Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Nieuw coffeeshopbeleid Gemeente Maastricht

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • maastrichtse kermismolen

    Je hebt verschillende belangengroepen die zo hun rol spelen: Hoes, politie, de rechterlijke macht, OM, politieke partijen (oppositie en collegepartijen, zij die willen gedogen met spreiding, tegen spreiding, voor regulering, antidrugs beleid), buurtplatforms, de burger?, coffeeshophouders, gebruikers, telers, en runners). Het is een grote volle draaimolen, af en toe stapt er iemand uit of in, doet wat en het piepende en krakende meuleke draait en draait en draait zijn ritjes vrolijk verder.

    .
    Last edited by ; 24 mei 2013, 09:05. Reden: aanvulling

    Opmerking


    • Oorspronkelijk geplaatst door Ton
      Ben het volledig met je eens men maakt jaren geleden afspraken omtrent het wiet beleid .
      kom de afspraken na.
      verval niet steeds in andere opties.

      Dan wat de gemeente politiek betreft, mensen haal in 2014 de bezem er door.
      Kies een raad die er is voor de burger,
      En niet voor eigen belang.
      Tja Ton, dan kom ik weer bij mijn vader uit, helaas al lang niet meer onder ons; "Je geeft mij een mand met rotte appelen en vraagt mij daaruit een aantal goede te kiezen?".

      Opmerking


      • Springprocessie.

        Het is een lange en moeizame weg: het nieuwe coffeeshopbeleid van de Gemeente Maastricht, het meest nog te vergelijken met een springprocessie.

        Opmerking


        • Hier kan ik in meegaan, deze dame voert een consistente politiek in dit dossier. Dat kunnen een aantal andere collega's niet zeggen.
          Last edited by Pier; 16 december 2014, 12:03. Reden: Foto verwijderd ivm onbekendheid omtrent auterursrechten

          Opmerking


          • Cannabinoïden, de actieve bestanddelen van marihuana, voorkomen tumoren en vernietigen kankercellen.

            http://www.niburu.co/index.php?optio...heid&Itemid=30

            Opmerking


            • Oorspronkelijk geplaatst door berkenl Bekijk bericht
              Cannabinoïden, de actieve bestanddelen van marihuana, voorkomen tumoren en vernietigen kankercellen.

              http://www.niburu.co/index.php?optio...heid&Itemid=30
              Zooo, dat is heel wat!!

              Opmerking


              • De week is nog maar nauwelijks begonnen, of de coffeeshophouders doen zondagavond Hoes een nieuwe 'schriftelijke handreiking':

                "Concreet stellen ze voor om – zo lang het spreidingsplan niet is geëffectueerd - de regionale functie van Maastricht als uitgangspunt te nemen. Dit zou inhouden dat iedereen die afkomstig is uit de Euregio Maas-Rijn (Nederland, België en Luxemburg) welkom in de coffeeshops en mensen van daarbuiten niet.
                In ruil daarvoor zijn de coffeeshophouders bereid de gemeente bij verlies van de rechtsstrijd te ,,vrijwaren van aansprakelijkheid voor de schade die is ontstaan door de handhaving van het I-criterium”, aldus de brief."
                ....
                Josemans vervolgt: "Maastricht staat bij uw collega's nou niet bepaald te boek als de stad waar het succes van de wietpas is aangetoond. Niet voor niets haken inmiddels ook andere Limburgse burgemeesters openlijk af bij de handhaving van het criterium.''

                [ dichtbij ]

                Hoes gaat de brief eerst maar eens goed bestuderen...

                (Josemans zet Hoes hiermee het mes op de keel door het noemen van een schadeclaim.
                Weet men bij Dichtbij wat de Euregio is?.
                Het is wel een 3,9 miljoen inwoners, 6x Zuid-Limburg.
                Het blijft een lucratief voorstel als Josemans en Co de Euregio (?) wil voorzien van zijn softdrugs
                ...
                Ook het succes van de wietpas is mede door hemzelf bemoeilijkt door de coffeeshops te sluiten
                )

                .
                Last edited by ; 27 mei 2013, 07:54. Reden: update

                Opmerking


                • Handreikingen? Prima, ben ik altijd voor. Maar de gemeente bepaalt de spelregels, niet de coffeeshophouders.

                  Opmerking


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Ton
                    Ik heb het 2x moeten lezen en begrijp het nog niet helemaal.

                    Het gaat Josemans en Co volgens mij puur om een afzetmarkt, de eigen regio is voor hem ( en zijn aandeelhouders) niet groot genoeg, daar wil hij een deel van het buitenland bij. Voor een compromis is hij dit zelf wat aan het inperken.
                    Met het dreigen met een claim hoopt hij dar Hoes ook water in de wijn gaat doen.
                    Josemans ontpopt zich steeds meer en met verve als een 'Zaanse kruidenier'.

                    Opmerking


                    • Vragen over cijfers drugsmisdaad Maastricht

                      Bron L1 Nieuws:

                      De fractie Stadsbelangen in de gemeenteraad van Maastricht wil weten hoe het kan, dat het Algemeen Dagblad weet te melden dat het aantal drugsmisdrijven in Maastricht vorig jaar is verdubbeld ten opzichte van 2011.

                      Het College van Burgemeester en Wethouders liet in april nog weten dat er geen concrete cijfers zijn over de drugsoverlast. Bovendien liet burgemeester Hoes toen weten dat de overlast door drugshandel in de wijken onder controle was.
                      Stadsbelangen wil weten hoe het kan dat het College tegen de raad kon zeggen dat er geen sprake was van overlast, terwijl uit de cijfers van het AD blijkt dat er juist een verdubbeling van het aantal incidenten was.

                      Opmerking


                      • Bovendien liet burgemeester Hoes toen weten dat de overlast door drugshandel in de wijken onder controle was.
                        [/QUOTE]

                        Wat heet "onder controle" : die uitspraak zegt helemaal niets, ligt er maar aan hoe ruim men het wil laten gebeuren. En hetgeen men dan zegt hoeft niet in overeenstemming te zijn met wat de doorsnee mens zich daarbij voorstelt;
                        Als ik stel dat ik regelmatig naar de tandarts ga en ik ga iedere 10 jaar heb ik ook niets verkeerds gezegd.

                        Opmerking


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Breur Bekijk bericht
                          Bron L1 Nieuws:

                          De fractie Stadsbelangen in de gemeenteraad van Maastricht wil weten hoe het kan, dat het Algemeen Dagblad weet te melden dat het aantal drugsmisdrijven in Maastricht vorig jaar is verdubbeld ten opzichte van 2011.

                          Het College van Burgemeester en Wethouders liet in april nog weten dat er geen concrete cijfers zijn over de drugsoverlast. Bovendien liet burgemeester Hoes toen weten dat de overlast door drugshandel in de wijken onder controle was.
                          Stadsbelangen wil weten hoe het kan dat het College tegen de raad kon zeggen dat er geen sprake was van overlast, terwijl uit de cijfers van het AD blijkt dat er juist een verdubbeling van het aantal incidenten was.
                          'De handel in verdovende middelen' blijft moeilijk op te meten. Een deel dienst zich aan als 'overlast', een nogal subjectief begrip en afhankelijk van meldingen en opsporingen. Een ander deel van de handel of productie is, als het goed gebeurd, geheel uit het zicht. Cijfers het blijft natte vinger werk. Als journalisten wat cijfers weten op te lepelen voor een index heb je makkelijk nieuws wat ook scoort voor de krant, waar mensen een waarheid aan ontlenen, een zucht naar overzicht in een ingewikkelde wereld.

                          Opmerking


                          • Meten is weten.

                            Kermits opmerkingen zijn terecht.
                            Toch vraag ik mij af hoe het zit met het aantal drugsmisdrijven geregistreerd te Maastricht in b.v. de afgelopen 5 jaren.

                            Natuurlijk houd ik er rekening mee dat het constateren van drug gerelateerde misdaden afhankelijk is van de inzet van opsporingsdiensten, aangiften, prioriteiten etc.

                            Opmerking


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Breur Bekijk bericht
                              Kermits opmerkingen zijn terecht.
                              Toch vraag ik mij af hoe het zit met het aantal drugsmisdrijven geregistreerd te Maastricht in b.v. de afgelopen 5 jaren.

                              Natuurlijk houd ik er rekening mee dat het constateren van drug gerelateerde misdaden afhankelijk is van de inzet van opsporingsdiensten, aangiften, prioriteiten etc.
                              Ik meen dat Hoes in een gemeenteraadsvergadering cijfers heeft toegezegd, deze zouden in april/mei beschikbaar zijn, om wat voor cijfers het gaat weet ik niet. Volgens mij zijn wel gegevens bekend over het aantal drugserealteerde bezoekers aan de stad, de zgn drugstoeristen, persoonlijk geloof ik deze cijfers niet zo erg, ik weet niet hoe ze worden opgesteld.
                              ik ga het liefst af op eigen waarneming, maar ik weet dat dit erg subjectief en beperkt is. toch liever dit dan wat sommige lieden via de media doen, het verabsoluteren van eigen waarheden.

                              Opmerking


                              • Vergeet het riool ook niet als informatiebron.

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X