Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

De vragen van de quiz 2013

Sluiten
This topic is closed.
X
Dit is een belangrijk onderwerp / mededeling
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Oorspronkelijk geplaatst door Clio Bekijk bericht
    Toch blijf ik van mening dat jullie de verblijfplaats van dit wandkleed zouden moeten kunnen vinden via Google Web.
    De omschrijving en verblijfplaats heb ik gevonden via Google, dat klopt !

    En de rest is ook te vinden via - en dankzij internet.
    Mestreechter Geis mage beleve
    en dat door te kinne geve.
    God, wat is dat sjiek ! © Wigo

    Opmerking


    • Kost wat moeite, maar dan heb je ook wat! Vraag 3 compleet!
      Ik ben bij vlagen geniaal, alleen is het nu windstil!

      Opmerking


      • Waar hebben ze die glasbak omgekieperd?

        Opmerking


        • Oorspronkelijk geplaatst door elletje Bekijk bericht
          Kost wat moeite, maar dan heb je ook wat! Vraag 3 compleet!
          Ik ook Elletje !
          Eindelijk gisteren de vragen kunnen beantwoorden.
          Het kostte heel wat tijd, maar ik ben "gruuts" dat het eindelijk gelukt is.
          't Sjoenste wat Slivvenier aon 'ne mins kin geve
          is es Mestreechteneer te mage leve ...

          Opmerking


          • Oorspronkelijk geplaatst door Breur Bekijk bericht
            Waar hebben ze die glasbak omgekieperd?
            Ergens binnen de stadssingels.

            Opmerking


            • Oorspronkelijk geplaatst door Clio Bekijk bericht
              Ergens binnen de stadssingels.
              Duidelijk, maar die wist ik uit het bloete köpke.
              De kapel zit mij meer dwars: die linker figuur is vreemd; lijkt wel Donatus! Dan heb je een soort cassettenplafond en de nummers van de te zingen psalmen zijn verdwenen notabene! Ook zie ik geen vrouwelijke heiligen. Schande. Neogotisch gebrabbel; kleine apsis. Architect wordt gevraagd: dus geen oude kapel/kerk. Ik heb twee opties en mijn gevoel zegt mij ..... Dus ik ga op mijn gevoel af

              Opmerking


              • Oorspronkelijk geplaatst door Breur Bekijk bericht
                Ook zie ik geen vrouwelijke heiligen.
                Nu je het zegt! Dat is merkwaardig, tenzij die ene links toch een vrouw is en niet Donatus met een helm. Ik zou niet weten wat Donatus daar zou doen, maar ik had die vreemde figuur eigenlijk nog niet eerder opgemerkt. Het lijkt wel iemand (m/v) met het ijzeren masker. Misschien staan er vrouwelijke heiligen tegen de wanden van de boog, zoals je nog een fragment kunt zien van een beeld rechts?

                Overigens heb ik begrepen dat de architect vijf dagen nadat hij voor deze klus werd gevraagd, zijn plan indiende. Kennelijk had hij nog een kapel op de plank liggen, die mogelijk eerder voor een andere opdrachtgever was gemaakt, maar niet is uitgevoerd.

                Opmerking


                • Hoogst merkwaardige iconografie! Ik heb het nog eens wat meer vergroot in Irfanview, maar het blijft een raadsel. Ofwel een soort El Greco Maria met klein hoofdje, ofwel een soort grote hazenkop op een schotel voor de borst (sorry, Haas!), ofwel wat?

                  Wat betreft Sint Donatus: heilige 'tegen' onweer, bliksem en brand. Leuke patroon voor schutterijen. Best nuttig natuurlijk, maar in Maastricht?

                  Opmerking


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Breur
                    Zien jullie ook dat spook?
                    O, maar dat is een bekende aandoening binnen de DSM(Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders) die je kunt oplopen door te lang naar een afbeelding op je scherm te kijken. Je gaat dan dingen 'zien' die er niet zijn
                    Er zijn wel therapieën voor.

                    Opmerking


                    • Vraag 5.
                      Deze vraag sluit aan bij de actualiteit van het najaar. De locatie kun je zien als een zoekplaatje (zie hieronder vraag 8 ), maar de gegevens zijn allemaal terug te vinden via Google Web.


                      Ik heb bijna alle deelvragen van vraag 5 opgelost, behalve deelvraag 5.1.
                      Om daar achter te komen heb ik 184 foto's m.b.t. dit onderwerp doorgespit en daarmee een leerzame en tegelijkertijd treurige tocht door de stad gemaakt, maar deze locatie met de zo kenmerkende steentjes niet gevonden.
                      Het moet ergens in de binnenstad zijn, maar waar ?
                      Wij zoeken voort !

                      Opmerking


                      • Ik ga mij wassen met wijwater.

                        Opmerking


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Annefine Bekijk bericht
                          Ik heb bijna alle deelvragen van vraag 5 opgelost, behalve deelvraag 5.1.
                          Als je deelvraag 5.6 hebt gevonden, moet het toch terug te vinden zijn? En misschien moet je niet op de steentjes letten maar op het deurkozijn, dat met dat stalen hek erachter best opvallend is.

                          De foto is overigens particulier gemaakt en staat niet op Internet. En ik heb hem ook nog een beetje bijgesneden om je lekker lang aan het werk te houden. Hoedt u voor internetspoken!

                          Opmerking


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Clio Bekijk bericht
                            Als je deelvraag 5.6 hebt gevonden, moet het toch terug te vinden zijn? En misschien moet je niet op de steentjes letten maar op het deurkozijn, dat met dat stalen hek erachter best opvallend is.

                            De foto is overigens particulier gemaakt en staat niet op Internet. En ik heb hem ook nog een beetje bijgesneden om je lekker lang aan het werk te houden. Hoedt u voor internetspoken!
                            Nee, het antwoord op deelvraag 5.6 nog niet gevonden, maar met dat stalen hek daar kan ik misschien wel iets mee, want zeg nou zelf, wie heeft er nou een stalen hek achter zijn/haar voordeur ?
                            Precies !

                            Opmerking


                            • Ik zou voor deze oplossing te vinden een fiets of nog liever te voet gaan.
                              Kompleminte

                              Toller

                              Opmerking


                              • Natuurlijk een beetje lastig als je in Utrecht woont. Maar het kan ook met streetview of Funda, als je de locaties hebt gevonden. En die staan op internet.
                                Last edited by Clio; 3 januari 2014, 19:01.

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X