Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Politiek café

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Heer Klaas u raakt vele punten aan en gevoeligheden. Zo ziet u het, iedereen heeft zo zijn eigen gedachten op grond van eigen ervaringen en inzichten.

    Opmerking


    • Oorspronkelijk geplaatst door Kermit Bekijk bericht
      Heer Klaas u raakt vele punten aan en gevoeligheden. Zo ziet u het, iedereen heeft zo zijn eigen gedachten op grond van eigen ervaringen en inzichten.
      Gelukkig hebben we nog recht op onze mening
      (altans nog)

      Opmerking


      • Manon Fokke op een na grootste Pannenkoek van de Haagse politiek

        Er komen zo nu en dan wat prijzen of, in wat modernere termen, awards voorbij vliegen.
        Ze heeft (de Europese tak van) D66 zichzelf beloond met een award t.b.v. van wethouder Mieke Damsma (3de plaats) en de PvdA kwam nog even voorbij met de Willen Vliegenpenning voor de buurtplatforms.

        Deze Willem Vliegenpenning werd nota bene uitgereikt door het Maastrichtse Tweede Kamerlid, Manon Fokke.
        Als je zo bevlogen bent met de Maastrichtse politiek dat je zelfs als Tweede Kamerlid nog bereid bent een PvdA-prijs uit te reiken aan de Maastrichtse buurtplatforms, dan ben je natuurlijk ook rijp voor een prijs.

        Gelukkig hebben we daar dan nog het (door mij normaliter verfoeide) Pow(ned)News!
        PowNews moest wellicht even zoeken, maar zie hier, Manon Fokke werd 2de in het Powned Twitter Onderzoek en mag zich nu de op één na grootste Pannenkoek van Den Haag noemen.
        Deze prijs wordt uitgedeeld aan de politicus die volop twittert, maar geen re-tweets (antwoord) krijgt van zijn of haar collega's.

        Het PowNews-item van 16 mei 2013 is HIER te zien vanaf minuut 5!

        Proficiat

        In zijn algemeenheid hoop ik overigens dat de (politieke) online-cultuur van o.a. twitteren en Facebook binnenkort geschiedenis is.
        Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

        Opmerking


        • Ton...... lees je mij niet meer???

          Oorspronkelijk geplaatst door Ton
          Ik las vandaag nog een leuk stukje in allenbonneur(de Limburger)
          De Gemeenteraadvergadering van afgelopen week
          Misschien was pier toen al weg,
          want dit is wel een leuke opmerking.
          En helder van geest.
          Volgens mij heeft ze gelijk mooier nog zelfs vandaag is het zelfs 7 zetels

          (...)
          Maar Ton,

          Dat valt me nu van jou tegen......

          Ik was 4 dagen vóór DDL!
          Bovendien werd mijn bericht direct door de PVM op Facebook gezet.

          Ik dacht nota bene in jou een van mijn trouwste lezers te hebben.......
          Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

          Opmerking


          • Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
            Dagelijks vind ik wel een (lokaal) politiek thema waarover ik wel iets kwijt wil op MO.
            Maar vaak heb ik pas alle informatie verzameld als er weer een nieuw thema voorbij komt.
            Bovendien zou ik nog eens graag iets op MO willen schrijven over de periode 1795-1850 in Maastricht, maar daar ontbreekt mij helemaal de tijd voor.
            Beste Pier, ik leef met je mee, maar laat ons de komende tien maanden alsjeblieft niet in de steek! Die geschiedenis loopt niet weg, alle bronnen daarvoor liggen vast. Maar zonder jouw commentaar is de toekomst die nu gemaakt wordt, haast niet te volgen. Ik zie van de bomen het bos niet meer.

            Opmerking


            • Gert-Jan Krabbendam (GL) ook kandidaat voor het Europees parlement.

              Op 14 december 2013 heeft het ledencongres van GroenLinks haar kandidatenlijst voor de Europese verkiezingen van mei 2014 vastgesteld.

              Het huidige GroenLinks Statenlid Krabbendam, die ook voor zijn partij kandidaat is voor de gemeenteraadsverkiezingen in Maastricht, is voor de Europese verkiezingen geplaatst op plek 6.

              Gert-Jan Krabbendam wordt door GroenLinks getypeerd als een positief en kritisch debater die idealen overtuigend en vindingrijk voor het voetlicht brengt.

              Over het feit dat hij, als lid van de Provinciale Staten, zowel meedoet bij de gemeenteraadsverkiezingen in Maastricht op 19 maart 2014, als de Europese verkiezingen op 22 mei 2014, zegt Gert-Jan Krabbendam het navolgende:
              "Eerder heb ik al aangekondigd dat het niet de verwachting is dat ik deel kan blijven uitmaken van Provinciale Staten als ik verkozen word in de gemeenteraad van Maastricht. GroenLinks heeft op dit moment drie zetels in het Europarlement. Het is daarom een kleine kans dat ik verkozen wordt in het Europarlement, hoewel het me natuurlijk geweldig zou lijken om te mogen functioneren in het democratische hart van Europa. Ik zie mijn prominente kandidatuur voor Europa dan ook vooral als manier om mijn grensoverschrijdende politieke activiteiten te onderstrepen en een aanmoediging van de leden van GroenLinks om daarmee door te gaan."
              Bron: http://limburg.groenlinks.nl/node/105551

              De kans dat Gert-Jan gekozen wordt in de gemeenteraad van Maastricht is heel reëel met een tweede plaats op de kieslijst!
              De kans dat hij gekozen wordt in het Europees parlement is waarschijnlijk verwaarloosbaar.
              Opmerkelijk is echter dat hij nu aangeeft zijn zetel in de provinciale staten op te geven als hij in de gemeenteraad gekozen wordt.
              In het verleden zaten zowel de fractievoorzitters Leny Eijssen (SP) als John Aarts (VVD) zowel in de gemeenteraad als in de Provinciale Staten.

              Overigens verwacht ik persoonlijk dat minstens nog één kandidaat gemeenteraadslid zich t.z.t. zal kandideren voor het Europees Parlement.
              Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

              Opmerking


              • PVV lijkt winst te boeken uit "Brussel"

                In de vandaag, zondag 27 maart 2016, verschenen wekelijkse peiling van Maurice de Hond, lijkt het erop dat de PVV (weer) 2 zetels winst boekt n.a.v. van de verschrikkelijke aanslagen van afgelopen dinsdag in Brussel.
                De partij van Geert Wilders komt daarmee op 39 zetels.
                Ter vergelijking, dat zijn, volgens deze peiling, 7 zetels meer dan de huidige coalitie, PvdA (8 ) en VVD (24), samen!

                Het is opmerkelijk dat een partij, die beweert dat het sluiten van de grenzen voor asielzoekers en andere immigranten DE oplossing is tegen het gevaar dat gesymboliseerd wordt door IS, alleen met die stelling al winst boekt.
                Als er één persoon zou bestaan die HET antwoord heeft op de huidige terroristische dreiging(en) zou dat een wonder zijn.
                De oorzaak van dit dreigingsprobleem is namelijk zo complex dat het beweren dat het sluiten van de grenzen (een begin van) een oplossing is, veel te simpel is.

                Als je dit gelooft moet je het afbreken van de vesting Maastricht in 1867 ook als een vergissing zien.
                Toch kan ik mij niet voorstellen dat er één Maastrichtenaar te vinden is die pleit voor het opnieuw ommuren van onze mooie stad.
                In die zin is het daarom opmerkelijk dat waarschijnlijk - analoog aan de wekelijkse peiling van Maurice de Hond - in Maastricht pakweg 25% van de stemmers op de PVV stemt.

                In de jaren zeventig teisterde de Duitse RAF de gevestigde orde.
                Op 1 november 1979 werden aan de (deels nog gesloten) grens met Kerkrade 2 Nederlandse douaniers doodgeschoten.
                Medio jaren tachtig was de RAF opgerold.
                Dat gebeurde ook zonder de PVV.

                Ik wil niemand het recht ontzeggen om PVV te stemmen. Dat moet iedereen voor zichzelf uitmaken, maar als je PVV overweegt te stemmen, bedenk dan eens wat de PVV daadwerkelijk voor een oplossing heeft.
                Zeker voor een stad als Maastricht, een stad die misschien wel het balkon van Europa is, is het sluiten van de grenzen funest.
                Wie van ons gaat niet met enige regelmaat naar België om 5 tot 10 euro per tankbeurt te besparen?




                Last edited by Pier; 27 maart 2016, 12:48.
                Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                Opmerking


                • Limburg slecht vertegenwoordigd op lijst Tweede Kamer verkiezingVVD:Partij van de Arbeid:PVV:
                  Bij de PVV is het aantal Limburgers wel in verhouding. Wellicht zelfs iets oververtegenwoordigd.
                  Uiteraard is daar de lijsttrekker en vinden we de overige Limburgers terug op plaats 9 (Lilian Helder, Venlo),
                  plaats 12 (Dion Graus uit Heerlen) en Robert Housmans uit Born op plaats 22.
                  Volgens de voorlopige prognoses staan deze kandidaten op een verkiesbare plaats.
                  De PVV-lijst vermeldt verder nog op de laatste plaats, plaats 50, Gom van Strien uit Arcen.

                  SP:
                  Wat betreft de in alle redelijkheid verkiesbare plaatsen lijkt Limburg bij e SP ondervertegenwoordigd.
                  De eerste Limburger staat op plaats 19, Ton Heerschop uit Tegelen.
                  Op plaats 22 staat de partijvoorzitter( !), Ron Meyer. Overigens opmerkelijk is dat hij als woonplaats Heerlen heeft, terwijl hij laatst in een interview aangaf in Maastricht te wonen.
                  Op plaats 25 staat Bert Peterse uit Werst en Marleen van Rijnsbergen uit Sitard staat op de voorlaatste plaats, plaats 49.

                  CDA:D66:ChristenUniehttp://www.jessedehaan.nl/wordpress/?page_id=1953

                  GroenLinks:Staatkundig Gereformeerde Partij (SGP):
                  Het zal u niet verbazen, maar de SGP herbergt geen (katholieke) Limburger.
                  Dit schrijvende vraag ik mij af of er ooit een Limburger lid is geweest van de SGP?

                  Partij voor de Dieren:
                  Limburg doet het nog niet eens zo slecht bij de PvdD.
                  Op plaats 4 staat Frank Wassenberg uit Geleen.
                  Op respectievelijk plaats 14 en 20 staan Stephanie van Voorthuizen uit Venlo en Pascale Plusquin (leuke naam overigens) uit Heerlen.

                  50PLUS:
                  Twee Limburgers vinden wij terug bij 50Plus.
                  Op plaats 16 staat Natascha Kroonstuiver uit Venlo en op plaats 42 Hein Meijer uit Heerlen.

                  VoorNederland (VNL):
                  De Limburgse Laurence Stassen uit Echt (vh. PVV) staat als lijstduwer (plaats 1 van VNL op de kandidatenlijst.

                  DENK:Nieuwe Wegen:
                  John Thiemann uit Maastricht is de nummer 7 op de kandidatenlijst van Nieuwe Wegen.

                  Forum voor Democratie:
                  De bekende Maastrichtse strafpleiter Mr. Theo Hiddema is de nummer 2 van het FvD.
                  Laat ik er dit over zeggen. Als Theo Hiddema gekozen zou worden, ik acht die kans niet erg groot, verheug ik mij alvast op zijn redevoeringen in de Tweede Kamer.

                  De Burger Beweging:Overige partijen
                  De Ondernemerspartij, de Vrijzinnige Partij, GeenPeil, de Piratenpartij, Artikel 1, de partij Niet Stemmers en de Libertarische Partij hebben geen Limburger op hun kandidatenlijst staan.
                  Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                  Opmerking


                  • Hallo ik ben dolly
                    ik ben aanhanger van GroenLinks , ik zoek medestanders
                    dag

                    Opmerking


                    • Oorspronkelijk geplaatst door dolly256 Bekijk bericht
                      ik ben aanhanger van GroenLinks , ik zoek medestanders
                      . Is dit iets? https://maastricht.groenlinks.nl/

                      Opmerking


                      • Dat is inderdaad een van de wegen die naar Rome leiden ;-).

                        Je bent van harte welkom om contact op te nemen met de fractie, Dolly: fractiemaastricht@groenlinks.nl.
                        ...

                        Opmerking


                        • Opmerking


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Dolly256
                            Hallo ik ben dolly
                            ik ben aanhanger van GroenLinks , ik zoek medestanders
                            dag
                            Mooi dat we Dolly hier van advies kunnen dienen, toch?
                            Wat ik wel interessant vind, en wellicht wil Dolly dit en publiek delen, is waarom Dolly kiest voor GroenLinks en niet bijvoorbeeld voor de PvdA, de SP of D66.


                            Oorspronkelijk geplaatst door GroenLinkser Bekijk bericht
                            Dat is inderdaad een van de wegen die naar Rome leiden ;-).

                            .
                            Toch mooi om te zien dat een potentieel nieuw GroenLinks-lid in het Paasweekend naar Rome wordt geleid ;-)
                            Het DNA van de EVP is kennelijk nog goed vertegenwoordigd in de huidige GroenLinks fractie......

                            Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                            Opmerking


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Breur Bekijk bericht
                              Ben benieuwd wat de lokale partijen ons te bieden hebben. Heeft de PVDA nog altijd "Hersteld vertrouwen in de toekomst"?
                              Oorspronkelijk geplaatst door Breur Bekijk bericht
                              Mevrouw Fokke keert terug op haar honk. Haar hart ligt blijkbaar bij de lokale politiek.
                              Oorspronkelijk geplaatst door Breur
                              Dhr. Grootheest mag burgemeester gaan spelen. Zijn plek zal ongetwijfeld aangevuld worden.
                              Tja, dat Gerdo plotseling verkast naar Culemborg
                              Oorspronkelijk geplaatst door Breur Bekijk bericht
                              Wie gaan er allemaal met pensioen of dienen de lokale politiek te verlaten?
                              Ik denk dat we Jan Hoen niet meer terug gaan zien.

                              Oorspronkelijk geplaatst door Breur Bekijk bericht
                              Zal de PVV echt met een lijst komen?
                              Ik vrees van wel!
                              Gelet op de landelijke uitslag van de Tweede Kamerverkiezingen in Maastricht zou de PVV wel gek zijn om hier geen lokale afdeling op te richten.
                              Laten we hopen dat de Maastrichtenaren in maart 2018 een verstandige keuze maken. Persoonlijk hoop ik dat de PVV geen raadszetel zal krijgen en dat er geen zittende raadsleden zullen overstappen naar de PVV.
                              Ik denk echter dat dit ijdele hoop is.
                              Mocht de PVV wel in 2018 in de Maastrichtse raad komen, dan hoop ik dat het in de praktijk een soort van PVV-light versie gaat worden.
                              Een beetje zoals de VVD-Maastricht die dankzij John Aarts ook veel gematigder (lees: socialer) is dan de landelijke VVD.

                              Oorspronkelijk geplaatst door Breur Bekijk bericht
                              Zal het CDA of de Seniorenpartij zich presenteren als een goede middenvelder en bepalen of ze voorzetten geven op links of op rechts.
                              De vraag is wellicht of het CDA en de Seniorenpartij nog wel zo'n goede vriendjes zijn?
                              En wie gaat de Seniorenpartij leiden?
                              Is de huidige fractievoorzitter van de Seniorenpartij, John Steijns, nog steeds betrokken bij SBM (Stadsbelangen Maastricht)??

                              Oorspronkelijk geplaatst door Breur Bekijk bericht
                              Waarom vergeet ik de SP en andere partijen?
                              Misschien profileren die partijen zich (nog) onvoldoende?

                              Er zijn de afgelopen jaren veel interne mutaties geweest in de Maastrichtse gemeenteraad.
                              Dat is ook wel heel opmerkelijk.
                              Over pakweg 3-4 maanden hebben de partijen hun concept kandidatenlijsten weer klaar.
                              Dat is altijd een leuk moment.

                              Mochten er nog mensen interesse hebben in de Maastrichtse politiek, dan kunnen ze altijd hier terecht voor hun eerste vragen!
                              Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                              Opmerking


                              • Opmerking

                                Bezig...
                                X