Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Nieuw coffeeshopbeleid Gemeente Maastricht

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • #61
    Oorspronkelijk geplaatst door Kermit Bekijk bericht
    Nieuw winkelconcept tijdens de kerstperiode:

    Haal uw kerstaankopen onder opvallende begeleiding bij Mosea Forum.
    Van huis tot kassa en terug gratis bij uw aankopen (vanaf 50€)
    Geheel onveiligheidsgevoelens vrij op straat en in de winkel!
    Een VIP arrangement is ook mogelijk, we hebben extra goedlachs personeel tot uw beschikking die u ter plekke vriendelijk groeten en u desnoods willen opbeuren.
    Zo helpen wij u de kerstdagen door.

    Humor
    Iedereen neemt mij zoals ik ben,.....nu ik nog

    Opmerking


    • #62
      Oorspronkelijk geplaatst door parel Bekijk bericht
      Humor

      Met humor de donkere dagen door.

      Opmerking


      • #63
        http://www.dichtbij.nl/maastricht/11...wietteelt.aspx

        D66 wil experimenteren met legale wietteelt

        MAASTRICHT - Lokale experimenten met gereguleerde wietteelt moeten mogelijk worden. Dat wil met name D66. Kamerlid Magda Berndsen wijst erop dat verschillende gemeenten lokaal willen experimenteren met wietteelt voor verkoop in coffeeshops. Teelt en verkoop moeten volgens haar uiteindelijk ook via een gesloten en belastingplichtige (coffeeshop)keten worden geregeld. Dat bleek vandaag in een debat in Den Haag over de wietpas.


        De politica denkt dat gereguleerde wietteelt overlast en criminaliteit bestrijdt. Softdrugs zijn een gegeven in de maatschappij, vindt Berndsen. ,,Door extra regels en gedogen verdwijnen overlast en criminaliteit niet. Voor D66 is een realistisch softdrugsbeleid de enige manier om criminelen de wind uit de zeilen te nemen en de volksgezondheid te beschermen.'' Opstelten blijft tegen regulering, zei hij. ,,Nederland zou zich meer problemen op de hals halen.'' Hij wil wel kijken hoe de initiatieven van de gemeenten zich verhouden tot zijn standpunt, maar wil 'geen verwachtingen' scheppen. Op verzoek van de VVD gaat hij wel een inventarisatie maken van initiatieven op het gebied van de wietteelt in Europa en de Verenigde Staten.

        De minister laat verder het 'ingezetenencriterium' voor aankopen in coffeeshops even lopen waar het Amsterdam betreft. Amsterdam treft zelf goed 'lokaal maatwerk' en de stad is op dit gebied natuurlijk een verhaal apart. De vele toeristen kunnen er dus nog even terecht, maar hoe lang, werd niet duidelijk.


        Vind het zo slecht nog niet om dit eens goed te bekijken (legale wietteelt)
        Dat er straks bepaalden steden andere regels gaat gelden vind ik minder.

        Opmerking


        • #64
          Josemans

          Josemans de aanvoerder van de coffeeshops gaat het weer proberen. Hij wil vanaf 1 januari 2013 de coffeeshops ook voor buitenlanders openstellen. Het is nog niet duidelijk hoe de Gemeente hier tegen aankijkt. Volgens Josemans zou dat ook voor Maastricht kunnen gelden.
          Donderdag werd bekend dat minister Opstelten van justitie buitenlandse toeristen in Amsterdamse coffeeshops gaat gedogen.
          Jammer genoeg is er een beeldvorming in en door de media ontstaan, dat sluiting de overlast in de stad heeft verergerd. Wordt het geen tijd dat tegenstanders van de openstelling zich gaan keren tegen dit voornemen. Ik heb een vermoeden dat men bij de Gemeente economische voordelen gaan meespelen. Meer toeloop betekent meer klandizie en inkomsten. Bovendien is ook een meerderheid van de Raad voor openstelling, al heeft men gezegd dat men dit pas wil als coffeeshops uit het centrum verdwijnen en uitwijken naar de randen van de stad. Meer toeloop betekent voor omwonenden van coffeeshops echter ook meer overlast, omdat onze vrienden van over de grens meer willen inslaan dan de toegestane hoeveelheden. Als het er van komt wordt 'het uitschot' opeens weer als een vorst door de stad onthaald.

          Opmerking


          • #65
            We beginnen dus weer van voor af aan?

            Opmerking


            • #66
              Oorspronkelijk geplaatst door Breur Bekijk bericht
              We beginnen dus weer van voor af aan?
              Schijnbaar wel

              Je kent het spreekwoord

              De wereld draait om de duit en om de .....
              gr ton

              Opmerking


              • #67
                Nog even over de overlast rond de Jumbo bij het Mosea Forum. Thans een hot item bij diverse lokale internetkrantjes. Waarbij ik me erger aan hun weinig 'inhoudelijke' berichtgeving.
                Dus even poolshoogte gaan nemen en wat navraag gedaan bij personeel. W.b. overlast is er sprake van intimidatie van drugsrunners t.a.v. personeelsleden. Er worden woorden gebruikt als 'ik weet jouw auto wel te vinden'. W.b. omzetverlies spelen mede of vooral economische motieven, deze werden als eerste genoemd, op de tweede plaats komt de overlast. Vaste klanten schijnen weg te blijven en gaan elders hun inkopen doen. Mensen van buiten blijven wel komen.
                Toen ik door de kelder van het winkelcentrum liep zaten op de trap 6 scholieren (zéker minderjarig) zonder enige gêne een joint te draaien.

                Kennelijk is er behoefte aan een ontmoetingsplek.

                Opmerking


                • #68
                  Waarom?

                  Waarom dan ook geen schaars geklede vrouwen in de nu vele lege etalages in de binnenstad? Goed voor de economie. Na het spel met de vrouwen hebben velen dorst en is hun eetlust wat geprikkeld. Net zoals na het blowen. Zal zeker ook een impuls zijn voor het dagtoerisme naar Maastricht .

                  Opmerking


                  • #69
                    Otoriteitetoeker

                    Otoriteitetoeker Norbert Frijns vraagt iedereen pennen en papier op te sturen en wat massage olie.

                    Postadres:

                    Duivenslag 3
                    2021 HH Maastricht
                    tel: 1.000.000

                    Opmerking


                    • #70
                      Koffieshops Maastricht hebben verhuiseis

                      De limburger 15-12-12.

                      REGIO De Maastrichtse koffieshops willen nog steeds verhuizen, maar alleen als ze weer aan buitenlanders mogen verkopen. Dat hebben de koffie- shophouders tegen de gemeente gezegd.
                      » Lees verder



                      dus toch stuivertje wisselen ?

                      Weer nieuwe onderhandelaars ?

                      Opmerking


                      • #71
                        Oorspronkelijk geplaatst door Ton Bekijk bericht
                        Koffieshops Maastricht hebben verhuiseis

                        De limburger 15-12-12.

                        REGIO De Maastrichtse koffieshops willen nog steeds verhuizen, maar alleen als ze weer aan buitenlanders mogen verkopen. Dat hebben de koffie- shophouders tegen de gemeente gezegd.
                        » [URL="http://www.limburger.nl/article/20121215/REGIONIEUWS06/121219242/1056#Koffieshops_Maastricht_hebben_verhuiseis"][COLOR=#0066cc]Lees
                        Winkelier Hakim Elfassih van kledingzaak Antony Morato hoopt dat Josemans' wens in vervulling gaat. "Want doordat de buitenlanders wegblijven is onze omzet dertig procent gedaald.”
                        Zijn zaak is indertijd gestart in de Kleine Gracht, en had aanloop van drugstoeristen uit de coffeeshops. Heb altijd gedacht dat een van de coffeeshops hierin geinvesteerd heeft. Nu zit de zaak aan de achterkant van de Mosea Forum, een moeilijke locatie de Gubbelsfraaf is niet bepaald populair. De grootste overlast zijn niet de runners, maar de vele stadsbussen, en de fijnstofbommetjes, voor over te steken moet je soms rennen voor je leven. Ook de parking voor fietsen heeft het aanzien van de straat verslechtert, het is daardoor een echte 'achterkant geworden van'. Wat de ondernemers doen is inhaken op de beeldvorming en allerlei sentimenten daarom heen. Ze hopen daarmee de publieke opinie te beinvloeden en daarmee ook de politiek. Overigens Hotel de La Bourse loopt als een tierelier maar ziet nu ook kans om een duit in het zakje te doen zou ik ook doen als ik ondernemer was.

                        Opmerking


                        • #72
                          Verhuiseis

                          Om juist nu met een verhuiseis te komen #karosseer is best stoer.

                          Opmerking


                          • #73
                            En de buitenranden mobiliseren zich inmiddels, denk ik. Het is eigenlijk een grote klucht. Poppenkast en juridisch drijfzand veroorzaakt door twijfelende wetgeving.

                            Opmerking


                            • #74
                              Oorspronkelijk geplaatst door Breur Bekijk bericht
                              En de buitenranden mobiliseren zich inmiddels, denk ik. Het is eigenlijk een grote klucht. Poppenkast en juridisch drijfzand veroorzaakt door twijfelende wetgeving.
                              En de bestuurders draaien en zwalken. Het Penny de Jager showballet is er niets bij.
                              Last edited by ; 15 december 2012, 14:07.

                              Opmerking


                              • #75
                                Oorspronkelijk geplaatst door Kermit Bekijk bericht
                                En de bestuurders draaien en zwalken. Het Penny de Jager showballet is er niets bij.

                                Vindt je ik vind dat het College het goed doet
                                niet waar?

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X