Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Nieuw coffeeshopbeleid Gemeente Maastricht

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Ik heb het dan ook helemaal niet over medicinale marihuana. Daar heb ik alle begrip voor, dat dient een medisch doel.

    Het vrijwillig roken van dit spul dient echter geen enkel doel.

    Er moet een illegaal circuit aan te pas komen om eraan te komen. En daar is het gedonder allemaal om begonnen.
    I am not a complete idiot. Some parts are missing

    Opmerking


    • Oorspronkelijk geplaatst door Paul Tummers Bekijk bericht
      ps: mijn dochter heeft Fibromilogy, en is zeer gebaat met af en toe een paar trekjes.(voelt zich dan heerlijk zonder bijwerkingen)

      Mijn grootste wens is dat ik voor haar wietolie kan verkrijgen.
      Maar dat is moeilijk.



      Fin.
      Ik meen te weten dat het zelf kweken van een 5-tal planten voor eigen gebruik is toegestaan, kan je dochter zich daarmee redden?[/QUOTE]

      Beste Paul...je mag nog niet 1 plant hebben.

      Luister de clip bij posting # 308

      Opmerking


      • Oorspronkelijk geplaatst door Haas Bekijk bericht
        Ik heb het dan ook helemaal niet over medicinale marihuana. Daar heb ik alle begrip voor, dat dient een medisch doel.

        Het vrijwillig roken van dit spul dient echter geen enkel doel.

        Er moet een illegaal circuit aan te pas komen om eraan te komen. En daar is het gedonder allemaal om begonnen.
        medicinale marihuana is gewoon rommel. (helpt maar een ietsiepietsie)
        in de shop krijg je goed en eerlijk spul.
        NOOIT nemen wij iets van een straatdealer.

        Zie posting # 308.

        Opmerking


        • Oorspronkelijk geplaatst door berkenl Bekijk bericht
          medicinale marihuana is gewoon rommel. (helpt maar een ietsiepietsie)
          in de shop krijg je goed en eerlijk spul.
          NOOIT nemen wij iets van een straatdealer.

          Zie posting # 308.
          Mooie reden om hard aan de regulering te gaan werken. Ik gebruik zelf niet, maar vergeet niet de mensen die het (verstandig) gebruiken om wat voor reden dan ook en zich er prettig bij voelen.

          Opmerking


          • Ik ben sowieso tegen de branche in het algemeen. Ik zie het geestverruimende nut van het spul ook totaal niet zitten.

            Ze verdedigen zichzelf door te zeggen dat ze er niemand kwaad mee doen. Dat doen ze dus wel. Door de vraag in de shops in stand te houden, houden ze ook de straathandel in stand. Want die kunnen die troep (sorry, ik blijf het troep vinden) ''goedkoper'' leveren. Of het dan beter of slechter is, maakt me helemaal niet uit.

            Ik ben postbezorger, en word regelmatig kotsmisselijk als ik langs een woning kom, waar overduidelijk wiet, marihuana of ander spul gebruikt wordt. de troep ruik je al van vele meters ver, al is het soms moeilijk exact te lokaliseren.

            Ik ben (voor zover dat niet al duidelijk was) fel tegenstander van elke vorm van drugs, of dat nou soft- of harddrugs zijn, is me om het even.

            Natuurlijk weet ik ook wel dat het gebruik van geestverruimende middelen al bij de indianen voor kwam. Maar dat maakt het voor mij nog niet acceptabel.......
            I am not a complete idiot. Some parts are missing

            Opmerking


            • @ Haas; Kom jij ook in Berg en Terblijt? zo ja, kom dan eens een kop koffie halen!

              Opmerking


              • Oorspronkelijk geplaatst door berkenl Bekijk bericht
                Ik meen te weten dat het zelf kweken van een 5-tal planten voor eigen gebruik is toegestaan, kan je dochter zich daarmee redden?
                Beste Paul...je mag nog niet 1 plant hebben.

                Luister de clip bij posting # 308[/QUOTE]
                Je hebt gelijk, bij 5 wietplanten of minder wordt er echter wel van uitgegaan dat dit voor eigen gebruik is en wordt er na vernietiging/ inbeslagname normaliter niet verder vervolgd.
                Ik denk dat je dochter al met 1 of 2 planten geholpen zou zijn, ik zelf zou dan wel het zelf telen van die 2 planten ter hand nemen en uiteraard geen handel met eventueel overschot gaan drijven.

                Opmerking


                • Oorspronkelijk geplaatst door Paul Tummers Bekijk bericht
                  @ Haas; Kom jij ook in Berg en Terblijt? zo ja, kom dan eens een kop koffie halen!
                  Ik kom er weleens doorheen. Maar alleen om zonder benzine richting Maastricht te kunnen rijden........
                  I am not a complete idiot. Some parts are missing

                  Opmerking


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Haas Bekijk bericht
                    Ik kom er weleens doorheen. Maar alleen om zonder benzine richting Maastricht te kunnen rijden........
                    Verkeerd gedacht van mij; Valkenburg valt onder LICOM en die bezorgt hier ook post, o.a. van Sevagram, vandaar.

                    Opmerking


                    • Ik weet niet precies hoe de gemeentes in Zuid-Limburg verdeeld zijn onder de Business-Post-afdelingen.

                      Het is goed mogelijk dat Berg en Terblijt onder Heerlen valt, hoewel het veel dichter bij Maastricht ligt.

                      Maar dit heeft denk ik niets met het onderwerp te maken.
                      I am not a complete idiot. Some parts are missing

                      Opmerking


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Haas Bekijk bericht
                        Voor het geval hier voorstanders zijn van het gebruik van wiet en andere rotzooi:

                        leg mij nou eens uit wat daar zo fijn en positief aan is, ik snap na tientallen jaren nog steeds niet wat daar zo fijn aan is.

                        Hou je svp bij het onderwerp: ik vraag naar het positieve van wiet en andere rook-troep, ik heb het hier niet over alcohol.

                        Ik denk dat het hem zit dat den mensch al eeuwen lang genotsmiddelen gebruikt die op het eerste gezicht geen enkel doel dienen. Denk aan alcohol, chocola, tabak enz. Ik ben geen psygoloog maar het zal te maken hebben dat je jezelf af en toe een beloning gunt en daardoor geluksstofjes aanmaakt in je hersenen. Het helpt je te ontspannen en daardoor de stress van alle dag te verwerken. Intensief sporten valt daar dan ook onder.
                        Het is trouwens niet allemaal aan de mens voorbehouden. Er zijn zelfs gevallen bekend in het dierenrijk waarbij dieren bepaalde bessen eten waarvan ze onder invloed van raken en het blijkbaar prettig vinden.

                        En net zoals met alles zijn er mensen die niet met die vrijheden niet kunnen omgaan. Die drinken, roken, eten, sporten zich dood. Sommige van die vrijheden zijn sociaal geaccepteerd en andere weer niet. En de meeste gebruikers van cannabis weten heel goed hoe ze er mee om moeten gaan. En figuren die dat niet kunnen, zouden als cannabis niet eens bestond, zich wel aan iets anders te buiten gaan. Persoonlijk heb ik meer last van mensen die dronken zijn dan aan mensen die stoned zijn.

                        Opmerking


                        • @Haas; indianen hadden nog geen USA of EU en waren destijds nog geeneens ontdekt haha

                          @anderen: sinds NL een buitenstaander is qua beleid over dit soort "genotsmiddelen" is het gezeik begonnen. Dus wat wil NL nu: wel - niet- wel- niet?

                          De omringende landen willen het niet!

                          Europees beleid? Kom maar op!

                          Opmerking


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Haas Bekijk bericht
                            Voor het geval hier voorstanders zijn van het gebruik van wiet en andere rotzooi: ik heb het hier niet over alcohol.
                            Alcohol is een buitenbeentje; er wordt door accijns goudgeld aan verdiend maar volgens de mensen die in de hulpverlening aan alcoholverslaafden werken is alcohol zonder meer een harddrug.

                            Opmerking


                            • Partij Veilig Maastricht trekt handen af van het dinsdag bereikte raadsbrede akkoord.

                              Persbericht.

                              Partij Veilig Maastricht neemt afstand van het akkoord zoals dat in de gemeenteraad afgelopen Dinsdag is overeengekomen m.b.t. het Coffeeshopbeleid.

                              De invallen in de Maastrichtse coffeeshops komen niet overeen met de gemaakte afspraken. Op deze manier lossen we niets op.
                              De straathandelaren vieren feest, en de Maastrichtse burger begrijpt er helemaal niets meer van.

                              Als de Burgemeester i.s.m. andere partijen op deze manier het eigen standpunt erdoor wil drukken, en deze strijd wil winnen, dan zonder ons.

                              VOOR PVM IS DE MAAT VOL!


                              Namens de Fractie van PVM:

                              Esmiralda Thieme
                              Tiny Meese

                              ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ ++++++

                              Gelet op het politieke standpunt van de PVM begrijp ik bovenstaand persbericht.
                              Evenwel heb ik mij afgelopen dinsdag wel verbaasd dat ze überhaupt instemden met het akkoord.
                              Mn. de zinsnede "aan de coffeeshophouders medegedeeld [zal] worden dat de gemeenteraad en de burgemeester verwachten dat zij de verkoop aan niet ingezetenen vanaf heden staken" vond ik niet in overeenstemming met de eerdere opstelling van de PVM in deze discussie.

                              Overigens heb ik Esmiralda Thieme daarop aangesproken en zij gaf aan dat zij inderdaad een grote concessie had gedaan, maar dat dit een uitruil was voor de toezegging dat NA de spreiding van de coffeeshops het I-criterium zou worden losgelaten.

                              Volgens mij had de PVM echter niet verwacht dat de consequentie was dat er in de loop van de week, als de coffeeshophouders geen gehoor gaven aan de eerdergenoemde oproep, invallen zouden zijn in de coffeeshops.

                              Laat duidelijk zijn dat ik persoonlijk het wel eens ben met het stadsbestuur.
                              Last edited by Pier; 23 mei 2013, 21:32.
                              Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                              Opmerking


                              • Hoeveel begrip moet een burger kunnen opbrengen Ton?
                                Ik dacht dat door de jaren heen de burgers van Maastricht meer dan voldoende begrip hebben opgebracht voor.... ja voor wat eigenlijk, falend beleid, politieke spelletjes, eigenbelang van enkelen waarvoor velen dan "Begrip"moeten opbrengen?
                                Dit begrip is mede de oorzaak van het probleem; was er vanaf het begin duidelijk geweest dat er absoluut geen begrip is voor bepaalde zaken, was het niet zover gekomen.

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X