Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Formatie kabinet 2012

Sluiten
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • #61
    Oorspronkelijk geplaatst door Kermit Bekijk bericht
    Je kan een maatregel een voor een gaan uitvergroten maar ik denk dat je naar het totaal van de maatregelen moet kijken. .
    daar zit hem de angel...
    niet iedereen valt onder het totaal van de maatregelen.
    per individu en deze z'n situatie zijn er dus weldegelijk erg nadelige effecten welke NIET gecompenseerd worden door andere maatregels.

    boekhouden is een kunst
    Iets te oud voor re-educatie
    iets te jong voor afdanking
    m.a.w. een stoer Mestreechter joonk

    Opmerking


    • #62
      Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
      Zonder er een welles-nietes spelletje van te maken moet ik je op dit punt echt tegenspreken!
      Deze studenten kwamen met de langstudeerboete weldegelijk in de problemen!
      Klopt!

      Ik verwarde het met het verhoogde collegegeld. Mensen die een tweede bachelor willen doen krijgen deze niet meer rijksbekostigd. Dat betekent dat een tweede bachelortitel ongeveer 8000 per jaar aan collegegeld.

      Voorbeeld: ik volg een juridisch opleiding op het HBO. Na vier haar haal ik mijn bachelor. Geen vuiltje aan de lucht. Maar als ik daarna universitair rechten wil gaan studeren (vanaf leerjaar 1 zodat ik ook wordt toegelaten in togaberoepen) dan volg je een tweede bachelor (de eerste drie jaar van de universiteit) en die kost dan ca. 8000,- euro per jaar.

      Opmerking


      • #63
        Oorspronkelijk geplaatst door Clio Bekijk bericht
        De zorgtoeslag is nog niet zo lang geleden ingesteld om het wegvallen van de belastingaftrek van de zorgpremie op te vangen. Als de toeslag nu wordt opgeheven omdat de belastingtarieven omlaag gaan, lijkt het redelijk om de toeslag te schrappen.

        Maar naar ik meen te begrijpen geldt die belastingverlaging alleen het inkomen op arbeid. Wat betekent het wegvallen van vijf of zes tientjes per maand voor degenen die AOWer zijn en niet (meer) kunnen werken, of degenen niet aan de slag komen? Maar even afwachten totdat de definitieve plannen duidelijker zijn.
        Dat is inderdaad belangrijk.

        aower of werkende
        de aowers hebben de laatste jaren enkele euro,s meer gekregen
        plus.
        de laatste 4 jaar geen pensioen verhoging
        (zelfs een rijeele kans pensioen verlaging)
        buitendat de eigen bijdrage voor jan met de pet evenveel
        als 3 keer modaal.

        hoe lang blijf men van de minima plukken??:(

        Opmerking


        • #64
          Oorspronkelijk geplaatst door olijfje
          Het past wel niet in dit draadje, maar weet iemand al wat Gerd Leers gaat doen, die gaat me meer aan 't hart dan Manon Fokke
          Een kleine anekdote uit de afscheidsrede van Manon Fokke in de gemeenteraadsvergadering van 23 okt. j.l.

          Manon had op een donderdagavond raadsfractie-overleg in Maastricht, maar ze zat nog in Den Haag vanwege haar nieuwe werkzaamheden in de Tweede Kamer.
          Hoe kwam ze nu snel in Maastricht?

          Gelukkig ging de minister Leers naar huis!
          Dus Manon kreeg een lift van Gerd Leers, waardoor ze nog op tijd in Maastricht was.
          Manon scherts in haar afscheidsrede dat ze dat maar niet tegen haar fractie heeft verteld...

          De moraal van het verhaal is natuurlijk dat twee politieke vijanden van weleer toch vriendschappelijk met elkaar omgaan.
          Sterker nog, het voornemen bestaat dat ze binnenkort eens gezamenlijk gaan lunchen.

          Wat de toekomst brengt voor Gerd Leers weet ik overigens ook niet, maar ik zou me daar geen zorgen over maken.
          Hij heeft wel weer snel een leuke baan of enkele commissariaten.
          Bovendien heeft cq krijgt hij nog een riante wachtgeldregeling.
          Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

          Opmerking


          • #65
            Ik zou niet het tegendeel willen beweren
            Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

            Opmerking


            • #66
              Oorspronkelijk geplaatst door olijfje
              Zo zie je weer dat Gerd Leers een aardige man is.

              Hij deed in ieder geval meer de een fles wijn
              Met een zwaard open slaan..

              Opmerking


              • #67
                Of Gerd Leers een aardige man is?
                Het maken van een karakterschets van Gerd Leers is niet gemakkelijk. Ik vraag me wel eens af, wat deed te politiek met de mens Gerd Leers? Ik denk dan kort door de bocht: Niet veel goeds.
                De goede man wil van alles tegelijk een goed mens, nobel betrokken, daarnaast in al zijn goedheid heel ambitieus op het akelige af, als hij beleid uitvoert dat tegen al zijn principes ingaat.

                Opmerking


                • #68
                  Oorspronkelijk geplaatst door Kermit Bekijk bericht
                  Of Gerd Leers een aardige man is?
                  Het maken van een karakterschets van Gerd Leers is niet gemakkelijk. Ik vraag me wel eens af, wat deed te politiek met de mens Gerd Leers? Ik denk dan kort door de bocht: Niet veel goeds.
                  De goede man wil van alles tegelijk een goed mens, nobel betrokken, daarnaast in al zijn goedheid heel ambitieus op het akelige af, als hij beleid uitvoert dat tegen al zijn principes ingaat.
                  Ik ben geen fan van leers.
                  Maar er is een groot verschil
                  een mens dat zijn beroep uitvoert
                  of een mens in het dagelijks leven.
                  wij weten allemaal dat hij graag op de voorgrond stond.
                  met dat verschil hij voerde het uit wat die zei.

                  tot nu toe heb ik nog niet het idee dat onze nieuwe burgemeester
                  (die ook graag in de kijker staat)
                  Ook resutaten neerzet. en met name voor de inwoners van maastricht.
                  oa Drugs/en studentenbeleid.

                  Opmerking


                  • #69
                    @klaas we gaan behoorlijk offtopic, maar mee eens

                    Opmerking


                    • #70
                      Eedere mins, dus ouch börregemeisters zien versjèllend, gelökkig ouch mèr.
                      Mien persoenlikke meining is tot iech Leers liever zaog es Hoes.
                      Eedere börregemeister heet zien veurs en tegens, allein höb iech Leers ziech noets negatief huure ute ten opziechte vaan de inwoeners vaan Mestreech, wat Hoes wel gedoon heet.
                      Ouch de oetstaoling vaan Leers waor miejjer vaan 'ne börregemeister veur de inwoeners, terweijl iech Hoes miejjer iemes vin dee veur zien eige towkoms in 't stadhoes zit.
                      Kompleminte, Pieke

                      Opmerking


                      • #71
                        Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Potloed Bekijk bericht
                        Eedere mins, dus ouch börregemeisters zien versjèllend, gelökkig ouch mèr.
                        Mien persoenlikke meining is tot iech Leers liever zaog es Hoes.
                        Eedere börregemeister heet zien veurs en tegens, allein höb iech Leers ziech noets negatief huure ute ten opziechte vaan de inwoeners vaan Mestreech, wat Hoes wel gedoon heet.
                        Ouch de oetstaoling vaan Leers waor miejjer vaan 'ne börregemeister veur de inwoeners, terweijl iech Hoes miejjer iemes vin dee veur zien eige towkoms in 't stadhoes zit.
                        Daar hoeft je niks meer aan toe te voegen. duidelijk.

                        Opmerking


                        • #72
                          Vol verwachting klopt ons hart
                          wie de koek krijg wie de gart.

                          Conceptregeerakkoord is af en gaat maandag naar de fracties

                          Conceptregeerakkoord is af en gaat maandag naar de fracties

                          Wie zal betalen wie heeft zo veel geld
                          wie heeft zoveel pinkkepin.
                          wie heeft zoveel geld..


                          Mijn schoen staat klaar zonder wortel.

                          Opmerking


                          • #73
                            Presetatie

                            De fracties zijn akkoord
                            Om 16 uur presentatie voor de hele natie

                            Opmerking


                            • #74
                              10

                              10 opmerkelijke punten uit het reggeerakkoord

                              Oa geen circusdieren, alcohol 18+, voor oldtimers betalen en ook voor spoedeisende hulp

                              Opmerking


                              • #75
                                Oorspronkelijk geplaatst door Kermit Bekijk bericht
                                10 opmerkelijke punten uit het reggeerakkoord

                                Oa geen circusdieren, alcohol 18+, voor oldtimers betalen en ook voor spoedeisende hulp
                                het zijn inderdaad geweldige ideenen !!

                                dat slaat in

                                ook de hypoteek aftrek voor hoger inkomens
                                eer ze er iets van merken is het 2042
                                dan is alles afgelost.

                                En

                                Er onbreek nog een gratis euthanasie pilletje.

                                Het regeerakkoord van VVD en PvdA bevat 16 miljard aan extra ombuigingen, wat neerkomt op duizend euro per Nederlander. “Dat komt omdat ons land nog steeds op te grote voet leeft”, aldus Rutte, “en de economische groei structureel tegenvalt door de crisis.”

                                Hoe kan de economische groei nu groeien als de massa geen stuiver heeft om uit te geven.
                                Last edited by ; 29 oktober 2012, 20:34.

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X