Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Invoering wietpas

Sluiten
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Jeanpagne
    replied
    Onno Hoes: “Jullie in Amsterdam hebben de luxe toeristen in de coffeeshops, wij in Maastricht het uitschot”.
    Deze zin toont gewoon aan dat Hoes totaal niet weet waar hij over praat.

    De wietpas is, vooral in Maastricht, echt symboolpolitiek.
    De echte problemen hebben niets met koffieshops te maken maar met het feit dat Maastricht het grootste drugshandelshuis van de euregio is.
    En dan heb ik het niet over wiet maar over 'echte' drugs als heroine en cocaine. En dat trekt natuurlijk het door Hoes genoemde ''uitschot'' aan.
    Uit heel West-Europa komen ze hier hun harddrugs halen en die is dus echt niet verkrijgbaar bij een koffieshop.

    Nu mogen de ''luxe toeristen'' de koffieshop niet meer in, waardoor we deze groep dus kwijt zijn, deze toeristen zullen naar Nijmegen/Amsterdan oid moeten.
    Dus de ''luxe" koffieshop toeristen word de weg versperd terwijl het ''uitschot'' gewoon zijn bestelling kan blijven komen halen bij de eerste de beste drugsrunner.

    Leave a comment:


  • Gast
    Gast antwoordde
    Het 'schokkende' aan de 'reportage' (duurt amper 4 minuten) is de aankondiging (tsunami...) het vuige camerawerk en de knip en plak montage. . Verder lijkt Opstelten even van zijn a-propos gebracht als hij het woord 'minderjarig' hoort. Daarna valt hij terug in de bekende kalmerende bewoordingen.
    Het is wachten op een nieuwe minister van justitie en nieuwe halfzachte maatregelen.

    Leave a comment:


  • Breur
    replied
    Het enig schokkende vond ik, dat Dhr. Opstelten niet wist, dat er zo'n jonge dealertjes rondspringen. Dat was ook al het geval voor dat er sprake was van de invoering van de wietpas. Bron: eigen waarneming. En als je als cameraploeg gaat zoeken naar schokkende feiten, vind je deze altijd.

    Leave a comment:


  • Koelekopke
    replied
    Maastricht Dichtbij dinsdag 18 september
    Peter Eberson, Dichtbij redacteur

    MAASTRICHT - Een schokkende reportage in PowNews gisteravond over de drugsoverlast in Maastricht. Met verborgen camera werd het failliet van de wietpas pijnlijk in beeld gebracht. Drugsdealertjes van amper twaalf jaar, een minister die doet alsof zijn neus bloedt en een straathandel die alleen nog maar toeneemt.

    Het tv-programma maakte al eerder een reportage meteen na de invoering van de wietpas in mei. Toen al was te zien dat de handel zich verplaatste naar straat. Gisteravond was duidelijk te zien dat de dealers steeds jonger worden en dat ze lak hebben aan de politie. ,,Ik heb schijt aan de politie," vertelde één van hen. ,,Als ze me pakken ga ik even zitten en dan kom ik weer vrij," liet de ander weten.

    De reportage maakte duidelijk dat de drugshandel op straat van grote groepen jonge drugsrunners is, die niet alleen op scooters maar ook op de fiets drugs leveren. Waarschijnlijk omdat ze te jong zijn om brommer te mogen rijden. Maar wel soft- en harddrugs verkopen aan drugstoeristen.

    Het meest genant was de reactie van minister Ivo Opstelten. Die sprak van een groot succes van de wietpas. ,,Ik krijg elke dag de feiten door en we kunnen zeggen dat in Maastricht de drugstoeristen weg zijn. Die zijn allemaal in Frankrijk of België terug."

    Meteen na de invoering van de wietpas werd een speciaal politieteam opgezet om de handel te bestrijden. Met weinig resultaat. Er zijn wel aanhoudingen, maar de dealers nemen dat risico voor lief. De handel levert immers te veel geld op om te stoppen.

    KLIK HIER VOOR DE UITZENDING

    (Item begint bij 7.45)

    Leave a comment:


  • Ivo M
    replied
    De uitspraken van Hoes hebben al geleid tot deze Facebook pagina: https://www.facebook.com/OnnoHoesMoe...cht?ref=stream

    Leave a comment:


  • Gast
    Gast antwoordde
    Het zou misschien verstandiger zijn om zich meer met de Maastrichtse
    politiek. bezig te houden
    Dan heeft die al genoeg te doen
    Daar heb je het al:

    Negen van de elf Maastrichtse gemeenteraadsfracties eisen uitleg van burgemeester Onno Hoes over diens uitlatingen over de koffieshoptoeristen in Maastricht. Hoes noemde hen bij Nieuwsuur 'uitschot' en sprak tegenover lokale zender AT5 over 'criminele drugstoeristen'.


    Fractievoorzitter Bert Jongen wil weten of Hoes kan aantonen dat drugstoeristen in Maastricht crimineler zijn dan in Amsterdam. Hoes noemde de buitenlandse drugskopers in Amsterdam 'luxe toeristen'.

    bron: de Limburger

    Zoals het een ware VVD'er betaamt, heb ik een zeer goede neus voor alles dat 'luxe' is. Neem dat maar van mij aan. Heer Jongen.

    Leave a comment:


  • wim54
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door klaas Bekijk bericht
    Bron.maastricht dichtbij

    Hoes: Amsterdamse coffeeshops moeten wiet blijven verkopen aan buitenlanders

    zo, 2012-09-09 09:49 — maarten van laa...
    AMSTERDAM/MAASTRICHT - Burgemeester Hoes van Maastricht vindt dat Amsterdamse coffeeshops na de geplande invoering van de wietpas per 1 januari 2013 wiet moeten kunnen blijven verkopen aan buitenlanders. Dat heeft de Maastrichtse burgemeester gezegd tegenover de Amsterdamse nieuwszender AT5.

    (hoes burgemeester Amsterdam??)

    Hoe rijmt zijn uitspraken met de uitspraken zie topic 331
    Vind zijn uitspraken zo tegenstrijdig de laatste tijd.
    Het zal toch niet zijn dat Onno nu ook ge......

    Leave a comment:


  • Gast
    Gast antwoordde
    Oorspronkelijk geplaatst door Breur Bekijk bericht
    Volgens mij is burgemeester Hoes gewoon op campagne, maar voor wat of wie? Wie is zijn grote planneninfluisteraar? Wat wil hij bereiken? Maar ik heb alleen maar vragen zoals jullie zien.
    Het zou misschien verstandiger zijn om zich meer met de Maastrichtse
    politiek. bezig te houden

    Dan heeft die al genoeg te doen,,
    (dacht ik zo):(

    Leave a comment:


  • Breur
    replied
    Volgens mij is burgemeester Hoes gewoon op campagne, maar voor wat of wie? Wie is zijn grote planneninfluisteraar? Wat wil hij bereiken? Maar ik heb alleen maar vragen zoals jullie zien.

    Leave a comment:


  • Gast
    Gast antwoordde
    Bron.maastricht dichtbij

    Hoes: Amsterdamse coffeeshops moeten wiet blijven verkopen aan buitenlanders

    zo, 2012-09-09 09:49 — maarten van laa...
    AMSTERDAM/MAASTRICHT - Burgemeester Hoes van Maastricht vindt dat Amsterdamse coffeeshops na de geplande invoering van de wietpas per 1 januari 2013 wiet moeten kunnen blijven verkopen aan buitenlanders. Dat heeft de Maastrichtse burgemeester gezegd tegenover de Amsterdamse nieuwszender AT5.

    (hoes burgemeester Amsterdam??)

    Hoe rijmt zijn uitspraken met de uitspraken zie topic 331

    Leave a comment:


  • Gast
    Gast antwoordde
    Oorspronkelijk geplaatst door Kermit Bekijk bericht
    Uitspraken Hoes, waren een beetje grievend. Terecht dat het Josemans steekt.
    Ook naar de inwoners van Zuidlimburg toe.

    (we worden nog altijd gezien als een achter gebleven gebied..)

    Leave a comment:


  • Gast
    Gast antwoordde
    Uitspraken Hoes, waren een beetje grievend. Terecht dat het Josemans steekt.

    Leave a comment:


  • Gast
    Gast antwoordde
    bron maastricht Aktueel

    Onno Hoes: “Zuid-Limburg heeft een sociaaleconomische achterstand”.
    Marc Josemans: “Dat Zuid Limburg een economische achterstand heeft ten opzichte van bijvoorbeeld de randstad was al bekend, maar dat de inwoners van Zuid-Limburg ook sociaal een achterstand hebben is nieuw. Waar doelt Hoes hier op?”
    Onno Hoes: “Maastricht zit niet op buitenlandse bezoekers te wachten”.
    Marc Josemans: “Spreekt hier de burgemeester van Maastricht? Hoes realiseert zich kennelijk onvoldoende dat Maastricht zich samen met de Euregio profileert als culturele hoofdstad. Daarmee wil de stad en de regio juist buitenlanders aantrekken en zo de economie stimuleren. Om dat doel te bereiken moet hij nog leren buitenlanders als een goede gastheer te benaderen.”
    Onno Hoes: “Jullie in Amsterdam hebben de luxe toeristen in de coffeeshops, wij in Maastricht het uitschot”.
    Marc Josemans: “Hiermee schoffeert Hoes de buitenlandse coffeeshopbezoekers die aantoonbaar veel bestedingen en economische opbouw in onze stad hebben verricht. Economische onderzoeken uit 2002, 2008 en 2011 tonen aan dat de lokale economie enorm heeft geprofiteerd van de uitgaven die buitenlandse bezoekers van coffeeshops in de stad deden.”
    Onno Hoes: “1,5 miljoen coffeeshopbezoekers die alleen voor de coffeeshop komen, daar heeft de stad dus helemaal niks aan”.
    Marc Josemans: “De meeste Maastrichtse ondernemers weten inmiddels beter. De VVV in Maastricht houdt zich muisstil. De forse daling in toeristische bestedingen en overnachtingen bij (low budget) hotels sinds afgelopen 1 mei is niet in beeld gebracht. Waarom niet? Ondernemers klagen steen en been, ontslagen vallen bij bosjes en de Mosae Forum parkeergarage lijkt sinds 1 mei niet meer vol te zijn geweest. Komt dit door de invoering van de wietpas?

    krasse uitspraken

    Leave a comment:


  • wim54
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Breur Bekijk bericht
    Stel dat alles nu goed gaat wat betreft de entree tot de coffeeshops en de dealers onder de coffeeshopprijs leveren op straat?
    Ben geen gebruiker maar denk dat zij die voorheen naar shop gingen
    er weer terug gaan alleen om de reden daar weet je wat je krijgt en bij
    straatdealers is het altijd een gok.

    Maar is natuurlijk mijn mening ik weet niet hoe verstandig die gebruikers zijn

    Leave a comment:


  • Breur
    replied
    Stel dat alles nu goed gaat wat betreft de entree tot de coffeeshops en de dealers onder de coffeeshopprijs leveren op straat?

    Leave a comment:

Bezig...
X