Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Gemeenteraadsverkiezingen 2014 (GR2014).

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Geweldig Breur, zo zou het inderdaad moeten zijn.

    Ik zou zelfs zover willen gaan om te zeggen dat een wethouder ook uit een oppositiepartij zou kunnen komen, wanneer hij gewoon goed werk heeft geleverd. Uiteindelijk wil je iemand met capaciteiten en zou het niet uit mogen maken uit welk politiek veld hij komt. Of ga ik nu te ver in mijn ideologie?

    Toch mooi als bijvoorbeeld laten we zeggen straks het CDA John Aarts van de VVD weer als wethouder voordraagt. Naar mijn weten een wethouder die zijn zaakjes goed voor elkaar heeft.

    Opmerking


    • Mwoah, kunst en vooral muziek is Universeel, maar niet zonder dissonanten en belangrijke tegenspelers in het orkest.
      Ofschoon ik het als Uniek stuk hoog waardeer, The Planets van Gustvav Holst... het gaat over werelden van verschillen. Oorlog en de brenger van vrede etc.


      Toch zou zo een stelling van Eddy de Baumont moeten kunnen. Dank je @Breur voor die mooie gedachte.
      dat schreef ik al vaker dat men moet kunnen samenwerken.

      13 dagen te gaan.
      Iets te oud voor re-educatie
      iets te jong voor afdanking
      m.a.w. een stoer Mestreechter joonk

      Opmerking


      • Kiezen of Delen - LPM & D66

        http://www.mixcloud.com/MaastrichtFM...delen-lpm-d66/

        Opmerking


        • Heugemerveld en de verkiezingen 2014.

          http://www.heugemerveld.com/206670515

          Opmerking


          • Verkiezingsdebatten bij L1

            L1 besteedt deze week uitgebreid aandacht aan de gemeenteraadsverkiezingen.

            Behalve 'De Raad van Vivian' zijn er bij L1LT verkiezingsdebatten. Maandagavond wordt het spits afgebeten door drie kopstukken van de provinciale politiek. Martijn van Helvert (CDA), Joost van den Akker (VVD) en Weike Medendorp (PvdA) gaan met elkaar in discussie.

            Meer debatten
            Dinsdag is het thema van het verkiezingsdebat: Lokale versus landelijke partijen. Profiteren de locals van de onvrede over het kabinetsbeleid? Woensdag gaan we naar de regio Parkstad, en donderdag is Roermond het thema van de uitzending. Gaat de nieuwe partij van Dré Peters en Jos van Rey een mokerslag uitdelen en blijft de VVD er met lege handen achter? En hoe gaat een nieuw college er in dat geval uitzien?

            Minkeleers
            Vrijdag besluiten we de debattenreeks met Maastricht. De vlam van Minkeleers is inmiddels tot ver buiten de provinciehoofdstad onderwerp van discussie. Brandt hij nog na de komende verkiezingen?

            De debatten zijn iedere dag te zien in het programma L1 Laat, om 21.30u op L1 TV.

            Bron: L1 TV

            Opmerking


            • verwijderd.
              Last edited by Haas; 19 januari 2015, 17:29. Reden: op verzoek
              I am not a complete idiot. Some parts are missing

              Opmerking



              • bericht verwijderd
                Last edited by Haas; 19 januari 2015, 17:28. Reden: op verzoek
                I am not a complete idiot. Some parts are missing

                Opmerking


                • Enige nuance is op z'n plaats!!!

                  Oorspronkelijk geplaatst door Haas Bekijk bericht
                  Ik heb dubbel gelegen vanwege de ervaring die Nummer 1 van lijst 1 vorige week in Amby had.

                  De dienst handhaving probeerde haar te beletten om te folderen voor haar partij, het CDA. Ik begrijp dus niet waar die handhavers hun handelen op meenden te kunnen baseren. Zeker in verkiezingstijd is het normaal, en gezien de prognose van het laagterecord qua opkomst, en zeer wenselijk, dat bewoners zoveel mogelijk worden opgeroepen om juist nu wel te gaan stemmen.

                  Op last van de gemeente Maastricht moest men het folderen onmiddellijk staken. Commentaar van mevrouw Heijnen: "een van de eerste maatregelen die wij gaan nemen na de verkiezingen van 19 maart, is bezuinigen op de Dienst Handhaving".

                  Verhaal was zaterdag overigens ook in dagblad de Limburger te lezen, maar daar heb ik het dus niet alleen van.
                  Afgelopen zaterdag stond het CDA te flyeren op het Plein 1992.
                  Ik heb toen, uiteraard, de lijsttrekker van het CDA, Vivianne Heijnen, gevraagd naar het gebeuren in Amby.

                  De feitelijkheden in de berichtgeving kloppen. Dat is mij later ook nog eens bevestigd uit een andere hoek.
                  De feiten waren dat het CDA stond te flyeren en er twee, vlgs. Vivianne Heijnen, uiterst vriendelijke handhavers het CDA verzochten te stoppen met flyeren, omdat men geen vergunning kon tonen.

                  Weliswaar had het CDA een vergunning aangevraagd, maar door omstandigheden was deze (nog) niet verstrekt.
                  De nuance bestaat hieruit dat de reden waarom deze handhavers het CDA verzochten te stoppen nogal precair is.
                  Ik ga daar nu (nog) niet over uitweiden, dat laat ik vooralsnog aan het CDA over, maar waarschijnlijk is het laatste woord (in en rond het stadhuis) hierover nog niet gesproken.
                  Misschien komt het CDA hierop nog terug tijdens het lijsttrekkersdebat. Wie weet!

                  Naar hetgeen ik begreep bestaat er vanuit het CDA geen rancune richting de handhavers!
                  Alle suggesties alsof handhavers nu een heksenjacht zouden hebben geopend op mensen die flyeren of (verkiezings)post bezorgen zijn daarom niet op z'n plaats.
                  Haas had beter moeten weten......
                  Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                  Opmerking



                  • verwijderd
                    Last edited by Haas; 19 januari 2015, 17:29. Reden: op verzoek
                    I am not a complete idiot. Some parts are missing

                    Opmerking


                    • De gemeentes zelf beschikken bij mijn weten over die informatie.

                      Zelf ben ik van mening dat werving niet onderverdeeld zou moeten worden in commercieel of religieus/politiek. Het gaat immers in alle gevallen om reclame. Zieltjes winnen, dus. Maar de meningen zijn hierover verdeeld.
                      Last edited by Haas; 19 januari 2015, 17:30. Reden: op verzoek
                      I am not a complete idiot. Some parts are missing

                      Opmerking


                      • Bij het verbieden van de verspeiding van politieke/religieuze uitlatingen dreigt een van de belangrijkste grondwettlijke vrijheden in het gedrang te komen namelijk Art. 7 van de Grondwet.

                        Art.7.1.
                        Niemand heeft voorafgaand verlof nodig om door de drukpers gedachten of gevoelens te openbaren, behoudens ieders verantwoordelijkheid volgens de wet.

                        Art.7.2 De wet stelt regels omtrent radio en televisie. Er is geen voorafgaand toezicht op de inhoud van een radio- of televisieuitzending.

                        Art.7.3 Voor het openbaren van gedachten of gevoelens door andere dan in de voorgaande leden genoemde middelen heeft niemand voorafgaand verlof nodig wegens de inhoud daarvan, behoudens ieders verantwoordelijkheid volgens de wet. De wet kan het geven van vertoningen toegankelijk voor personen jonger dan zestien jaar regelen ter bescherming van de goede zeden.

                        Art.7.4 De voorgaande leden zijn niet van toepassing op het maken van handelsreclame.

                        Opmerking


                        • Jehova mag ook aan de deur komen. Je mag ze echter ook wegsturen. Het flyeren is lokaal aan vergunningen gebonden. Wie ruimt eventueel de fysieke troep op?

                          Opmerking


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Breur Bekijk bericht
                            Jehova mag ook aan de deur komen. Je mag ze echter ook wegsturen. Het flyeren is lokaal aan vergunningen gebonden. Wie ruimt eventueel de fysieke troep op?
                            Na een deurbezoek laten ze soms ongevraagd info achter, ook al heb je een sticker.

                            Wat versta je onder fysieke troep, die achtergelaten folders?

                            @Painterartist, wat jij aanhaalt is exact wat ik bedoel.
                            I am not a complete idiot. Some parts are missing

                            Opmerking


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Haas Bekijk bericht
                              Wat versta je onder fysieke troep, die achtergelaten folders?
                              Exactement.

                              Opmerking


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Breur Bekijk bericht
                                Jehova mag ook aan de deur komen. Je mag ze echter ook wegsturen. Het flyeren is lokaal aan vergunningen gebonden. Wie ruimt eventueel de fysieke troep op?
                                Bij mijn weten moeten de verspreiders van de pamfletten dit opruimen zelf doen. Ze zijn er namelijk voor aansprakelijk en als ze het niet tijdig zelf doen, of laten doen, dan doet de gemeente het en krijgen ze de rekening achteraf gepresenteerd.

                                Zo is het in de meeste gemeentes geregeld, het kan echter zijn dat Maastricht hier voor weer een of andere gemeentelijk verordenringetje heeft bedacht (een soort meldingsplicht). Ze kunnen het daarmee echter niet verhinderen daar dit strijdig zou zijn met bovenliggende wetten.

                                Je mag mensen die een politieke/religieuze boodschappen uitdragen natuurlijk wegsturen en je hoeft ook geen pamfletten en dergelijke aan te nemen. Hoewel ze fanatiek kunnen zijn, zijn het (meestal) geen criminelen en zullen ze u wel respecteren en met verder rust laten.

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X