Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Vastelaovend 2013.

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Zaklopen is ook wel leuk.

    Opmerking


    • Oorspronkelijk geplaatst door Ton
      Denk het wel er zijn zakken genoeg
      Ze kunnen beter met een zak gaan lopen dan dat ze op je zak gaan lopen. Toch?

      Opmerking


      • Aankleden Mooswief Maastricht




        't Mooswief wordt dit jaar 28 jaar


        Dit jaar is het 28 jaar geleden dat het vorige Mooswief door onverlaten in brand is gestoken. Tempeleer Pol Feron vertelt dat haar opvolgster 150 kilo weegt en bewust een gevlochten romp
        heeft, zodat ze niet zo zwaar is. Ter vergelijking, stadsreus Gigantius weegt 300 kilo.


        Bron: http://www.limburger.nl/article/2013...t_jaar_28_jaar
        Fallor ergo sum

        Opmerking


        • Bin neet zoe thoes in de auw naome, mer höb sjus naor de Machseuverdrach geloerd mer wee is eigelik "mevrow Fersjevee" (es iech 't good sjreif?) eigelik, met of zoonder spang of kèttelke?

          Vond verder dat Norbert Frijns het leuk deed en ook Hoes. Wat me wel opviel bij Frijns was dat ie wel erg vaak zijn neus ophaalde en het klonk alsof hij ziek/verdrietig was, dat nam een beetje de "sfeer" weg bij zijn Otoriteitentoeken.

          Maar voor zijn eerste keer was het erg leuk!
          Ook Hoes, wederom doet zijn best, en vind ik ook erg leuk!

          En boe waor Daphne Deckers

          Opmerking


          • Sleuteloverdracht 2013.

            MestreechOnline werd genoemd . En ik had het jullie al verteld: Norbert Frijns dé opvolger van Jan Janssen.

            Opmerking


            • Inderdaad MaastrichtOnline werd genoemd, hendig sjiek
              Norbert Frijns is een geweldige opvolger van Jan Jansen, Norbert kreeg van het publiek een lange staande ovatie
              Iedereen neemt mij zoals ik ben,.....nu ik nog

              Opmerking


              • Vrouw Versjevee

                Oorspronkelijk geplaatst door Equinox Bekijk bericht
                Bin neet zoe thoes in de auw naome, mer höb sjus naor de Machseuverdrach geloerd mer wee is eigelik "mevrow Fersjevee" (es iech 't good sjreif?) eigelik, met of zoonder spang of kèttelke?

                http://www.wegwijslezer.nl/php/quest...uestionID=1715

                Vreuger in ’t Laank Gressje wie ’t nog bewoend waor aon edere kant, waor in edere
                baoge 'n huiske . In ein vaan die huiskes woende Vrouw Verzjevee met häöre maan. De
                buurt waor errem en Vrow Versjevee die nejde veur de luij. Häöre maan had vaan 'e
                sigare kiske ’n nejkis gemaak met sjoen kopere negelkes en vaan binne met roed stof
                bekleijd.Es 'e feeske in de buurt woort ge-organiseerd daan ging me bei de luij roond
                um cent op te hole um ’t fies te betaole en dat gebäörde daan met ’t nejkiske. ’t
                Nejkiske woort op ‘nne fies aovend auch wel ins zoe genaomp verloot. De luij kochde
                daan leutsjes en wowwe dat nejkiske daan geere winne, meh op ’t leste vaan d’n
                aovend es me get pötsjes beer en dröpkes op hat , daan dach geine mins mie aon dat
                nejkiske en op die meneer woort dat kiske dus noets verloot en bleef ’t altied eigendom
                vaan Vrow Versjevee.Zoe is in ’t kort ’t verhaol.

                Opmerking


                • Carnavals onderscheidingen

                  Een parodie op de koninklijke orden.

                  Met kèttingske hoger dan met tuike en zo verder omlaag.

                  Opmerking


                  • Super Breur! Norbert was goed! Hij kan volgens mij nog beter!
                    Ik ben bij vlagen geniaal, alleen is het nu windstil!

                    Opmerking


                    • Oorspronkelijk geplaatst door elletje Bekijk bericht
                      Super Breur! Norbert was goed! Hij kan volgens mij nog beter!
                      Zeker, moet nog even inzingen.

                      Opmerking


                      • Merci Breur, daanke veur diene oetlag!

                        Weijer te leeze op maastricht.dichtbij.nl
                        Euver Sjuddele oppe Vriethof

                        http://www.dichtbij.nl/maastricht/ca...ich-horen.aspx

                        Ik persoonlijk ben van mening, geef het een kans, maar nee een nieuw initiatief wordt weer meteen met de grond gelijk gemaakt, net als Winterland. Tuurlijk, zijn er voor en tegenstanders, maar wat de pvda nu klaarspeelt is te kinderachtig voor woorden - zie filmpje. Als je in de binnenstad woont heb je je te schikken naar het feit dat je in het centrum van de stad woont en dus minder rust hebt dan in een buitenwijk!

                        Ik zeg laat Maastricht bruisend zijn en dus feesten en vooral dus ook Vastelaovend vieren en als behoefte is aan een "Sjuddele" dan hebben we daar de pvda echt niet voor nodig.

                        Er zijn zo vaak nieuwe feesten georganiseerd die wel tot succes hebben geleid en nu nog steeds gevierd worden. Straks mag het afhalen van het Mooswief niet eens meer?

                        De pvda zou zich beter bezig houden met het in stand houden van voorzieningen ipv afbraakpolitiek!

                        In 2014 gaan we iig als pvda politici verkleed: Rood en als GAWDEEVE.

                        Ik maak me -mesjiens- alweer te druk... Vastelaovend saame!
                        Tot straks in de binnenstad en laat die muziek maar knallen!

                        Opmerking


                        • Euverdrach vaan de Mach

                          Euverdrach vaan de Mach 2013: https://vimeo.com/59310968

                          Last edited by Rubke; 10 februari 2013, 11:47. Reden: embedded video

                          Opmerking


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Roserije Bekijk bericht
                            Kan iemand mij iets vertellen over de etymologie (de herkomst dus) van het woord bajke. Ik vroeg me ook af in welk gebied het woord bajke gebruikt

                            [/I]
                            Veel te laat, maar toch.

                            Een vriend van me vertelde me ooit dat dit woord teruggaat op het Spaanse 'caballo'. Hij vertelde me dat dit een overgebleven woord uit de Spaanse bezetting van eind 16 de eeuw was.

                            Mooi verhaal, toch....

                            Opmerking


                            • Bajke

                              Volgens Endepols komt het woord van het Franse bai(e) = bruin(tje).

                              Opmerking


                              • Vastenavond, maandagavond 11 februari 2013, 23:40

                                Een vastelaovondwonder!

                                Ik reed om 23:40 uur van de Kruisberg omlaag naar de stad. Bij het kruispunt van De Geusselt, dat twee banen naar links (Amby etc.), twee banen rechtdoor (stadstraverse richting Luik) en twee banen rechtsaf richting Noorderbrug heeft, stonden voor het rode licht welgeteld drie personenwagens en een vrachtwagen. Een tweede sloot zich tijdens de wachttijd aan.

                                Ik ging rechtsaf richting Noorderbrug. Vanaf het kruispunt Meerssenerweg reed ik geheel alleen in westelijke richting de brug over. Noch voor mij, noch achter mij reed een andere wagen.

                                Bij het kruispunt Maagdendries stond ik opnieuw voor een rood licht. Ik was de eerste en ook de enige die stond te wachten. Behalve mijn wagen was er geen enkele auto te zien, noch op de Maagdendries, noch op de Statensingel, noch op de Cabergerweg! Ook achter mij bleef alles stil, zodat ik vanaf de Maagdendries tot aan het Emmaplein ook de Statensingel voor mij alleen had.

                                Werkelijk, dit is ongehoord! Op het hele traject van Geusselt tot Emmaplein kwamen mij welgeteld vijf wagens tegemoet. Ik geloof niet dat ik dit ooit nog heb gezien sinds - pakweg - 1985, toen de Noorderbrug nog een maagdelijke nieuwe oeververbinding was en er slechts een fractie van het huidige wagenpark op de weg was.

                                De 'moraal' is helder als glas: dé oplossing voor het Maastrichtse fileprobleem is Carnaval in combinatie met 2 graden boven nul.

                                PS. Een eenzame fietser stak door rood over van het Brandenburgerplein naar de Calvariestraat. Ik kreeg hem bijna onder de wielen. Mijn verschrikte claxon werd beantwoord met een opgestoken vinger. Het was de enige fietser die ik tegenkwam.
                                Last edited by Clio; 16 februari 2013, 09:13.

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X