakt!

Leave a comment:

• Gast
    Gast

• Robboxxx
    Gast antwoordde
    Het is mij het laatste half jaar opgevallen dat elke keer (minstens 3 keer per week) dat ik over de Brusselsestraat loop ik een jongen tegenkom. Elke keer is het raak. Hij is ruim 1.85, vrij dik met een bril. Ik schat hem een jaar of 20-25. Hij loopt altijd op sandalen met open jas en zijn handen in zijn zakken. Gezien zijn vriendelijke, bijna euforische uitstraling, ga ik er van uit dat hij helaas niet helemaal in orde is. Hij beweegt zich tussen Vrijthof en einde brusselsestraat. Ik heb zo'n vermoeden dat ie iets te maken heeft met die jongerenkerk die gevestigd boven aan de Brusselsestraat. Ik let al op of ik hem zie en hij stelt me zelden teleur.

Ook hij mag inmiddels als stadsfiguur worden bestempeld.

Leave a comment:

Bezig...
X