Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Vastelaovend 2013.

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Presentatie D'n Tempeleer 2013 : een impressie

    Prizzentatie Vastelaovendsgezèt d'n Tempeleer op 29 januari 2013 in Grand Café Maastricht, gevestigd in het Museum aan het Vrijthof. Het eerste exemplaar van het magazine werd feestelijk overhandigd aan Prins Oscar I.

    Last edited by Breur; 3 januari 2015, 11:54.

    Opmerking


    • Mosasaurussen



      De ierste Prins vaan Sint Pieter. Albert d'n Iertse 1956 †.

      De mosasaurussen hebben dit jaar het prinsenbal in de Bonbonnière gehad, wellicht voor de laatste keer een prinsenbal
      De huur voor de Bonbonnière is niet meer op te brengen, op Sint Pieter is geen locatie meer voor de carnavalsvereniging.
      De Koul voorheen den Tempel voor de mosasaurussen en later het Ford Sint Pieter zijn zoals we weten opgeheven.
      Het zou ontzettend jammer zijn als deze sympathieke carnavalsvereniging zijn officiële festiviteiten niet meer kon invullen

      Daarom vraag ik mij af waar is dit filmpje opgenomen?
      Last edited by Breur; 3 januari 2015, 11:55.
      Iedereen neemt mij zoals ik ben,.....nu ik nog

      Opmerking


      • Oorspronkelijk geplaatst door parel Bekijk bericht
        Daarom vraag ik mij af waar is dit filmpje opgenomen?
        In de Sterzaal te Maastricht.

        Opmerking


        • De Vastelaovend mag get laangker doere. Want wat roept Oscar I op dinsdagavond:

          En veer goon nog neet nao Hoes, nog lange neet, nog lange neet!

          Opmerking


          • Mèr es man toes kump?

            Opmerking


            • Beste Breur,

              Ik begrijp hem even niet. Komt het door mijn beperkte kennis? Bedoel je, als Hoes' partner thuis komt?

              De lokale ambtenarij zal het wellicht ook zingen, op maandagochtend:

              en veer goon nog neet nao Hoes, nog lange neet, nog lange neet!

              Opmerking


              • Beste Roserije, het komt door mijn beperkte kennis dat je het niet begrijpt. Ik had de verkeerde bril op of was met drie dingen tegelijk bezig.

                Man moet mam zijn; een verschil van een poot. Wel een belangrijk geslachtelijk verschil volgens sommigen!

                Opmerking


                • Nu snap ik 'm! En ik zie maar 1 mogelijk antwoord (uit elf):

                  Daan gingke veer neet, daan gingke veer neet ! ! !

                  Opmerking


                  • "T Wiecker Tribbenaol

                    TV Maastricht: op maandag en dinsdag 11 en 12 februari (deel 1 van 10-11 uur en deel 2 van 11-12 uur) uitzending van de registratie van ‘t Wiecker Tribbenaol waar het schandaalcollctief ’s de Mestreechter Clochards zich op zondag 25 november 2012 moest verantwoorden.

                    Hier komt een stukje over de historie van de Narrenrechtbank
                    Zaken
                    1e Tribbenaol: Zaak Theo Bovens
                    2e Tribbenaol: Zaak d’n Ingel vaan Mestreech
                    3e Tribbenaol: Zaak Jo Coenen
                    4e Tribbenaol: Zaak Jan Janssen
                    5e Tribbenaol: Zaak Deken Hanneman
                    6e Tribbenaol: Zaak Ziesjoem
                    7e Tribbenaol: Zaak Gerd Leers
                    8e Tribbenaol: Zaak Beppie
                    9e Tribbenaol: Zaak Benoit Wesley
                    10e Tribbenaol: Zaak Truus en Mao
                    11e Tribbenaol: Zaak Maria van der Hoeven
                    12e Tribbenaol: Hoger Beroep Jan Janssen



                    Bron: http://wieckertribbenaol.nl/
                    Last edited by Breur; 3 januari 2015, 11:55.

                    Opmerking


                    • Minder animo voor carnavalsposter
                      Door Arthur Hubers
                      (Woensdag 6 februari 2013 L1 Nieuws online)

                      Er is minder animo voor de veelbesproken carnavalsposter van dit jaar. In tegenstelling tot eerdere jaren is de poster nog verkrijgbaar.

                      Na de presentatie kwamen er veel reacties op de poster van de Meerssense kunstenares Judith Krebbekxs. Het merendeel daarvan was negatief.

                      Sinds 2006 komt de Provincie Limburg samen met Media Groep Limburg ieder jaar met een speciale carnavalsposter, steeds gemaakt door een andere kunstenaar. De voorgaande jaren vond de poster steeds gretig aftrek en waren er binnen een paar dagen geen meer te krijgen.

                      Dit jaar zijn er 75.000 posters gedrukt. Hoeveel exemplaren van de poster zijn uitgegeven kan de Media Group Limburg nog niet zeggen. De poster is nog steeds verkrijgbaar bij de servicekantoren van de Limburgse kranten en op het Gouvernement.
                      't Sjoenste wat Slivvenier aon 'ne mins kin geve
                      is es Mestreechteneer te mage leve ...

                      Opmerking


                      • Jacky Baggen presenteert: Vastelaovend 'E fies veur mins en bies'. Insecten

                        Jacky Baggen presenteert: Vastelaovend 'E fies veur mins en bies'. Insecten.

                        Last edited by Breur; 3 januari 2015, 11:56.

                        Opmerking


                        • Oscar gaat verkleed............ als Oscar!
                          Ik ben bij vlagen geniaal, alleen is het nu windstil!

                          Opmerking


                          • Eggerem
                            Kompleminte

                            Toller

                            Opmerking


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Koeleköpke Bekijk bericht
                              Minder animo voor carnavalsposter
                              Door Arthur Hubers
                              (Woensdag 6 februari 2013 L1 Nieuws online)

                              Er is minder animo voor de veelbesproken carnavalsposter van dit jaar. In tegenstelling tot eerdere jaren is de poster nog verkrijgbaar.

                              Na de presentatie kwamen er veel reacties op de poster van de Meerssense kunstenares Judith Krebbekxs. Het merendeel daarvan was negatief.

                              Sinds 2006 komt de Provincie Limburg samen met Media Groep Limburg ieder jaar met een speciale carnavalsposter, steeds gemaakt door een andere kunstenaar. De voorgaande jaren vond de poster steeds gretig aftrek en waren er binnen een paar dagen geen meer te krijgen.

                              Dit jaar zijn er 75.000 posters gedrukt. Hoeveel exemplaren van de poster zijn uitgegeven kan de Media Group Limburg nog niet zeggen. De poster is nog steeds verkrijgbaar bij de servicekantoren van de Limburgse kranten en op het Gouvernement.
                              De poster heb ik zien hangen, hij lijkt veel op een zwarte Piet met een kraag om van de carnavalskleuren.
                              Hij sprankelt niet en de "Piet" kijkt daarbij erg somber.
                              De kunstenares heeft duidelijk niets met carnaval
                              Iedereen neemt mij zoals ik ben,.....nu ik nog

                              Opmerking


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Ton
                                Weer een topper in Maastricht?
                                We krijgen een poloveld! Hekken onvermijdelijk dus.

                                Mat Brüll @MatBrull
                                Vrijthof Maastricht wordt poloveld | L1 | Nieuws en sport uit Limburg l1.nl/nieuws/205303-…

                                07 Feb 2012 via Twitter

                                De opbrengst is voor goede doelen zoals gehandicapten. Meld U aan bestuur MO !

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X