Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Landelijke verkiezingen 12 sept. 2012

Sluiten
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Top of flop?

    Representatieve democratie is een politieke organisatievorm waarbij het volk iedere twee jaar de volksvertegenwoordigers aanwijst die het leukst overkomen in de media. Middels een drie weken durende campagne wordt zo bepaald welke nieuwe gezichten het beleid van het vorige kabinet mogen voortzetten. De voornaamste selectiecriteria zijn de stropdas, de mimiek en het vermogen om complexe materie te reduceren tot nietszeggende mantra’s.

    Vervolg

    Rob Wijnberg NRC next

    Opmerking


    • BRON nrc.

      Tweestrijd PvdA en VVD laait op – ‘VVD is bulldozer die over belangen mensen heen walst’

      Diederik Samsom en Mark Rutte treffen elkaar bij het RTL's premiersdebat. Foto Martijn Beekman / Hollandse Hoogte

      door Marije Willems

      De VVD komt alleen nog op voor de belangen van de rijken, en haalt de schouders op over de minima. “Ze kiezen altijd voor de bovenste tien procent, en de rest laten ze onverschillig liggen”, zegt PvdA-voorzitter Hans Spekman vandaag, zo meldt persdienst Novum.

      Dat gevoel heb ik ook,
      Als ik kijk naar de laatste jaren.
      Hopelijk worden we door de andere clubjes.
      wat minder Genaaid.....
      De komende jaren.:(

      Opmerking


      • Relativeren en nuanceren, nu even niet. Dus volop het orgel, de Rooden roepen. Mr SP-light mag een duit in het zakje doen. Verkiezingsretoriek.
        De tegenstellingen worden enorm opgeklopt tot ongekende hoogte. Hierdoor ontstaat er een beeld van politieke partijen dat niet klopt. En daardoor valt het na de verkiezingen altijd zo tegen. @Klaas

        Opmerking


        • Oorspronkelijk geplaatst door klaas Bekijk bericht
          BRON nrc.

          Tweestrijd PvdA en VVD laait op – ‘VVD is bulldozer die over belangen mensen heen walst’

          Diederik Samsom en Mark Rutte treffen elkaar bij het RTL's premiersdebat. Foto Martijn Beekman / Hollandse Hoogte

          door Marije Willems

          De VVD komt alleen nog op voor de belangen van de rijken, en haalt de schouders op over de minima. “Ze kiezen altijd voor de bovenste tien procent, en de rest laten ze onverschillig liggen”, zegt PvdA-voorzitter Hans Spekman vandaag, zo meldt persdienst Novum.

          Dat gevoel heb ik ook,
          Als ik kijk naar de laatste jaren.
          Hopelijk worden we door de andere clubjes.
          wat minder Genaaid.....
          De komende jaren.:(
          Heb de VVD nooit anders gekend als het clubje voor de rijkeren.

          Dat er zo een partij is daar heb totaal niets op tegen .

          Alleen snap ik echt niet waarom er ook mensen zijn die een laag of iets hoger inkomen op zulke partij zijn stem geeft .

          Opmerking


          • Volgens mij stem je op een verkiezingsprogramma, een intentie van een partij en niet op datgene wat anderen over anderen zeggen.

            Opmerking


            • Oorspronkelijk geplaatst door Breur Bekijk bericht
              Volgens mij stem je op een verkiezingsprogramma, een intentie van een partij en niet op datgene wat anderen over anderen zeggen.
              Tuurlijk Breur.

              Maar ik ga op mijn eigen weten af niet op dat van anderen.

              En een partij die "mijn beurs leeg haalt om rijkeren te spekken "
              die krijgt mijn stem niet .

              Met VVD aan de macht is de arbeider altijdt de "lul" geweest.
              Dat is mijn ervaring als "arbeider" .

              Tis mijn personelijke mening en niet die van een ander .

              Opmerking


              • HP DE SITE


                door Pauline Bijs


                Ze hadden zich allemaal goed voorbereid op het debat van dinsdagavond. Ze hadden een paar woorden ingestudeerd. Een paar moest genoeg zijn, één of twee, veel meer zouden de mensen thuis toch niet onthouden.

                Zoals het Pechtold af en toe lukte ergens in een zin het woord ‘onderwijs’ heel mooi en nadrukkelijk uit te spreken, zo probeerde Rutte dat met ‘banen’. Het liefst een paar keer achter elkaar: ‘banen, banen, banen’. Wellicht is het een idee het de volgende keer vijf keer te herhalen. ‘Banen, banen, banen, banen, banen.’ Rutte had ook iets gezegd wat een beetje opmerkelijk was, over Griekenland. Hopelijk werd het niet verkeerd opgevat. Echt twijfelen deed hij niet. In ieder geval zou het hem een belangrijke plek geven en wat meer foto’s in de nieuwsberichten van de volgende ochtend.

                Roemer haalde zoals hij zich had voorgenomen een paar zielige, arme mensen uit zijn achterzak en Wilders was blij dat hij nog eens ‘Grieken’ kon zeggen. En hij maakte grappen. Hij had gehoord dat zijn grappen het goed deden. Bovendien moesten de andere lijsttrekkers dan om hem lachen, het voelde een beetje als broederschap. Wilders vond het fijn zo. Samsom had voor de gelegenheid niet zijn bruine of rode maar donkerblauwe stropdas aangetrokken. Die was nieuw, zijn vrouw had gezegd dat deze mooi stond bij zijn blauwe ogen. Hij had iets ingestudeerd over ‘socialer en sterker’. Mompel, mompel. Sap probeerde het met het woord ‘duurzaam’, toen het bijvoorbeeld over de AOW-leeftijd ging. Ze had haar haar opgestoken; hoewel ze liever niet naar de kritiek over haar kleding en kapsel had geluisterd, had het haar toch geraakt. Waarom, had ze zich afgevraagd, moet uitgerekend mijn stijl zo worden afgekraakt terwijl de mannen er veel saaier uitzien? Het was het lot van de vrouw, zeker

                Opmerking


                • Lang zal je leven.......

                  Ik heb me gisteren een snipperdag gepermiteerd en eens naar helemaal niets gekeken!

                  Maar vandaag om 18.20 uur zat ik weer present, letterlijk met het bord op schoot, voor het verkiezingsdebat van 1Vandaag bij de Erasmusuniversiteit in Rotterdam.

                  Ooit een legendarisch debat.
                  Pim Fortuyn verliet in 2002, na een aanval door de GL lijsttrekker Rosenmöller waarin die hem een rechtsextreem noemde, kwaad de zaal.
                  Dat kwam Rosenmöller na 6 mei 2002 op vele doodsbedreigingen te staan. Eind 2002 verliet hij de politiek.
                  Uiteindelijk zou, van alle deelnemers aan dit debat, alleen J.P. Balkenende dit debat en het bewogen politieke jaar 2002 "overleven".

                  Het debat begon met een "Lang zal je Leven"-gezang in de zaal en alle deelnemers richting Geert Wilders.
                  Of dit zo bedoeld was weet ik niet, maar gelet op het verleden vind ik dit wel cynisch.....

                  Daar heb ik nog geen enkel (politiek) commentator over gehoord.
                  De journalisten vergeten snel hun klassiekers.

                  Overigens, voor de duidelijkheid, werd er voor Wilders gezongen, omdat hij toevallig vandaag jarig is.

                  Dit geschreven hebbende heb ik ook gelijk alles al gezegd.
                  Inhoudelijk heb ik niets nieuws gehoord.

                  Ik denk dat ik het nu wel weet.
                  Mijn keuze staat voor 90% vast.
                  Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                  Opmerking


                  • Bron AD . nl

                    Samson onder vuur
                    PvdA-lijsttrekker Diederik Samsom, nog altijd in de lift in de peilingen, kwam donderdag onder vuur te liggen van verschillende van zijn tegenstanders tijdens het EenVandaag-lijsttrekkersdebat.
                    CDA-leider Sybrand Buma viel Samsom aan op de koopkracht bij de middeninkomens, D66-leider Alexander Pechtold stelde dat de PvdA van Samsom keer op keer geen verantwoordelijkheid neemt als de crisis aangepakt moet worden. Geert Wilders (PVV) verweet Samsom dat hij Nederland multicultureel wil maken. 'U hoort niet in het torentje thuis, maar in het theehuis, samen met Job Cohen.'
                    VVD-leider en premier Mark Rutte en SP-leider Emile Roemer richtten hun pijlen veel minder op Samsom. Rutte en Roemer hadden een onderling debat over werklozen en arbeidsgehandicapten. Roemer verweet Rutte te kiezen voor straaljagers, snelwegen en subsidies op villa's, in plaats van voor zorg, onderwijs en pensioenen.
                    Werklozen
                    'Hart hebben voor de samenleving, meneer Rutte, schrijf je echt met een t en niet met een d', zei Roemer. Rutte pareerde door te stellen dat zijn programma leidt tot een half miljoen minder werklozen dan bij de SP. 'Ongeveer de stad Rotterdam!'
                    Ook de eurocrisis kwam opnieuw terug in het debat. Sybrand Buma (CDA) zei dat Rutte 'een probleem' heeft als hij van mening verschilt met zijn eigen minister Jan Kees de Jager (Financiën) over de vraag of het uiterste moet worden gedaan om de eurozone bijeen te houden. Rutte verzekerde dat het kabinet op één lijn zit. Hij benadrukte dat het kabinet een derde miljardenpakket voor Griekenland niet steunt.
                    Pechtold en Wilders voerden een fel debat over Europa, zoals ze dat in de Tweede Kamer al jaren doen. Wilders wil uit de EU en Nederland een positie geven vergelijkbaar met die van Noorwegen of Zwitserland. 'De Noren zitten op het zwarte goud, de Zwitsers op het zwarte geld en als we u volgen zitten wij straks op zwart zaad', zei Pechtold.

                    Nu weet ik ook op wie ik stem...

                    Opmerking


                    • Een "Maastrichtse" minister

                      Nu bij Nieuwsuur op Nederland 2 zit onze burgemeester, Onno Hoes wel te verstaan, aan tafel om Marc Rutte cq. de VVD te verdedigen.

                      Dat zal dus wel een ministerpost worden in het komende Paarse kabinet
                      Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                      Opmerking


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
                        Nu bij Nieuwsuur op Nederland 2 zit onze burgemeester, Onno Hoes wel te verstaan, aan tafel om Marc Rutte cq. de VVD te verdedigen.

                        Dat zal dus wel een ministerpost worden in het komende Paarse kabinet
                        Ik heb een andere zender opgezet !!
                        Zelfs MO is nog intersanter..

                        Opmerking


                        • Toch geen minister, de Panda voor GaiaZoo en einde Wietpas

                          Oorspronkelijk geplaatst door klaas Bekijk bericht
                          Ik heb een andere zender opgezet !!
                          Zelfs MO is nog intersanter..
                          Zelfs MO is nog interessanter....... hmmmm Klaas, dat is niet echt een compliment

                          Maar, Twan Huys vroeg onze burgemeester wel nog of hij in is voor een ministerpost.
                          Onno was zéér stellig!
                          NEEN.

                          Trouwens ook het in een andere thread besproken bezoek aan Chengdu kwam aan de orde!
                          Het streven is om over een aantal jaren wellicht een Panda te regelen voor GaiaZoo.
                          Als GaiaZoo erin zou slagen een Panda te krijgen, verwachten ze meer dan één miljoen extra bezoekers!!!

                          De missie richting Chengdu is nu voornamelijk t.b.v. de Universiteit Maastricht en de Hoge School.

                          Tot slot kwam de wietpas nog even aan de orde.
                          Het blijkt dat Marc Rutte de kritiek van Maastricht op de wietpas steunt.
                          Dus de wietpas in de huidige vorm heeft zijn langste tijd gehad.
                          Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                          Opmerking


                          • [quote=Pier;168419]Zelfs MO is nog interessanter....... hmmmm Klaas, dat is niet echt een compliment



                            Hoe zo is dit geen compliment.

                            als ik de berichten op MO waardevoller/intersanter vind dan zijn gewa.......

                            Opmerking


                            • Grammaticaal suggereert het woord "zelfs" dat MO niet interessant is, maar t.o.v. Nieuwsuur net iets leuker.
                              Last edited by Pier; 7 september 2012, 00:02.
                              Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                              Opmerking


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
                                Grammatisch suggereert het woord "zelfs" dat MO niet interessant is, maar t.o.v. Nieuwsuur net iets leuker.
                                Ja pier.
                                Het blijft een probleem.
                                Hoe druk je ,je uit/Schrijf je iets? (wat je eigenlijk probeert te zeggen.)

                                laat ik het dan zo zeggen.
                                ik vindt het intersanter om te lezen wat onze MO mensen zeggen/schrijven.
                                Dan het geleuter van Onno.

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X