Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Kletskousen.

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Antonius
    replied
    Als kletskous, wil ik de mensen er eens op wijzen dat de Via Regia richting

    Leave a comment:


  • Antonius
    replied
    Pier .

    Leave a comment:


  • Pier
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Antonius Bekijk bericht
    stemming ennuh?

    Yep.... een motie wordt altijd - cf. het Reglement van Orde (RvO) - in stemming gebracht.

    Artikel 41: Stemmingen over amendementen en moties
    • 1.
      Voordat stemming plaatsvindt over een amendement of een motie krijgt het college de gelegenheid een stemadvies uit te brengen zijnde met het amendement of de motie in te stemmen, dan wel te ontraden. In het geval van een motie kan het advies van het college tevens luiden de motie aan te houden.
    • 2.
      Als een amendement op een aanhangig voorstel is ingediend, wordt eerst over dat amendement gestemd en vervolgens over het voorstel zoals het dan luidt in zijn geheel.
    • 3.
      Als een subamendement is ingediend wordt eerst over het subamendement gestemd en vervolgens over het amendement waarop dat betrekking heeft.
    • 4.
      Als meerdere amendementen of subamendementen op een aanhangig voorstel zijn ingediend, wordt, onverminderd het eerste en tweede lid, eerst over het meest verstrekkende amendement of subamendement gestemd. De meest verstrekkendheid wordt bepaald door de voorzitter en de griffier. Indien de volgorde van behandeling niet wordt bepaald door de verstrekkendheid, geldt de volgorde van binnenkomst.
    • 5.
      Als aangaande een aanhangig voorstel een motie is ingediend, wordt eerst over de motie gestemd en vervolgens over het voorstel. Zijn meerdere moties ingediend dan wordt eerst gestemd over de meest verstrekkende motie.
    • 6.
      Als aangaande een aanhangig voorstel een amendement en een motie is ingediend, wordt eerst over het amendement gestemd, vervolgens over de motie en tot slot over het voorstel zoals het dan luidt in zijn geheel.

    Leave a comment:


  • Antonius
    replied
    stemming ennuh?

    Leave a comment:


  • Pier
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door parel Bekijk bericht
    ?
    Grappig, ik vind Ceramique nu juist prachtig!
    Zeker het gedeelte tussen pakweg de Heugemerweg en de Avenue Ceramique vind ik lekker ruim opgezet.
    Ik ben nog niet in het Sphinxkwartier gaan wandelen, dus ik laat me verrassen.

    Oorspronkelijk geplaatst door parel Bekijk bericht
    (...) Wat ik wel jammer vind, er komt zo weinig sociaalbouw huizen/ flats terug, nu Caberg voor de helft gesloopt is en Blauw dorp ook, wij zijn ook door Mariaberg gewandeld de bungalows erg mooi geworden sommige zelfs heel luxueus, of daar alles koop is, of ook huren, het laatste betwijfel ik.(...)
    Dan neem ik aan dat je het helemaal eens bent met de strekking van de motie van Kitty Nuyts (LPM) die we bespreken in de topic 'Stadsbestuur 2018-2020'?
    Kijk maar eens HIER.

    Die motie komt morgen (8 december 2020) in stemming in de gemeenteraad.

    Leave a comment:


  • parel
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht

    en



    Ik voel me nu wel verplicht om op korte termijn te beginnen aan een wandeltocht rond het Spinxkwartier
    Overigens las ik vandaag ik DDL dat de koffiebranderij van Blanche Dael nu in het oude Brikkegebouw zit.
    Dus tijdens mijn wandeling kan ik daar een coffee-a-go halen
    ?
    Wij waren een paar weken terug in Bemelen gaan wandelen, ik kende dat dorpje vrij goed, maar was er nu +/ - 8 jaar niet meer geweest, daar was bijgebouwd niet meer normaal en de villa's / huizen, liggen de prijzen in het hoge segment.
    De straten waren zo smal dat er geen twee auto's naast naast elkaar konden rijden, dan denk je een dorp, wij schrokken hoe smal de straten waren gemaakt, in verhouding met de grote villa's in deze nieuwbouwbuurt.

    Wat ik wel jammer vind, er komt zo weinig sociaalbouw huizen/ flats terug, nu Caberg voor de helft gesloopt is en Blauw dorp ook, wij zijn ook door Mariaberg gewandeld de bungalows erg mooi geworden sommige zelfs heel luxueus, of daar alles koop is, of ook huren, het laatste betwijfel ik.
    Pier ga je naar Blanche Dael neem dan een filter koffie, dat is hun specialiteit.

    Leave a comment:


  • Pier
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Clio Bekijk bericht
    Potverdrie, Pier, ik weet wel dat het een heel eind van Mariaberg en Trichterveld is, maar een beetje wandelaar laat zich toch niet kisten? Neem desnoods de bus (maar kan dat met hond?). Enfin, courage, mon ami. Denk aan al het groen dat je misschien ook nog tegenkomt.
    en

    Oorspronkelijk geplaatst door Antonius
    Overigens Pier je kan voor je naar de raadzittingen gaat makkelijk een afsteker maken naar het Sphinxkwartier. Ga niet met je beste gewixte schoenen want die worden vuil.
    Ik voel me nu wel verplicht om op korte termijn te beginnen aan een wandeltocht rond het Spinxkwartier
    Overigens las ik vandaag ik DDL dat de koffiebranderij van Blanche Dael nu in het oude Brikkegebouw zit.
    Dus tijdens mijn wandeling kan ik daar een coffee-a-go halen

    Leave a comment:


  • Antonius
    replied
    Als je met mekaar gaat wandele, ga dan niet naast mekaar, maar achter elkaar met 1,5 meter afstand.
    Anders kan er niemand meer voorbij in het centrum.
    Veel gezinnen lijken op de 4 Dalton broers Uit de Lucky Luke Stripverhalen. Blokkeren alles in de binnenstad.

    Overigens Pier je kan voor je naar de raadzittingen gaat makkelijk een afsteker maken naar het Sphinxkwartier. Ga niet met je beste gewixte schoenen want die worden vuil.

    Leave a comment:


  • parel
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Clio Bekijk bericht
    Welcome back, Parel. Hopelijk komt dat tuintje er nog eens. Of misschien op een dakterrasje? Zou handig zijn waar je nu alweer jaren woont.

    Dankjewel Clio

    Leave a comment:


  • Clio
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door parel Bekijk bericht
    De grond is erg duur in Maastricht, ik heb mij opgegeven voor een volkstuintje op het Vrijthof een jarenlange wachtlijst en niet te betalen.
    Welcome back, Parel. Hopelijk komt dat tuintje er nog eens. Of misschien op een dakterrasje? Zou handig zijn waar je nu alweer jaren woont.

    Leave a comment:


  • Clio
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
    Die wandeling staat al maanden op het programma. Is er nog niet van gekomen, maar nu ben ik wel heel nieuwsgierig.
    Potverdrie, Pier, ik weet wel dat het een heel eind van Mariaberg en Trichterveld is, maar een beetje wandelaar laat zich toch niet kisten? Neem desnoods de bus (maar kan dat met hond?). Enfin, courage, mon ami. Denk aan al het groen dat je misschien ook nog tegenkomt.

    Leave a comment:


  • Antonius
    replied
    parel Als het nog lukt met die denktank van groep Gunther, dan kun je misschien nog een volkstuintje in het park pachten. Voor geval de voedselleveringen wegvallen in Post Corona Crisis.

    Leave a comment:


  • parel
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht

    Die wandeling staat al maanden op het programma.
    Is er nog niet van gekomen, maar nu ben ik wel heel nieuwsgierig



    Je bent gewoon een millennium te laat......
    Heb ik weer

    Leave a comment:


  • Pier
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Antonius Bekijk bericht
    Ben je al eens gaan wandele in het Sphinxkwartier? En ben je al eens gaan kijken in de Sphinx tuin? Maagdendries.
    Ruimtevrees krijg je der niet, eerder Claustrofobie.
    Het is ronduit beschamend hoe men daar het plan Belvedere 2.0 (dus nog nieuwer) heeft ingevuld. Gelukkig heb je glasgordijnen opdat je niet de pizza op tafel van je overbuur ziet.
    Die wandeling staat al maanden op het programma.
    Is er nog niet van gekomen, maar nu ben ik wel heel nieuwsgierig

    Oorspronkelijk geplaatst door Parel
    (...) De grond is erg duur in Maastricht, ik heb mij opgegeven voor een volkstuintje op het Vrijthof een jarenlange wachtlijst en niet te betalen.
    Je bent gewoon een millennium te laat......

    Leave a comment:


  • parel
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Antonius Bekijk bericht
    Ben je al eens gaan wandele in het Sphinxkwartier? En ben je al eens gaan kijken in de Sphinx tuin? Maagdendries.
    Ruimtevrees krijg je der niet, eerder Claustrofobie.
    Het is ronduit beschamend hoe men daar het plan Belvedere 2.0 (dus nog nieuwer) heeft ingevuld. Gelukkig heb je glasgordijnen opdat je niet de pizza op tafel van je overbuur ziet.
    Laat mij denken aan onze vakantie in zuid Frankrijk en waren met z'n viertjes in de caravan aan het eten, vraagt mijn schoonzus het zout. Mijn broer steekt zijn hand door het raam van de caravan en neemt het bij de buren van de tafel Natuurlijk waren die mensen niet aanwezig, maar zo kort stonden wij naast de buren De grond is erg duur in Maastricht, ik heb mij opgegeven voor een volkstuintje op het Vrijthof een jarenlange wachtlijst en niet te betalen.

    Leave a comment:

Bezig...
X