Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Tijdschriften

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Tijdschriften

    Met plezier plaats ik hier een paar URL's (adressen van webpagina's) van tijdschriften die direct of indirect met Maastricht te maken hebben.

    Aanvullingen zijn van harte welkom!

    Basta Maastricht.

    Cetera Media.

    Chapeau.

    Code 043.

    Code Maastricht.

    De Digitale Gemeentegids van Maastricht.

    Internetgemeentegids Maastricht.

    Niveau Magazine.

    Observant online.

    De Ster.
    Klik op het logo om De Ster als PDF te openen.

    VEER online.

    Zuiderlucht.


    Veel leesplezier .
    Last edited by SJEF †; 18 juli 2009, 11:57.
    Historie is niet alleen het weergeven van de as, maar ook het doorgeven van het vuur.
    Thomas More

  • #2
    Even mijn hart luchten over Stadskrant De STER.
    De STER; de grootste stadskrant van Maastricht.
    Dat is waar men prat op gaat.
    Maar ook een stadskrant met de slechtste service en die maling heeft aan reacties van lezers.
    En dat vind ik nogal schofferend: zowel naar de lezers als ook naar de adverteerders.
    Er is een ruime schare van lezers die de papieren versie van De STER niet ontvangen.
    Om diverse redenen.
    En die lezers willen toch op de een of andere manier op de hoogte worden gehouden over het wel en wee in Maastricht.
    En de adverteerders betalen niet voor niets hoge advertentiekosten.
    Ook zij willen waar voor hun geld; namelijk dat veel lezers hun advertentie's lezen en op die manier meer klanten hopen te krijgen.

    Wat is het geval.
    Reeds weken is De STER-editie van afgelopen 28 april 2008 als PDF-document te downloaden via de webpagina.
    Inmiddels zijn ook de edities van 2 mei 2008 en 9 mei 2008 verschenen.
    Diverse keren heb ik via een zogenaamd contactformulier via hun webpagina gevraagd waar de editie van 2 mei 2008 blijft als PDF-document.
    Maar men munt uit in stilzwijgen.
    Maar nu weet ik ook waarom men zo zwijgzaam is.
    In de editie van afgelopen 28 april staat zeer onopvallend het volgende te lezen:

    Mailadres gewijzigd.
    Het e-mailadres van de redactie van De Ster is gewijzigd.
    U kunt u persberichten en dergelijke voortaan sturen naar red.mh@nwg-online.nl
    Het oude e-mailadres redactie@destermaastricht.nl wordt niet meer gebruikt.
    Wij blijven uw bijdragen graag tegemoet zien!
    De redactie.

    Nu vraag ik me af: is men nog niet in staat om de eigen webpagina aan te passen?
    Een webpagina die uitblinkt door simpelheid en bestaat uit een paar regels tekst.
    Als er een belangrijke wijziging is, dan voer je die toch ook door op je eigen webpagina, of niet dan?
    Maar nee hoor: klik maar eens op 'colofon' op de webpagina van De STER.
    Daar staan nog doodleuk de oude gegevens vermeld.
    Wat mij betreft verdient De STER dubbel en dik de koude douche (TROS Radar), en de gehaktbal van de week door de redactie van ALLEBONNEUR (De Limburger) en tevens ook het Stumpke van de week (door burgemeester Gerd Leers persoonlijk uitgereikt).

    Het is trouwens niet de eerste keer dat De STER vergeetachtig is in het aanbieden van de krant als PDF-bestand.
    Voor 2008 is dit nu reeds de negende keer van de in totaal 19 weken van 2008.
    Historie is niet alleen het weergeven van de as, maar ook het doorgeven van het vuur.
    Thomas More

    Opmerking


    • #3
      Hier kan ik je menig echt in delen, zelf al vaak een mailtje gestuurd met de vraag, waarom de STER niet op onze postcode wordt bezorgd.
      Antwoord terug, excuses voor het ongemak, u zal de volgende week de STER wekelijks ontvangen.
      Dus niet.

      Het bedrijf is overgenomen en een nieuwe directie geeft hoop dacht ik,....het bezorgpatroon ging gewoon door, dus heel vaak niet.
      Voorbeeld, het pdf bestand wat jij mij stuurde, waarin olijfje en jij mij nieuwsgierig hadden gemaakt, heb ik je daarvoor bedankt?

      Máár bij leven en welzijn kan de STER alleen bestaan door de adverteerders, deze is een bepaalde oplagen beloofd, hangt ook een prijskaartje aan.

      Dat is hun bestaan, hier gaan ze slordig mee om, sta ik een keer op het voorblad van de STER, krijg ik hem niet.:(
      Iedereen neemt mij zoals ik ben,.....nu ik nog

      Opmerking


      • #4
        Tja, De Ster. Ik weet er toevallig iets meer van. De Ster heeft een chaotische periode achter de rug. Geen excuus vind ik, maar wel een verklaring.Ze zijn fysiek verhuisd van de Maastricht Grachtstraat naar de Rondostraat op Caberg. Daar hebben ze 3 keer een ramkraak en inbraak gehad. Puin dus. Toen kwam het samengaan met de andere weekbladen. Er begint daar nu pas wat duidelijkheid te komen over wie wat over wat te zeggen heeft. De bezorging is ook veranderd. Eerst werd het samen met andere bladen op donderdagavond bezorgd. Nu wordt het separaat verspreid op vrijdag. En dan krijg je het weer bij parttime bezorgers: je vindt soms stapels De Ster ergaens achter een container. Misschien maakt dit iets meer duidelijk Overigens ik werk niet bij De Ster of zo. Ik heb dit ook gehoord nadat ik geïnformeerd had. En ik ken Peter van Hooren, de commercieel directeur, redelijk goed.
        Laot de zon in dien hart
        en geneet vaan 't leve
        (B.K.)

        Opmerking


        • #5
          Kókkerel bedankt voor je uitleg, zo zie je maar, dat een verhaal twee kanten heeft.
          Het zou voor de lezers, begrijpelijk zijn als de redactie hier een klein berichtje over plaatste.
          De Ster staat hoog aangeschreven in Maastricht, zeg nu zelf hoor je iemand klagen als hij/ zij een ander blad ( noem geen namen) niet wekelijks in de brievenbus vindt?
          Iedereen neemt mij zoals ik ben,.....nu ik nog

          Opmerking


          • #6
            Sinds september 2007 is stadskrant de STER een onderdeel van de Nederlandse Weekbladen Groep.
            Binnen niet al te lange tijd zal de STER daar als e-paper (andere naam voor PDF document) de opwachting maken.
            Wel is het nu al mogelijk om bijvoorbeeld de Maaspost als e-paper in te zien en op te slaan.

            Met dank aan Marcel Pauly van de NWG voor de uitleg per e-mail.
            Historie is niet alleen het weergeven van de as, maar ook het doorgeven van het vuur.
            Thomas More

            Opmerking


            • #7
              Tijdschriften

              Oooh wat was ik blij, toen ik op de webpagina van de NWG eindelijk vernam en las dat weekblad 'De Ster' na maandenlange beloftes en digitale afwezigheid uiteindelijk weer als PDF-document beschikbaar zou zijn.
              Maar mijn euforie is helaas van korte duur.
              Helaas zijn alleen de edities van 2 januari 2009 en 9 januari 2009 als 'digitaal document' oftwel als downloadbaar PDF-bestand beschikbaar gesteld.
              Afgelopen woensdag 21 januari nam ik telefonisch contact op met de Nederlandse Weekbladen Groep BV.
              Het uitgeversconcern van o.a. weekblad 'De Ster'.
              Mijn vraag was niet dermate van aard, dat die onder de categorie "moeilijk" zou kunnen vallen.
              Heel simpel eigenlijk: "Wanneer verschijnt 'De Ster' van 16 januari als PDF-document?"
              Ik werd doorverbonden, dat wil je niet weten.
              Van Geleen naar Maastricht, en weer retour, en toen weer terug; iedereen was zowat de kluts kwijt van het heen-en-weer verbinden.
              Toen ging er plots iets mis; de verbinding werd zomaar verbroken; moest ik weer het moederbedrijf in Geleen bellen.
              Weer mijn eenvoudige vraag voorgelegd; deze keer wel aan een andere telefoniste; zo te horen aan de stem.
              Maar volgens mij even blond van haarkleur als de eerste telefoniste.
              Maar dat zegt uiteraard niets over de intelligentie van beide dames!
              Weer doorverbonden met de afdeling Maastricht.
              Die wisten van niks.
              En weten het volgens mij nog steeds niet; maar dit terzijde.
              Maastricht gaf mij een telefoonnummer van de afdeling 'automatisering'.
              Bleek het de 'automatisering' van de drukkerij te zijn.
              Die verbonden mij weer door met de afdeling 'opmaak'.
              En de afdeling 'opmaak' zou dan regelen dat de 'echte afdeling automatisering' er voor zou zorgdragen dat weekblad "De Ster" alsnog als PDF-bestand beschikbaar zou komen en zijn.
              Helaas.
              Het is nu vrijdagavond 23:38 uur dat ik bovenstaand verhaal schrijf.
              Alle beloftes zijn niet waargemaakt.
              Maar het vreemde van het geheel is, dat de overige weekbladen (Maas en Mijn, Zondagsnieuws, AutoJournaal, E3 Journaal, etc.) wel actueel als PDF-bestand worden aangeboden.
              Maar "De Ster" helaas niet.
              Weekblad "De Ster" straalt jammer genoeg niet actueel en in vol licht aan de digitale sterrenhemel.
              Misschien helpt het, wanneer u ook eens een telefoontje pleegt.
              Samen staan we sterk; YES WE CAN.

              046-477 55 55 (algemeen)
              046-477 55 38 (afdeling opmaak)
              Last edited by SJEF †; 17 juli 2009, 06:36.
              Historie is niet alleen het weergeven van de as, maar ook het doorgeven van het vuur.
              Thomas More

              Opmerking


              • #8
                Tijdschriften

                De Ster krijgt nieuwe formule

                De Ster komt medio augustus 2009 met een nieuwe bladformule.
                Vanaf vrijdag 21 augustus 2009 vindt u een stadskrant op uw deurmat die zich volledig richt op het Maastrichtse nieuws en door middel van achtergronden en opinies meer de diepte ingaat.
                De vernieuwde Maastrichtse focus heeft ook tot gevolg dat het verspreidingsgebied van de krant wordt gewijzigd.
                Vanaf 21 augustus 2009 wordt De Ster alleen nog in de gemeente Maastricht huis-aan-huis verspreid.
                Inwoners van Meerssen, Eijsden, Cadier en Keer en Berg en Terblijt krijgen De Ster niet meer in de bus.
                Wel blijft de Ster er verkrijgbaar op de bestaande afgiftepunten van de NWG-bladen.
                In de aanloop naar de nieuwe journalistieke formule van stadskrant De Ster zal de krant in de komende vakantieperiode drie weken niet verschijnen.
                Deze en volgende week valt De Ster zoals u gewend bent nog bij u op de mat, maar na de uitgave van 24 juli 2009 moet u hem drie weken missen.
                Vanaf 21 augustus 2009 valt dan de Maastrichtse stadskrant, met dezelfde layout maar met vernieuwde inhoud, bij u in de bus.
                Historie is niet alleen het weergeven van de as, maar ook het doorgeven van het vuur.
                Thomas More

                Opmerking


                • #9
                  Ik snap sowieso niet dat er zoveel van die gratis weekbladen verpreid worden.

                  De Ster, WeekendGezet, Maaspost, de Trompetter, Zodagsnieuws, twee woonbladvarianten, een autoblad. Ik lees het inmiddels allemaal niet meer, juist vanwege de hoeveelheid titels.

                  Waarom niet 1 keer in de twee weken 1 blad, met daarin voor elk wat wils? Door de verschillende titels, waarbij nieuws zich vaak overlapt of gewoon een kopie is uit een van de andere bladen, lezen de mensen ghjet gewoon niet meer.sx

                  Ik kan me het blad van de gemeente Maastricht nog herinneren, dat we een paar jaar gelden verspreid hebben. Het zou een maandblad worden, maar is amper 3 keer verschenen. Kan zich iemand dat ding nog herinneren? het waren maar iets van 4 tot 8 pagina´s in blaue gedrukt.

                  Het blad is een stille dood gestorven.
                  I am not a complete idiot. Some parts are missing

                  Opmerking


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Haas Bekijk bericht
                    Ik snap sowieso niet dat er zoveel van die gratis weekbladen verpreid worden.
                    De Ster, WeekendGezet, Maaspost, de Trompetter, Zodagsnieuws, twee woonbladvarianten, een autoblad.
                    Ik lees het inmiddels allemaal niet meer, juist vanwege de hoeveelheid titels.
                    Het zijn allemaal uitgaven van de NWG; de Nederlandse Weekbladen Groep.
                    Vandaar de vele overlappingen aan nieuws.
                    Maar De Ster en De Maaspost zijn de belangrijkste; die moet je lezen als rechtschapen Mestreechteneer.

                    Vroeger was De Ster het officiële mededelingenblad van de gemeente Maastricht; momenteel is dat De Maaspost.
                    Historie is niet alleen het weergeven van de as, maar ook het doorgeven van het vuur.
                    Thomas More

                    Opmerking


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door SJEF Bekijk bericht


                      Vroeger was De Ster het officiële mededelingenblad van de gemeente Maastricht; momenteel is dat De Maaspost.
                      Ik denk dat het eerder andersom is, want de Maaspost bestaat 45 jaar, en de Ster pas ongeveer een jaar of 5.

                      Het niet meer lezen komt juist door het feit dat alles in 7-voud tot je komt, dan lees je op het laatst dus niets meer.
                      I am not a complete idiot. Some parts are missing

                      Opmerking


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Haas Bekijk bericht
                        Ik denk dat het eerder andersom is, want de Maaspost bestaat 45 jaar, en de Ster pas ongeveer een jaar of 5.
                        In 2007 was De Ster het weekblad waar het wekelijkse 'Bericht uit Maastricht' werd geplaatst.
                        Na vele bezorgklachten (niet bezorgde en nog gebundelde De Ster krantjes lagen her en der tussen de struiken) is de gemeente Maastricht in 2008 over gegaan naar de Maaspost, als officiële weekblad waar het wekelijkse 'Bericht uit Maastricht' wordt afgedrukt.
                        Uiteraard zijn de officiële mededelingen ook te bekijken via de webpagina van de gemeente Maastricht
                        Historie is niet alleen het weergeven van de as, maar ook het doorgeven van het vuur.
                        Thomas More

                        Opmerking


                        • #13
                          Helaas, is de Ster voor ons nog altijd niet in de brievenbus te vinden, ondanks mijn mailtjes.:( ( zie mijn vorige post)

                          Echter, Gilbérke gaat op bezoek bij zijn moeder en daar lag een Sterblad, hij keek er eens in en tot zijn verbazing zag hij een foto van ons appartement, met Gilbérke voor het raam.

                          De rubriek jullie wel bekend, " beloert uuch Mestreech" dat was een verrassing en best grappig
                          Iedereen neemt mij zoals ik ben,.....nu ik nog

                          Opmerking


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door parel Bekijk bericht
                            Helaas, is de Ster voor ons nog altijd niet in de brievenbus te vinden, ondanks mijn mailtjes.:( ( zie mijn vorige post)
                            Open de webpagina van de NWG-online en klik op het logo van De Ster.
                            Via een nieuw venster wordt de actuele uitgave als PDF gedownload, wat eventueel op de HD van je PC kan worden opgeslagen.
                            Elke donderdagavond of vrijdagochtend is er op die manier de nieuwste uitgave van De Ster (of ander weekblad) te krijgen.
                            Voordeel: je hoeft geen stapels oud papier meer weg te brengen.
                            Historie is niet alleen het weergeven van de as, maar ook het doorgeven van het vuur.
                            Thomas More

                            Opmerking


                            • #15
                              Maar weer een beetje anti-reklame over stadskrant De STER.
                              Gedurende het jaar 2009 werd het blad ook als PDF bestand aangeboden.
                              Vanaf 2010 is er een fusie van diverse uitgevers.
                              Resultaat: De STER edities van 8 januari 2010 en 15 januari 2010 worden niet meer als PDF bestand aangeboden.
                              Nu ben ik al gedurende twee weken diverse telefoontjes aan het plegen.

                              Uitgever
                              A en C Media B.V.
                              Postbus 528
                              6040 AM Roermond
                              tel: 0475 319045

                              Redactie de STER
                              Rondostraat 37 39
                              Maastricht Postbus 2414
                              6201 EA Maastricht
                              tel: 043 407 74 84

                              http://www.nwg-online.nl/ .

                              Directie De STER
                              Regiomanager
                              Peter van Hooren
                              tel: 043 4077494
                              GSM: 06 46287892

                              Gemeente Maastricht; afdeling voorlichting.

                              En niemand, maar dan ook echt niemand die mij kan verklaren waarom De STER niet meer als PDF bestand wordt aangeboden.
                              "Ach mijnheer, is dat zo?
                              Daar weet ik niks van!"

                              Zouden jullie ook eens willen telefoneren?
                              Historie is niet alleen het weergeven van de as, maar ook het doorgeven van het vuur.
                              Thomas More

                              Opmerking

                              Bezig...
                              X