Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

De vragen van de quiz 2013

Sluiten
This topic is closed.
X
Dit is een belangrijk onderwerp / mededeling
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • De vragen van de quiz 2013

    Klik hier om de quiz te openen en op te slaan op uw computer (Pdf-formaat). Het openen van het bestand is afhankelijk van uw internetsnelheid.

    De link is inmiddels niet meer werkend.
    Last edited by Breur; 18 februari 2014, 12:44. Reden: Update

  • #2
    Dank aan Breur voor het plaatsen van de link. Als iemand weet hoe ik het volledige bestand (WORD-bestand, 35,8 MB ) rechtstreeks op de site kan plaatsen, stuur dan een p-mailtje naar Clio.

    Opmerking


    • #3
      Ik weet er 1..........
      I am not a complete idiot. Some parts are missing

      Opmerking


      • #4
        Pfff, zo op het eerste gezicht maar 2 vragen waarvan ik misschien het antwoord weet................
        Ik ben bij vlagen geniaal, alleen is het nu windstil!

        Opmerking


        • #5
          Het is te doen! Sjuulke heeft mij al 2 laag bij de grondse oplossingen aangedragen. P.s. de antwoorden van de quiz heb ik snel gewist

          Opmerking


          • #6
            Op de eerste plaats Merci voor het samenstellen van de quiz Clio.

            De vragen heb ik nu al drie keer doorgelezen en ik concludeer dat de moeilijkheidsgraad ieder jaar stijgt.
            Zo ook wat betreft de gekozen onderwerpen, Chapeau !

            Er zijn slecht 2 à 3 onderwerpen waar bij mij meteen een lichtje gaat branden.
            Dat maakt mij wat nerveus, zeker gezien het feit dat alles al op zondag 13 januari binnen moet zijn !

            Ik denk er nu al aan om wat meer tijd aan te vragen, maar ik wacht eerst even de reactie(s) van de andere deelnemers af.
            Mestreechter Geis mage beleve
            en dat door te kinne geve.
            God, wat is dat sjiek ! © Wigo

            Opmerking


            • #7
              Helemaal eens Wigo, dat is te kort
              Iedereen neemt mij zoals ik ben,.....nu ik nog

              Opmerking


              • #8
                Courage, courage!

                En ik maar denken dat jullie het te gemakkelijk zouden vinden! Doe alsjeblieft mee, want anders heb ik al dat werk voor niets gedaan. En je hoeft echt niet alles meteen te weten! Laat het maar een beetje bezinken .

                Ik wil overigens best meer tijd inbouwen als jullie denken dat dat helpt. Haast is er immers niet bij, mits jullie dan ook maar blijven puzzelen en niet de luit in de wilgen hangen.

                Opmerking


                • #9
                  Natuurlijk meid doe ik mee, anders mag ik ook niet naar de oergezellige prijsuitreiking komen.
                  En die willen we niet missen
                  Iedereen neemt mij zoals ik ben,.....nu ik nog

                  Opmerking


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door parel Bekijk bericht
                    Natuurlijk meid doe ik mee, anders mag ik ook niet naar de oergezellige prijsuitreiking komen.
                    En die willen we niet missen

                    Ik geef je helemaal gelijk Parel, want voor de gezelligheid tijdens de prijsuitreiking, daar doe ik het ook voor !
                    't Sjoenste wat Slivvenier aon 'ne mins kin geve
                    is es Mestreechteneer te mage leve ...

                    Opmerking


                    • #11
                      Over de vragen van 2013 (1)

                      In het bestand dat rechtstreeks op MO staat, is een aantal foto's abusievelijk in zwart/wit overgekomen. Het bestand is momenteel voor niemand meer toegankelijk, maar zo gauw het weer even kan (Breur is de laatste kerstboodschappen doen ) zal ik dat aanpassen.

                      Verder ben ik vergeten te vertellen, dat je voor de oplossingen zo af en toe wel wat hebt aan Ach Lieve Tijd Maastricht, bepaalde uitgaven van de Stichting Historische Reeks Maastricht en de KB krantenbank / Delpher. Zelfs MO kan helpen.
                      Last edited by Clio; 29 december 2013, 16:00.

                      Opmerking


                      • #12
                        Eén onderwerp (vraag 5) al helemaal opgelost !

                        Dat zijn dus alvast zes punten en vijf bonuspunten = 11 punten !

                        Dat geeft de deelnemer moed, dus op naar het volgende onderwerp.
                        Mestreechter Geis mage beleve
                        en dat door te kinne geve.
                        God, wat is dat sjiek ! © Wigo

                        Opmerking


                        • #13
                          Over de vragen van 2013 (2)

                          Congrats, Wigo.

                          Speciaal voor de feestgang(st)ers en receptietijgers onder jullie heb ik de inlevertermijn met een week verlengd tot en met zondag 19 januari. In het Pdf-bestand kan ik dat niet meer aanpassen, maar het is wel te vinden op deze plaats.
                          Last edited by Clio; 29 december 2013, 16:01.

                          Opmerking


                          • #14
                            Ik ook Wigo!
                            Ik ben bij vlagen geniaal, alleen is het nu windstil!

                            Opmerking


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door elletje Bekijk bericht
                              Ik ook Wigo!
                              Proficiat Elletje.

                              Zullen wij jouw - en mijn antwoorden eens vergelijken ?
                              Mestreechter Geis mage beleve
                              en dat door te kinne geve.
                              God, wat is dat sjiek ! © Wigo

                              Opmerking

                              Bezig...
                              X