Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Kletskousen.

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Antonius
    replied
    ik zocht even de beste foto want normaal lees ik geen Telegraaf

    https://www.telegraaf.nl/nieuws/1183...-brug-stort-in

    rijksmonument geramd door hijskraan, chauffeur wellicht vergeetachtig
    niet te vergeten hier zou de Tram overheen gaan

    Leave a comment:


  • Clio
    replied
    De actie op MO voor Pepinster gezien, Pier? Die heeft momenteel vooral houdbaar

    Leave a comment:


  • Pier
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door El Loco Bekijk bericht
    (..)
    Ik zal geen grapjes maken over de achterban van omroep MAX en deze wat trage actie!
    Gelet op de gemiddelde leeftijd van ons forum is je dat ook maar geraden

    Leave a comment:


  • El Loco
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Antonius Bekijk bericht
    Beppie Kraft gaat vreemd
    Ze had vast een tolk meegenomen

    Oorspronkelijk geplaatst door Antonius Bekijk bericht
    mooie actie voor onze buren in Valkenburg
    Zeker mooi, alleen een beetje laat, na de nationale inzamelingsactie van een week of drie, vier geleden. Ik zal geen grapjes maken over de achterban van omroep MAX en deze wat trage actie!

    Leave a comment:


  • Antonius
    replied
    Beppie Kraft gaat vreemd

    https://www.1limburg.nl/actiedag-voo...iljoen-euro-op

    mooie actie voor onze buren in Valkenburg

    Leave a comment:


  • Antonius
    replied
    Voor wie eens wil kijken hoe het is om in de Polvertoren te wonen kan op Funda nu ( 8-8-2021) een fotoserie zien .
    5 Hoog is wel met een heel aardig uitzicht op Maastricht. (noord oost zuid)
    Zomaar binnenkijken zonder te kopen kan dus

    Leave a comment:


  • El Loco
    replied
    Ik vind het zeker mooi en het geeft het buurtje karakter. Men heeft best wel moeite gedaan om zoveel mogelijk van die fabrieksmuur te bewaren.

    Jammer vind ik dan weer de lelijke doos van Loods 5 tussen de Mouleurs en het Eiffelgebouw. Dat had een mooi plein kunnen worden.

    Leave a comment:


  • Antonius
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Antonius Bekijk bericht
    makkelijk een afsteker maken naar het Sphinx kwartier

    Leave a comment:


  • Antonius
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Antonius Bekijk bericht
    Aan het Viegenpark (weerszijde van de Cantecleerstraat) hebben ze die bloemenweides ook voor gedeelten aangelegd. Zomers is dat heel mooi bont. Moeten ze aan de Via Regia ook doen en die andere groenvoorzieningen waar ze geld kwijt zijn aan grasmaaien en bladblazen.
    Nou nog beter er staan ook een heel aantal nieuwe bomen, volgens mij ook enkele bloed-beukenbomen ook wel rode beuk genoemd die echter niet voldoende beschermd zijn tegen die maaimachines. Die hebben een wortelstelsel net in de eerste 10 a 15 cm aarde en kunnen niet tegen de druk van een maaimachine. Wat je ook een beetje mist is een bijenkorf van een imker.

    Leave a comment:


  • Antonius
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Antonius Bekijk bericht
    Als kletskous, wil ik de mensen er eens op wijzen dat de Via Regia richtingja kletskousen moeten ook kunnen slapen
    ik maak er nogmaals op attent dat de hele omgeving aan de Via Regia geteisterd wordt door auto races van extreem luide auto's die door extreem asociale bestuurders 's nachts worden gehouden als "uitlaatklep" en juist omdat er geen camera en of flitspaal staat.
    In Oostenrijk, Zwitserland en Duitsland staan al op meerdere plaatsen flitspalen die ook door het aantal decibel aan geluid worden belicht. LUID = FLITSFOTO met kenteken registratie voor een boete. De nachtrust die we ook met open raam nodig hebben wordt elke avond en nacht geweld aangedaan.

    https://auto-decibel-db.com/index_kmh.html de doorsnee productie van geluid in decibel bij de toegestane 50 kilometer op de Via Regia is ongeveer 54 dB, dat al overeenkomt met een luid gesprek van personen. Die wil je ook niet in je slaapkamer hebben.

    Er worden races en rondjes gereden met snelheden tot meer dan 100 kilometer per uur.
    Handhaving heeft het druk, maar een flitspaal zou op z'n minst kunnen worden geplaatst op alle sectoren van de Via Regia.

    Leave a comment:


  • Antonius
    replied
    Als je nog nooit naar het MECC geweest bent (en waarom ook) dan is het heel erg slecht aangeduid.
    En dan kan men als GGD nog schrijven dat je op google de locatie kunt vinden, het is ronduit onduidelijk.

    De volgende keer kan ik minstens 1 kilometer lopen sparen op zoek naar de locatie.
    De test locatie op de parkeerplaats is als je de Kennedybrug afkomt vanaf Maastricht in de auto heel zichtbaar.
    Parkeer daar en loop tussen de beide gebouwen door.
    Of
    Ga via de eerste afslag rechts op de Gaetano Martinolaan op de parkeerplaats en zie het grote rode spandoek Vaccinatie locatie.
    Bestanden bijvoegen

    Leave a comment:


  • Peter Scheele
    replied
    het is in het MECC via de Hoofdingang
    Helaas niet, Antonius. Er is ook een grote ingang aan het Forum (kant MUMC) en het zou de verwarring nog groter maken. Maar een duidelijk bord aan de Gaetano Martinolaan ter hoogte van de doorgang zou een stuk schelen.

    ik was ook onder de indruk van de logistiek, het gaat erg vlot. Ik voel dat het beschermingsniveau inmiddels is gestegen tot 40%. Eind van de maand nummer twee en dan schiet het niveau naar wel 95%.

    Leave a comment:


  • El Loco
    replied
    In elk geval gefeliciteerd met je eerste prik! Ik ben inmiddels ook "half beveiligd".

    Leave a comment:


  • Antonius
    replied
    GGD jongens en meisjes zeg toch gewoon het is in het MECC via de Hoofdingang
    en niet de Gaetano Martinolaan 0
    iedereen rijdt daar in 't rond over die straat en zoekt huisnummer 0

    pfff

    overigens het gaat lekker rap en aan de aantallen die achteraf effe wachten te zien gaan er zeker 80 a 100 doorheen tijdens dat half uur van aanmelden, lopen, prikken, wachten en uitgang zoeken.

    Leave a comment:


  • Antonius
    replied
    Verbluffend ik heb een oproep in de brievenbus als 60 jarige.

    Ik moet je bekennen dat ik na die prik heel veel prettiger door het leven zal gaan.

    Leave a comment:

Bezig...
X