Aankondiging

Sluiten

Financiële situatie van ons forum (april 2025)

Beste lezers, volgers en leden van MestreechOnline,

Tijdens de vergadering van 9 april 2025 hebben wij als stichtingsbestuur van MestreechOnline helaas weer moeten vaststellen dat de financiële situatie van ons forum verre van rooskleurig is.
We hebben eerder, in september 2021, een soortgelijk bericht de wereld ingestuurd.

In 2021 konden wij een crisis afwenden door ruimhartige donaties van leden en sympathisanten.
Voor de exploitatie en het online houden van ons forum was rond de € 300,- per jaar nodig.
Inmiddels - en dat zal niemand verbazen - zijn alle prijzen en rekeningen drastisch gestegen.
Om ons forum anno 2025 in de lucht te houden hebben we minstens € 650,- per jaar nodig en dan is het nog passen en meten.
In de komende jaren zullen de exploitatiekosten waarschijnlijk alleen maar oplopen.

Gelet op onze huidige financiële positie kunnen wij t/m september 2025 aan onze betalingsverplichtingen voldoen.
Tot nu toe hebben wij als stichting sponsoring en/of reclame van ons forum afgewezen.
Dit is overigens altijd in overleg geweest met de leden.
In 2024 zijn we wel een samenwerkingsverband aangegaan met De Nieuwe Ster.
Dit heeft ons enige financiële ruimte gegeven, maar dit samenwerkingsverband is inmiddels weer beëindigd.

Concreet betekent dit, dat onze data vanaf september 2025 niet meer online opvraagbaar zijn en dat feitelijk het forum MestreechOnline moet stoppen.
Uiteraard is dit niet wat wij willen!

Om ons forum voort te zetten zullen wij, vier jaar later, helaas weer een beroep moeten doen op donaties van leden, lezers en volgers.
Iedere donatie is uiteraard welkom, dit kan eenmalig, jaarlijks of maandelijks.
Enkele leden doneren tot op de dag van vandaag maandelijks (automatisch) een klein bedrag, laten we zeggen een kopje koffie per maand, dit waarderen wij enorm.

In de tussentijd gaan we als bestuur uiteraard ook op zoek naar wellicht een oplossing, zodat we hopelijk niet jaarlijks deze boodschap moeten verkondigen.

Uiteraard staan we ook open voor andere ideeën.
Los daarvan zijn wij als bestuur, dat nu uit 4 leden bestaat, op zoek naar uitbreiding en frisse impulsen.
Dus als u interesse heeft horen wij dit graag.

Als u wilt doneren kan dat via bankrekening (IBAN): NL73 ABNA 0615 0242 54 o.n.v. Stichting MestreechOnline Maastricht.

Als u een donatie wenst te doen en reeds een geregistreerd lid bent van MestreechOnline, kunt u uw gebruikersnaam, indien u dat wenst, vermelden bij de overschrijving.
U krijgt dan bij uw avatar de toevoeging “Vriend van M.O.” vermeld.

Het stichtingsbestuur MestreechOnline

Klik hier om naar het artikel (posting) te gaan

Meer lezen
Minder zien

Kletskousen.

Sluiten
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

• Parkeerbeleid wordt dè discussie in de raad
    Maurice Ubags
    mei 29, 2025 . 10:57 AM 4 minuut lezen uit de nieuwe ster​

TOCH wel interessant die nieuwe ster Nietwaar.!!
    de krantjes liggen nog bij de Aldi..

Opmerking

• Als er een noodzaak zou zijn om naar de winkel te lopen zou ik dat wel doen. In dit geval dus absoluut niet.
      Vooral als er eerder en ook hier over parkeerbeleid een berichtgeving was.
      Het is Uw keuze waar u nieuwsberichten leest.
      Iets te oud voor re-educatie
      iets te jong voor afdanking
      m.a.w. een stoer Mestreechter joonk

Opmerking

• Oorspronkelijk geplaatst door Antonius Bekijk bericht
        Als er een noodzaak zou zijn om naar de winkel te lopen zou ik dat wel doen. In dit geval dus absoluut niet.
        Vooral als er eerder en ook hier over parkeerbeleid een berichtgeving was.
        Het is Uw keuze waar u nieuwsberichten leest.
        Ja zo te zien staat het op de juiste plaats
        Kletskousen

Opmerking

• Oorspronkelijk geplaatst door Ton.2014 Bekijk bericht
          Kletskousen
          Een beetje zuur, Ton.

Opmerking

• Oorspronkelijk geplaatst door Antonius Bekijk bericht
            (..)
            De Vrijthof is (ga maar eens naar de nummerborden kijken 75% buitenlands of toerist) zet die maar weg aan de de Statensingel waar een nieuwe 4 verdiepingen Parkeervoorziening staat.
            Als je autoluw juist zou interpreteren is dat compleet anders dan je artikel in de nieuwe ster. (...)

In grote lijnen heeft Antonius wel een punt, maar het zit toch iets ingewikkelder in elkaar.
            Pak bijvoorbeeld de (nieuwe) parkeergarage van 4 verdiepingen aan de Statensingel. Daar begint het al fout te gaan, want deze parkeergarage ligt aan de huidige Frontensingel!!
            Die parkeergarage wordt over 5-6 jaar weer gesloopt, op het moment dat de parkeergarage onder de (huidige) parkkeerplaats achter het Sphinx-gebouw (Eifel) is gerealiseerd.
            Bovendien is er best wel wat discussie over "welk gebied valt onder autoluw in de binnenstad".
            Officieel is het - volgens de gemeente(raad) - het gedeelte gelegen binnen de grote singels, Noorderbrugsingel-Kennedysingel/brug-Prins Bisschopssingel-Hertogsingel-Statensingel-A2
            Er zijn echter ook stemmen die zeggen dat "de binnenstad" ergens globaal eindigt bij de Maagdendries of de Frontensingel.
            Ik persoonlijk vind dat de Frontensingel niet meer in de "binnenstad" ligt, althans niet meer in het gedeelte dat autoluw zou moeten zijn. Die parkeergarage mag daarom wat mij betreft blijven.

Ik heb nagevraagd wat de levensduur van de parkeergarage aan de Frontensingel is. Die is "onbeperkt" en hoeft om technische redenen niet binnen 6 jaar gesloopt te worden.
            Hier vind ik Antonius weer in zijn stelling.
            Sluit de garage onder het Vrijthof. Dat wil zeggen, maakt er een bewaakte fietsenstalling van en verhuur/verkoop de rest aan binnenstadbewoners.
            We willen immers zo graag bewoning in de binnenstad! Dan moet je de mensen ook faciliteren met parkeerplaatsen, toch?

Voor toeristen en koopjesjagers is dan geen plaats meer op het Vrijthof. Dat zal het aantal (buitenlandse)kentekenplaten op en rond het Vrijthof decimeren.
            Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

Opmerking

• Oorspronkelijk geplaatst door Ingrid M.H.Evers Bekijk bericht

Een beetje zuur, Ton.
              Geachte Mevr...
              ieder zijn mening toch.

Waar ik moeite mee heb men heeft commentaar op de nieuwe ster
              met name op dhr Ubags. (daardoor is men gestopt met de samenwerking )

Maar men plaats wel zijn stukken.
              en lees zijn stukken schijnbaar door de ruit van de aldi .
              Gr ton.
              Last edited by Ton.2014; 14 juni 2025, 13:09. Reden: een woordje verplaats.

Opmerking

• Oorspronkelijk geplaatst door Ton.2014 Bekijk bericht
                Geachte Mevr... ieder zijn mening toch. Waar ik moeite mee heb: men heeft commentaar op de nieuwe ster. met name op dhr Ubags. (daardoor is men gestopt met de samenwerking ). Maar men plaats wel zijn stukken. en lees zijn stukken schijnbaar door de ruit van de aldi. Gr ton.
                Beste Ton, U komt steeds weer terug op iets van meer dan een jaar geleden. Toentertijd was De Nieuwe Ster in een vechtpositie: men moest een basis vinden voor deze nieuwe, digitale, gratis huis-aan-huiskrant in concurrentie met onder meer De Limburger. De wijze waarop dat gebeurde, schoot verschillende MO-leden in het verkeerde keelgat, waarna zij bedankten voor het lidmaatschap van MO. Persoonlijk vind ik de beëindigde koppeling van DNS aan MO een goede zaak, en ik denk dat DNS dat inmiddels ook vindt.

In de tussentijd heeft De Nieuwe Ster aanmerkelijke wijzingingen aangebracht in het concept van de redactie. Het blad is nu met meer dan 23.000 abonnées een gewaardeerde, kritische aanvulling geworden op De (niet-gratis) Limburger, die grappig genoeg dikwijls een dag later komt met hetzelfde, locale nieuws. Bravo voor DNS.

Het is zinloos voortdurend terug te komen op een ervaring en oordeel van februari/maart 2024, dus meer dan een jaar geleden. En mag ik u erop wijzen dat noch ikzelf, noch Antonius toentertijd ons lidmaatschap van MO hebben opgegeven? Zeker, we zullen onze reserves hebben gehad, maar hebben een eindoordeel laten afhangen van verdere ontwikkelingen. Niet bepaald vriendelijk van u om een huidige mening van Antonius te koppelen aan iets wat anderen toentertijd hebben bekritiseerd.

De Nieuwe Ster lezen door de ruit van de Aldi? Ik verwacht dat Antonius DNS gewoon digitaal leest (net als ik), en voor het maandelijkse magazine ook niet meer naar de Aldi of een andere supermarkt hoeft. (Hij is sowieso niet erg van de supermarkt). Zoals u schrijft: iedereen zijn mening! Dus ook Antonius. En als die mening tegengesteld is aan die van de heer Ubags, of deze (terecht) wijst op oude koeien in de gemeentelijke politiek (dus niet de oude koeien van dhr. Ubags!), dan heeft hij net zoveel recht daarop te reageren als u, mits hij het in aanvaardbare termen verwoordt. En tussen ons gezegd en gezwegen: ik ben lid van MO sinds 2009, Antonius sinds 2010. Ik heb in al die jaren op Mestreech Online nog nimmer een onvertogen woord van hem gelezen, en dat kan ik niet van elke poster op dit forum zeggen.
                Last edited by Ingrid M.H.Evers; 16 juni 2025, 00:54.

Opmerking

• Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht

In grote lijnen heeft Antonius wel een punt, maar het zit toch iets ingewikkelder in elkaar.
                  Ik heb nagevraagd wat de levensduur van de parkeergarage aan de Frontensingel is. Die is "onbeperkt" en hoeft om technische redenen niet binnen 6 jaar gesloopt te worden.
                  Hier vind ik Antonius weer in zijn stelling.
                  .
                  De garage aan de frontensingel is volledig demontabel dus wordt niet gesloopt maar ontmanteld, dat is een groot verschil. Pier
                  Voorts ging het mij voornamelijk over parkeerbeleid en geen kritiek maar inzichten aanleveren. Ton.2014 lees nog maar eens terug over ons Parkeerbeleid en vooral in Wyck.
                  Ingrid M.H.Evers, zo is dat, ik lees wel eens bij gebrek aan informatie in de Limburger daar die achter een betaalmuur zit ook een keertje wat artikelen bij DNS (de Nieuwe Ster).

Ik neem aan dat de schrijvers van DNS dat niet compromitteert als ik bij hun wel eens lees maar het niet altijd met hun eens ben.

Opmerking

• Sinds 1 januari 2025 geld de milieu zône in Maastricht.
                    https://www.gemeentemaastricht.nl/pa...ro-emissiezone

er zijn heel wat vrijstellingen en ontheffingen zoals blijkt

Zelfs die oude karren van de Gemeente reiniging die afvalbakken legen tuffen gewoon door op Diesel.
                    Als je voor twaalf uur in het centrum moet zijn heb je al zwarte neusvleugels van al die uitlaatgassen.
                    Ook op de markt heb ik welgeteld maar 1 elektrische bestelbus gezien.

Binnenstad Maastricht: uitstootvrije zone

Vanaf 1 januari 2025 mogen sommige bedrijfswagens die rijden op fossiele brandstoffen de binnenstad van Maastricht niet meer in. Dat geldt in ieder geval voor vracht- en bestelauto's op benzine, diesel of LPG met een te lage emissieklasse (lager dan 5). Sommige vracht- en bestelauto’s met een hoge emissieklasse (5 of 6) en voertuigen op elektriciteit en waterstof zijn wel nog welkom. Personenauto’s vallen niet onder deze regels.
                    Als ex binnenstad bewoner en COPD patiënt vind ik het onmogelijk dat men zoveel vrijstellingen en ontheffingen geeft.
                    Maar vooral dat de gemeente zelf niet de adequate voertuigen heeft is belachelijk.

Andere voertuigen die ook niet meer mogen rijden zijn tweetaktbrommers met hun mengsmering benzine, die rijden ook rond en treffen mekaar vaker op de markt zondags. Niet zien, niet horen en niet spreken.

Opmerking

Bezig...
                    X