Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Gemeenteraadsverkiezingen 2014 (GR2014).

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Ik kan painterartist alleen maar aanvullen door te zeggen dat alle politieke partijen een uitgebreid document van ettelijke pagina's hebben ontvangen waarin precies staat opgesomd wat wel en niet mag tijdens campagnevoeren, waar vergunningen voor nodig zijn, welke uitingen wel en niet mogen, etc. en dus ook over flyers en folders.

    Ik dacht misschien vinden jullie het leuk om te weten.

    Opmerking


    • aan de bewoners:
      uw neen / neen sticker op uw brievenbus is geen belemmering voor onze berichtgeving via deze correspondentie...

      bovendien is het erg inefficiënt gebleken om op deze manier u als bewoner onze berichtgeving onder de aandacht te brengen...

      maar is er een retouradres aanwezig op de enveloppe brief of pamflet / flyer, stuur hem terug daar de afzender die dan nogmaals daarvoor zal moeten betalen.

      dus mijn advies:

      Verkeerde bezorging

      Post ontvangen van iemand anders
      Als u post ontvangt die niet voor u bedoeld is, kunt u deze kosteloos aan de afzender retour sturen. Haal met een pen uw adres door en vermeld op de envelop 'Retour afzender'. Doe deze daarna in de brievenbus of geef deze af op het Postkantoor.
      of

      Ongewenste post retourneren

      Gooi ongewenste post niet zomaar bij het oud papier. Grote kans dat je een volgende keer weer van hetzelfde bedrijf post krijgt. Zet op de envelop RETOUR AFZENDER en zet een pijl naar het adres waar het vandaan komt. Omcirkel het adres van de afzender met een felle markeerstift, zodat er geen twijfel bestaat waar het naartoe gaat (namelijk: terug!)
      u hoeft geen postzegel te plakken,

      zo opgelost terug naar de politiek
      ik ben verguisd

      Opmerking


      • Beste lezers,

        Hier had nu één verslag, nee twee verslagen, moeten staan van het bezoek aan de Maasvallei te Heugem (handicaptenzorg) en van het bezoek aan het verkiezingsdiner van Resto van Harte in het trefcentrum in de Edisonstraat WVV. Beide verslagen had ik netjes uitgewerkt en voor publicatie klaar. Het noodlot wilde echter dat ik vanavond boven mijn toetsenbord in slaap ben gevallen en mijn "noeste type-arbeid" van vier kantjes A4 geheel verloren is gegaan. Vanmiddag ben ik nog even op bezoek geweest bij de SOM Stichting Ouderen Maastricht en heb er flyers uitgedeeld. Ik denk dat dit een vrij nutteloze aktie is, alleen als je daar door in gesprek komt heeft het enige zin. Ja en dan ook nog alleen maar als je ook wil luisteren hetgeen veel doorwinterde politici niet meer doen. Ik had vanavond ook bij een of andere TV-opname van debatten in het Pesthuys (?) aanwezig moeten zijn maar dat is er dus ook helemaal niet van gekomen. Ik ben juist wakker geworden en zie tot mijn schrik dat het bijna 2.00 uur is. Dit terwijl ik omstreeks 17.00 uur achter mijn computer ben gekropen. Campagne voeren is toch wel wat vermoeiender dan ik had in geschat blijkt nu. Met het schaamrood op de kaken ("echte" politici mogen immers geen zwakheden tonen) ga ik nu maar slapen. Morgen, zaterdag, verkiezingsmarkt van 10.00 -17.00 uur op markt en in het stadhuis, ik hoop u daar te mogen ontmoeten.
        Last edited by Painterartist; 14 maart 2014, 02:18.

        Opmerking


        • ongewenst verkiezingsdrukwerk

          Oorspronkelijk geplaatst door Painterartist
          Een keer "nee" betekent (...) óók: 'brievenbus overslaan'!
          Dat is waar, maar niet iedereen houdt zich daaraan. Zelf van twee partijen tot nu toe in totaal drie flyers ontvangen. Inderdaad: het werk beslist averechts!

          Opmerking


          • Oorspronkelijk geplaatst door Clio Bekijk bericht
            Dat is waar, maar niet iedereen houdt zich daaraan. Zelf van twee partijen tot nu toe in totaal drie flyers ontvangen. Inderdaad: het werk beslist averechts!
            Mag ik me, vanaf deze plaats, verontschuldigen voor het respectloze gedrag van mijn collega's. Ik hoop en ben er eigenlijk ervan overtuigd, dat deze twee partijen tot de uitzonderingen behoren. Ik zal in de komende dagen, waarin ik in het hele "politieke circus" meedraai, deze "stekeligheid" nogmaals bij mijn collega's campagnevoerders onder de aandacht brengen.

            Mocht u uw keuze nog niet gemaakt hebben dan wil ik u wijzen op de verkiezingsmarkt die morgen. zaterdag 14 maart van 11.00 tot 17.00 uur op de markt en in het stadhuis gehouden wordt. Kandidaten van de diverse partijen zijn dan aanwezig om u te antwoorden op uw vragen en uw eventuele wensen en klachten aan te horen. Ik wens u en de andere lezers van dit forum voor de komende verkiezing "wijsheid" toe!

            Opmerking


            • zaterdag 14 maart?
              ik ben verguisd

              Opmerking


              • Mia Dircke-Schmidt, de sociale ombudsvrouw van de Maastrichtse Volkspartij

                [ame]http://www.youtube.com/watch?v=LCunWnjJJUk[/ame]

                Opmerking


                • Lijsttrekkersdebat I

                  Ik ben net terug van de vanavond, 14 maart 2014, gehouden lijsttrekkersdebatten!

                  Ja, debatten, want TVM Maastricht had de partijen verdeeld in 2 sessies.
                  Om 19.30 uur waren de eerste zes partijen aan de beurt, te weten:
                  CDA - Vivianne Heijnen;
                  PvdA - Albert Nuss;
                  GroenLinks - Gerdo van Grootheest;
                  PVM - Esmiralda Thieme;
                  SP - John Gunther en tot slot
                  OPA - Leon Hakke.

                  Het is natuurlijk niet aan mij om nu al te vertellen hoe dit debat is verlopen.
                  Het debat, geleid door George Vogelaar en Ron van der Bolt, is a.s. maandag en dinsdag, 17 en 18 maart 2014, te zien bij RTV Maastricht.

                  Waar jullie zeker op moeten letten zijn de drie prachtige verhalen verteld door een lakei, gespeeld door Stan Ras, en de zang van Charlotte Fisser begeleid door Coen van Dam op piano.
                  Misschien heb ik daarmee gelijk de hoogtepunten verklapt.....

                  Persoonlijk viel mij de inhoud van de debatten wat tegen, maar dat kwam niet door de lijsttrekkers, maar meer doordat de verkeerde partijen, althans vlgs. mij, tegenover elkaar werden gezet in een rechtstreeks debat.

                  Zo was bijvoorbeeld Leon Hakke (OPA) 2 maten te kleine voor Esmiralda Thieme (PVM).
                  Ook werden John Gunther (SP) en Gerdo van Grootheest (GroenLinks) tegenover elkaar gezet. Dat is niet echt slim als je een goede discussie op gang wilt brengen, want het zijn 2 linkse partijen.
                  Wat mij wel opviel was de precies juist gedoseerde felheid van John Gunther.
                  Ik had niet verwacht dat hij zo goed in het debat was

                  Tot slot stonden Vivianne Heijen en Albert Nuss tegenover elkaar. Beiden waren zeker aan elkaar gewaagd. Beiden hadden ook best goede argumenten, waarbij mij opviel dat Vivianne Heijnen toch de net wat betere debater was, maar Albert Nuss best wel sterke punten naar voren bracht.

                  Nadat twee lijsttrekkers één minuut met elkaar hadden gedebatteerd, konden de andere 4 partijen ook mee doen.
                  Mocht een lijsttrekker een leugen vertellen tijdens het debat, dan mocht een andere lijsttrekker een op een tafeltje staand belletje rinkelen en vertellen wat de "leugen" was.
                  Volgens mij heeft alleen Esmiralda Thieme één keer gebeld.
                  Hoe anders verliep dit echter in het debat tussen de andere zes partijen, maar daarover dadelijk meer

                  Ik zou zeggen, ga het zien a.s. maandag en dinsdag.

                  En ik kan het toch niet laten......
                  Even een kleine (?) blunder van RTV Maastricht.
                  Op het einde van het debat konden de partijen kiezen voor welke 3 coalitie-varianten ze zouden kiezen.
                  A ) de huidige coalitie (PvdA, SPM, VVD, D66 en GroenLinks);
                  B )een coalitie van PvdA, CDA, VVD en D66 of
                  C ) een coalitie van CDA, PVM, LPM, MV en Stadsbelangen (SBM)

                  De arme SP!!
                  Kennelijk heeft RTV Maastricht deze partij al afgeschreven......
                  Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                  Opmerking


                  • Lijsttrekkersdebat II

                    Na het eerste lijsttrekkersdebat van CDA-PvdA-GroenLinks- PVM-SP en OPA, werd het Pesthuys-podium ontruimt, om vervolgens rond 21.45 uur plaats te maken voor het tweede lijsttrekkersdebat tussen de
                    Seniorenpartij - André Willems;
                    D66 - Mieke Damsma;
                    VVD - John Aarts;
                    SBM - John Steijns;
                    LPM - Kitty Nuyts en
                    MV - Jan Hoen.

                    Puilde de zaal tijdens het eerste debat nog uit, tijdens dit tweede debat was de zaal slechts voor driekwart gevuld.
                    Dat was jammer, maar daardoor werd het wel niet zo warm meer op de publieke tribune.
                    Zo heeft ieder nadeel ook weer zijn voordeel....

                    Qua discussie-inhoud was dit tweede debat wel veel leuker voor de neutrale toeschouwer.
                    Zoals eerder al gemeld stond op een tafeltje een belletje dat men mocht bellen als een van de lijsttrekkers een kleine of zelfs grote leugen vertelde.
                    Werd het belletje tijdens het eerste debat slechts één keer gebruikt, tijdens dit debat vochten de lijsttrekkers a.h.w. om te mogen bellen...

                    Leuk was ook om te zien dat André Willems, die ik overigens vandaag een stuk sterker vond dan tijdens zijn interview eerder in een programma bij RTV Maastricht, steeds opstond als hij iets wilde zeggen.
                    De regie en de presentatoren waren daar niet echt gelukkig mee en hij werd keer op keer verzocht om toch vooral te blijven zitten

                    Tja, en dan toch nog iets opmerkelijks.
                    Twee of drie keer kreeg Kitty Nuyts de gelegenheid om 1 minuut lang, zonder onderbreking, iets te vertellen.
                    Geloof het of niet, maar ze was iedere keer ruim binnen de minuut klaar

                    Op het einde weer de vraag of de lijsttrekkers wilden gaan staan bij de pilaar van hun voorkeurscoalitie na 19 maart 2014.
                    A ) de huidige coalitie (PvdA, SPM, VVD, D66 en GroenLinks);
                    B ) een coalitie van PvdA, CDA, VVD en D66 of
                    C ) een coalitie van CDA, PVM, LPM, MV, OPA en Stadsbelangen (SBM).

                    Buiten het feit dat de SP weer niet genoemd werd in deze coalities :(, had Jan Hoen wel een hele opmerkelijke keuze.
                    Hij ging namelijk niet bij de "C" staan, maar bij de "B" !!!
                    Na afloop toch even aan Jan Hoen gevraagd of dat een vergissing was, of een bewuste keuze?
                    "Een bewuste keuze", zo deelde hij mij me "want in een coalitie met alle kleine partijen heb ik geen zin".
                    Maar als de MV op 19 maart 2014 nu eens zes zetels zou halen, zou voegde hij er glimlachend aan toen, dan zouden de opties gelijk héél anders zijn!

                    Dus, niet vergeten, op maandag en dinsdag 17 en 18 maart 2014 vooral kijken en genieten van de werkelijk prachtige vocale intermezzo's van Charlotte Fisser en op 19 maart STEMMEN!!!!
                    Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                    Opmerking


                    • Gemeente politiek FNV lokaal Maastricht Heuvelland Maastrichts Minima Overleg burger

                      De gewone burger ook eens aan het woord.

                      Gepubliceerd op 27 feb. 2014.

                      Vrijdag 21 februari jongstleden organiseerde FNV Lokaal Maastricht-Heuvelland samen met het Maastrichts Minima Overleg (MMO) een verkiezingsdebat met lokale politici. Onder leiding van George Vogelaar (oud-hoofdredacteur Dagblad De Limburger) werden lokale politici aan de tand gevoeld over onderwerpen als werkloosheid, armoede en zorg

                      Buurtteevee ging voor het debat in gesprek met politici en burgers.

                      [ame]http://www.youtube.com/watch?v=cVKsSf8dU2s[/ame]

                      Opmerking


                      • SP verdeelt ongeveer 80.000 flyers, posters en folders

                        Rond het lijsttrekkersdebat in het Pesthuyspodium gisteren, 14 maart 2014, sprak is met enkele partijen over de voortgang van hun campagne.

                        Zo begreep ik van de SP dat zij, in de aanloop tot deze verkiezingscampagne, ongeveer 80.000 (!!) flyers, poster en folders hadden laten drukken en dat deze bijna allemaal al zijn verspreid!!

                        De kans dat bij (Maastrichtse) MO'ers een SP-folder in de bus ligt is dus wel erg groot
                        Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                        Opmerking


                        • Niets gezien!!!!
                          Kompleminte

                          Toller

                          Opmerking


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
                            De kans dat bij (Maastrichtse) MO'ers een SP-folder in de bus ligt is dus wel erg groot
                            Gelukkig woon ik, zegt de economische vluchteling, in een gemeente waar de SP deze verkiezingen overslaat
                            Helaas dan wel weer de brievenbus volgepropt gekregen met folders van lokale wethouders, met de vraag vooral op hen te stemmen, want dan leggen ze de stoepen recht (DIT IS GEEN GRAP). Vraag me dan toch af wat ze de afgelopen vier jaar bezig heeft gehouden...

                            Opmerking


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Greune Bekijk bericht
                              (...)
                              Helaas dan wel weer de brievenbus volgepropt gekregen met folders van lokale wethouders, met de vraag vooral op hen te stemmen, want dan leggen ze de stoepen recht (DIT IS GEEN GRAP). Vraag me dan toch af wat ze de afgelopen vier jaar bezig heeft gehouden...
                              Dan zou ik zéker op die wethouder stemmen, want anders blijf je de komende 4 jaar wellicht over een scheve stoep lopen

                              Nog beter zou zijn als je onmiddellijk zou verhuizen naar Maastricht, want als je hoort welke beloftes alle partijen de afgelopen weken hebben gemaakt, wordt het in Maastricht de komende vier jaar, ongeachte wie aan de macht komt, een Walhalla
                              Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                              Opmerking


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Antonius Bekijk bericht
                                zaterdag 14 maart?
                                Slip of the pen! Het moet natuurlijk zijn "zaterdag 15 maart" Bedankt, Antonius voor de correctie!

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X