Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Formatie kabinet 2012

Sluiten
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • #16
    Oorspronkelijk geplaatst door Clio Bekijk bericht
    Dat is mij ook niet helemaal duidelijk. Overigens vind ik het vreemd dat Manon omdat ze die terecht hogere honorering krijgt DUS slim is. Ik dacht dat het andersom zou kunnen zijn.
    Het heeft zich bewezen.
    Als men de weg via de politiek volgt.
    dat dit geen windeieren legt.
    Verder persoonlijk vindt ik haar wel een slimme meid.
    En met name in de maastrichtse Politiek.

    Opmerking


    • #17
      Schadeloosstelling voor minder Maastricht

      Oorspronkelijk geplaatst door elvis Bekijk bericht
      Goed, Manon Fokke wordt dus gewoon Kamerlid (..)
      En waarom is het altijd zo'n punt dat iemand een salaris verdient en vakantiegeld krijgt?
      Mee eens!

      Oorspronkelijk geplaatst door Klaas
      (..)
      Van ca 16000 euro naar ca 100.000 euro inc vakantie geld
      Hier past enige nuancering.

      Een Tweede Kamerlid krijgt een "schadeloosstelling" van € 102.500,- bruto per maand. Een Tweede Kamerlid krijgt immers geen loon, maar feitelijk is het natuurlijk hetzelfde.

      Manon Fokke was universitair docent aan de Universiteit Maastricht en volgens het Elsevier/Berenschot Salarisoverzicht 2012 verdient een universitair docent pakweg € 60.000,- bruto per jaar.
      Daarbij kwamen de inkomsten uit de gemeenteraad.
      De exacte hoogte van dit bedrag weet ik niet, maar als fractievoorzitster schat ik dit ongeveer op €22.000,- bruto per jaar.

      Dus om nu te veronderstellen dat Manon Fokke een mega-salarissprong heeft gemaakt, is ietwat overdreven.
      Het komt neer op circa € 20.000,= bruto meer per jaar, ongeveer het jaarinkomen van een bijstandsmoeder.

      Daarbij moet wel rekening worden gehouden met het feit dat een Tweede Kamerlid waarschijnlijk iets meer uren maakt dan een universitair docent EN dat ze nu 3-4 dagen per week minder in Maastricht is.

      Als compensatie voor al die dagen dat iemand Maastricht moet missen is een schadeloosstelling van € 20.000,- eigenlijk een lachertje, toch?
      Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

      Opmerking


      • #18
        Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht


        Hier past enige nuancering.

        Een Tweede Kamerlid krijgt een "schadeloosstelling" van € 102.500,- bruto per maand.
        Per jaar dus

        Opmerking


        • #19
          Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
          Mee eens!



          Hier past enige nuancering.

          Een Tweede Kamerlid krijgt een "schadeloosstelling" van € 102.500,- bruto per maand. Een Tweede Kamerlid krijgt immers geen loon, maar feitelijk is het natuurlijk hetzelfde.

          Manon Fokke was universitair docent aan de Universiteit Maastricht en volgens het Elsevier/Berenschot Salarisoverzicht 2012 verdient een universitair docent pakweg € 60.000,- bruto per jaar.
          Daarbij kwamen de inkomsten uit de gemeenteraad.
          De exacte hoogte van dit bedrag weet ik niet, maar als fractievoorzitster schat ik dit ongeveer op €22.000,- bruto per jaar.

          Dus om nu te veronderstellen dat Manon Fokke een mega-salarissprong heeft gemaakt, is ietwat overdreven.
          Het komt neer op circa € 20.000,= bruto meer per jaar, ongeveer het jaarinkomen van een bijstandsmoeder.

          Daarbij moet wel rekening worden gehouden met het feit dat een Tweede Kamerlid waarschijnlijk iets meer uren maakt dan een universitair docent EN dat ze nu 3-4 dagen per week minder in Maastricht is.

          Als compensatie voor al die dagen dat iemand Maastricht moet missen is een schadeloosstelling van € 20.000,- eigenlijk een lachertje, toch?
          Iemand die iets presteert of zich voor de volle honderd procent inzet voor iets dan vind het zeer onterecht om altijd maar over het salaris te "schampen"
          Jaloezie?
          Ik weet het niet.
          Dan ook maar die weg in de politiek moeten volgen .

          Opmerking


          • #20
            Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht

            Als compensatie voor al die dagen dat iemand Maastricht moet missen is een schadeloosstelling van € 20.000,- eigenlijk een lachertje, toch?
            Volkomen met je eens..
            ik ,,heb een foutje gemaakt
            Was haar salaris bij haar werkgever vergeten..

            bij deze excuus

            Opmerking


            • #21
              Zal Pier zijn "vriendin" met of zonder opgestoken haar gaan missen ?

              http://www.limburger.nl/article/2012...der_GroenLinks_

              Sap stapt op als politiek leider GroenLinks

              Opmerking


              • #22
                Dit zal de partijtop van Groen Links nog gaan berouwen.
                Want ik denk dat dit de partij nóg meer leden en stemmers gaat kosten.

                Jammer, want buiten Pier zag ik haar haar ook graag in verschillende stijlen.
                Mestreechter Geis mage beleve
                en dat door te kinne geve.
                God, wat is dat sjiek ! © Wigo

                Opmerking


                • #23
                  Ik kon Sap soms op TV helemaal niet volgen. Dan haakte ik na 30 seconden af. Als ik Sap zag, miste ik Halsema, net als bij een vriendin die minder bevalt dan de vorige.

                  Opmerking


                  • #24
                    Oorspronkelijk geplaatst door wim54 Bekijk bericht
                    Zal Pier zijn "vriendin" met of zonder opgestoken haar gaan missen ?
                    (..)
                    Tja, het is niet anders......

                    Gelukkig heb ik nu Manon Fokke
                    Haar haar zit altijd min of meer hetzelfde, dus dat kan de aandacht ook niet afleiden.
                    Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                    Opmerking


                    • #25
                      Verklaring Jolande Sap

                      Jolande Sap heeft de navolgende verklaring afgelegd n.a.v. haar vrijwillige... kuch... vertrek.

                      Beste leden en kiezers van GroenLinks,

                      De afgelopen weken ben ik me zeer bewust geweest van de commotie die bij sommigen ontstond nadat het partijbestuur op 13 september het bericht uitbracht dat de ‘partijtop verheugd’ was dat ik bleef.

                      In de weken hierna heb ik echter zoveel steun van leden ontvangen, dat ik onvoldoende aanleiding zag om alsnog de eer aan mijzelf te houden.
                      Mijn belangrijkste redenen om aan te blijven na de dramatische verkiezingsuitslag waren de volgende:
                      - voorafgaand aan de verkiezingen, toen de peilingen al heel slecht waren, heb ik een mandaat van bijna 85% van de leden gekregen;
                      - hoewel ik als politieke leider de eerste verantwoordelijkheid draag, is en was ook duidelijk dat meerdere oorzaken ten grondslag liggen aan de slechte uitslag;
                      - in reactie op deze uitslag is de Commissie Van Es aangesteld. Deze Commissie moet uitsluitsel geven over de oorzaken van het verlies en vervolgens is het congres het orgaan dat daaraan consequenties moet verbinden;
                      - tot de dag van vandaag is mij onduidelijk welke oplossing een overhaast vertrek biedt (voordat het Commissie- onderzoek is afgerond).

                      Nu de partijtop het vertrouwen in mij opzegt, hetgeen ik zeer betreur, zie ik geen andere mogelijkheid dan mijn functie als politiek leider, fractievoorzitter en kamerlid van GroenLinks neer te leggen.

                      Ik doe dit met pijn in het hart.

                      Ik dank de leden en kiezers van GroenLinks voor het in mij gestelde vertrouwen en wens hen alle sterkte in deze moeilijke periode in het bestaan van GroenLinks.

                      Hartelijke groet,
                      Jolande Sap
                      Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                      Opmerking


                      • #26
                        Zie http://forum.mestreechonline.nl/show...&postcount=350

                        Opmerking


                        • #27
                          En Breur lacht in zijn vuistje, gna gna gna.
                          Being unstable & bitchy is all part of my mystique.

                          Opmerking


                          • #28
                            Je zal maar politiek actief zijn in GroenLinks. Wat een afgang.

                            Opmerking


                            • #29
                              Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
                              Tja, het is niet anders......

                              Gelukkig heb ik nu Manon Fokke
                              Haar haar zit altijd min of meer hetzelfde, dus dat kan de aandacht ook niet afleiden.
                              Anders is anders, zowel wat persoon als wat haardracht betreft.

                              Maar zijn er nu geruchten dat men Jolande Sap terug wil halen ?

                              Zou Jolande terugkeren, hetgeen ik betwijfel, dan moet moet Pier wel een keuze maken !

                              Want anders kan hij het niet meer over 'aandacht afgeleid door .... ' hebben.
                              Mestreechter Geis mage beleve
                              en dat door te kinne geve.
                              God, wat is dat sjiek ! © Wigo

                              Opmerking


                              • #30
                                Het is en blijf allemaal de schuld van die verschrikkelijke To$#&fi#$%k Di$#%()bi.
                                Don't PRESS me....

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X