Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Nieuw coffeeshopbeleid Gemeente Maastricht

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • cocx
    replied
    coffeeshopbeleid

    ja er moet wat veranderen toch.

    Leave a comment:


  • Gast
    Gast antwoordde
    Smokey voor zes maanden dicht

    Burgemeester Onno Hoes wil koffieshop Smokey voor zes maanden sluiten. De politie constateerde vorige week dat er in de wietboot verkocht werd aan buitenlanders én dat er een minderjarige aanwezig was. Beide overtredingen zijn in strijd met de gedoogcriteria.

    Maastricht
    Van onze verslaggever
    Eerder kregen ook de koffieshops Mississippi en Kosbor al een sluiting opgelegd, beide voor de duur van drie maanden. De vergunninghouder heeft nog ruim een week de tijd om in beroep te gaan tegen het voornemen van Hoes.

    de limburger

    Leave a comment:


  • Equinox
    Gast antwoordde
    Oorspronkelijk geplaatst door Paul Tummers Bekijk bericht
    Speeksel is ook gemakkelijk aan te komen; de politie veegt dat regelmatig van jas en gezicht bij confrontatie met de doelgroep:(
    Ja dus, beter nietwaar.

    Het gaat hierover een speekseltest via een wattentip bij aanhouding van bestuurder ( en evt passagier?).

    Dat er iemand kwijlend in de auto zit doet hier niet ter zake doende lijkt me.

    Leave a comment:


  • Gast
    Gast antwoordde
    Oorspronkelijk geplaatst door Kermit Bekijk bericht
    Noodkreet van bewoners uit Boschstraat Kwartier Oost.

    [ bboost ]
    Ik weet precies waar de straatdealers staan, dat is bij het eerste stoplicht, verder hoek Hasseltkade/ K. Gracht en nabij de bushalte. De dealers zijn uit op buitenlandse kentekens of klanten die zich naar coffeeshops begeven. Van overlast in de wijk is wat ik zie geen sprake, althans ik heb het niet kunnen waarnemen.
    Het gedrag van de dealers is wat brutaler/onvoorspelbaarder aan het worden, het lijkt wel of men het gevoel heeft de zaak in eigen hand te hebben. Mogelijk hebben de invallen door de politie hiermee te maken. Zolang de 'markt' onrustig blijft, zijn dealers dat ook. Het zijn de wetten van vraag en aanbod. Of er 'ongelukken' gebeuren is dus moeilijk in te schatten.

    Laten we hopen ongelukken tussen dealers.
    Last edited by ; 13 mei 2013, 16:55. Reden: aanvulling

    Leave a comment:


  • Gast
    Gast antwoordde
    Noodkreet van bewoners uit Boschstraat Kwartier Oost.

    [ bboost ]

    Leave a comment:


  • Antonius
    replied
    fiets even zo strafbaar!

    Overigens, dat weet men, na het bezoek en plaatselijk gebruik koopt men meer dan 5 gram uit een verdekt opgestelde autobus. En wordt er zelfs heen geleid of gescooterd door de brommer-knecchies.
    Die inmiddels ook als pizza bezorgers naar de parkeerplaats komen.

    sta je toevallig ś avonds op een autoweg rustplaats (mariadorp) en een auto stopt naast u met de zoete geur en balle-muziek, sluit onmiddelijk uw portieren en ga liever meteen verder.
    mvg

    Leave a comment:


  • Paul Tummers
    Gast antwoordde
    Speeksel is ook gemakkelijk aan te komen; de politie veegt dat regelmatig van jas en gezicht bij confrontatie met de doelgroep:(

    Leave a comment:


  • Equinox
    Gast antwoordde
    Oorspronkelijk geplaatst door Paul Tummers Bekijk bericht
    Daar zijn dacht ik al meerdere onderzoeken naar gedaan en is gebleken dat dit wel een negatieve invloed heeft op de handelingsbekwaamheid van de bestuurder.
    Probleem is de aantoonbaarheid, komt er bij een blaastest niet uit en is met parfum of sterk naar menthol ruikend snoep te maskeren?
    Speekseltest > zie eerdere post.

    Leave a comment:


  • Paul Tummers
    Gast antwoordde
    Oorspronkelijk geplaatst door Breur Bekijk bericht
    Hoe denkt men over het gebruik in de koffieshop en dan erna rijden in de auto?
    Daar zijn dacht ik al meerdere onderzoeken naar gedaan en is gebleken dat dit wel een negatieve invloed heeft op de handelingsbekwaamheid van de bestuurder.
    Probleem is de aantoonbaarheid, komt er bij een blaastest niet uit en is met parfum of sterk naar menthol ruikend snoep te maskeren?

    Leave a comment:


  • Equinox
    Gast antwoordde
    Oorspronkelijk geplaatst door Breur Bekijk bericht
    Hoe denkt men over het gebruik in de koffieshop en dan erna rijden in de auto?
    Hopelijk vind je hier wat antwoorden.

    Het mag dus ook niet, zie alinea 3 en 4.

    http://www.nrcnext.nl/blog/2011/09/2...stuur-mag-dat/

    En in België zijn ze al sedert 2009 -effectief 2010- wat verder (verbaast me niks )
    http://www.druglijn.be/media/271786/...eekseltest.pdf

    Leave a comment:


  • Equinox
    Gast antwoordde
    [ame]http://www.youtube.com/watch?v=T6DdSRrvwMo[/ame]

    [ame]http://www.youtube.com/watch?v=8-vN076hWos[/ame]

    Drugshandel in Limburg onderzoeken'


    Een onderzoek naar de onderliggende criminaliteit en de criminele netwerken binnen de drugshandel is dringend noodzakelijk. Dat vindt burgemeester Onno Hoes.

    Maastricht
    Van onze verslaggever/limburger.nl

    Hoes schrijft dat namens de acht koffieshopgemeenten in Limburg in een brief aan minister Ivo Opstelten (VVD, Veiligheid en Justitie) over de handhaving van het ingezetenencriterium (alleen inwoners van Nederland in koffieshops toelaten).

    Maastrichts burgemeester vraagt in de brief, opgesteld voordat de koffieshops hun verkoop aan buitenlanders weer hervatten, extra mankracht binnen de politie.

    Lees meer hierover in de krant van maandag en via Krant Digitaal.



    ----


    EIJSDEN - Inwoners van Mariadorp (Eijsden-Margraten) zijn in de nacht van vrijdag op zaterdag opgeschrikt door meerdere schoten. Dit schieten vond plaats rond kwart voor twee op de oude Rijksweg tussen Maastricht en Luik en ging gepaard met flink wat geschreeuw, zowel in het Arabisch als in het Rotterdams, zo wordt gemeld op de sociale media. ,,Politie gebeld, er waren meerdere meldingen gedaan en men was onderweg. Helaas geen politiewagens gezien...#doofpot?”

    Het verhaal wordt bevestigd door een inwoonster van Mariadorp, die het allemaal zag gebeuren. Telefonisch laat ze weten zelf twee schoten te hebben gehoord. ,,Ik kon het allemaal goed horen, want het raam van mijn slaapkamer stond open”, vertelt de hevig geschrokken vrouw. ,,We wonen vlakbij de grens en hebben de afgelopen jaren al heel wat meegemaakt, maar als ze al gaan schieten…”
    lees verder: http://www.dichtbij.nl/maastricht/11...e-schoten.aspx

    Tijd om de provinciegrenzen te sluiten of tijd voor Europees beleid en handhaving nadien van dit absurde gedrag?

    Voordat men begon over de wietpas en voor de invoering ervan hebben we nog nooit zoveel hierover mogen lezen en constateren. Waar ligt dat aan?

    Falend beleid of beleid invoeren zonder handhaving? Wie zal het zeggen?

    Dat het moet stoppen is een ding wat zeker is want wijken, burgers etc zijn de dupe! :(

    Het is jammer dat Den Haag geen grensstad is dan hadden ze wel anders gejankt.
    Last edited by ; 13 mei 2013, 13:21.

    Leave a comment:


  • Breur
    replied
    Onder invloed?

    Hoe denkt men over het gebruik in de koffieshop en dan erna rijden in de auto?

    Leave a comment:


  • Antonius
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Breur Bekijk bericht
    Als het aan de huidige minister van justitie ligt, worden er alleen nog maar softdrugs verkocht aan Nederlanders. Tegen zijn Duitse ambtsgenoot deelde hij onlangs mee dat hij een zogenaamde pasjesregeling wil gaan invoeren. Een ledenpas. Wat zijn hiervan de voordelen?
    --- afkorting ---
    Is hierbij ook gedacht aan de drugstoerist, die op straat wordt aangetroffen met bijvoorbeeld 50 gram weed, die vervolgens wel een dagvaarding krijgt danwel een boete dient te betalen.
    oh ?

    nu ja geen probleem.
    mvg

    Leave a comment:


  • Breur
    replied
    Even voor de correctheid: post 254 is afkomstig van Toller, ik was alleen maar zijn secretaresse (soort runner). Overigens kan ik mij vinden in de constateringen van betreffende posting.

    Leave a comment:


  • Antonius
    replied
    In het eerder gesloten topic invoering wietpas, werden al veel vraagtekens gesteld bij de werkzaamheid van die wietpas (voordelen - nadelen).

    Breur, stelde het boven in zijn bericht #254 nog maar eens vast, ofschoon een beknopte samenvatting alsook een mening. (die ik overigens deel)

    De meningen, acties en het handelen van voor en tegenstanders zijn dus onverzoenbaar.
    Overigens de resultaten van die wietpas en acties beider partijen waren te voorzien.

    Dat er dan ook ruis op het politieke vlak is en enkelen met modder willen werpen via de nieuwsmedia over de ontstane situatie is normaal.

    >Maar de vraag is dan; blijft de wietpas en wordt er iets nieuws tegenovergesteld?

    Als de buurlanden daar hun inbreng over geven zal dat wellicht het aandringen op het afzien van een gedoogbeleid zijn. Dat zal echter pas kunnen als het op Nationaal niveau de ronde heeft gedaan. Dat wordt nog wat de komende maanden.
    Die emoties zullen zeker nog hoger oplopen dan nu al het geval is.

    mvg

    Leave a comment:

Bezig...
X