Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Rookverbod - Rookhok

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • #16
    Oorspronkelijk geplaatst door olijfje
    Dat roep ik al zolang...
    Zag je gisteren die pikzwarte rookwolken bij die Leen Bakker-brand in Amsterdam... GEEN GEVAAR VOOR DE VOLKSGEZONDHEID..! Maar durf ergens 'n sigaret op te steken, blijkt iedereen astmatisch te zijn en valt dood neer...!
    Helemaal eens, moet dit dametje het roken nu nog afleren?
    Iedereen neemt mij zoals ik ben,.....nu ik nog

    Opmerking


    • #17
      Eens kijken of dit bericht gewoon doorkomt.


      Het Jachhoes omzeilt antirookbepaling in de Horeca.

      Bo Tilly zit naar mijn mening fout, door van zijn cafe een besloten club te maken, met het enige doel de antirookbepaling in de Horeca te omzeilen. Waarom?

      Het doet er niet toe of een horecagelegenheid openbaar is of besloten, bepalend is dat het een commercieel opgezette horecagelegenheid is. Immers: het verbod geldt ook voor b ijvoorbeeld een studentenvereniging, zoals vanmorgen in de krant staat.

      Mij gaat het meer om het toontje waarop Bo Tilly aan de grote klok ging hangen hoe slim hij wel was, om met frelatief eenvoudige middelen het inmiddels van kracht zijnde rookverbod te omzeilen. Ik denk dat hij pech heeft.
      I am not a complete idiot. Some parts are missing

      Opmerking


      • #18
        Je kunt van elke horecazaak een 'besloten club' maken.
        Deze formule wordt al regelmatig toegepast in diverse café's.
        En niet alleen in Nederland; ook onze oosterburen de Duitsers kunnen het.
        Je betaalt bijvoorbeeld €2,50 'lidmaatschapsgeld' en bent gewoon lid van de vereniging die toevallig vergadert in het café.
        Bij het naar huis gaan betaalt de kastelein netjes de €2,50 weer terug.
        Alleen is bovenstaande formule niet geldig voor studentenverenigingen.
        Historie is niet alleen het weergeven van de as, maar ook het doorgeven van het vuur.
        Thomas More

        Opmerking


        • #19
          De antirookwet zegt in artkel 11A, dat er op dit gebied geen uitzonderingen gemaakt mogen worden, en dat houdt in dat het geen verschil zal maken of een cafe een besloten club wordt.

          De regel geldt immers ook v oor clubs zoals sex-inrichtingen, parenclubs, alle gelegenheden waarop commerciele basis gegeten en gedronken kan worden.
          I am not a complete idiot. Some parts are missing

          Opmerking


          • #20
            Dat laatste: daar zit wel wat in. Wat mij echter vooral stoorde in het interview op L1 was het toontje van Bo Tilly: ´hoor mij nu eens slim zijn.....´


            Ik heb een collega, die kocht pas een woning. Zij kwam op gesprek bij de hypotheker, waar haar een sigaret werd aangeboden, die ze aannam.

            Vervolgens werd haar levensverzekeringspremie erop aangepast.........ze rookt, kost haar 70 euro per maand, en ze betaalt 40 euro meer premie per maand. Niet roken, bespaart haar dus per maand 110 euro.
            I am not a complete idiot. Some parts are missing

            Opmerking


            • #21
              Rookhok

              Het rookverbod in de horeca is nu een week van kracht.
              En de eerste klachten stromen binnen.
              Nee, niet van de verstokte rokers, maar van de groep 'niet-rokers'.
              Wat blijkt, de via de natuurlijke weg verlatende menselijke afvalgassen (de poepjes en scheetjes zogezegd) zijn nu duidelijk(er) te ruiken en dat vinden de 'niet-rokers' niet zo prettig.
              Logisch ook, want sigarettenrook heeft de eigenschap om al die kwalijke geurtjes te absorberen, en bij het huidige gebrek daarvan in de horecagelegenheden, vormt dat weer een aanleiding om massal te gaan klagen.



              Rookverbod in het gebouw van het landbouwbelang [LBB] te Maastricht was er van het begin af aan reeds, getuige bovenstaande foto.
              Last edited by Toller; 15 december 2014, 19:12.
              Historie is niet alleen het weergeven van de as, maar ook het doorgeven van het vuur.
              Thomas More

              Opmerking


              • #22
                Rookhok

                Maastrichts café wordt besloten rookvereniging
                ANP
                MAASTRICHT - In café ‘t Jachthoes aan de Brusselseweg in Maastricht wordt ondanks het rookverbod voor de horeca gewoon doorgepaft.
                Om dit mogelijk te maken heeft eigenaar Bo Tilly een Rookvereniging opgericht, zei hij woensdag.
                Mensen die het café in willen, moeten eerst lid worden van Rookvereniging De Jagers.
                Eenmaal binnen mogen ze gewoon roken, zegt Tilly, want de ruimte is dan geen openbaar café meer maar een besloten vereniging voor rokers. Bovendien heeft Tilly geen personeel dat last van de rook zou kunnen hebben.
                Inmiddels hebben zich al meer dan vierhonderd leden gemeld.
                ‘Mijn moeder begon dit café 44 jaar geleden, ik sta nu 28 jaar achter de bar, het rookverbod zou de doodsteek zijn geweest voor ons, net zoals voor alle buurtcafés’, legt Tilly uit.

                +*+*+*+*+*+*+*+*+*+*+*+*+*+*+*+*+*+*

                Kleine cafés niet uitgezonderd van rookverbod
                ANP
                DEN HAAG - Kleine horecaondernemers moeten zich gewoon aan het sinds 1 juli geldende rookverbod houden.
                Dat heeft de voorzieningenrechter in Den Haag woensdag bepaald.
                Stichting Red de kleine horecaondernemer wilde een uitzondering op het wettelijk vastgelegde rookverbod.
                De uitbaters die zich hebben verenigd in deze stichting wijzen erop dat in de kleine kroegen vaak geen personeel werkt en dat er geen ruimte en geld is voor een aparte rookruimte.
                De eigenaren vrezen verder dat rokende klanten nu uitwijken naar grotere horecagelegenheden waar wel een rokersruimte is.
                Marco Gerritsen, raadsman van de stichting, is teleurgesteld over het vonnis.
                Volgens hem gaat de rechter voorbij aan de specifieke omstandigheden voor de kleine horecazaken.
                De advocaat moet deze uitspraak nog bespreken met de uitbaters, maar een hoger beroep lijkt hem een logisch vervolg.
                ‘Dat lijkt mij een zeer seieuze optie.
                Het thema leeft enorm.
                Er sluiten zich steeds meer ondernemers aan bij de stichting die nu al ruim vijfhonderd uitbaters vertegenwoordigt.’

                Lees ook voor meer informatie: Dossier roken en Roken en de wet.
                Historie is niet alleen het weergeven van de as, maar ook het doorgeven van het vuur.
                Thomas More

                Opmerking


                • #23
                  Er is nog iets: wanneer dit wordt toegestaan, zullen er meer volgen die hetzelfde initiatief nemen, en dan is het rookverbod compleet zinloos. Dan gaat iedere kastelein een club oprichten, en moet het personeel dat een rookvrije werkplek was beloofd, alsnog in de vieze rooklucht werken.

                  Ook om deze reden zou dit niet mogen worden toegestaan.
                  I am not a complete idiot. Some parts are missing

                  Opmerking


                  • #24
                    ik wil hem dat recht ook niet ontzeggen. Het gaat me echter om het scheppen van een precedent, beter gezegd: om het niet scheppen van een precedent.

                    Stel, die man krijgt toestemming, dan zullen er meer volgen, en is binnen de kortste keren het hele rookverbod van de baan. En DAT kan de bedoeling niet zijn.
                    I am not a complete idiot. Some parts are missing

                    Opmerking


                    • #25
                      Gisteren hoorde ik in een hotel dat ze daar serieus hadden overwogen om een van de zalen tot kerk te wijden. Onschendbaar gebied waar je mag doen wat het 'kerkbestuur' goed vindt.
                      Zo zijn er meer grappige uitprobeersels, op zoek naar mazen in de wet.
                      Al denk ik niet dat het zal leiden tot het einde van het rookverbod. Sterker nog, als pitbulls bijten ze zich er in vast.
                      Nu wat anders.
                      Mijn buurman heeft dagelijks thuiszorg. Nou rookt hij niet, maar stel dat hij lustig een pakje shag per dag zou wegpaffen. Dan zitten de dames die zijn steunkousen komen aan- en uittrekken en de schoonmaakhulpen dus enkele uren in de rook. Hoe lang duurt het nog voordat ook dit personeel beschermd moet worden tegen rook, en er dus een rookverbod komt in je eigen huis???
                      Don't PRESS me....

                      Opmerking


                      • #26
                        Oorspronkelijk geplaatst door olijfje
                        SSSssstt..:(..Maak geen slapende honden wakker..!!
                        of slapende hazen.


                        Ik reageer hier even, want nu is het tweevoortwaalftopic in orde, en kan ik in een ander topic weer de actuele berichten niet lezen. En het technische vragen-topic kan ik niets kwijt, of kunnen jullie wel berichten van mij daar lezen? Word er moedeloos van.

                        Het spookt hier.
                        I am not a complete idiot. Some parts are missing

                        Opmerking


                        • #27
                          Oorspronkelijk geplaatst door Haas Bekijk bericht
                          of slapende hazen.


                          Ik reageer hier even, want nu is het tweevoortwaalftopic in orde, en kan ik in een ander topic weer de actuele berichten niet lezen. En het technische vragen-topic kan ik niets kwijt, of kunnen jullie wel berichten van mij daar lezen? Word er moedeloos van.

                          Het spookt hier.
                          Waar is het technische vragen topic dan?
                          Bedoel je daar dit onderwerp mee?
                          Indien ja, daar is niets mis mee; iedereen kan er berichten plaatsen.
                          Is jouw PC of je laptop wel OK?
                          Historie is niet alleen het weergeven van de as, maar ook het doorgeven van het vuur.
                          Thomas More

                          Opmerking


                          • #28
                            ALKMAAR (ANP) - Café Lindeboom uit Alkmaar wordt woensdagmiddag ingewijd tot de Enige en Universele Rokerskerk van God uit Amsterdam. ,,Wij staan vierkant achter wat de kerk predikt en dat is roken.'' Dit heeft kroegeigenaar Cor Busch dinsdag gezegd.

                            De Rokerskerk bedrijft haar religie vanuit de goddelijke drie-eenheid van rook, vuur en as en vereert haar god door in de kerk te roken. Mensen die lid worden van de kerk krijgen een pasje dat hen toestaat te roken in het etablissement. Mensen zonder pasje mogen geen sigaret opsteken.

                            In de cafés die zich aansluiten bij de Rokerskerk komt een certificaat te hangen dat het alle leden van de gemeenschap van de Rokerskerk vrijstaat hun rookartikelen te nuttigen en daarmee hun goede God in vrede te eren.

                            Busch: ,,Rokers worden gediscrimineerd. Mensen kunnen nergens meer roken. Maar een viltje, een glas bier en een sigaret horen nu eenmaal bij elkaar. Straks vragen ze je ook nog een zwemvest aan te trekken in je auto, omdat je met je auto in het water kunt belanden.''

                            Inmiddels telt Nederland enkele tientallen horecaondernemers die zijn ingewijd in de Rokerskerk. In artikel 6 van de Grondwet en artikel 9 van het Europees Verdrag is de vrijheid van religie vastgelegd. Zodoende wordt het voor de parochianen legaal een sigaretje te roken in de kroeg. Volgens het genootschap probeert de regering middels noodwetgeving Rokerskerken te verbieden. Hiermee wordt een valide religie getorpedeerd, aldus de kerk.


                            Toevallig is Co Busch toch al onze favoriete kroegbaas
                            Don't PRESS me....

                            Opmerking


                            • #29
                              Elk half uur!!!
                              Don't PRESS me....

                              Opmerking


                              • #30
                                Kleine café's negeren rookverbod.

                                De helft van de kleine ondernemers die het rookverbod hadden aangevochten, lapt de nieuwe maatregel aan zijn laars. In zo'n 300 cafés mogen klanten gewoon roken.

                                Tot nu toe heeft de Voedsel- en Warenautoriteit nog geen boetes uitgedeeld, alleen waarschuwingen.

                                De ondernemers zijn fel tegen het rookverbod in de horeca, omdat hun zaken te klein zijn voor een aparte rookruimte. Bovendien hebben de meeste uitbaters geen personeel in dienst.

                                Rechtszaak
                                Ze hebben zich verenigd in de Stichting Rokersbelangen en zullen gezamenlijk procederen tegen eventuele boetes. Ook gaat de stichting onderzoeken welke gevolgen het rookverbod heeft voor de omzet van cafés.

                                Een eerder aangespannen kort geding hebben de kleine ondernemers verloren.

                                ******
                                HULDE
                                Don't PRESS me....

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X