We hebben hier (Maastricht) weer een nieuwe afvalZAK... 😁
bedankt John Aarts
Voor die Gemeentelijke afvalophaal dienst is nu een zak voor alle plastics , blik en doppen of kroonkurken en tetrapack, zogenaamd PMD
En warempel ik moet die apart gesorteerde afval in speciale afvalzakken buiten zetten. Ook die zakken kosten geld en zijn nog nergens beschikbaar.
Een grijze of zwarte standaard afvalzak wordt echt niet opgehaald en als men je identiteit achterhalen kan, krijg je ook nog een boete.
Ook een boete als je niet conform afval scheidt.
1 Dus restafval in een speciale zak. Kost extra geld, wit met rode ster
2 Dus nu ook PMD in een speciale zak. Kost extra geld, zie afbeelding
3 Groente of tuin afval in de groene container. Ik heb helaas geen container

4 En verpakking van karton. Tip, haal de adres stikker ervan af.
Zo en nu WOZ + de gemeentelijke belastingen waarin afval ophalen is inbegrepen.
Worden wij zelf nu de klos van die hele verpakkingsindustrie die er wel bij vaart? En de Supermarkten die vooral liefst niets doen aan preventie van verpakkingsmateriaal?
Kijk nu toch eens naar Duitsland, daar kan ik in de Supermarkt alles uit de verpakking halen op speciale tafels en die verpakking achterlaten in de Supermarkt, hun probleem.
Of vullen ze in Maastricht de geldkist aan met onze dubbele bijdrage?
Ja U vraagt het, nog meer afvalscheiding en in de zomer allemaal ongedierte in je huis of berging? Fruitvliegjes / Drosophila's terwijl het weer duurder wordt.
En dan maar eens in de twee weken ophalen? Het zwerfafval neemt zienderogen toe. Vindt je het gek?
p.s. Buitenlandse studenten kunnen niet eens lezen wat op de borden staat en dumpen alles als ze er al überhaupt heen lopen in de ondergrondse milieustations glas bij plastic en papier bij glas etc. Meestal echter in de bossages of zo op het trottoir. De Groene containers voor hun studentenkot zijn overvol met pizza dozen en plastic flessen.
Leave a comment: