Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Tijdschriften

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • #31
    @ elletje: hartstikke bedankt voor het inwinnen en weergeven van de informatie omtrent stadskrant De STER.
    Historie is niet alleen het weergeven van de as, maar ook het doorgeven van het vuur.
    Thomas More

    Opmerking


    • #32
      Oorspronkelijk geplaatst door SJEF Bekijk bericht
      @ elletje: hartstikke bedankt voor het inwinnen en weergeven van de informatie omtrent stadskrant De STER.
      Elletje mag dan wel haar best hebben gedaan waarvoor dank toch heb ik al jaren geen STER:(

      Opmerking


      • #33
        Welkom Zjerke op het forum van MestreechOnline (was ik bijna vergeten).

        Het is inderdaad al jaren een beetje een puinhoop bij die hele Stadskrant de STER.
        Lees de hele voorgeschiedenis maar eens.
        Maar hoe meer mensen een klacht deponeren, des te meer kans maken we, dat alles zich zo spoedig mogelijk zal herstellen.
        Samen staan we sterk!
        Historie is niet alleen het weergeven van de as, maar ook het doorgeven van het vuur.
        Thomas More

        Opmerking


        • #34
          Oorspronkelijk geplaatst door SJEF Bekijk bericht
          Welkom Zjerke op het forum van MestreechOnline (was ik bijna vergeten).

          Het is inderdaad al jaren een beetje een puinhoop bij die hele Stadskrant de STER.
          Lees de hele voorgeschiedenis maar eens.
          Maar hoe meer mensen een klacht deponeren, des te meer kans maken we, dat alles zich zo spoedig mogelijk zal herstellen.
          Samen staan we sterk!
          Citaat van @elletje Hij heeft mij gezegd, dat door de fusie.
          En dat antwoord hoor ik nu al 2 jaar:(

          Opmerking


          • #35
            Oorspronkelijk geplaatst door Haas Bekijk bericht
            @Olijfje: donderdag met de deegroller paraat staan, als je die scootmobiel weer aan ziet komen, en er vort achteraan, als ie je adres weer overslaat. Zal hem leren, die onverlaat.

            Zo is tie wellicht in eerste instantie aan dat scootmobiel gekomen!
            Last edited by lucy; 29 januari 2010, 09:01.
            Being unstable & bitchy is all part of my mystique.

            Opmerking


            • #36
              YES de Ster is weer online

              Maar helaas niet compleet, er ontbreken verschillende bladzijden :(:(:(

              Ga voor Programmakrant van de ''Julius Caesar" naar
              http://www.julius-caesar.nl/
              Last edited by Caesar; 29 januari 2010, 07:40.
              Ik kwam en zag en ben nu weer weg

              Opmerking


              • #37
                Oorspronkelijk geplaatst door Caesar Bekijk bericht
                YES de Ster is weer online

                Maar helaas niet compleet, er ontbreken verschillende bladzijden :(:(:(
                Inderdaad, stadskrant De STER is als PDF beschikbaar, maar dan zonder de advertentiepagina's.
                Ik heb 12 van de ongeveer 30 pagina's kunnen downloaden; editie 29-01-2010.
                Historie is niet alleen het weergeven van de as, maar ook het doorgeven van het vuur.
                Thomas More

                Opmerking


                • #38
                  Ben blij dat je het zonder advertentiepagina's krijgt. Scheelt aan bestandsgrootte, en scheelt ook aan les-tijd voor jezelf.........
                  I am not a complete idiot. Some parts are missing

                  Opmerking


                  • #39
                    Oorspronkelijk geplaatst door Haas Bekijk bericht
                    Ben blij dat je het zonder advertentiepagina's krijgt.
                    Scheelt aan bestandsgrootte, en scheelt ook aan les-tijd voor jezelf.........
                    Gedeeltelijk waar, beste Haas.
                    Elke week noteerde ik welke pagina's ik van De STER wilde bewaren.
                    Dan gebruikte ik een gratis programma, om het complete PDF bestand van De STER te splitsen in afzonderlijke pagina's (ook als PDF).
                    De pagina's die ik wil bewaren, voeg ik dan weer samen met datzelfde gratis programma.

                    Je kunt het gratis stukje software, met de naam PDFTools, downloaden op:

                    http://www.sheelapps.com/ .

                    Werkt probleemloos onder Windows XP, Windows Vista en Windows 7.
                    Snel en zonder 'toeters en bellen'; alleen in de Engelse taal.
                    Historie is niet alleen het weergeven van de as, maar ook het doorgeven van het vuur.
                    Thomas More

                    Opmerking


                    • #40
                      Stadskrant de Ster

                      De stadskrant de Ster heeft een nieuwe digitale opmaak, niet meer in PDF formaat maar in flash formaat.

                      Volg de volgende link http://issuu.com/aenc/docs/de_ster

                      Naar mijn idee een lastig verhaal voor digibeten om de Ster fassoenlijk te kunnen lezen, een slechte zaak dus !

                      Ook voor diegene die een pagina willen opslaan.

                      Het lukt wel via een omweg dmv. PDFcreator maar dan nog http://www.pdfforge.org/

                      Waarmee weer eens de stelling bewezen wordt "Vernieuwing is niet altijd een verbetering''
                      Ik kwam en zag en ben nu weer weg

                      Opmerking


                      • #41
                        Oorspronkelijk geplaatst door Caesar Bekijk bericht
                        De stadskrant de Ster heeft een nieuwe digitale opmaak, niet meer in PDF formaat maar in flash formaat.
                        Hier moet ik Caesar tegenspreken.
                        Stadskrant De Ster is wel degelijk als PDF bestand te downloaden.

                        Open: http://www.aencmedia.nl/ .
                        Klik op: E-Paper en op de nieuwe pagina klik je onderaan op De Ster.

                        Je belandt dan op: http://issuu.com/aenc/docs/de_ster/1 .

                        Klik bovenaan op het 'groene pijltje' icoontje met de tekst Download.
                        En Stadkrant De Ster wordt als PDF gedownload.

                        Doe je dit voor de eerste keer: eenmalig registreren.
                        Bekijk dan wel rustig de instructies tijdens het registreren.
                        Zo heb ik het afgelopen vrijdag gedaan: probleemloos!
                        Historie is niet alleen het weergeven van de as, maar ook het doorgeven van het vuur.
                        Thomas More

                        Opmerking


                        • #42
                          Sorry SJEF, die link had ik nog niet gezien :(
                          Ik kwam en zag en ben nu weer weg

                          Opmerking


                          • #43
                            Oorspronkelijk geplaatst door olijfje
                            Ben ik dat alleen, die zoiets amateuristisch noemt ?
                            Stadskrant De Ster: andere uitgever (fusering van uitgevers), andere regels door management.
                            Dat vermoed ik.
                            Historie is niet alleen het weergeven van de as, maar ook het doorgeven van het vuur.
                            Thomas More

                            Opmerking


                            • #44
                              Oorspronkelijk geplaatst door olijfje
                              Ben ik dat alleen, die zoiets amateuristisch noemt ?
                              Ze mogen het ook hier gratis neer plempen
                              wij gaan niet dicht in de zomer
                              Fallor ergo sum

                              Opmerking


                              • #45
                                Nieuw Opinieblad ZUID



                                Deze thread gaat hoofdzakelijk over de (terechte) klachten over De Ster.

                                In 2004 is De Ster door Maurice Ubags, Peter Eberson en Peter van Hooren opgericht als eerste gratis krant voor Maastricht e.o..

                                De bedoeling was ooit om op termijn 3x per week gratis te verschijnen.
                                In 2007 werd De Ster echter verkocht aan de NWG-groep en sindsdien ging de kwaliteit en de betrouwbaarheid van de verspreiding zienderogen achteruit.
                                De 'Maastrichtse' betrokkenheid was er niet meer en het werd nu gerund door managers.

                                Maar..... niet getreurd.

                                Vanaf 6 september 2010 beginnen de journalisten/ondernemers Peter Eberson en Maurice Ubags, geheel met eigen middelen, dus ZONDER subsidie, met het opinieblad ZUID.
                                Ze voorspellen 'De Elsevier van Zuid-Limburg' te worden.
                                En wederom helemaal GRATIS.

                                In de wereld van de innovatieve (geschreven) journalistiek wordt met spanning uitgekeken of een gratis "Elsevier", uitsluitend gericht op een bepaalde regio, bestaansrecht heeft.

                                In dit kader wijs ik bijvoorbeeld op de site van Villamedia
                                " (..) Van de voorbeelden in het artikel van de NRC spreekt mij wel aan het gedurfde plan van journalist/ondernemer Maurice Ubags om in Zuid-Limburg met eigen kapitaal (zΓ³nder subsidie!) vanaf september maandelijks een gratis opinieblad Zuid te gaan uitbrengen. (...) "

                                Ik ben zeer benieuwd naar het eerste nummer van Zuid.
                                Uit betrouwbare bron heb ik vernomen dat ze spectaculair uithalen in het eerste nummer en dat er op 7 september uitvoerig over gesproken zal gaan worden.
                                Misschien is 6 september wel een niet toevallig gekozen datum !?!
                                Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X