Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Kletskousen.

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Oorspronkelijk geplaatst door Antonius Bekijk bericht
    Nieuwe ontwikkeling in Maastrichtse architectuur!
    Ja, zo kun je het zeker wel noemen! Ik ben benieuwd hoe dit zich gaat voegen in de bestaande skyline in dit deel van de stad. Voor reacties van anderen, zie ook dit forum:

    https://www.skyscrapercity.com/threa...post-183809381

    Opmerking


    • Ook leuk om te lezen wat men elders ervan vindt. El Loco

      Van de Maas oevers bekeken vind ik het een prima beeld van die nieuwe "Skyline" richting de hoge Noorderbrug en Sappi Papierfabriek.

      Het Dinghuis dat je vanuit Wyck ziet met zijn mooi hoog asymmetrisch dak, de Ridderbrouwerij toren en de Martinus kerk die je vanuit de Kesselkade ziet en enkele referenties die we kennen van O.M. Ungers zoals onder andere het D.A.M. in Frankfurt aan de Main.

      Als je het succes van de Markthal in Rotterdam kent van MVRDV denk ik dat de Spaanse architect een heel passende oplossing heeft gevonden voor de context met al die steile daken van Maastricht.

      Hoe de plattegronden van al die nieuwe woningen er uitzien kon ik niet vinden, want het heeft echter wel te maken met uitzicht vanuit zo'n appartement aan de Maas.
      Last edited by Antonius; 26 mei 2023, 11:24.
      ik ben verguisd

      Opmerking


      • Een vreselijke/leerzame ervaring

        Op woensdag ga ik in de ochtend meestal zwemmen en heb ik in de middag wat mantelzorg te doen.
        Afgelopen woensdag was niet anders, buiten het feit dat ik om 14.00 uur ook nog een afspraak had bij de tandarts.
        Kortom, een gevuld dagje lag in het verschiet.
        Om 10.00 uur de deur uit met het vooruitzicht zo rond 17.30 uur weer thuis te zijn.

        Maar toen gebeurde het. Rond de voormalige Geusseltkruising kwam ik tot de ontdekking dat ik mijn GSM/smartphone was vergeten. Voor het eerst sinds pakweg 8-10 jaar was ik niet bereikbaar!?!
        Wat nu, rechtsomkeert voor het halen van mijn GSM, of gewoon terug naar oude vervlogen tijden en even gewoon niet bereikbaar zijn?
        Ik koos voor het laatste!

        Gewoon even niet bereikbaar! Nu en??
        In het zwembad ligt hij sowieso in het kastje en ben ik niet bereikbaar en voor de rest.... ach het zijn maar 4-5 uurtjes, toch?

        Na het zwemmen ging ik dus op weg naar de tandarts. Nu moet u wel even weten dat vanuit een historisch gegeven mijn tandarts al meer dan 40 jaar in Parkstad zit en niet in Maastricht.
        Toen ik de A79 opdraaide richting Heerlen bedacht ik mij wel even dat wanneer ik nu autopech krijg, ik wel een probleempje heb.
        De ANWB-praatpalen zijn al jaren geleden gedemonteerd.
        Een laatste, uiteraard niet meer werkend, model staat nog als een soort museumstuk op de Groene Loper ter hoogte van de Scharnerweg.
        Enerzijds had ik een onprettig gevoel op de autoweg, maar ja, anderzijds.... ik rij met een grote regelmaat al 45 jaar over de A79 en heb nog nooit autopech gehad op die pakweg 20 km.
        Dus, mijn angsten overwinnend, zette ik koers richting Parkstad.
        Het ging goed! Ik was ruim op tijd bij de tandarts.

        In de wachtkamer van de tandartsenpraktijk werd ik geflankeerd door 6 wachtende medepatienten.
        En raad eens wie van alle aanwezige zich stierlijk zat te vervelen, zich geen raad wist en afkickverschijnselen begin te vertonen!?!
        Juist, MOI!
        Alle wachtenden zaten wat te spelen, lezen of typen op hun GSM, alleen Pier werd door alles en iedereen genegeerd en vroeg zich af of de wereldorde sinds 10.00 uur vanochtend misschien niet veranderd was.
        De laatste keer dat ik dit meemaakte was 9-10 augustus 1974 in de trein van Meerssen naar Kerkrade.
        Ik was enkele dagen bij een oude schoolvriend gaan logeren en had even niet het nieuws gevolgd.
        In de trein richting Kerkrade zag ik dat een man, schuin tegenover mij, de krant zat te lezen en de voorpagina hoog hield in mijn richting!
        Gerald Ford was de nieuwe president van Amerika!
        Wie? Gerald Ford?? En Nixon dan??
        Bijna 49 jaar na dato staat deze gebeurtenis nog steeds in mijn geheugen gegrift!
        Ik ben dus, en met schaamte moet ik het wel bekennen, een nieuwsfreak

        En nu, in de wachtkamer weet ik mij totaal geen raad!
        Waar moet ik mijn handen laten, wat moet ik doen??

        Na pakweg 15 minuten verlost mijn tandarts mij uit het lijden door mij te roepen! Dat ik dat ooit over een bezoek aan de tandarts zou zeggen.....

        Enfin, rond 14.45 uur ging ik dus mantelzorgen.
        Stel jullie daar niet te veel van voor, want mijn mantelzorg bestaat uit niet veel meer dan aanwezig zijn!
        Maar nu bemerkte ik dat ik om de haverklap mijn GSM uit mijn broekzak wilde halen.
        Meestal heb ik wat leuke nieuwe foto's op mijn smartphone staan en zoek ik even een weetje op om mee te delen, maar nu......

        En dan rond 17.00 uur weer met de auto, via de A79, zonder telefoon!, terug naar Maastricht!

        Thuis aangekomen was het eerste wat ik deed mijn GSM grijpen!
        Ik had geen enkel telefoontje gemist en zelfs geen whatsapp ontvangen in de afgelopen 7-8 uur!
        Niemand had mij kennelijk gemist......

        Ik kan niet anders dan toegeven dat ik ontdekt heb dat ik verslaafd ben!
        Verschrikkelijk!!
        Ik heb mij voorgenomen om hier een les uit te trekken

        Maar nu, 3 dagen later...... ik heb nog een hele, hele lang weg, over de A79?, te gaan alvorens ik zonder mijn smartphone kan
        Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

        Opmerking


        • Verslaafd zijn geraakt aan de media en nieuws is al erg genoeg hoor, maar er zijn ook mensen die compleet radicaliseren door al die kletspraat in hun eigen bubbel en chat groepen

          Hopelijk komt het goed met je

          Maar even serieus, je bent de pineut als je dat ding verloren bent en geen online banking kan verrichten of de telefoonnummers van vrienden en familie niet meer uit het hoofd kent.
          ik ben verguisd

          Opmerking


          • Oorspronkelijk geplaatst door Antonius Bekijk bericht
            Verslaafd zijn geraakt aan de media en nieuws is al erg genoeg hoor, maar er zijn ook mensen die compleet radicaliseren door al die kletspraat in hun eigen bubbel en chat groepen

            Hopelijk komt het goed met je

            Maar even serieus, je bent de pineut als je dat ding verloren bent en geen online banking kan verrichten of de telefoonnummers van vrienden en familie niet meer uit het hoofd kent.
            Voor de een, Een zegen voor de ander een bron van ergernis.
            zeker als je de mensen ziet fietsen met de telefoon aan de oor en hun kind achterop.

            of als ze achter je lopen en kwetteren
            zodat je het gesprek kan volgen .

            Opmerking


            • Sappi zet mensen op straat. Ontslag wegens bedrijfseconomische redenen.

              Kennis van me moet na 38 jaar op z'n 61e naar het UWV voor de WW uitkering.
              Triest toch hoor.

              Steun ze waar je kan.
              ik ben verguisd

              Opmerking


              • sinds KNP overging naar Sappi begon de ellende voor vele vele werden gedumpt in een zogenaamde fut ..

                Opmerking


                • Oorspronkelijk geplaatst door Ton.2014 Bekijk bericht
                  sinds KNP overging naar Sappi begon de ellende voor vele vele werden gedumpt in een zogenaamde fut ..
                  regelmatig moest geknok worde voor werk behoud
                  Bestanden bijvoegen

                  Opmerking


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Ton.2014 Bekijk bericht

                    regelmatig moest geknok worden voor werk behoud

                    Opmerking


                    • Zoals dat dus met veel werkplekken in Maastricht gegaan is waarbij het produceren elders goedkoper geworden was dan op de Maastrichtse locaties zelf.
                      Salaris en Milieu.
                      Zelf was ik er eens heen gegaan op excursie als scholier maar het helse kabaal en temperatuur in de productiehallen tijdens de rondleiding was de overweging om er geen vakantie werk te gaan doen. Ja toen kreeg je nog een formulier mee om voor zo'n vakantiebaan te solliciteren.
                      ik ben verguisd

                      Opmerking


                      • misschien helpt het als je deze website link aanklikt
                        https://hetiswarm.nl/
                        je eigen ventilator aan de pc
                        ik ben verguisd

                        Opmerking


                        • Johanna Maria (Annemarie) Penn-te Strake moet nog voor haar afscheid één zaak regelen!

                          Plaats meerdere flitspalen die ook de geluidsnorm overschrijdingen vastleggen op de VIA REGIA vanaf de grens aan Veldwezelt tot aan de St Annalaan.
                          Het is er vaker een racebaan 's nachts zoals Fast & Furious met "gepimpte auto's en quad's of motoren" die hier hun rondjes draaien omdat er geen toezicht en handhaving is.

                          we geven haar dan een handkus en wensen haar een prachtig pensioen.




                          ik ben verguisd

                          Opmerking


                          • Nou is Annemarie al foetsie.
                            Dan maar dezelfde vraag voor Dhr Wim Hillenaar onze nieuwe burgemeester. (zie bovenstaande vraag)
                            Last edited by Antonius; 3 juli 2023, 13:13.
                            ik ben verguisd

                            Opmerking


                            • Zou je het bericht in 't politiek café van vandaag 18-7-2023 gelezen hebben is het mogelijk dat jij samenwerken en voor mekaar opkomen als deugd ziet, zo ook dus ervoor zorgen dat we allen gezond blijven.
                              JA geluidoverlast is een onderkent risico voor de volksgezondheid. Je zelf ten toon stellen met luide auto's en motoren gedurende de algemeen geldende "nachtrust van 23:00 tot 7:00 uur" is strafbaar. Alleen, en dat is jammer. Maastrichts bestuur en handhaving doet er niets aan!

                              100 dB op de Vrijthof voor "evenementen" à la bonne heure tot 23:00 uur is het vergund voor "event Managers"
                              ​Toch kijkt men helaas niet verder naar die overlast en de veroorzakers die de rest van de stad onveilig en ongezond maken. Als ik in staat was om een petitie te starten deed ik dat onmiddellijk.

                              wordt wakker Maastrichtse Politiek en doe er iets aan
                              hopelijk wordt je niet als ik 's nachts wakker
                              ik ben verguisd

                              Opmerking


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Antonius Bekijk bericht
                                Johanna Maria (Annemarie) Penn-te Strake moet nog voor haar afscheid één zaak regelen!

                                Plaats meerdere flitspalen die ook de geluidsnorm overschrijdingen vastleggen op de VIA REGIA vanaf de grens aan Veldwezelt tot aan de St Annalaan.
                                Het is er vaker een racebaan 's nachts zoals Fast & Furious met "gepimpte auto's en quad's of motoren" die hier hun rondjes draaien omdat er geen toezicht en handhaving is.

                                we geven haar dan een handkus en wensen haar een prachtig pensioen.

                                voorbeeld Rotterdam en Amsterdam
                                https://www.telegraaf.nl/nieuws/1579...e-van-280-euro
                                Maastricht moet volgen a.u.b.
                                ik ben verguisd

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X