Oorspronkelijk geplaatst door Breur
Bekijk bericht
Er lopen dus veel energie colporteurs door de woongebouwen omdat een iemand hen per intercom de deur open deed.
Dan nemen ze de lift of het nood trappenhuis en bellen aan bij alle appartementen op alle verdiepingen om hun aanbod te komen verkonden.
(let op want die nieuwe energie contracten kunnen heel erg veel duurder zijn dan je huidige contract ondanks de stijgende gasprijzen bij die huidige energie leverancier)
Na die Babbeltruuk vriendelijk en geduldig te hebben aangehoord heb ik die desbetreffende colporteur vriendelijk doch indringend verzocht het pand te verlaten, niet alleen mijn voorhal maar het pand.
Let op sommigen van die colporteurs gebruiken zelfs ongeoorloofd oude gegevens over jou met een iPad in de hand en jij denkt; hee die man weet iets over me dus dat zal wel vertrouwd zijn.
Maar dat is niet betrouwbaar, dat is onrechtmatig volgens de AVG 2018.
Algemene informatie AVG
Sinds 25 mei 2018 geldt in de hele EU dezelfde privacywetgeving: de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG).
Let op, want er zijn ook van die colporteurs die de in de hand gedragen iPad gebruiken als video en audio opname apparaat om een mondeling gedaan voorstel in contractvorm vast te leggen als je ook maar eenmaal ja zei tijdens het gesprek.
Dat overkwam mij zelf niet.
Over die Babbeltruuk waar de politie voor waarschuwde, in het verleden waren er ook al diverse ongeloofwaardige babbeltruuks en toch werd een bekend echtpaar, van de Becanusstraat die vaker op mestreechonline foum kwamen, na hun voordeur te hebben geopend overvallen en zelfs gekneveld en vastgebonden achtergelaten.
Leave a comment: