Indien dit uw eerste bezoek is, vergeet dan niet de FAQ te lezen door op de bovenstaande verwijzing te klikken. U dient zich te registreren voordat u kunt gaan posten. Klik op de registreer verwijzing hierboven om te vervolgen. Om te beginnen met het tonen van de berichten selecteert u het forumdeel welke u wil gaan bezoeken middels gebruikmaking van de onderstaande selectie.
Ter info:
Mocht er zich onverhoopt een probleem en/of fout voordoen tijdens uw aanmelding, meldt deze dan aub. aan ons (door op de onderstaande gekleurde tekst te klikken).
Wij zullen u dan via email contacteren en zorg dragen voor uw aanmelding zodat u gebruik kunt maken van het forum! Registreren lukt niet, ik kan mij niet aanmelden!
In september 2017 werd Kijkshop opnieuw verkocht. Deze keer naar de Zweedse investeringsbedrijf SparkistanStClemens AB. Op 22 januari 2018 werd bekendgemaakt dat alle filialen gesloten zouden worden. Op 23 januari werd het faillissement aangevraagd. Hiermee verloren vierhonderd medewerkers hun baan.
Ze zijn echter wel teruggekomen als webshop:
In december 2019 keerde Kijkshop terug als webwinkel, maar in maart 2021 werden de activiteiten gestaakt. In 2021 werden de merknamen en websites van Kijkshop wederom verkocht. De nieuwe eigenaar maakte er een live shopping-webshop van, waarbij de producten door influencers worden verkocht via livestreams.
't Sjoenste wat Slivvenier aon 'ne mins kin geve
is es Mestreechteneer te mage leve ...
Beste Willie.
In Maastricht bestaat geen participatie dat is in Maastricht een hol woord.
als buurt netwerken geen heil zien om met de gemeente te praten dat zegt genoeg (buurt netwerk kommelkwartier.
hierbij een stukje van iemand de duidelijk zijn mening geeft over ( PARICIPATIE )
14december2022 ·
De volgende brief hebben wij als buurtnetwerk Kommelkwartier naar de gemeente Maastricht gestuurd:
Aan het college van B & W
Postbus 1992
6201 BZ Maastricht
Betreft bezoek college stadsdeel Centrum d.d. 14/12/22
Geacht College,
Bedankt voor uw uitnodiging om deel te nemen aan het kennismakingsgesprek in The Masters op woensdagavond, 14 december 2022.
Het bestuur van Buurtnetwerk Kommelkwartier ziet echter af van deelname.
De reden is dat het nieuwe college in haar korte bestaan al ernstig te kort schiet in de belangrijkste uitgangspunten in de politiek: openheid, transparantie en integriteit.
Terwijl in het uitvoerige coalitieakkoord 2022-2026 gesproken wordt over ‘een andere manier van communiceren, een interne cultuuromslag zowel bestuurlijk als in de gemeentelijk organisatie, te besturen vanuit een zo breed mogelijk gedragen akkoord’ en de gotspe: ‘een open en eerlijke houding naar de burgers’.
Voorbeelden van het tegendeel zijn het college genoegzaam bekend, maar om het geheugen op te frissen:
Het gerommel met de tendertoewijzing aan Mulleners en het opzettelijk foutief interpreteren van de kruimelregeling inzake de omgevingsvergunning met betrekking tot Calvariënberg Abtstraat 2,
Regelgeving rond studentenhuisvesting in de binnenstad: verkamering en ongebreidelde groei van studentenhuisvesting waardoor de sociale context voor de burger verloren gaat,
Verkeerssituatie bij de Aloysiusbasisschool aan de Brusselse straat, na beloftes niets gedaan,
Inspraak over KPN-gebouw die volledig wordt genegeerd (vergelijkbaar met Abtstraat 2) en voorbij wordt gegaan aan het mobiliteitsvraagstuk in deze,
Milieu: verkeer- en luchtsituatie waarover ondanks jarenlange strijd nog steeds niets besloten is, etc. etc.
Kortom, wij blijven liever thuis dan weer een avond verspillen aan loze beloftes.
Met vriendelijke groet,
Bestuur BNW Kommelkwartier,
Beste Willie.
In Maastricht bestaat geen participatie dat is in Maastricht een hol woord.
als buurt netwerken geen heil zien om met de gemeente te praten dat zegt genoeg (buurt netwerk kommelkwartier.
hierbij een stukje van iemand de duidelijk zijn mening geeft over ( PARICIPATIE )
Dag Ton 2014.
Zoals fractievoorzitter 50PLUS Bennie van Est het zegt: “Burgerparticipatie in de gemeente Maastricht is sowieso een probleem”. 50PLUS blijft, van het echt serieus nemen van de (rechtzoekende) burger van Maastricht, een punt maken. Er zijn in het recente verleden voldoende voorbeelden te geven van burgers die zich niet gehoord voelen door de gemeente Maastricht. Dat zaken uiteindelijk Maastrichtse burgers zich tot de Raad van State moeten wenden maakt dit alles voldoende duidelijk. 50PLUS is van mening dat als zaken bij de Raad van State moeten worden ‘uitgevochten’ dit uitsluitend verliezers geeft.
Beste Willy..
Ik weet er alles van.
in 2012 ben ik met hulp van dhr Pier.
mijn gevecht met de Maastrichtse ambtenaartjes uit gevochten tot bij de ombuds man.
en mijn gelijk gekregen .triest dat je als burger zo ver moet gaan.
Mocht u denken dat er verandering in is gekomen vergeet het maar.
Maastricht gaat nog steeds gebukt onder de macht van de onderkoningen..
Beter verwoord als (ons kent ons.)
hierbij een stukje van de man waar ik veel steun van gehad heb.. gr ton
De Nederlandse gemeente Maastricht is voor statistische doeleinden onderverdeeld in wijken en buurten.
De gemeente is verdeeld in de volgende statistische wijken:
Wijk 00 Centrum (CBS-wijkcode:093500)
Wijk 01 Buitenwijk Zuidwest (CBS-wijkcode:093501)
Wijk 02 Buitenwijk West (CBS-wijkcode:093502)
Wijk 03 Buitenwijk Noordwest (CBS-wijkcode:093503)
Wijk 04 Buitenwijk Oost (CBS-wijkcode:093504)
Wijk 05 Buitenwijk Noordoost (CBS-wijkcode:093505)
Wijk 06 Buitenwijk Zuidoost (CBS-wijkcode:093506)
Een statistische wijk kan bestaan uit meerdere buurten.
0200 Brusselsepoort en dan met name het winkelcentrum is toch de titel van het topic?
Iets te oud voor re-educatie
iets te jong voor afdanking
m.a.w. een stoer Mestreechter joonk
[SIZE=48px]Ik denk dat jullie een beetje uit de buurt zitten. (...) 0200 Brusselsepoort en dan met name het winkelcentrum is toch de titel van het topic?
Een bekend schoenenwinkel zit nu ook in de Brusselse Poort.
Ligt er al een tijd zei men mij, maar ik koop maar éénmaal per drie/vier jaar schoenen in tegenstelling tot veel vrouwen.
Wordt steeds completer die Brusselse Poort. Alleen staan er echt nog te weinig emballage machines voor uw leeg goed.
Iets te oud voor re-educatie
iets te jong voor afdanking
m.a.w. een stoer Mestreechter joonk
Opmerking