Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

De vragen van de quiz 2013

Sluiten
This topic is closed.
X
Dit is een belangrijk onderwerp / mededeling
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Annefine
    replied
    Uitslag Eindjaarsquiz 2013

    Toller van harte gefeliciteerd met de overwinning, ook namens mijn ega Ton. Gelukkig ben ik niet op de 8e plaats geëindigd!
    Het was heel erg gezellig gisteren in Maastricht niet in het minst door de handkus van de winnaar en tevens voorzitter van de club.
    We hadden zeker nog wat langer willen blijven om allerlei 'ins' en 'outs' te vernemen van onze boeiende gesprekspartners ware het niet dat familiale afspraken elders in Maastricht ons daarvan weerhielden.
    Omdat we nog erg onder de indruk waren van het warme bad waar we in terechtgekomen waren, verlieten we nog een beetje beduusd de Elfde Boog zonder te betalen (echte Hollenders).
    Na een half uur realiseerden we ons deze misstap en ging Ton spoorslags terug om onze schuld in te lossen (echte Mestreechteneer) .
    Na zijn zonden beleden te hebben de boete betaald + een Onze Vader en drie Weesgegroetjes mocht hij het etablissement weer verlaten.

    Leave a comment:


  • Hollender
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Koeleköpke Bekijk bericht
    Ik heb "Hollender" gemist en dat terwijl iedereen zo nieuwsgierig naar hem was.
    Toller van harte proficiat. Ik zelf heb een flinke griep onder de leden dus kon met geen mogelijkheid komen. Ben op MO een blijvertje dus zal er zeker nog wel een gelegenheid komen om elkaar irl te ontmoeten.

    Leave a comment:


  • Wigo
    replied
    Met alle respect, maar voordat ik mijn felicitaties hier openbaar maak, wacht ik even op de officiële uitslag van de quizmaster Clio !

    Leave a comment:


  • Koelekopke
    replied
    @ Toller, als jullie nog iemand nodig hebben om te brainstormen, ik ben "avalable".

    Leave a comment:


  • Verwijderde gebruiker
    replied
    Bedankje

    Ja, soms is het wel eens leuk om de mensen een rad voor de ogen te laten draaien, maar het gaat om de realiteit.

    Het was een gezellige middag en ik vond het heel leuk dat Annefine en haar wederhelft waren komen afzakken naar uzze sjoen stad voor kennismaking en de deelname aan de quiz.

    Eerst wil ik Clio van harte bedanken voor het maken van de quiz van afgelopen jaar. Kan mij zeker voorstellen dat het maken van de quiz evenveel uitdagingen oproept als het oplossen daarvan.
    Het was een moeilijk en intensief speurwerk maar de tijd was mij gunstig gezind, ik bedoel dat door de verlengde inzendtermijn ik het RHCL en de Bieb kon bezoeken. Daar lag in hoofdzaak mijn winst en in het goed analyseren van de hints.

    Vervolgens Elletje en Ceasar voor de ondersteuning en het meedenken met het bekende bosje bloemen voor Ingrid.

    Voor de quiz van dit jaar heeft het bestuur van de Stichting aangegeven dat gezien de moeite die de quizmaker(ster) moet doen om mensen minimaal twee weken te boeien, versus de investering voor het maken ervan, er meer deelnemers zouden moeten zijn. Het bestuur heeft daarom besloten dat de vragen een doorsnee van MO dienen te zijn. De moeilijkheidsgraad dient daarbij per subvraag op te lopen. Over de juiste invulling hiervan zal nog wel menige discussie volgen, maar 20 december 2014 dient de nieuwe quiz operationeel te zijn.
    Last edited by Verwijderde gebruiker; 17 februari 2014, 07:11. Reden: Aanpassing

    Leave a comment:


  • elletje
    replied
    Koeleköpke, je haalt me de woorden uit de mond! Ben het helemaal met je eens. Een geweldige middag met ontzettend leuke mensen!

    Leave a comment:


  • Koelekopke
    replied
    Lieve Toller, die eerste plaats is je van harte gegund.
    Ik heb weer een ontzettend leuke middag gehad en dat is toch uiteindelijk waar alles om draait, tenminste voor wat mij betreft.
    Ik heb "Hollender" gemist en dat terwijl iedereen zo nieuwsgierig naar hem was.
    Dat Annefine er weer was was een extra verrassing. Jammer Annefine en Ton dat we niet in de gelegenheid waren om nog even lekker te kletsen. Volgende keer beter.
    De eega van Pier en ik hebben echter wel een paar leuke uurtjes gehad.
    Breurkeleef, jammer dat ik niet even met jouw eega heb kunnen praten, maar zij had het naar haar zin met de vrouw van Toller.
    Dames en heren MO, ik ben "gruuts" om tot de familie van MO te behoren !

    Leave a comment:


  • Haas
    replied
    Van harte gefeliciteerd. Je zou al blij zijn geweest met de poedelprijs.

    Dit is toch zeker mooier dan een gouwe medalie uit Sotchi?

    Leave a comment:


  • Verwijderde gebruiker
    replied
    We have a winner!

    Toller is de winnaar van de eindejaarsquiz 2013!

    Leave a comment:


  • elletje
    replied
    haha, die klopt dus ook niet!

    Leave a comment:


  • Wigo
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Clio Bekijk bericht
    Ik pas in mijn jas, mijn jas past in mijn koffer, dus ik pas in mijn koffer.
    Neen Clio, dat klopt niet want de jas reikt niet 'van kop tot tenen' en de jas is flexibel.

    Wat wel zou kunnen kloppen is wanneer wij voor de jas iets anders nemen, dan krijg je bijvoorbeeld:
    Ik pas in mijn harnas, mijn harnas past in mijn koffer, dus ik pas in mijn koffer.

    Leave a comment:


  • Clio
    replied
    Ik pas in mijn jas, mijn jas past in mijn koffer, dus ik pas in mijn koffer.

    Leave a comment:


  • Verwijderde gebruiker
    replied
    Ik knip mij te barsten en plak zinsdelen aan elkaar. Ik krijg nu de vinger niet meer uit het schaaroor. Een linkspoot met een schaar voor rechtshandigen! Knettergek word ik ervan, voor zover dat al niet het geval was. Ik heb een relikwie naast mij gelegd met stof uit het eerste graf van Franciscus van Assisi. Zo wanhopig ben ik.

    Leave a comment:


  • elletje
    replied
    Ik begrijp het nu helemaal Wigo!

    Leave a comment:


  • Wigo
    replied
    Voor alle duidelijkheid wil ik wel een tipje van de sluier oplichten. (Maar s.v.p. niet verder vertellen !)

    Tijdens mijn zoektocht naar oplossingen heb ik 'mien köpke' gestoten tegen een uitsteeksel van de Toegangsdeuren van de Statenzaal.
    Het voelde alsof iemand hard op mijn hoofd sloeg.

    De dagen daarna droomde ik steeds over de Eindejaarsquiz en dat gaat niet weg.
    Daar kan ik zelf ook niets aan doen en vanmorgen wist ik nog precies hoe alles in elkaar zat. Dat heb ik allemaal snel opgeschreven.

    Niet alleen om jullie deelgenoot te maken van mijn visie, maar ook om jullie nog eens te laten nadenken en zodoende wat tijdsinvulling te geven tot aan de uitreiking ergo de bekendmaking van de Eindejaarsquiz.
    Immers, de meesten moesten na de inleverdatum toch even afkicken of wisten zich geen raad met de vrije tijd.

    Van mijn kant dus goed bedoeld: Ik ben dus niet op 'mien köpke gevalle' !

    Leave a comment:

Bezig...
X