Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Formatie kabinet 2012

Sluiten
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • #46
    Maar Klaas...,

    Er is een hele grote groep die er niets aan kunnen doen. En die worden onevenredig hard aangepakt.
    Denk aan studenten die van de HBO naar de Universiteit gaan.
    Denk aan studenten met een tweede studie!
    Denk aan studenten met een maatschappelijke functie tbv hun onderwijsinstelling.
    Dan heb ik het nog niet eens over de studenten die (ernstig) ziek worden tijdens hun studie en daarom een jaar verzuimen.

    Ik wil maar aangeven dat er meerdere kanten kleven aan deze problematiek.
    En daar waar het om de studenten gaat die "lang-leve-de-lol" studeren, ik denk dat iedereen het daar wel over eens is.
    Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

    Opmerking


    • #47
      Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
      Maar Klaas...,

      Er is een hele grote groep die er niets aan kunnen doen. En die worden onevenredig hard aangepakt.
      Denk aan studenten die van de HBO naar de Universiteit gaan.
      Denk aan studenten met een tweede studie!
      Denk aan studenten met een maatschappelijke functie tbv hun onderwijsinstelling.
      Dan heb ik het nog niet eens over de studenten die (ernstig) ziek worden tijdens hun studie en daarom een jaar verzuimen.

      Ik wil maar aangeven dat er meerdere kanten kleven aan deze problematiek.
      En daar waar het om de studenten gaat die "lang-leve-de-lol" studeren, ik denk dat iedereen het daar wel over eens is.
      Ik begrijp u volkomen daarom staat er ook die..

      Het grote probleem is dat de gemeente zijn verantwoordig niet neemt
      Zodat student en inwoner samen door een deur kunnen
      Dit laatse is misschien ontopic dus als het verwijderd wordt begrijp ik het..

      Opmerking


      • #48
        Vaan die "langlevedelol studente" höbbe veer heij haos gein las, die koume in Augustus en zien aon 't ind vaan November, alweer de weeg aof, umtot zie te wienig puntte geskoord höbbe.
        Zie mage daan neet weijjer mèt hun opleiding en vertrèkke daan weer spoorslaags naor bove de riole, umtot zie gein wèrrek vindde um hun appertemintsje en hun gezoep nog langer te betaole.(of pappie moot al 'ne filantroop zien.
        Kompleminte, Pieke

        Opmerking


        • #49
          Ha, die Pieke, zó mag ik het horen!

          Opmerking


          • #50
            Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
            Er is een hele grote groep die er niets aan kunnen doen. En die worden onevenredig hard aangepakt.
            Zeker onder het voorstel zoals het er lag was de langstudeerboete niet netjes. De spelregels werden veranderd terwijl het spel al gespeeld werd. Studenten kunnen geen kant op: stoppen met de studie levert grote financiele schade op: de lening wordt geen gift. Doorgaan leverde de langstudeerboete op.

            Ik zou ervoor zijn om studenten die nu starten met een opleiding (die nominaal 4 jaar duurt) na 5 jaar de boete laten betalen. Dat zou een boel gelambal tegengaan - want lamballen zitten er inderdaad ook tussen. Ik was er ook eentje; en zou sneller gestudeerd hebben als me anders die boete werd opgelegd.

            Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
            Denk aan studenten die van de HBO naar de Universiteit gaan.
            Die hadden ook onder de langstudeerboete niets te duchten. Zowel de bachelor van het HBO als de (pre-)master universiteit zijn bekostigd en leverden geen boete op.

            Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
            Denk aan studenten met een tweede studie!
            Dat is de keuze van die student. Als je met twee studies begint ga je meer doen en kun je ook gemakkelijk (qua tijd dan) binnen 5 jaar afstuderen.

            Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
            Denk aan studenten met een maatschappelijke functie tbv hun onderwijsinstelling.
            Voor studenten met een (zware) bestuursfunctie zou je een uitzonderingsregel via het decanaat van de instelling moeten kunnen bedingen. Dat die regel niet bestond was m.i. ook niet echt sterk in het voorstel.

            Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
            Dan heb ik het nog niet eens over de studenten die (ernstig) ziek worden tijdens hun studie en daarom een jaar verzuimen.
            Daar is al een uitzonderingsmaatregel voor. Via het decanaat kun je een verlenging van de studiefinanciering aanvragen en zou ook worden doorgetrokken in uitstel van de langstudeerdersmaatregel.


            Het leenstelsel vind ook ik geen mooie 'oplossing'. Zo begin je aan je loopbaan met schulden. Ik vind dat daar veel te gemakkelijk over gedacht wordt, door de politiek en door de hedendaagse student... Invoering van de langstudeersmaatregel op een fatsoenlijke manier had mijn voorkeur, maar zal wel minder geld opleveren.

            Opmerking


            • #51
              Ondertussen is volgens Nieuwsuur (ferry mingelen) het spel rond de poppetjes al beslecht en wel 2 personen die genoemd worden komen oet ...... Maastricht.
              Liliane Ploumen dochter van een katholieke melkboer lees ik.... en Frans Timmermans.
              Ploumen wordt minister van buitenlandse handel en ontwikkelingssamenwerking en Timmermans krijgt zijn lievelingspost buitenlanse zaken.

              'Maastricht' ligt niet alleen in het buitenland, het doet ook buitenland, althans in het nieuwe kabinet..
              Last edited by ; 26 oktober 2012, 21:43.

              Opmerking


              • #52
                Oorspronkelijk geplaatst door Kermit Bekijk bericht
                Ondertussen is volgens Nieuwsuur (ferry mingelen) het spel rond de poppetjes al beslecht en wel 2 personen die genoemd worden komen oet ...... Maastricht.
                Liliane Ploumen dochter van een katholieke melkboer lees ik.... en Frans Timmermans.
                Ploumen wordt minister van buitenlandse handel en ontwikkelingssamenwerking en Timmermans krijgt zijn lievelingspost buitenlanse zaken.

                'Maastricht' ligt niet alleen in het buitenland, het doet ook buitenland, althans in het nieuwe kabinet..
                Dus toch weer twee ministerposten uit het uiterste zuiden van het land !
                Mestreechter Geis mage beleve
                en dat door te kinne geve.
                God, wat is dat sjiek ! © Wigo

                Opmerking


                • #53
                  Oorspronkelijk geplaatst door burgemeester Bekijk bericht

                  Oorspronkelijk geplaatst door Pier
                  Denk aan studenten die van de HBO naar de Universiteit gaan.
                  Die hadden ook onder de langstudeerboete niets te duchten. Zowel de bachelor van het HBO als de (pre-)master universiteit zijn bekostigd en leverden geen boete op.
                  Zonder er een welles-nietes spelletje van te maken moet ik je op dit punt echt tegenspreken!
                  Deze studenten kwamen met de langstudeerboete weldegelijk in de problemen!
                  Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                  Opmerking


                  • #54
                    Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
                    Zonder er een welles-nietes spelletje van te maken moet ik je op dit punt echt tegenspreken!
                    Deze studenten kwamen met de langstudeerboete weldegelijk in de problemen!

                    Een ding is zeker heel nederland betaalt nu het gelag
                    door deze (langstudeer boete)
                    af tewentelen.op verhoging van assurantie belasting van de verzekeringen.die de gezinnen/en iedereen nodig hebben.

                    Opmerking


                    • #55
                      Nog zo iets mooi,s

                      Maastrichtse top-econoom ziet afschaffen zorgtoeslag niet zitten

                      Wat komt daarna de huurtoeslag..

                      Het zijn toch allemaal ideetjes wat de zwakkeren treffen.:(

                      Opmerking


                      • #56
                        Zorgtoeslag, huurtoeslag, inkomenstoeslag

                        Is het geen treurige zaak al die toeslagen? Zou het niet veel beter zijn dat er in dit land eindelijk eens voldoende loon aan de arbeiders wordt uitbetaald zodat deze toeslagen niet meer nodig zijn? Het is toch van de zotten dat een hardwerkende arbeider niet eens voldoende verdiend om bijvoorbeeld zijn huurpenningen te betalen en/of andere noodzakelijke dingen zoals de zorgverzekering. Zijn de CAO-lonen alreeds hoog genoeg dan zou ik moeten concluderen dat de prijzen van de elementaire levensbehoefte veel te hoog zijn in dit land. Ik weet het niet, ergens klopt er iets niet. De lonen zijn al jaren zo goed als bevroren en de prijzen blijven gestaagd stijgen. Zo hollen we de armoede te gemoed! Maar wellicht lost men dat dan weer op met een nieuwe "toeslag".

                        Opmerking


                        • #57
                          zorgtoeslag

                          De zorgtoeslag is nog niet zo lang geleden ingesteld om het wegvallen van de belastingaftrek van de zorgpremie op te vangen. Als de toeslag nu wordt opgeheven omdat de belastingtarieven omlaag gaan, lijkt het redelijk om de toeslag te schrappen.

                          Maar naar ik meen te begrijpen geldt die belastingverlaging alleen het inkomen op arbeid. Wat betekent het wegvallen van vijf of zes tientjes per maand voor degenen die AOWer zijn en niet (meer) kunnen werken, of degenen niet aan de slag komen? Maar even afwachten totdat de definitieve plannen duidelijker zijn.

                          Opmerking


                          • #58
                            Oorspronkelijk geplaatst door olijfje
                            Het past wel niet in dit draadje, maar weet iemand al wat Gerd Leers gaat doen, die gaat me meer aan 't hart dan Manon Fokke
                            verloopt deze formatie nu a-typisch volgens jullie?
                            nu na dat hare majesteit beatrix zich enkel nog samen met gerd leers aan het verven van bekladde muren overgegeven heeft?

                            de PvdA is ook niet meer wat het geweest was
                            de VVD is ook niet meer wat het geweest was

                            staan die nog voor de kiezer in het gareel of voor de economie van enkelen?
                            Iets te oud voor re-educatie
                            iets te jong voor afdanking
                            m.a.w. een stoer Mestreechter joonk

                            Opmerking


                            • #59
                              De Telegraaf van vandaag kopt dat de middenklasse wordt gepakt. Het CDA en de PVV lopen al warm om kritiek te spuien. Als je alles bijelkaar optelt, gaan mogelijk de middeninkomens en de rijkeren er wat op achteruit.
                              Je kan een maatregel een voor een gaan uitvergroten maar ik denk dat je naar het totaal van de maatregelen moet kijken. Ongetwijfeld zal de een wat meer inleveren dan de ander, maar het gaat is dat uiteindelijk al die maatregelen iets opleveren voor het totaal, dat we bepaalde noveau's w.b. welvaart en welzijn kunnen handhaven.
                              Ik denk dat we in Nederland er relatief goed voorstaan.
                              Wat mij vooral zorgen baart is de wereldeconomie en Europa, dit hebben we niet goed in de hand en economische visies en maatregelen deugen niet, we teren vooralsnog op drijfzand.

                              Opmerking


                              • #60
                                Antonius:
                                de PvdA is ook niet meer wat het geweest was
                                de VVD is ook niet meer wat het geweest was
                                Partijen vormen zich naar mensen die coalities moeten vormen, de geschiedenis heeeft geleerd dat partijen veranderlijk zijn.

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X