Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Nieuw coffeeshopbeleid Gemeente Maastricht

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Radeloos lopen twee Buitenlandse gebruikers door de Maastrichter Brugstraat.
    Radeloos lopen twee Koffie-shop eigenaren door de Wolfstraat.
    Ze treffen elkaar in het voorbij gaan voor de ingang van de Bijenkorf.
    Ze lopen commentaarloos verder hun richting.

    Dan spreekt een Buitenlandse gebruiker 'n radeloze Maastrichtenaar aan die een ommetje maakt komende van de Smedenstraat en vraagt hem om z'n hebben en houden.
    De Maasrichtenaar schreeuwt om hulp, de Koffieshop eigenaren op de achtergrond bellen met hun iPhone de politie.
    De twee Politie agenten komen in allerijl ter plekke en vinden de Maastrichtenaar met een mes in z'n pens en zijn radeloos.

    Jammer toch 7 man radeloos op een avond, waarvan een levensgevaarlijk gewond.

    Als dat grensverleggend overleg is over een situatie inzake de handhaving of het gedoogbeleid is er toch iets mis.

    Ja dat is fictie, maar niet ver naast de werkelijkheid.
    ik ben verguisd

    Opmerking


    • Oorspronkelijk geplaatst door Ton
      Elke dag moeten Marc Josemans en zijn collega’s toekijken hoe de situatie rond de straatdealers in het centrum verder escaleert. ,,De sfeer is zo grimmig aan het worden met dat tuig, dat ik me afvraag waarom de politie niet daar haar pijlen op richt. Als ze dan zo nodig een coffeeshop moeten binnenvallen, kunnen ze dat ook met vier man doen en de overige zestien man inzetten om die klootzakken aan te pakken”, aldus de VOCM-voorzitter.

      Gratis reclame voor Josemans.
      Komt morgen de muppet show
      Zal toch niet in scene gezet zijn???
      Komt wel erg gelegen op dit moment!

      Opmerking


      • Nog maar de vraag of er meer kiezers zullen zijn als de vorige keer na al dit gedoe, maar daar spinnen bepaalde mensen natuurlijk ook weer garen bij....

        Opmerking


        • Een combinatie-actie is op zijn plaats. EN invallen bij de koffieshops, en als er runnertjes op die commotie afkomen, hen meteen oppakken.

          Daarmee snijdt het mes aan twee kanten.

          Doe dat een paar keer achter elkaar. Ik gaf het al eerder aan, op die manier krijg je ook de strontvliegen te pakken.
          I am not a complete idiot. Some parts are missing

          Opmerking


          • Oorspronkelijk geplaatst door Haas Bekijk bericht
            Ik gaf het al eerder aan, op die manier krijg je ook de strontvliegen te pakken.
            Al is een boef nog zo crimineel als een ....vlieg, het is en blijft een mens. Wij zouden er toch rekening mee kunnen houden; dat als een aantal boeven uit een bepaalde ethnische bevolkingsgroep bedreven zijn in criminele activiteiten, dat het dan niet van zelfsprekend is de gehele gemeenschap te polariseren.
            Goofyaanse groeten

            Opmerking


            • Toelichting van gemeente op politieactie deze week en er gaan (voornemen) twee zaken voor drie maanden dicht.

              [maastricht actueel ]

              Opmerking


              • "Waarom die overmacht hier is het antwoord voor Josemans
                De invallen via het strafrecht verklaren ook waarom er dit keer, in tegenstelling tot vorig jaar, een overmacht aan agenten bij de invallen betrokken was. Als er een inval is waarbij strafrechtelijke verdenkingen zijn, hanteert de politie de standaardprocedure van drie agenten per mogelijke arrestant.
                Bij handhaving van de wet via het bestuursrecht bezoeken bestuursrechtelijke handhavers de coffeeshop. Vorig jaar betraden slechts drie opsporingsambtenaren de coffeeshop Easy Going"


                Hoe komen we aan deze wijsheid? Is de bedenker/schrijver van deze tekst op de hoogte van politieprocedures? Of nemen we een uitspraak van dees of gene aan voor waar!!!
                Kompleminte

                Toller

                Opmerking


                • Kromme tenen

                  Oorspronkelijk geplaatst door Toller Bekijk bericht
                  "Waarom die overmacht hier is het antwoord voor Josemans
                  De invallen via het strafrecht verklaren ook waarom er dit keer, in tegenstelling tot vorig jaar, een overmacht aan agenten bij de invallen betrokken was. Als er een inval is waarbij strafrechtelijke verdenkingen zijn, hanteert de politie de standaardprocedure van drie agenten per mogelijke arrestant.
                  Bij handhaving van de wet via het bestuursrecht bezoeken bestuursrechtelijke handhavers de coffeeshop. Vorig jaar betraden slechts drie opsporingsambtenaren de coffeeshop Easy Going"


                  Hoe komen we aan deze wijsheid? Is de bedenker/schrijver van deze tekst op de hoogte van politieprocedures? Of nemen we een uitspraak van dees of gene aan voor waar!!!
                  Ik probeer om deze thread zo min mogelijk te lezen, maar er is natuurlijk geen ontkomen aan!

                  De (journalistieke) waarheid in het coffeeshopbeleid cq wietpasdossier is ver, maar dan ook heel ver bezijden de waarheid.
                  Er wordt vrijwel altijd aangenomen dat hetgeen voorstanders voor de camera beweren ook klopt en men luitsert alleen naar de zich roerende tegenstanders van de wietpas.

                  Ook bovenstaande quote is weer eens een voorbeeld van totale onzin, zoals Toller al terecht opmerkte.

                  Het zou eenieder sieren als hij alleen gecontroleerde feiten zou posten en daarover zijn mening zou geven.
                  Of je nu voor of tegen de wietpas bent, laat dat vooral een persoonlijke keuze zijn, maar weet waarover je spreekt!
                  Deze hele discussie staat vol met aantoonbare onjuistheden, verkeerde veronderstellingen en vooral ongecontroleerde beweringen.
                  "Feestende drugsrunners" bijvoorbeeld!
                  Ik heb ze niet gezien, nog beelden of foto's. Toch wordt het als een waarheid bestempeld.
                  Als een drugsrunner Marc Josemans te lijf wil gaan vind ik dit niet een uiting van feestvreugde.
                  Enige kritische vragen hieromtrent hoor ik niet!

                  Hoewel ik dadelijk natuurlijk weer reacties lees waarvan mijn tenen gaan krommen zal ik niet meer reageren. Ik doe dit niet omdat ik bang ben om de discussie te verliezen, maar om andere mij moverende redenen.
                  Sorry!

                  Opmerking


                  • Josemans voor niets naar Pauw & Witteman


                    Marc Josemans, voorzitter van de Vereniging Officiële Coffeeshops Maastricht, is deze week voor niets naar Amsterdam gereden voor een gesprek bij televisieprogramma Pauw&Witteman.

                    Maastricht
                    Van onze verslaggever/limburger.nl

                    Josemans werd, zo dacht hij, gebeld door de redactie van het programma om dinsdagavond aan te schuiven om te praten over de koffieshopproblematiek in Maastricht. Aangekomen bij de studio bleek de VARA van niks te weten. Josemans was in de maling genomen. "Bizar”, zegt hij. "Ik heb een heel voorgesprek gehad, kreeg twee bevestigings-sms'jes met een routebeschrijving, maar het bleek allemaal verzonnen.”

                    Redactrice Valerie Leenheer van Pauw&Witteman bevestigt het verhaal. "Het is de eerste keer dat zoiets bij ons gebeurt."

                    Lees meer hierover in de krant van zaterdag en op Krant Digitaal.

                    ---

                    Petitie tegen Onno Hoes op internet


                    Tegenstanders van de Maastrichtse burgemeester Onno Hoes zijn deze week een petitie begonnen op internet. Ze hekelen het koffieshopbeleid van Hoes en roepen hem op om op te stappen.

                    Maastricht
                    Van onze verslaggever/limburger.nl

                    De petitie was zaterdagmorgen al door 920 mensen ondertekend. Opvallend is dat niet alleen Maastrichtenaren reageren - 347 inwoners van de stad deden dat tot dusver - maar ook mensen uit plaatsen als Amsterdam, Rotterdam, Groningen en Nijmegen.

                    Opmerking


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Ton
                      Ik twijfel geen moment aan hetgene wat U of Toller schrijf
                      Maar als burger/inwoner van onze stad, mag je toch verwachten dat men eerlijke info krijg van de Media.
                      Ook Ik weet dat sensatie verhalen zich beter verkopen.
                      DAAROM.
                      zoals ik al schreef schat ik Maastricht Aktueel hoger in dan Maastricht Dichtbij.
                      Maar als die info ook niet zou kloppen waar krijgen we dan de juiste info.
                      Misschien is het toch belangrijk, dat mensen die korter bij het vuur zitten.
                      Hier HUN visie/verhaal plaatsen.
                      Zover dit mogelijk is.
                      gr.
                      De juiste info is 'de waarheid' en waarheidsvinding kost tijd en geld. Een dossier als drugsoverlast is dermate gecompliceerd omdat ook de emotionele factor en de beeldvorming een belangrijke rol speelt. Mensen zijn boos, voelen zich niet begrepen, zijn agressief etc. Bovendien is de 'juiste' informatie vaak niet voorhanden, justitie zwijgt, er zijn belangen waarover men niet spreekt en zijn zaken schimmig. Misschien is het ongrijpbare de belangrijkste drijfveer om het erover te hebben, en varen er ook de media wel bij, van sensatie tot serieus bedoeld.

                      Opmerking


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Equinox Bekijk bericht
                        Josemans voor niets naar Pauw & Witteman


                        Petitie tegen Onno Hoes op internet

                        Het wordt kluchtig.

                        Opmerking


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Ton
                          De petitie was zaterdagmorgen al door 920 mensen ondertekend. Opvallend is dat niet alleen Maastrichtenaren reageren - 347 inwoners van de stad deden dat tot dusver - maar ook mensen uit plaatsen als Amsterdam, Rotterdam, Groningen en Nijmegen.
                          __________________
                          347 dat is maatgevend van de 120.000 inwoners
                          Komt het gewoon niet doordat er nog geen bekendheid is/was van deze petitie?
                          Dat zal na de berichtgeving in de media, oa Limburger en L1 wel veranderen

                          http://www.coffeeshopnieuws.nl/index...middellijk-opq

                          Voor de volledigheid; de link naar de petitie:
                          http://www.petitions24.com/onno_hoes...nmiddellijk_op

                          Opmerking


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Ton
                            maar ook mensen uit plaatsen als Amsterdam, Rotterdam, Groningen en Nijmegen.
                            __________________
                            347 dat is maatgevend van de 120.000 inwoners
                            ik heb er helemaal niets mee te maken met die stemming... (Amsterdam)

                            ik vind overigens dat je geen petities tegen iemand (een persoon) kunt houden.
                            dat lijkt me evident.
                            je mag enkel de maatregels die genomen worden op "de juiste wijze" aan de kaak stellen.
                            dus enkel een rechter die bekwaam is of een gerechtshof dat bekwaam is kan daarover oordelen.
                            als de mensen die de petitie onderschreven hebben en in die instantie ook die mensen die er belang bij hebben eens voor het EU gerechtshof gaan - dan hebben we hier een heel ander podium.

                            dat een rechter iets besluit (ondanks zijn onbekwaamheid) over het mogen verkopen is nog steeds geen basis voor de wetgeving waarover het hier gaat.
                            recht op vrije handel is niet gelijk aan recht op narcotica.

                            mvg
                            ik ben verguisd

                            Opmerking


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Tedje Bekijk bericht
                              Deze hele discussie staat vol met aantoonbare onjuistheden, verkeerde veronderstellingen en vooral ongecontroleerde beweringen. "Feestende drugsrunners" bijvoorbeeld!
                              Ik heb ze niet gezien, nog beelden of foto's. Toch wordt het als een waarheid bestempeld.
                              [ame]http://www.youtube.com/watch?v=pGbRNmJypDA[/ame]

                              Beelden en uitspraken in filmpje spreken voor zich, mij dunkt.

                              Opmerking


                              • [ame]http://www.youtube.com/watch?v=duIPKqPwcDw[/ame]

                                [ame]http://www.youtube.com/watch?v=pFB9u7I9WSE[/ame]

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X