Indien dit uw eerste bezoek is, vergeet dan niet de FAQ te lezen door op de bovenstaande verwijzing te klikken. U dient zich te registreren voordat u kunt gaan posten. Klik op de registreer verwijzing hierboven om te vervolgen. Om te beginnen met het tonen van de berichten selecteert u het forumdeel welke u wil gaan bezoeken middels gebruikmaking van de onderstaande selectie.
Ter info:
Mocht er zich onverhoopt een probleem en/of fout voordoen tijdens uw aanmelding, meldt deze dan aub. aan ons (door op de onderstaande gekleurde tekst te klikken).
Wij zullen u dan via email contacteren en zorg dragen voor uw aanmelding zodat u gebruik kunt maken van het forum! Registreren lukt niet, ik kan mij niet aanmelden!
Aanhoudingen in onrustige carnavalsnacht Maastricht
Het Maastrichtse carnaval in de nacht van maandag op dinsdag is zeer onrustig verlopen. Verschillende mensen zijn aangehouden.
Er waren veel kleine incidenten waarbij onruststokers zich verzetten als de politie tussenbeide kwam. Een ME-bus die werd ingezet werd zelfs bekogeld met glas en blik.
Eén van de arrestanten is een 20-jarige man uit Meerssen, die een glas had gegooid naar de beveiliger van een café. Dat gebeurde nadat de Meerssenaar vanwege een ruzie buiten was gezet.
Op de Markt werd een Sittardenaar opgepakt nadat hij een man in het gezicht had geslagen. Die liep daarbij oogletsel op. Portiers hielden de ruziemaker in bedwang totdat de politie hem meenam.
Voor het lastigvallen van een vrouw is rond zes uur dinsdagmorgen een jongen van 17 uit Meerssen aangehouden. Hij had een vrouw van 21 vastgegrepen bij haar armen nadat ze had laten weten niet van zijn aandacht gediend te zijn. Agenten hoorden het geschreeuw van de vrouw, en konden de verdachte even verderop aanhouden.
Ik heb een filmpje in elkaar gefabriceerd over de Mestreechter Vastelaovend.
Helaas kreeg ik het niet klaar om de afbeeldingen tegelijk met het liedje te
laten eindigen, maar alle begin is moeilijk zullen we maar zeggen...
Oorspronkelijk geplaatst door burgemeesterBekijk bericht
Veel te laat, maar toch.
Een vriend van me vertelde me ooit dat dit woord teruggaat op het Spaanse 'caballo'. Hij vertelde me dat dit een overgebleven woord uit de Spaanse bezetting van eind 16 de eeuw was.
Opmerking