Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Kletskousen.

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Antonius
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
    Pieter.....

    Ik denk namelijk dat wij in de loop van volgende week een brief of persbericht van Pieter tegemoet kunnen zien met de navolgende strekking.
    Nou ik zie dat nog niet gebeuren, een dergelijk bericht met zo'n strekking.

    En waarom niet, omdat men zich beslist bewust is geworden onder de vier kopstukken dat men met mensen aan de formatie tafel zat/zit die elkaars bloed kunnen drinken.
    De röhring die Pieter heeft veroorzaakt is een intelligente hereiking van de bereidheid om een nieuw sociaal contract vorm te geven binnen een coalitie die allemaal oude lijken in de kast verborgen hebben. Een lijk uit die kast is die gigantische schuld welke Rutten 4 achterlaat in de maatschappij en financiëel.

    De drie andere rechtse partijen willen bezuinigen middels op een bierviltje uitgerekende populistische onderwerpen die niets aan visie en toekomst perspectief voor jullie kinderen over hebben.
    Ik denk dat Omtzigt beter in de kamer functioneerd als waakhond en initiator van transparant bestuur. Maar in de kern is hij een CDA'er die niet met extremisten wil samen werken.




    Leave a comment:


  • Ingrid M.H.Evers
    replied
    Het zou me niet verbazen, Pier.

    Leave a comment:


  • Pier
    replied
    Pieter.....

    Toen ik afgelopen dinsdag, nota bene tijdens de raadsvergadering, het nieuws vernam dat Pieter Omtzigt met zijn inbreng bij de (in)formatie voor een nieuw kabinet was gestopt, was ik enerzijds blij en anderzijds sloeg ik mij voor de kop.
    Ik wilde namelijk afgelopen weekend een stuk op MestreechOnline posten over het feit dat ik ervan overtuigd was dat deze kabinetsformatie nergens op uit zou lopen en dat Pieter Omtzigt er de brui aan zou geven.
    Maar die posting kwam er om diverse redenen niet. De belangrijkste reden was misschien wel dat niets in de media erop wees dat dit zou gebeuren.
    En zie.... 3 dagen later gebeurde het toch.
    Dat Pieter Omtzigt kapte met dit, in mijn ogen, toneelstuk vind en vond ik prima.
    Als Pieter de kennis, kunde en vaardigheden heeft die ik hem toedicht moet die man toch iedere dag hebben gedacht ' Met wie zit ik hier nu te onderhandelen en wat lees ik dadelijk op twitter? '.

    Ik was er op dat moment dan ook van overtuigd dat de teneur in de media en bij mijn vrienden, kennissen en collega's zou zijn, 'Pieter Omtzigt en NSC hebben groot gelijk!!'.

    Echter binnen het uur had ik in de gaten dat de media van alles beweerde en suggereerde, maar dat de gemeenschappelijke deler was dat Pieter Omtzigt in deze de kwade genius was en dat de anderen, die bij de (in)formatie waren betrokken, niet wisten hoe snel ze de zwarte Piet(er) bij Omtzigt moesten leggen.
    Tot mijn grote verbazing vinden ook bijna al mijn vrienden, kennissen en collega's dat Pieter Omtzigt zich onbehoorlijk heeft gedragen.
    Toen en nog steeds wordt aangehaald dat Pieter Omtzigt via een app'je een einde maakte aan de (in)formatie.
    Dat Pieter - bij Humberto - uitlegde dat hij 's ochtends driekwartier met Ronald Plasterk heeft gesproken en zijn standpunt daar op tafel had gelegd, doet niets af aan het feit dat er ook nog een app is gestuurd. Dat laatste is kennelijk journalistiek en beeldvormend veel interessanter.

    Het enige dat ik Pieter de afgelopen dagen verwijt is dat hij 's avonds te gast was in een talkshow. Dat had ik nooit gedaan, maar goed.......
    Het schijnt dat Pieter Omtzigt nu thuis is en alles even laat bezinken. Terecht denk ik.

    Nu wil ik niet dezelfde fout maken als vorig weekend en dinsdag iets lezen wat ik nu al denk dat gaat gebeuren.
    Ik denk namelijk dat wij in de loop van volgende week een brief of persbericht van Pieter tegemoet kunnen zien met de navolgende strekking.

    "
    Beste mensen,

    Na een lang en rijp beraad heb ik een hele moeilijk beslissing genomen.

    In overleg met de fractie van NSC heb ik besloten om per direct het partijleiderschap neer te leggen.
    Ik heb gemerkt dat ik helaas niet de vereiste en politieke capaciteiten heb die nodig zijn om, namens NSC, deel te nemen aan de coalitie-onderhandelingen die er uiteindelijk toe moeten leiden dat Nederland het kabinet krijgt dat het nodig heeft en verdient.
    Ik ben gekozen als volksvertegenwoordiger. Dit vind ik een zeer eervolle taak en ik denk dat ik mijn rol als volksvertegenwoordiger het beste kan vervullen in de rol van een van de vele fractieleden van NSC.
    Ik zal mij vanaf nu volledig op mijn rol als volksvertegenwoordiger storten en vanaf nu dan ook gewoon deel uitmaken van de NSC fractie.

    Onze fractie heeft meer dan genoeg bekwame Tweedekamer-leden.
    Gezamenlijk zullen wij een nieuwe fractievoorzitter en partijleider kiezen en aan hem of haar de taak om er voor de zorgen dat Nederland, al dan niet met de inbreng van NSC in een nieuw te vormen kabinet, het bestuur krijgt dat het verdient.

    Met vriendelijke groet (een opgeluchte, uitgeruste en strijdvaardige),

    Pieter Omtzigt "

    Leave a comment:


  • Antonius
    replied
    Ja we zijn er morgen of overmorgen van verlost op voetpaden en wegen. De Sneeuw!
    Per toeval glij ik zelf ook uit en bedenk me dat de iets oudere bewoners van onze stad daarbij makkelijk een heup breken en dan begint hun ellende.
    Na 2006 hoefde je niet je trottoir schoon te houden volgens de gemeentelijke verordeningen. Maar het is wel mooi als de bewoners het dan toch doen.

    chappeau voor die het net als vroeger nog steeds doen


    Leave a comment:


  • Pier
    replied
    De man die ik niet moe(s)t.......

    Je kent dat wel.
    Je zit, loopt of staat ergens en plotseling zie je iemand die je (nog) niet kent, maar waarvan je direct denkt "die moet ik niet"!
    De persoon in kwestie is volstrekt onschuldig aan die gedachte, maar op de een of andere manier stoort jou het uiterlijk, de uitstraling of het gedrag van die persoon en heb je gelijk een afkeer van hem of haar.
    Gelukkig overkomt mij dit niet dagelijks, maar soms heb ik dat. Ik ga er ook maar even vanuit dat iedereen dit wel eens heeft, toch?

    Toen de journalist Johan van de Beek met pensioen ging bij De Limburger werd zijn zaterdagcolumn op de 2de pagina overgenomen door Richard Kemper.
    Het was mij een volstrekt raadsel waarom Richard Kemper, die jullie wellicht beter kennen van het duo Veldhuis & Kemper, die wekelijkse column kreeg in DDL.
    Wat heeft die in hemelsnaam met Limburg??
    En daarbij...... hij is zo iemand die ik dus direct niet moet. Daar kan Richard Kemper helemaal niets aan doen! En ik ook niet, want ik weet gewoon niet waarom ik hem niet moet, maar feit is dat ik hem niet moe(s)t.

    De (s) in het laatste woord van de vorige zin en het feit dat ik de dag voor Kerst 2023 deze posting schrijf verklapt wellicht al dat in die status van Richard Kemper een wijziging is gekomen.
    Toen Richard Kemper begon met zijn columns in DDL heb ik kort overwogen de columns gewoon niet te lezen.
    Maar ja.... ik las ze toch stiekem...
    En jammer genoeg vond ik de columns nog goed ook! Maar ja.... dat vertelde ik uiteraard niemand, want onverminderd was er iets in mij dat bleef volharden in het feit dat ik Richard Kemper niet moe(s)t.

    Gisteren, zaterdag 23 december 2023, las ik weer (stiekem) zijn column.
    Blijkt dat Richard Kemper, net als ik!!, een hekel heeft aan reizen, maar bij tijd en wijlen 'verplicht' op werkbezoek moet bij een zoon in de verre.
    Zoiets schept een band

    Ik begrijp, en heb nu eindelijk iemand gevonden die hetzelfde daarover denkt als ik, echt niet dat er mensen zijn die graag reizen.
    Kijk naar een willekeurig programma, luister in een gezelschap naar de (toekomstige) hobby's en vraag het aan alle (aanstaande) pensionado's en je hoort dat reizen met stip op 1 staat!

    Een ding weet ik zeker, als ik binnenkort met pensioen ga trek ik met een denkbeeldige passer een cirkel van pakweg 125 km om Maastricht en daarbuiten zal niemand mij ooit nog zien!
    Het verplichte werkbezoek aan mijn zoon in de verre daargelaten!
    Maar.... dan weet ik dat ik op mentale steun kan rekenen op mijn nieuwe 'vriend'........ Richard Kemper

    Leave a comment:


  • Antonius
    replied
    Tot diep in de nacht is men afgelopen week plots bezig gegaan en heeft men plus-minus 20m2 asfalt aangebracht in plaats van die verzakte straatklinkers op de fiets oversteek plaats.
    Met heel veel lawaai en rumoer is deels het oude asfalt weg gefreesd en nieuw asfalt gegoten en gewalst.

    Het heeft geholpen.
    Of het bericht dat ik erover gestuurd heb aan de wethouder geholpen heeft weet ik niet.

    Leave a comment:


  • Antonius
    replied
    Mocht u wel lekker kunnen slapen met Open Raam, het is U gegund.

    Helaas is er via het fietspad dat van van de Eenhoornsingel naar de Bilserbaan gaat een behoorlijke tijd geleden een sleuf gegraven die met zand en straatklinkers is opgevuld.
    Ga maar kijken er is natuurlijk wegens geroerde grond en het inklinken daarvan een behoorlijke (negatieve) bult ontstaan op de Via Regia.
    De grote zware voertuigen zoals vrachtwagens en aanhangers die daar overheen denderen maken inderdaad een Denderend lawaai.

    Er waren enkele maanden geleden reparaties aan die geul aan een richting op de Via Regia, maar het is enkel erger geworden.
    We hebben echter al 2 jaar slaapstoringen van dat slechte wegenonderhoud en voornamelijk het ontbreken van zulks onderhoud.

    Ik heb gewoon nog een keer desbetreffende wethouder mijn bevindingen gestuurd. Ben benieuwd.

    Emails verschwinden.

    Leave a comment:


  • Antonius
    replied
    Meer dan 1 maand later en er is nog geen enkel contact geweest inzake de schriftelijk vervatte grieven betreffende de Via Regia als illegaal race circuit, die werden doorgestuurd aan de wethouder voor mobiliteit.

    Leave a comment:


  • Antonius
    replied
    En natuurlijk is er ook in 2023 een Open Monumentendag namelijk dit weekend!
    09-09-2023
    10-09-2023
    neem een parasolletje mee of hoed

    programma vindt u hier
    https://www.openmonumentendag.nl/waa...zo=0&rv=0&kv=0

    veel wandelplezier

    Leave a comment:


  • Antonius
    replied
    Goed om te weten dat je de griffie nog effe bezig houdt
    werk hebben is niks werk houden wel

    Leave a comment:


  • Pier
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Antonius Bekijk bericht
    Ik begrijp na telefonisch overleg met het secretariaat dat de ter zake bevoegde en deskundige pas na 28 Augustus de e-mails gaat lezen en misschien beantwoorden.
    We wachten geduldig af.
    Overigens heb ik in de tussentijd niet stilgezeten/
    Ik heb bij de griffie en de gemeenteraad nagevraagd hoe het proces rond inkomende stukken (van burgers) nu precies geregeld is.
    Het zou te uitvoerig (lees: te technisch) zijn om hierover nu al verslag te doen, maar mn. de rol van het presidium (een overleg orgaan waarin alle fractievoorzitters van de 16 partijen in Maastricht zitten) lijkt wel discutabel. Let wel, volgens mij!
    Of ik gelijk heb en gelijk krijg wordt nu bekeken.
    Ook hierover houd ik jullie op de hoogte.

    Leave a comment:


  • Antonius
    replied
    Ik begrijp na telefonisch overleg met het secretariaat dat de ter zake bevoegde en deskundige pas na 28 Augustus de e-mails gaat lezen en misschien beantwoorden.

    Leave a comment:


  • Antonius
    replied
    Ik zal het melden opdat u weet hoe dergelijke klachten worden afgehandeld.

    Leave a comment:


  • Pier
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Antonius Bekijk bericht
    Nou als je dan toch al op dreef bent , ga maar door hoor met de relevante partij noemen.

    Ik weet nog dat de leidinggevende van de handhaving me zelfs z'n privé nummer gaf voor als het weer eens de spuigaten uitliep.
    Maar weet je welgeteld één keer kwam er ook een auto van de handhaving en reed gewoon door, zonder stoppen en ook maar iemand van die overlast bezorgers te vermanen.

    In dit geval betreffende de gepimpte patser-auto's is mijn schrijven door gestuurd aan Mobiliteit schreef het secretariaat van stadsdeel wethouder Manon Fokke.
    Ik heb geen idee wat exact de klachten/grieven en observaties zijn.
    Als het 'rijdend'-overlast is, moet ik je erop wijzen dat Handhaving dan niet bevoegd is.
    Verkeerscontroles zijn de bevoegdheid van de politie.
    Ongetwijfeld en hopelijk zal deze bevoegdheid in de toekomst ook toekomen aan Handhaving/BOA's, maar bij mijn weten is dit nog niet het geval.

    Nu je contact hebt opgenomen cq een schrijven hebt gericht aan de Stadsdeelwethouder, Manon Fokke, denk ik dat je even moet afwachten op en reactie van Mobiliteit.
    Ben wel benieuwd hoe lang het gaat duren.

    Leave a comment:


  • Antonius
    replied
    Nou als je dan toch al op dreef bent , ga maar door hoor met de relevante partij noemen.

    Ik weet nog dat de leidinggevende van de handhaving me zelfs z'n privé nummer gaf voor als het weer eens de spuigaten uitliep.
    Maar weet je welgeteld één keer kwam er ook een auto van de handhaving en reed gewoon door, zonder stoppen en ook maar iemand van die overlast bezorgers te vermanen.

    In dit geval betreffende de gepimpte patser-auto's is mijn schrijven door gestuurd aan Mobiliteit schreef het secretariaat van stadsdeel wethouder Manon Fokke.

    Leave a comment:

Bezig...
X