Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Stadsfiguren Maastricht

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Marco Dessart
    replied
    Die zanger in de grote staat (grote donkere man met gitaar) was Sem Jimmy. Hij is in 1984 overleden.

    Leave a comment:


  • Breur
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Ellyan
    Breur, ik heb zo'n gevoel dat we familie zijn.. Ben jij niet eens bij mij
    geweest in Heer?
    Dat zou best kunnen Ellyan. Ik kwam veel in Heer vanwege mijn werk en heb ook nog even onderwijzer gespeeld op basisschool Heer.

    Leave a comment:


  • Breur
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Ingrid M.H. Evers Bekijk bericht
    Zijn de teksten op het leitje en tegen de muur te lezen? En valt de locatie te benoemen?
    Teksten zijn niet goed te lezen. Bij de spoorbrug westzijde Kreije Dörrep.

    Leave a comment:


  • Ingrid M.H.Evers
    replied
    Zijn de teksten op het leitje en tegen de muur te lezen? En valt de locatie te benoemen?

    Leave a comment:


  • Breur
    replied
    Lies Hassink tussen haar jongens.



    Collectie "Draadhaar".

    Leave a comment:


  • Breur
    replied
    Bidprentje Elisabeth Hassink




    Collectie Breur.

    Leave a comment:


  • Breur
    replied
    Frans Hassink

    Frans Hassink - Lederwaren Grote Gracht 60a te Maastricht is een neef van Elisabeth Hassink.

    Leave a comment:


  • Breur
    replied
    Elisabeth HASSINK.

    Elisabeth HASSINK alias VAN DER LINDEN

    De ouders van Elisabeth HASSINK zijn:

    Henricus HASSINK geboren te Maastricht. Hij huwde Goverdina VAN DER LINDEN 21 maart 1867 te Maastricht. Henricus overleed 7 november 1890 te Maastricht.

    Goverdina VAN DER LINDEN.

    Tante Lies werd geboren op 19 maart 1865 te Maastricht.
    Zij huwde Nicolaas MERCKS (de zoon van Joannes MERCKS en Maria LAHAIJE (LAHAYE)) 23 oktober 1889 te Maastricht.

    Kinderen:

    i. Agnes MERCKS alias Hassink geboren op 7 oktober 1888 te Maastricht.

    ii. Joanna MERCKS geboren op 27 september 1897 te Maastricht. Joanna huwde Lambertus PAES 20 juni 1917 te Maastricht. Joanna overleed 23 mei 1951 te Maastricht. Joanna werd begraven te Maastricht.

    Tante Lies huwde Petrus Johannes DIRIX (DIRRIX) (de zoon van Jan Mathijs DIRIX en Maria Theresia VAN DER WEYDEN) 17 juni 1908 te Maastricht.
    Tante Lies overleed 23 mei 1951. Zij werd begraven te Maastricht.

    Wollendekenweefster in 1889. De soldatenmoeder. 1929: Franschensingel. Kleine Gracht 3 in 1940. Sedert 1930 draagster van het witte mobilisatiekruis.
    Last edited by Breur; 30 mei 2014, 13:29.

    Leave a comment:


  • Ellyan
    replied
    Elisabeth Dirrix-Hassink? Soldatenmoeder van Maastricht. Een volksvrouw die in 1930 als enige in Limburg het witte mobilisatiekruis ontving en daardoor in die tijd een bekend stadsgenote werd.
    Bestanden bijvoegen

    Leave a comment:


  • Breur
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door olijfje
    Hahaha, da's weer 'n goeie voor "U zoekt; Wij vinden" Wie is de originele Boterkop ?
    De Boterkop is genoemd naar de toenmalige eigenaar die blond, bijna wit, haar had. De forse stugge man, ik ben zijn naam even kwijt, is niet de boterkop. Hij heeft de zaak overgenomen van de boterkop.
    Dat klopt niet. Bert Besselink was de grote "stugge" man met het witte haar. Hij nam de zaak over van Jeu (Janssen?). Die smokkelde in de oorlog boter onder zijn hoed. Vandaar zijn bijnaam. Besselink vond het leuk deze naam op de luifel te schilderen

    Leave a comment:


  • Breur
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Haas Bekijk bericht
    Inderdaad was dat in de jaren 80, en hij was een meter of 2.


    Sjarel heeft ook al sinds december 1997 zijn trompet ingeruild voor een harp.......
    En pas is zijn grafsteen vernieuwd.
    Last edited by Breur; 30 mei 2014, 12:56. Reden: edit.

    Leave a comment:


  • Haas
    replied
    Inderdaad was dat in de jaren 80, en hij was een meter of 2.


    Sjarel heeft ook al sinds december 1997 zijn trompet ingeruild voor een harp.......

    Leave a comment:


  • Chauf
    replied
    Volgens mij niet, maar dat was in de jaren '80. Wat dit soort personages betreft heeft de stad wel ingeboet.

    Leave a comment:


  • Haas
    replied
    Die enigszins getinte mannelijke zanger (ik omschrijf het voorzichtig, anders krijg ik de VN in mijn nek) was geloof ik niet de allerkleinste, klopt dat?

    Leave a comment:


  • Chauf
    replied
    Wat moet, dat moet, helaas. Zij en Sjarel staan me het meest bij van vroeger

    Leave a comment:

Bezig...
X