Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Nieuw coffeeshopbeleid Gemeente Maastricht

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Paul Tummers
    Gast antwoordde
    @ Haas; Kom jij ook in Berg en Terblijt? zo ja, kom dan eens een kop koffie halen!

    Leave a comment:


  • Haas
    replied
    Ik ben sowieso tegen de branche in het algemeen. Ik zie het geestverruimende nut van het spul ook totaal niet zitten.

    Ze verdedigen zichzelf door te zeggen dat ze er niemand kwaad mee doen. Dat doen ze dus wel. Door de vraag in de shops in stand te houden, houden ze ook de straathandel in stand. Want die kunnen die troep (sorry, ik blijf het troep vinden) ''goedkoper'' leveren. Of het dan beter of slechter is, maakt me helemaal niet uit.

    Ik ben postbezorger, en word regelmatig kotsmisselijk als ik langs een woning kom, waar overduidelijk wiet, marihuana of ander spul gebruikt wordt. de troep ruik je al van vele meters ver, al is het soms moeilijk exact te lokaliseren.

    Ik ben (voor zover dat niet al duidelijk was) fel tegenstander van elke vorm van drugs, of dat nou soft- of harddrugs zijn, is me om het even.

    Natuurlijk weet ik ook wel dat het gebruik van geestverruimende middelen al bij de indianen voor kwam. Maar dat maakt het voor mij nog niet acceptabel.......

    Leave a comment:


  • Gast
    Gast antwoordde
    Oorspronkelijk geplaatst door berkenl Bekijk bericht
    medicinale marihuana is gewoon rommel. (helpt maar een ietsiepietsie)
    in de shop krijg je goed en eerlijk spul.
    NOOIT nemen wij iets van een straatdealer.

    Zie posting # 308.
    Mooie reden om hard aan de regulering te gaan werken. Ik gebruik zelf niet, maar vergeet niet de mensen die het (verstandig) gebruiken om wat voor reden dan ook en zich er prettig bij voelen.

    Leave a comment:


  • berkenl
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Haas Bekijk bericht
    Ik heb het dan ook helemaal niet over medicinale marihuana. Daar heb ik alle begrip voor, dat dient een medisch doel.

    Het vrijwillig roken van dit spul dient echter geen enkel doel.

    Er moet een illegaal circuit aan te pas komen om eraan te komen. En daar is het gedonder allemaal om begonnen.
    medicinale marihuana is gewoon rommel. (helpt maar een ietsiepietsie)
    in de shop krijg je goed en eerlijk spul.
    NOOIT nemen wij iets van een straatdealer.

    Zie posting # 308.

    Leave a comment:


  • berkenl
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Paul Tummers Bekijk bericht
    ps: mijn dochter heeft Fibromilogy, en is zeer gebaat met af en toe een paar trekjes.(voelt zich dan heerlijk zonder bijwerkingen)

    Mijn grootste wens is dat ik voor haar wietolie kan verkrijgen.
    Maar dat is moeilijk.



    Fin.
    Ik meen te weten dat het zelf kweken van een 5-tal planten voor eigen gebruik is toegestaan, kan je dochter zich daarmee redden?[/QUOTE]

    Beste Paul...je mag nog niet 1 plant hebben.

    Luister de clip bij posting # 308

    Leave a comment:


  • Haas
    replied
    Ik heb het dan ook helemaal niet over medicinale marihuana. Daar heb ik alle begrip voor, dat dient een medisch doel.

    Het vrijwillig roken van dit spul dient echter geen enkel doel.

    Er moet een illegaal circuit aan te pas komen om eraan te komen. En daar is het gedonder allemaal om begonnen.

    Leave a comment:


  • Paul Tummers
    Gast antwoordde
    ps: mijn dochter heeft Fibromilogy, en is zeer gebaat met af en toe een paar trekjes.(voelt zich dan heerlijk zonder bijwerkingen)

    Mijn grootste wens is dat ik voor haar wietolie kan verkrijgen.
    Maar dat is moeilijk.



    Fin.[/QUOTE]

    Ik meen te weten dat het zelf kweken van een 5-tal planten voor eigen gebruik is toegestaan, kan je dochter zich daarmee redden?

    Leave a comment:


  • berkenl
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Haas Bekijk bericht
    Voor het geval hier voorstanders zijn van het gebruik van wiet en andere rotzooi:

    leg mij nou eens uit wat daar zo fijn en positief aan is, ik snap na tientallen jaren nog steeds niet wat daar zo fijn aan is.

    Hou je svp bij het onderwerp: ik vraag naar het positieve van wiet en andere rook-troep, ik heb het hier niet over alcohol.
    @ Haas...in bericht # 308 wordt alles haarfijn uitgelegd.
    is natuurlijk wel een zit van 1.52 uur...maar loont zich wel de moeite.

    ps: mijn dochter heeft Fibromilogy, en is zeer gebaat met af en toe een paar trekjes.(voelt zich dan heerlijk zonder bijwerkingen)

    Mijn grootste wens is dat ik voor haar wietolie kan verkrijgen.
    Maar dat is moeilijk.

    Hoop dat iedereen de moeite neemt en deze clip luistert.

    Fin.

    Leave a comment:


  • Haas
    replied
    Ah, maar is het dan niet beter om een broodjeszaak te beginnen?


    Daar heeft niemand verder last van.

    Leave a comment:


  • Breur
    replied
    Je krijgt er honger en dorst van.

    Leave a comment:


  • Haas
    replied
    Voor het geval hier voorstanders zijn van het gebruik van wiet en andere rotzooi:

    leg mij nou eens uit wat daar zo fijn en positief aan is, ik snap na tientallen jaren nog steeds niet wat daar zo fijn aan is.

    Hou je svp bij het onderwerp: ik vraag naar het positieve van wiet en andere rook-troep, ik heb het hier niet over alcohol.

    Leave a comment:


  • Paul Tummers
    Gast antwoordde
    Als je de achterdeur gaat reguleren gaat de voordeur noodgedwongen op slot, op het eerste gezicht een loffelijk streven ,maar de straathandel zal dan nog weliger tieren als nu ben ik bang.

    Leave a comment:


  • Gast
    Gast antwoordde
    buurtbericht VOCM

    Kreeg toevallig? vanavond een A4 in de bus van de VOCM. Vereniging van Coffeeshop houders.
    Het verhaal is we maken de stad veiliger, door de straatdealers de wind uit de zeilen te nemen. Ik kan me nog heel goed de onrust herinneren ten tijde van zeg maar de drukke dagen van weleer(s). Dit weten zij ook nog. Zij willen nu de bezoekersaantallen beperken, door beperkte openingstijden en minder grammen te verkopen per klant. (Leuk voor de straatdealers... kunnen zij ook nog wat verdienen aan de buitenlanders,)

    In de brief staat nog wat opmerkelijks het VOCM gaat onze veiligheid bewaken althans zo lijkt het.

    VOCM coffeeshops reageren op signalen uit de omgeving. Heeft u klachten? Loop gerust de coffeeshop binnen en vraag om hulp.

    Waar het bij de politie niet lukt, we waren immers 'meldingsmoe', lopen we nu even een coffeeshop binnen. Zo kom je nog eens ergens en wordt het toch nog gezellig.

    Leave a comment:


  • Gast
    Gast antwoordde
    coffeeshops verwerpen beleid raad Maastricht

    Josemans: Duitsers en Belgen blijven welkom in de Maastrichtse coffeeshops. Ook nu de gemeenteraad van Maastricht en burgemeester Onno Hoes dinsdagavond de coffeeshops maanden om buitenlanders voortaan te weren.

    [ de Volkskrant ]

    (Josemans wil is wet?)

    Leave a comment:


  • Gast
    Gast antwoordde
    Oorspronkelijk geplaatst door Ton
    Persoonlijk althans mijn mening.
    Ze moeten zich aan de afspraken houden o.a. het verplaatsen naar de rand van Maastricht.
    En voor mijn part verkopen ze de wiet aan sint der klaas.
    Als onze inwoners maar veilig over straat kunnen.
    Het heeft bewezen dat het een jaar lang goed gewerkt heeft.
    de Maastrichtse wiet gebruiker levert geen problemen op.
    veeg het tuig de stad uit en zet daar de mensen op.
    Haha, hier gelooft er nog in iemand in wonderen en sprookjes...

    Leave a comment:

Bezig...
X