Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Winkelcentrum Brusselse Poort

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • #16
    In navolging van mijn bovenstaande post heb ik nog een collegenota gevonden van dd 29/3/2010, hieruit gequote de visie mbt "binding naar Via Regia + park:

    De visie uit 2006 gaat uit van een volledige transformatie van de westzijde van het winkelcentrum
    Brusselsepoort. Aan deze zijde bevindt zich nu gevoelsmatig de achterkant van het winkelcentrum. Hier
    bevinden zich parkeerterreinen, een expeditiehof en het zicht op de achterzijde van de bestaande bouwmarkt en
    showroom voor auto’s. In de visie wordt een beeld geschetst waarbij het parkeren ondergronds wordt gebracht
    en er een plein ontstaat dat enerzijds aansluit aan het winkelcentrum en anderzijds een ruimtelijke relatie legt
    met het Via Regiapark. Rondom het plein bevinden zich gebouwen met op de begane grond vormen van
    perifere detailhandel en daarboven appartementen.
    Hele nota:
    http://www.maastricht.nl/web/file?uu...6-fecda14cc6cb

    Opmerking


    • #17
      Winkelcentrum Brusselse Poort zal de komende jaren uitgebreid gaan worden (Buro van der Goes). Los van toename van het vloeroppervlak winkelruimte zal er een nieuwe entree aan de westzijde gemaakt worden. Onderdeel hiervan is een woontoren van ongeveer 15 verdiepingen.


      http://www.skyscrapercity.com/showth...1248941&page=3

      Opmerking


      • #18
        [quote=Equinox;159008]Winkelcentrum Brusselse Poort zal de komende jaren uitgebreid gaan worden (Buro van der Goes). Los van toename van het vloeroppervlak winkelruimte zal er een nieuwe entree aan de westzijde gemaakt worden. Onderdeel hiervan is een woontoren van ongeveer 15 verdiepingen.


        Het zal wellicht aan mij liggen, maar ik herken geen enkele straat of herkenningspunt op bovenstaande schets!

        Het zou Equinox sieren als hij ook eens een bijdrage zou leveren aan het leesbaar houden van zijn bijdragen en deze niet alles klakkeloos knipt en plakt van andere websites!!

        Als we nog even doorgaan wordt MO gewoon een knipselkrant :(
        Last edited by Toller; 17 december 2014, 10:29.
        Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

        Opmerking


        • #19
          Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
          Het zal wellicht aan mij liggen, maar ik herken geen enkele straat of herkenningspunt op bovenstaande schets!

          Het zou Equinox sieren als hij ook eens een bijdrage zou leveren aan het leesbaar houden van zijn bijdragen en deze niet alles klakkeloos knipt en plakt van andere websites!!

          Als we nog even doorgaan wordt MO gewoon een knipselkrant :(
          Dat je geen straat herkent ligt eerder aan jou, verder vind ik je comment op mijn bijdragen ongezouten en volledig ongegrond.

          Edit: na overleg, toch eens met het comment, ik zal de tips gegeven door Clio/Olijfje ter harte nemen.

          Edit2: ik heb in een latere post hier beneden eea trachten te verduidelijken.
          Last edited by ; 1 juni 2012, 11:22.

          Opmerking


          • #20
            Oorspronkelijk geplaatst door olijfje
            Ligt ook aan mij. Ik doe daar altijd m'n boodschappen maar kan me niet oriënteren op dat prentje omdat er geen enkele straatnaam op staat. Waar is de rotonde Via Regia bv?

            Verder mag je natuurlijk de link naar 'n website toevoegen, maar 'n beknopte beschrijving van de essentie is altijd fijn omdat niet iedereen doorklikt naar 't volledige verhaal.
            Aha dacht dat dat wel duidelijk was - ook door mijn (bewerkte ) foto's in de post erboven

            Maar is deze bewerking duidelijker?


            In 'rood' bestaande gedeelte.

            In 'blauw' nieuwe gedeelte incl woontoren. Het blauwe gedeelte bevindt zich dus waar nu de parkeerplaats is, tussen vroegere GAK-gebouw en milieuperron aan de Eenhoornsingel. De zijstraten, links naast Praxis (= Artsenijstraat) en rechts van Bowling/Uitvaartcentrum (= Aesculaapstraat).

            Last edited by ; 1 juni 2012, 10:02.

            Opmerking


            • #21
              Daanke Knokske, nu zie ik het zelfs!
              Ik ben bij vlagen geniaal, alleen is het nu windstil!

              Opmerking


              • #22
                Oorspronkelijk geplaatst door klaas
                Mijn foto,s ???
                Ja Klaas, mijn bewerkte foto's uit mijn eerdere post dan. Djuh, het is nog vroeg

                Opmerking


                • #23
                  Oorspronkelijk geplaatst door klaas
                  Heb jij die foto,s gemaakt.??
                  Jonge/jonge jij bent goed prachtige foto,s
                  Dooooooor gaan.
                  Hou op. Je weet zelf dat ik net zo goed gebruik van Googlemaps en Bing en de foto's bewerk om eea te verduidelijken, net zoals velen anderen hier, in andere topics.

                  Zo nu weer back on topic svp.

                  Opmerking


                  • #24
                    Een interessant onderwerp, Nokske. Ik vond op de laatste tekening eveneens heg noch steg (terwijl ik daar toch goed bekend ben), maar nu is het heel begrijpelijk. Met dank aan de firma.

                    Overigens heeft Olijfje in elk geval MIJN leesgedrag goed getroffen. Ik heb vaak geen tijd om al die links na te lopen en sla het dus maar over. Een korte beschrijving zou de discussie helpen en zou ook tegemoet komen aan Piers bezwaar tegen een 'knipselkrant zonder MO-commentaar'.
                    Last edited by Clio; 1 juni 2012, 10:53.

                    Opmerking


                    • #25
                      Oorspronkelijk geplaatst door klaas
                      jij plukt ergens een foto, plaats hem met de tekst( mijn foto,s) in een volgende topic (mijn bewerkte foto,s)...
                      Nee nee, Klaas, nu doe je Equinox onrecht. Hij maakte een bewerking van de foto's die hij van Bing haalde (bracht lijnen aan) en dat kun je dan zien als een nieuwe foto. En foto's op Bing en Google Maps en zo zijn volgens mij vrij van auteursrechten, dus ...

                      Maar je hebt natuurlijk gelijk als je dat toch een beetje vind wringen. Misschien had Equinox beter kunnen verwijzen naar zijn 'posting numero zoveel hierboven', in plaats van naar 'mijn foto's hierboven', maar ach, het was inderdaad allemaal nog vroeg op de dag...

                      Back to topic!
                      Last edited by Clio; 1 juni 2012, 11:01. Reden: redactie

                      Opmerking


                      • #26
                        Laten we blij zijn met het feit dat er nieuwe postings geplaatst worden .

                        Opmerking


                        • #27
                          Merci Clio en Breur,

                          Ik zal tevens de tips van Clio/Olijfje ter harte nemen!

                          Opmerking


                          • #28
                            Ik blijf het gek vinden dat de Praxis en de Bowling in de laatste tekeningen blijven liggen waar ze nu liggen. In de oorspronkelijke plannen zouden deze namelijk in het plan betrokken worden.
                            I am not a complete idiot. Some parts are missing

                            Opmerking


                            • #29
                              Oorspronkelijk geplaatst door Equinox Bekijk bericht
                              (...)
                              Edit: na overleg, toch eens met het comment, ik zal de tips gegeven door Clio/Olijfje ter harte nemen.

                              Edit2: ik heb in een latere post hier beneden eea trachten te verduidelijken.
                              Nokske,

                              Bedankt voor je verduidelijkingen en uitleg!!
                              Nu zie ik het en herken ik onze Brusselsepoort weer
                              Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                              Opmerking


                              • #30
                                Oorspronkelijk geplaatst door Haas Bekijk bericht
                                Ik blijf het gek vinden dat de Praxis en de Bowling in de laatste tekeningen blijven liggen waar ze nu liggen. In de oorspronkelijke plannen zouden deze namelijk in het plan betrokken worden.
                                @Pier, graag gedaan en ook merci!

                                Inderdaad Haas, dat heb ik in eerdere posts (17 boven) al proberen te verduidelijken. Blijkbaar is men daarvan afgestapt. Jammer, maar denk dat de nieuwe -minder ingrijpende - plannen ook mooi kunnen zijn.
                                Oorspronkelijk geplaatst door Equinox Bekijk bericht
                                Ik meen ooit (in een grijs verleden) te hebben gezelzen dat men Brusselse poort meer zichtbaar vanaf de Via Regia wilde maken.

                                Dit door het winkelcentrum "naar voren te trekken" en de huidige panden van de Praxis, bowling en de garages/tankstation (peugeot/Esso) te slopen/verbouwen/betrekken bij de uitbreiding.
                                Wrang is natuurlijk wel dat men eerst het oude Gak kantoor tot appartementencomplex wilde ombouwen, het nu gesloopt heeft, en nu een nieuwe woontoren op nagenoeg exact dezelfde plek bouwt.

                                Ook had ik inderdaad graag Praxis etc in de plannen betrokken zien worden maar als gezegd ook dit kleinschaligere plan ziet er ok uit, op de schets. Zonde dat men de weg (Eenhoornsingel) niet durft over te steken, maar dat kan in een later stadium wellicht alsnog?

                                Als men maar zorgt voor voldoende parkeerplekken, zoals in de oude plannen middels een ondergrondse parkeergarage - immers men bouwt de huidige schaarse parkeerplaats vol.
                                Last edited by ; 2 juni 2012, 01:39.

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X