Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Tijdschriften

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • #76
    Oorspronkelijk geplaatst door olijfje
    De immer attente Haas bezorgde mij vanmiddag nummer 2 van het selectief bezorgde opinieblad “Zuid” en ik moet zeggen dat ‘t me niet tegenviel.
    Ik vond het zojuist bij cafe Zondag: absoluut een leuk blad.

    Opmerking


    • #77
      Ik krijg inmiddels zes (6) huis aan huisbladen, maar Zuid is er niet bij.

      Opmerking


      • #78
        Ik krijg het ook niet. Maar dat ligt wellicht aan de 'nee nee' sticker.

        Opmerking


        • #79
          Ongetwijfeld. Ik heb een Ja/Nee sticker (of omgekeerd). Ik zou gezien het welvaartsniveau van de buurt (Biesland/Campagne) mogen verwachten dat we het blad zouden krijgen. Mag ik hopen dat de selectief verspreidende distributeur geen toegang heeft tot het belastingregister?

          Opmerking


          • #80
            Strikt genomen zou het blad verspreid moeten worden, ook al heb je een Nee-Nee-sticker.

            Over het wel of niet op die plekken verspreid worden is echter onduidelijkheid.

            Zuid wil kennelijk dat het blad ook daar wordt verspreid, op de voorzijde staat namelijk: "Aan de bewoners van dit pand''.

            Strikt genomen is het dan geadresseerd, en zou de sticker het niet tegen mogen houden. Doet me denken aan een reclamefolder van Erica, die ik ooit in Hazendans heb verspreid. De eigenaar van de zaak vond dat de wijk nieuw was, en dat er overal bezorgd moest worden omdat de tuintjes daar nog moesten worden aangelegd. We kregen opdracht overal te bezorgen, maar al bij de eerste sticker protesteerde een bewoner, en volkomen terecht. Toch moesten we van het werk overal bezorgen. Uiteindelijk heeft Erica een flinke waarsachuwing gekregen.

            Biesland en Campagne behoren wel tot het verspreidingsgebied van Zuid, maar ik weet niet of zonder meer alle straten er dan onder vallen. Ik weet dat er een lijst is met straten (wanneer de straat op de lijst staat, dient deze geheel te worden bezorgd, overigens).
            I am not a complete idiot. Some parts are missing

            Opmerking


            • #81
              Zit ik toch zojuist naar Radio 2 (Cappuccino... verschrikkelijk programma overigens, maar dat terzijde) te luisteren, komt er een vraagsteller uit Maastricht met dezelfde voornaam als onze 'Haas' in het programma met de vraag of een tijdschrift met het opschrift "Aan de bewoners van dit pand' legaal de NEE-NEE sticker mag omzeilen......

              Onze MO invloed is dus nu al te horen in Hilversum....
              Ik verwacht binnenkort een MO lid bij Pauw & Witteman of bij "Moraalridders" van Knevel & van den Brink te zien !!
              Last edited by Pier; 6 november 2010, 11:51.
              Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

              Opmerking


              • #82
                Er moet nog een antwoord komen, Frank du Mosch reageerde uit zichzelf met een aarzelend JA op mijn vraag. Maar ik zou er graag eens een Neerlandicus of een jurist op loslaten, op deze vraag.


                Overigens: Cappucino heeft een behoorlijk groot bereik, zij het als ''muzikaal/gesproken'' behang. De kans is echter wel aanwezig dat er ook echt een antwoord komt op de gestelde vraag. Al zal die nu moeten komen, omdat het bijna twaalf uur is.



                Geen antwoord gekregen, dus. Ik ben benieuwd of ze bij het ''Genootschap Onze Taal'' hier een antwoord op hebben.
                Last edited by Haas; 6 november 2010, 10:58.
                I am not a complete idiot. Some parts are missing

                Opmerking


                • #83
                  Tijdschriften

                  Oorspronkelijk geplaatst door olijfje
                  Vond ik dit keer niet veel aan "Zuid" omdat het vooral ging over het "geweldige Parkstad" en die contreien, wil ik als rechtgeaard chauvinist artikelen over Maastricht..?
                  Zuid is het eerste opinieblad dat zich volledig richt op Zuid Limburg.
                  Een onafhankelijke redactie bericht met name over politiek, bestuur en economie.
                  Er is veel aandacht voor ondernemen, overheid en onderwijs.
                  Reportages, indringende interviews, scherpe analyses, duidelijk commentaar en toonaangevende fotografie.
                  Historie is niet alleen het weergeven van de as, maar ook het doorgeven van het vuur.
                  Thomas More

                  Opmerking


                  • #84
                    Tja, olijfje, Zuid-Limburg is méér dan Maastricht...

                    Opmerking


                    • #85
                      Je hebt helemaal gelijk, als ze dit alleen in Maastricht presenteren, mag het wat mij betreft alleen betrekking hebben op Mestreeech!
                      Ik ben bij vlagen geniaal, alleen is het nu windstil!

                      Opmerking


                      • #86
                        De Ster

                        Ik heb deze week De Ster (24 december 2010) weer met veel plezier gelezen.
                        Goede artikelen:
                        - interview met burgemeester Onno Hoes,
                        - prachtig artikel over de (ondergrond van de) St. Lambertuskerk
                        - artikel over zinloos geweld t.o.v. Davy Kruse en hoe verder
                        en
                        voor de rest informatief goede (nieuws)artikelen.

                        Kortom, de laatste tijd valt me op dat de kwaliteit van De Ster weer betr wordt.

                        Gelukkig, het was de afgelopen jaren nml. kommer en kwel !
                        Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                        Opmerking


                        • #87
                          Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
                          Ik heb deze week De Ster (24 december 2010) weer met veel plezier gelezen.
                          - prachtig artikel over de (ondergrond van de) St. Lambertuskerk
                          Zie: http://www.prepresskelpen.nl/epaper/...ndex.html#/20/. Vooruit- of terugbladeren toont de andere door Pier genoemde artikelen.

                          Opmerking


                          • #88
                            gelijk

                            Olijfje je hebt gelijk wat betreft de Ster, soms krijg ik hem weken niet en dan weer wel, als je denkt nu gaat het goed. Dan blijft hij weer een tijdje weg. Ik haal deze nu iedere week van internet af, http://www.aencmedia.nl/e-paper.html (rechts onder).
                            Hier kun je dan kiezen uit zondagsnieuws, de ster , maaspost enz.. Maar het is toch niet hetzelfde dan dat je 'De Ster' zelf in je handen hebt. Ik vind het via internet niet zo makkelijk lezen als gewoon thuis op de tafel. Wel reuze handig om iets digitaal te bewaren.
                            MestreechterSteerke gief um Mestreech.

                            Opmerking

                            Bezig...
                            X