Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

De vragen van de quiz 2013

Sluiten
This topic is closed.
X
Dit is een belangrijk onderwerp / mededeling
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Oorspronkelijk geplaatst door Toller Bekijk bericht
    Na een frisse neus weer 3 vragen opgelost. Daar was zelfs een kunstvraag bij en dat voor een cultuurbarbaar
    Well done, Toller. Toevallig ook in het Jekerdal geweest?

    Opmerking


    • Oorspronkelijk geplaatst door Clio Bekijk bericht
      Well done, Toller. Toevallig ook in het Jekerdal geweest?
      ...en ben je daar Pier nog tegengekomen met zijn hond ?

      Opmerking


      • Nee Jekerdal niet gezien, maar het antwoord op die vraag had ik als eerste al genoteerd samen met de bonus
        Kompleminte

        Toller

        Opmerking


        • Oorspronkelijk geplaatst door Clio Bekijk bericht
          Mij vallen de sloffen uit! 'Na lang zoeken'... Met name elletje had die vraag 'tussen de borrel en de maaltijd' moeten kunnen oplossen. Ze had er het hele internet niet nodig voor gehad. Alles onder handbereik en ik weet bijna zeker dat dat ook voor meer mensen geldt. Lezen jullie die tips nog wel eens door?

          En dan te bedenken dat ik me tegenover elletje in een onbewaakt ogenblik in de chat ook nog een rechtstreekse aanwijzing heb laten ontvallen. Nee, nazoeken heeft geen zin meer. Die olifant met zijn lange snuit is gisteren weer langs geweest.
          yes Clio, het viel me pas later in...........! Fotograaf...............!
          Fijne jaarwisseling en tot volgend jaar!
          Ik ben bij vlagen geniaal, alleen is het nu windstil!

          Opmerking


          • Vraag me alleen af in welk huis-aan-huisblad de afbeelding van object 3 heeft gestaan!
            Ik ben bij vlagen geniaal, alleen is het nu windstil!

            Opmerking


            • Object 4 is volgens mij veel moeilijker maar heb hem toch zomaar gevonden
              Kompleminte

              Toller

              Opmerking


              • Ik kan dit niet meer volgen. Wordt steeds afgeleid door werk en andere wereldse zaken. Moet maar eens aan vraag 1 beginnen. En gevonden voorwerpen dienen ingeleverd te worden bij gemeente Maastricht. Vraag wel een bonnetje! Ik doe pas serieus mee na mijn pensionering.

                Opmerking


                • Oorspronkelijk geplaatst door Toller Bekijk bericht
                  Object 4 is volgens mij veel moeilijker maar heb hem toch zomaar gevonden
                  1,2 en 4 waren (althans voor mij) niet moeilijk!
                  Zit in m'n maag met 3! :(
                  Ik ben bij vlagen geniaal, alleen is het nu windstil!

                  Opmerking


                  • Oorspronkelijk geplaatst door elletje Bekijk bericht
                    Vraag me alleen af in welk huis-aan-huisblad de afbeelding van object 3 heeft gestaan!
                    Je bedoelt object 3 van vraag 3? Dat ben ik vergeten erop te zetten, heel handig. :(
                    Maar ik heb wel een aanknopingspunt om het terug te vinden, dus bij de prijsuitreiking moet je me dat nog maar eens vragen.
                    Last edited by Clio; 2 januari 2014, 11:58.

                    Opmerking


                    • Vraag 1 compleet!
                      Ik ben bij vlagen geniaal, alleen is het nu windstil!

                      Opmerking


                      • Goed gedaan, elletje! Vroeg naar bed gaan helpt kennelijk.

                        Wat betreft 3.3: je hebt nog 19 dagen...
                        Last edited by Clio; 2 januari 2014, 00:49.

                        Opmerking


                        • Ik kom steeds aan het niezen van die lappen kunst. Is die derde lap zo verschoten?

                          Opmerking


                          • Volgens mij een slechte foto! Uit het huis-aan-huisblad!
                            Ik ben bij vlagen geniaal, alleen is het nu windstil!

                            Opmerking


                            • Oorspronkelijk geplaatst door elletje Bekijk bericht
                              Volgens mij een slechte foto! Uit het huis-aan-huisblad!
                              Laat de naam van het 'huis aan huisblad' denken aan een symbool van de Maastrichtse Engel en/of vlag ?
                              Mestreechter Geis mage beleve
                              en dat door te kinne geve.
                              God, wat is dat sjiek ! © Wigo

                              Opmerking


                              • Vraag 3.3

                                Ik heb het vermoeden dat de foto van vraag 3.3 niet in 2013, maar in de eerste helft van 2012 in het betreffende huis aan huisblad heeft gestaan. Ik ben bang dat dat op Internet niet meer is te checken. Maar de Stadsbibliotheek heeft alle jaargangen vanaf 2004 gebonden ter inzage.

                                Toch blijf ik van mening dat jullie de verblijfplaats van dit wandkleed zouden moeten kunnen vinden via Google Web.
                                Last edited by Clio; 2 januari 2014, 00:06.

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X