Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Landelijke verkiezingen 12 sept. 2012

Sluiten
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • "Ik vertel wat wij willen met Nederland en dan zijn kiezers slim genoeg om door angstbeelden heen te prikken'', zei Samsom zondagavond na afloop van een PvdA-verkiezingsbijeenkomst in Drachten.

    Verandering

    Samsom zei in zijn speech voor PvdA'ers uit Groningen, Drenthe en Friesland dat verandering in de lucht hangt en dat die over 72 uur bewaarheid kan worden.
    Hij haalde uit naar VVD en CDA die verantwoordelijk zijn voor 2 jaar ''rechts rotbeleid'' waarin de verschillen tussen mensen groter zijn geworden en ''bruggen in Nederland zijn weggeslagen''.

    Afspraak met Rutte

    Samsom ontkende na afloop dat hij al in potlood een afspraak met premier en VVD-leider Mark Rutte in zijn agenda heeft staan, zoals CDA-leider Sybrand Buma denkt dat het geval is.
    Samsom denkt wel dat de fractievoorzitter van de partij die woensdag de grootste wordt, op donderdag het initiatief moet nemen om de ''formatie op gang te krijgen''.
    De PvdA-leider reageerde ook op het idee om opiniepeilingen in een periode vlak voor de verkiezingen te verbieden. SP-leider Emile Roemer bleek daar zondag wel oren naar te hebben. Samsom is er op tegen omdat zo'n verbod volgens hem de vrijheid van meningsuiting aantast.
    Alle berichten over de verkiezingen in ons nieuwsdossier

    Opmerking


    • Laatste lijsttrekkersdebat

      Nu het Nederlands elftal op een ruime voorsprong staat in Hongarije, wordt het weer tijd voor de politiek.

      Op NL1 is nu het laatste lijsttrekkersdebat voor de verkiezingen van morgen bezig.
      Voor we het interesseert....... Jolande Sap heeft haar haren weer opgestoken.
      Voor de rest nog niets nieuws gezien en/of gehoord.
      Zelfs de quotes en de grollen en grappen van Wilders heb ik als minstens 2x gehoord:(
      Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

      Opmerking


      • Zucht, morgen stemmen. ik zal de dag van de democratie eren door het vakje te kleuren op het stembiljet. Ik kan het nog net opbrengen. Debatmoe.

        Opmerking


        • Klopt..... Debatmoe

          Grappig dat het bij de analyse bij Pauw & Witteman al 10 min. gaat over het kapsel en kleding van Jolande Sap ........

          Morgen is het voorbij.
          Gelukkig
          Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

          Opmerking


          • Oorspronkelijk geplaatst door Kermit Bekijk bericht
            Zucht, morgen stemmen. ik zal de dag van de democratie eren door het vakje te kleuren op het stembiljet. Ik kan het nog net opbrengen. Debatmoe.
            Geheel met u eens Kermit, ook ik kan het nog net opbrengen om het vakje
            rood te gaan kleuren.

            Over rood gesproken als na morgen PVDA een verkeerde keus gaat maken
            dan eindigen ze de volgende keer zoals het CDA .

            Opmerking


            • Een verkeerde keus.. door met VVD iets te proberen? Lijkt me wel zo democratisch, de twee grootste. Beter dan een links blok. Kijk naar Frankrijk hoe fijn dat uitpakt.
              Don't PRESS me....

              Opmerking


              • We kunnen ons geen enkele voorstelling maken wat uiteindelijk onze stem zal betekenen, ook al doen de politici ons geloven dat we er toe doen.

                Opmerking


                • Ik ben met tegenzin gaan stemmen. Natuurlijk een kleine moeite, maar ik werd er niet vrolijk van. De poppenkastvoorstellingen zijn gespeeld. De Jan Klaassens waren prominent aanwezig in de debatten, maar ik heb niet kunnen joelen, fluiten of lachen. Op naar de nieuwe voorstellingen dan maar. .

                  Opmerking


                  • Oorspronkelijk geplaatst door elvis Bekijk bericht
                    Een verkeerde keus.. door met VVD iets te proberen? Lijkt me wel zo democratisch, de twee grootste. Beter dan een links blok. Kijk naar Frankrijk hoe fijn dat uitpakt.
                    Inderdaad zou het democratisch zijn als de grootste partijen
                    een regering zouden (kunnen) vormen .

                    Alleen zie dat (helaas) niet gebeuren hier in Nederland.

                    Opmerking


                    • Manon Fokke zéér waarschijnlijk gekozen in de 2de kamer

                      Als de peilingen kloppen, althans min of meer kloppen, dan kunnen wij morgenvroeg als MO wel een felicitatie sturen naar Manon Fokke, PvdA, plaats 32.

                      De gemeenteraadsfractie van de PvdA in Maastricht moet dan ook op zoek naar een nieuwe fractievoorzitster.

                      Zij zal ook de enige inwoner van Maastricht zijn die na vandaag in de Tweede Kamer zitting zal hebben.
                      Frans Timmermans, eveneens PvdA en geboren Maastrichtenaar (6 mei 1961), even niet meegerekend.
                      Die woont nu, hoe is het mogelijk , in Heerlen.

                      Op wikipedia is Manon Fokke nu nog niet terug te vinden.
                      Dat zal na morgen wel snel veranderen
                      Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                      Opmerking


                      • Wat ik nou toch lees op NOS teletekst:

                        Er zijn speciale stembiljetten in omloop voor laag-geletterden.


                        Komt de Overheid de pvv nu dus tegemoet door hen eigen stembiljetten te laten gebruiken?
                        I am not a complete idiot. Some parts are missing

                        Opmerking


                        • Nou Haas,

                          Buiten het feit dat ik wel nieuwsgierig ben hoe zo'n stembiljet voor laag-geletterden eruit ziet, vind ik de suggestie dat PVV stemmer per definitie laag-geletterd zijn net iets te ver gaan.......

                          Het is niet mijn partij, maar om deze stemmers nu zo weg te zetten is niet des MO's.
                          Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                          Opmerking


                          • het is dan ook niet al te letterlijk op te vatten, en zeker niet persoonlijk bedoeld ten opzichte van welke MO-er dan ook.

                            Het is namelijk een letterlijk uit zijn verband gerukte passage:

                            de volledige passage luidt namelijk, dat het biljet bedoeld is voor laaggeletterdeen, blinden en slechtzienden.

                            Het is gewoon een aangepast biljet voor mensen die het A3-vel dat ze aangereikt krijgen, veel te ingewikkeld vinden door de vele namen die erop staan.



                            Net als de stelling dat de PvdD haar zin krijgt, omdat er in het nieuwe kabinet meer ezels komen te zitten dan in het vorige kabinet.
                            I am not a complete idiot. Some parts are missing

                            Opmerking


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Haas Bekijk bericht
                              (..)
                              Net als de stelling dat de PvdD haar zin krijgt, omdat er in het nieuwe kabinet meer ezels komen te zitten dan in het vorige kabinet.
                              Die is goed......
                              Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                              Opmerking


                              • Gewassen en geschoren naar het stembureau getrokken. Toen ik de Markt naderde kwam een lichte spanning opzetten alsof je op het punt staat een paar schoenen te kopen. Tussen de kramen stond er weer een cameraploeg van de RTBF, ze komen er om het jaar. Een klein oplopende file aan de deur, echter het wachten was niet te lang. Op een van de tafels van de stemcommissie stond een stuk kruimelenvlaai, was dat het feest der democratie? De stemhokjes waren goed gevuld, op het hokje met de lagere tafel na. Na controle kreeg ik een papieren lap in mijn handen gedrukt. Ik naar de lage tafel, spreidde het papier en dook met het rode potlood naar de kandidaat die ik in gedachte had. Het potlood mikte en kleurde het vakje rood. Nu nog wat anders was niet meer mogelijk. Ik was eindelijk geland.

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X