Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Stadsbestuur 2010 - 2014

Sluiten
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Reactie Costongs in het 8 uur journaal

    Ik zie dat, terwijl ik ook bezig was om een stukje te schrijven, anderen mij voor waren.
    Prima, het leeft dus onder de MO'ers.

    Zojuist, tijdens het 8 uur journaal, de eerste reactie van wethouder Jacques Costongs gehoord.
    Dat klonk niet erg sterk, maar laten we de reportage om 22.00 uur in Nieuwsuur even afwachten.
    Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

    Opmerking


    • Oorspronkelijk geplaatst door Ton
      Valt onder sociale cohesie

      (heeft nieuwsuur ook interesse in G 40 Gelden? )
      Vinkenslag was 45 miljoen euro... och die fooi van Vogelaar...

      Opmerking


      • Altijd gedacht dat je 'woonwagens' makkelijk kan verplaatsen, je zet er toch een ezel voor en gaan met de banaan.

        Opmerking


        • Oorspronkelijk geplaatst door Kermit Bekijk bericht
          Altijd gedacht dat je 'woonwagens' makkelijk kan verplaatsen, je zet er toch een ezel voor en gaan met de banaan.
          Wordt toch nog een leuk 2013

          Ja je kunt gemakkelijker een convenant niet nakomen.
          en de buurt overbluffen.

          Dan oplettende raadsleden..

          Opmerking


          • Je kan de stadsgenoten uit de Karoseer een ding nageven, ze kunnen goed voor hun belangen opkomen. De 'mondige' burger krijgt opeens een geheel andere dimensie. Nu snap ik ook ineens waarom het in sommige buurten heel moeilijk is wat van de Gemeente gedaan te krijgen.

            Opmerking


            • Oorspronkelijk geplaatst door Kermit Bekijk bericht
              Je kan de stadsgenoten uit de Karoseer een ding nageven, ze kunnen goed voor hun belangen opkomen. De 'mondige' burger krijgt opeens een geheel andere dimensie. Nu snap ik ook ineens waarom het in sommige buurten heel moeilijk is wat van de Gemeente gedaan te krijgen.
              Misschien bij hun in de Leer gaan ?

              Opmerking


              • Costongs erg royaal met gemeenschapsgeld.

                Als de berichten en signalen die we nu krijgen juist zijn, dan heeft de gemeente Maastricht héél slecht onderhandeld met de familie S. op het wwk Vinkenslag voor het verplaatsen van 3 woonwagens.

                Deze familie kreeg dus bijna 1 miljoen euro om 3 woonwagens te verplaatsen, iets wat, inclusief het aansluiten en gebruiksklaar maken van het terrein, hooguit € 250.000,- kost.
                Een punt heeft Costongs wel!
                Als je niet een bepaald bedrag betaalt voor het afkopen van alle risico's, dan komen er ongetwijfeld klachten en ben je tienduizenden euro's kwijt aan procedures.
                Dit geheel overwegende kan ik mij voorstellen dat je uitkomt op een bedrag van rond de € 400.000,- eenmalig!!
                Wanneer de familie hetdoor hun zelf aangespanne hoger beroep in de Bibob-procedure verliest is dat voor eigen risico en moeten wij, als gemeenschap, niet nog eens alle verhuiskosten moeten betalen.
                Dat is echt van de gekke :(

                Een bedrag van bijna 1 miljoen euro is, links of rechtsom, buitenproportioneel.

                Maar, wethouder Costongs heeft ook al, min of meer zonder toestemming van de raad, toegezegd de Transnationale Universiteit Limburg (tUL, zeg maar het samenwerkingsverband tussen de Universiteit Maastricht en de Universiteit van Diepenbeek/Hasselt) een schuld van ruim 1,1 miljoen euro kwijt te schelden.
                Formeel ligt er overigens nog een collegenota die op 18 december 2012 nog moet worden goedgekeurd door de gemeenteraad, maar feitelijk is dat een gelopen race.
                Tenminste tot vandaag.
                Zou de coalitie, nu alle ogen op kwatta zijn gericht, nog hiervoor durven stemmen.

                O ja, en dan was/is Costongs ook nog héél royaal richting de Muziekgieterij, die nu met een plan komt voor een nieuwe huisvesting dat 4 tot 6 miljoen hoger ligt dan hetgeen bedoeld was.
                Ook rond de Timmerfabriek is/was Costongs wel erg royaal.

                Er zijn wethouders die voor minder zijn weggestuurd.......
                Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                Opmerking


                • Verhuizing Karosseer

                  Met het huidige nieuws ‘de verhuizing Karosseer’ bekeken,
                  is de gemeente Maastricht in onderhandelingen bezweken.

                  Wat een gemiddelde burger zeker niet ‘voor de bakker krijgt’,
                  is voor de verantwoordelijke Wethouder normaal, hij zwijgt.

                  Op vragen die al zeven jaar door een raadslid worden gesteld,
                  kwamen geen afdoende antwoorden, worden zijn dagen geteld ?

                  Beter had het raadslid vaker en specifieker door moeten vragen,
                  of speelden andere zaken en durfde zij zich er niet aan te wagen ?

                  De burger vraagt zich af: Waarom heeft dit zo lang moeten duren,
                  en heeft het raadslid zich met een kluitje in het riet laten sturen ?
                  Mestreechter Geis mage beleve
                  en dat door te kinne geve.
                  God, wat is dat sjiek ! © Wigo

                  Opmerking


                  • Inderdaad een serieuse zaak, hoewel ik weer de neiging had er iets flauws bij te bedenken.

                    We gaan hier overuren maken bij MO. Stuur de rekening maar naar de wethouder van cultuur.

                    Opmerking


                    • Ik zit met een vraagje .

                      Zat de wethouder Costongs al die jaren op de zaak Vinkenslag/Karoseer .

                      Heeft daar ook niet destijd Mirjam Depont als wethouder op gezeten ?

                      En nog een wethouder kom ff niet meer op zijn naam die jaren terug zo klaagde als wethouder over de 11 vande 11 op het Vrijthof ,
                      heeft die ook niet op deze "zaak" gezeten in het tijdperk Leers ?

                      Opmerking


                      • Oorspronkelijk geplaatst door wim54 Bekijk bericht
                        Ik zit met een vraagje .

                        Zat de wethouder Costongs al die jaren op de zaak Vinkenslag/Karoseer .

                        Heeft daar ook niet destijd Mirjam Depont als wethouder op gezeten ?

                        En nog een wethouder kom ff niet meer op zijn naam die jaren terug zo klaagde als wethouder over de 11 vande 11 op het Vrijthof ,
                        heeft die ook niet op deze "zaak" gezeten in het tijdperk Leers ?
                        Mirjam Depondt was (CDA) Wethouder van April 1999 – May 2006 en heeft inderdaad
                        ook toenmalig Vinkenslag in haar portefeuille gehad.
                        Daarna heeft (PvdA) Wethouder Costongs deze portefeuille overgenomen. Tot op heden !
                        Mestreechter Geis mage beleve
                        en dat door te kinne geve.
                        God, wat is dat sjiek ! © Wigo

                        Opmerking


                        • Ik heb nooit begrepen waarom een clubje dat gehalveerd werd bij de verkiezingen. 2010

                          toch nog twee Wethouders kreeg.

                          Politiek ?

                          Opmerking


                          • Oorspronkelijk geplaatst door wim54 Bekijk bericht
                            Ik zit met een vraagje.
                            (......)
                            En nog een wethouder kom ff niet meer op zijn naam die jaren terug zo klaagde als wethouder over de 11 vande 11 op het Vrijthof ,
                            heeft die ook niet op deze "zaak" gezeten in het tijdperk Leers ?
                            Wim, bedoel je misschien oud (PvdA) Wethouder Jean Jacobs ?

                            Bij mijn weten heeft Jean Jacobs niet het voormalig Vinkenslag in zijn portefeuille gehad.
                            Maar ik kan mij vergissen.
                            Mestreechter Geis mage beleve
                            en dat door te kinne geve.
                            God, wat is dat sjiek ! © Wigo

                            Opmerking


                            • Jacobs was toch de man van de centen ?
                              of niet.

                              Opmerking


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Ton Bekijk bericht
                                Ik heb nooit begrepen waarom een clubje dat gehalveerd werd bij de verkiezingen. 2010

                                toch nog twee Wethouders kreeg.

                                Politiek ?
                                Onderhandelen Ton, lang en goed onderhandelen !

                                Misschien ervaring opgedaan en geleerd bij ..... de Karosseer ?
                                Mestreechter Geis mage beleve
                                en dat door te kinne geve.
                                God, wat is dat sjiek ! © Wigo

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X