Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Nieuw coffeeshopbeleid Gemeente Maastricht

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Zo, even tijd nodig om dit door te lezen.........
    Ik ben bij vlagen geniaal, alleen is het nu windstil!

    Opmerking


    • Valt hartstikke mee, kon erger, zal ik maar nieuwe 2voor12 plaatsen?
      Kompleminte

      Toller

      Opmerking


      • de cannabisbrief van 2004

        Oorspronkelijk geplaatst door Ton
        Inderdaad. Je kunt niet meer van een topic,je .spreken
        Dit is een boekwerk.
        Ben wel even zoet.
        Mozes kriebel, wat een lappen tekst.
        Staan wel een aantal leuke zinnen in uit het rapport uit 2004 (cannabisbrief)


        Wat betreft de relatie tussen het beleid en het gebruik van cannabis, kan op basis van onderzoek dat tot nu toe is gedaan, niet worden aangetoond dat beleid van invloed is op het feitelijk gebruik van softdrugs.

        De onderzoekers concluderen aanwijzingen te hebben dat van beleid niet of nauwelijks remmende werking uitgaat.

        Dat kan volgens de onderzoekers wellicht worden verklaard doordat hetgeen in de wet staat, lang niet altijd door politie en justitie wordt toegepast.

        Inzet van het Kabinet is om de massaliteit van de stroom coffeeshoptoeristen een grond te laten zijn om tot intrekking van de vergunning of weigering van de verlening ervan over te gaan.

        Daarbij is het goed om op te merken dat het criterium voor optreden niet een enkele coffeeshoptoerist als zodanig is, maar bijvoorbeeld wel de massaliteit van klandizie die door dit toerisme kan zijn veroorzaakt of illegale activiteiten van dealers en drugsrunners rond coffeeshops, of het hebben van een klantenkring die geheel of grotendeels uit coffeeshoptoeristen bestaat.

        Met het oog op een regionalisering van de klantenkring zal tegelijkertijd onderzocht worden op welke wijze coffeeshophouders kunnen bewerkstelligen dat verkoop aan niet-ingezetenen tot een minimum wordt teruggebracht. Hieraan zal door middel van een experiment in de gemeente
        Maastricht nader gestalte worden gegeven. Uiteraard zal een verkoopbeperking slechts worden ingevoerd indien blijkt dat eerdergenoemde maatregelen onvoldoende effect sorteren in het terugdringen van het coffeeshoptoerisme en de daarmee samenhangende overlast en smokkel en indien het experiment in Maastricht het beoogde effect sorteert.
        Last edited by ; 12 mei 2013, 19:24.

        Opmerking


        • manifest 2004

          In het rapport van de PvdA kom ik het volgende tegen:

          Men benoemd in 2004 een aantal einddoelen: zie manifest 2004

          een structurele verhoging van de basisprijs van cannabisproducten;
          beëindiging van het drugstoerisme door prijsverhoging en ‘kwaliteits’verlaging, waardoor de prijs-kwaliteit verhouding niet meer opweegt tegen de reiskosten;
          een structurele vermindering van het aantal coffeeshops naar het aantal dat door de lokale markt wordt gevraagd;

          ( Dit is toch eerder die huidige lijn van de VVD en zelfs het CDA. Regionalisering... Later meen ik is Leers gaan praten met het VOC/Josemans en is men gaan denken over spreiding en shops buiten de stad'. Josemans had hier natuurlijk wel oren naar, ivm. klandizie. Dit streven is uiteindelijk bij de linkse fracties blijven hangen, en veroorzaakt tot op vandaag verdeelde visies en ambities,)

          enfin het is ingewikkeld
          Echter de conclusie is te trekken dat overheidsbeleid tav drugs over wegen gaat met veel hobbels en bochten en dat het einddoel nimmer wordt bereikt. Ik vraag me nu af, is überhaupt de overheid in staat om ooit tot een oplossing te komen? Van regionaal tot wereldwijd?
          Last edited by ; 12 mei 2013, 19:35. Reden: aanvulling

          Opmerking



          • Het lijkt wel dat burgemeester hier wordt gepasseerd? Apart om zich rechtstreeks te wenden tot de minister. Omdat we hier de regie kwijt zijn, het niet aankunnen? Was het niet beter geweest als de MV zich maandagochtend gewend had tot het lokaal hoofd van het stadsbestuur?
            Last edited by Pier; 16 december 2014, 12:01. Reden: Foto verwijderd ivm onbekendheid omtrent auterursrechten

            Opmerking


            • Nogmaals ik vind de oproep van Hoes en Dircke nogal emotioneel en een reactie op de actualiteiten in de media. Er wordt een beeld geschetst van een stuurloze stad, is het niet beter het hoofd in de gemeenteraad een beetje koel te houden en toenadering te zoeken? Het is beter als Hoen Hoes aan zijn jas te trekt en een kritische noot plaatst bij diens afwezigheid vanwege een vakantie.
              Last edited by ; 13 mei 2013, 10:51. Reden: correctie

              Opmerking


              • In het eerder gesloten topic invoering wietpas, werden al veel vraagtekens gesteld bij de werkzaamheid van die wietpas (voordelen - nadelen).

                Breur, stelde het boven in zijn bericht #254 nog maar eens vast, ofschoon een beknopte samenvatting alsook een mening. (die ik overigens deel)

                De meningen, acties en het handelen van voor en tegenstanders zijn dus onverzoenbaar.
                Overigens de resultaten van die wietpas en acties beider partijen waren te voorzien.

                Dat er dan ook ruis op het politieke vlak is en enkelen met modder willen werpen via de nieuwsmedia over de ontstane situatie is normaal.

                >Maar de vraag is dan; blijft de wietpas en wordt er iets nieuws tegenovergesteld?

                Als de buurlanden daar hun inbreng over geven zal dat wellicht het aandringen op het afzien van een gedoogbeleid zijn. Dat zal echter pas kunnen als het op Nationaal niveau de ronde heeft gedaan. Dat wordt nog wat de komende maanden.
                Die emoties zullen zeker nog hoger oplopen dan nu al het geval is.

                mvg
                Iets te oud voor re-educatie
                iets te jong voor afdanking
                m.a.w. een stoer Mestreechter joonk

                Opmerking


                • Even voor de correctheid: post 254 is afkomstig van Toller, ik was alleen maar zijn secretaresse (soort runner). Overigens kan ik mij vinden in de constateringen van betreffende posting.

                  Opmerking


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Breur Bekijk bericht
                    Als het aan de huidige minister van justitie ligt, worden er alleen nog maar softdrugs verkocht aan Nederlanders. Tegen zijn Duitse ambtsgenoot deelde hij onlangs mee dat hij een zogenaamde pasjesregeling wil gaan invoeren. Een ledenpas. Wat zijn hiervan de voordelen?
                    --- afkorting ---
                    Is hierbij ook gedacht aan de drugstoerist, die op straat wordt aangetroffen met bijvoorbeeld 50 gram weed, die vervolgens wel een dagvaarding krijgt danwel een boete dient te betalen.
                    oh ?

                    nu ja geen probleem.
                    mvg
                    Iets te oud voor re-educatie
                    iets te jong voor afdanking
                    m.a.w. een stoer Mestreechter joonk

                    Opmerking


                    • Onder invloed?

                      Hoe denkt men over het gebruik in de koffieshop en dan erna rijden in de auto?

                      Opmerking


                      • [ame]http://www.youtube.com/watch?v=T6DdSRrvwMo[/ame]

                        [ame]http://www.youtube.com/watch?v=8-vN076hWos[/ame]

                        Drugshandel in Limburg onderzoeken'


                        Een onderzoek naar de onderliggende criminaliteit en de criminele netwerken binnen de drugshandel is dringend noodzakelijk. Dat vindt burgemeester Onno Hoes.

                        Maastricht
                        Van onze verslaggever/limburger.nl

                        Hoes schrijft dat namens de acht koffieshopgemeenten in Limburg in een brief aan minister Ivo Opstelten (VVD, Veiligheid en Justitie) over de handhaving van het ingezetenencriterium (alleen inwoners van Nederland in koffieshops toelaten).

                        Maastrichts burgemeester vraagt in de brief, opgesteld voordat de koffieshops hun verkoop aan buitenlanders weer hervatten, extra mankracht binnen de politie.

                        Lees meer hierover in de krant van maandag en via Krant Digitaal.



                        ----


                        EIJSDEN - Inwoners van Mariadorp (Eijsden-Margraten) zijn in de nacht van vrijdag op zaterdag opgeschrikt door meerdere schoten. Dit schieten vond plaats rond kwart voor twee op de oude Rijksweg tussen Maastricht en Luik en ging gepaard met flink wat geschreeuw, zowel in het Arabisch als in het Rotterdams, zo wordt gemeld op de sociale media. ,,Politie gebeld, er waren meerdere meldingen gedaan en men was onderweg. Helaas geen politiewagens gezien...#doofpot?”

                        Het verhaal wordt bevestigd door een inwoonster van Mariadorp, die het allemaal zag gebeuren. Telefonisch laat ze weten zelf twee schoten te hebben gehoord. ,,Ik kon het allemaal goed horen, want het raam van mijn slaapkamer stond open”, vertelt de hevig geschrokken vrouw. ,,We wonen vlakbij de grens en hebben de afgelopen jaren al heel wat meegemaakt, maar als ze al gaan schieten…”
                        lees verder: http://www.dichtbij.nl/maastricht/11...e-schoten.aspx

                        Tijd om de provinciegrenzen te sluiten of tijd voor Europees beleid en handhaving nadien van dit absurde gedrag?

                        Voordat men begon over de wietpas en voor de invoering ervan hebben we nog nooit zoveel hierover mogen lezen en constateren. Waar ligt dat aan?

                        Falend beleid of beleid invoeren zonder handhaving? Wie zal het zeggen?

                        Dat het moet stoppen is een ding wat zeker is want wijken, burgers etc zijn de dupe! :(

                        Het is jammer dat Den Haag geen grensstad is dan hadden ze wel anders gejankt.
                        Last edited by ; 13 mei 2013, 13:21.

                        Opmerking


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Breur Bekijk bericht
                          Hoe denkt men over het gebruik in de koffieshop en dan erna rijden in de auto?
                          Hopelijk vind je hier wat antwoorden.

                          Het mag dus ook niet, zie alinea 3 en 4.

                          http://www.nrcnext.nl/blog/2011/09/2...stuur-mag-dat/

                          En in België zijn ze al sedert 2009 -effectief 2010- wat verder (verbaast me niks )
                          http://www.druglijn.be/media/271786/...eekseltest.pdf

                          Opmerking


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Breur Bekijk bericht
                            Hoe denkt men over het gebruik in de koffieshop en dan erna rijden in de auto?
                            Daar zijn dacht ik al meerdere onderzoeken naar gedaan en is gebleken dat dit wel een negatieve invloed heeft op de handelingsbekwaamheid van de bestuurder.
                            Probleem is de aantoonbaarheid, komt er bij een blaastest niet uit en is met parfum of sterk naar menthol ruikend snoep te maskeren?

                            Opmerking


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Paul Tummers Bekijk bericht
                              Daar zijn dacht ik al meerdere onderzoeken naar gedaan en is gebleken dat dit wel een negatieve invloed heeft op de handelingsbekwaamheid van de bestuurder.
                              Probleem is de aantoonbaarheid, komt er bij een blaastest niet uit en is met parfum of sterk naar menthol ruikend snoep te maskeren?
                              Speekseltest > zie eerdere post.

                              Opmerking


                              • Speeksel is ook gemakkelijk aan te komen; de politie veegt dat regelmatig van jas en gezicht bij confrontatie met de doelgroep:(

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X