Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Stadsbestuur 2022-2026

Sluiten
This topic has been answered.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Oorspronkelijk geplaatst door Ton.2014 Bekijk bericht
    Beste Pier
    Als ik hier mijn mening ventileer met name over de Maastrichtse politiek.
    Dan krijg ik een ban.
    trouwens het verhaal van SP is glashelder
    De SP heeft er, in navolging van, en in solidariteit met onze ambtsgenoten van de Partij voor de Dieren, voor gekozen om vandaag niet aanwezig te zijn bij het raadsbezoek aan het Preuvenemint, een evenement dat steeds meer symbool staat voor de groeiende tweedeling in onze stad. Hoewel dit jaarlijkse evenement ooit begon als een laagdrempelige bijeenkomst voor alle Maastrichtenaren, is het in de loop der jaren uitgegroeid tot een exclusieve aangelegenheid die velen van onze stadsgenoten buiten beschouwing laat, en voor hen onbereikbaar is geworden. De prijzen van wijn, bier en de befaamde hapjes zijn daar een treffend voorbeeld van. Terwijl een groot deel van de Maastrichtse bevolking worstelt met stijgende kosten van levensonderhoud, wordt er op het Preuvenemint vrolijk rondgesmeten met prijzen die alleen betaalbaar zijn voor een kleine, welgestelde elite. Een biertje dat welhaast meer kost dan een fatsoenlijke maaltijd voor een gezin, en gerechten die alleen bereikbaar zijn voor hen die het financieel gemakkelijk hebben, zorgen ervoor dat de kloof tussen arm en rijk in onze stad steeds groter wordt.

    een oprecht stuk schijnbaar heeft men er geen moeite mee op Mestreech online
    ik zou zeggen slaap rustig verder
    en ons kent ons regeert onze stad

    Opmerking


    • U vergeet dat het oorspronkelijke doel van het Preuvenement was om een grote geld bijdrage te leveren aan de restauratie van de Sint Servaas Basiliek. De organisatie en het goede doel is al lang geleden door anderen overgenomen die de HoReCa van Maastricht willen promoten. Met of zonder de HoReCa lobby is het gewoon weg al sinds tijden een elite feestje. Maar dat men erheen gaat en de hoofdprijs moet betalen is ieders vrije keuze. Je kan beter vrijdagochtend op de markt nog eens als "kosten check" een broodje garnalen kopen. Er is geen tweedeling. Er zijn rijke en arme mensen.
      Dat politici zich laten uitnodigen, daar heeft u gelijk, dat betaamd een integer politicus niet. Ofwel ze betalen het allemaal uit eigen portemonnee. En dat zal lastig zijn voor SP leden.
      Iets te oud voor re-educatie
      iets te jong voor afdanking
      m.a.w. een stoer Mestreechter joonk

      Opmerking


      • Oorspronkelijk geplaatst door Antonius Bekijk bericht
        U vergeet dat het oorspronkelijke doel van het Preuvenement was om een grote geld bijdrage te leveren aan de restauratie van de Sint Servaas Basiliek. De organisatie en het goede doel is al lang geleden door anderen overgenomen die de HoReCa van Maastricht willen promoten. Met of zonder de HoReCa lobby is het gewoon weg al sinds tijden een elite feestje. Maar dat men erheen gaat en de hoofdprijs moet betalen is ieders vrije keuze. Je kan beter vrijdagochtend op de markt nog eens als "kosten check" een broodje garnalen kopen. Er is geen tweedeling. Er zijn rijke en arme mensen.
        Dat politici zich laten uitnodigen, daar heeft u gelijk, dat betaamd een integer politicus niet. Ofwel ze betalen het allemaal uit eigen portemonnee. En dat zal lastig zijn voor SP leden.
        Kleine correctie ondanks mijn 81 jaar. vergeet ik niks !

        Je hoeft geen fan te zijn van SP ,,ben ik ook niet maar ik heb wel respect voor hun handelen

        Of ze het wel of niet kunnen betalen weet ik niet.

        uw opmerking.!
        ((En dat zal lastig zijn voor SP leden ))

        Wat ik wel weet dat er vele die het wel kunnen betalen.
        STEEDS vooraan staan als het voor niks is.

        EEN doordenkertje gr ton.

        Opmerking


        • Het siert U met 81 jaar op de schouders.

          Wat ik wel weet dat er vele die het wel kunnen betalen.
          STEEDS vooraan staan als het voor niks is.​
          dat was altijd al zo en zal altijd zo blijven, dat noemt men participatie (de uitleg van participatie kan men vinden op wikipedia of in een beter woordenboek)

          De SP Kamerleden gaven hun inkomsten "vroeger" aan de partij, vandaar mijn commentaar over elite prijzen kunnen betalen.
          Iets te oud voor re-educatie
          iets te jong voor afdanking
          m.a.w. een stoer Mestreechter joonk

          Opmerking


          • Oorspronkelijk geplaatst door Antonius Bekijk bericht
            U vergeet dat het oorspronkelijke doel van het Preuvenement was om een grote geld bijdrage te leveren aan de restauratie van de Sint Servaas Basiliek.
            (..) Maar dat men erheen gaat en de hoofdprijs moet betalen is ieders vrije keuze.
            (..) Er zijn rijke en arme mensen.
            Dat politici zich laten uitnodigen, daar heeft u gelijk, dat betaamd een integer politicus niet. Ofwel ze betalen het allemaal uit eigen portemonnee. En dat zal lastig zijn voor SP leden.
            Antonius heeft groot gelijk.
            De oorspronkelijke opzet was inderdaad om een behoorlijke financiele bijdrage te leveren voor de restauratie van de Sint Servaas.
            Later kwamen daar andere Goede Doelen bij en voor in de plaats.

            Allemaal heel nobel, maar ja.... Goede Doelen hebben steeds vaker een keerzijde. Pak de Postcodeloterij en/of alle officiele Nederlandse (overheids)loterijen.
            Levert genoeg geld op voor de Goede Doelen, maar veel handige commerciele jongens en meisjes varen er ook wel bij.

            Oorspronkelijk geplaatst door Antonius
            (..) De SP Kamerleden gaven hun inkomsten "vroeger" aan de partij, vandaar mijn commentaar over elite prijzen kunnen betalen.
            Wat de SP betreft.
            Ik heb tijdens het zomerreces heel wat raadsleden van Maastricht gesproken over diverse onderwerpen.
            Stephanie Blom gaf aan dat ze 1100,- euro per maand! terugstort naar de SP partij kas.
            Persoonlijk vind ik dit best veel, maar het siert de SP-leden dat ze het doen
            Bedenk wel dat een raadslid in Maastricht bijna 2.000,- euro per maand krijgt met daarbovenop nog eens een kleine 200,- euro onkostenvergoeding.
            Dus het is echt niet zo dat de SP-raadsleden aan de bedelstaf zitten, want naast hun raadswerk heeft Stephanie nog een fulltime baan bij de Universiteit.

            Voor de rest hoor ik weinig mensen die erg positief zijn over het Preuvenement, maar kennelijk bezoeken toch 120.000 mensen het Preuvenement in 4 dagen

            Oorspronkelijk geplaatst door Antonius
            (..) Dat politici zich laten uitnodigen, daar heeft u gelijk, dat betaamd een integer politicus niet. Ofwel ze betalen het allemaal uit eigen portemonnee. En dat zal lastig zijn voor SP leden.
            Hoewel ik het niet met zekerheid weet, denk en hoop ik dat de raadsleden - wellicht op een enkele consumptie na - het bezoek aan het Preuvenement uit eigen portemonnee betalen dan wel uit de partijkas. Ik hoop niet dat ze anderen voor hun vertier en lobbywerk laten betalen.

            Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

            Opmerking


            • Over dat laatste punt van jouw Pier dat is courante wetgeving.
              Er zijn meer VVD'ers op het schavot geland de laatste 50 jaar dan anderen wegens onkies financieel voordeel.
              Maar mij is het worst, want ik ga niet mijn weekbudget aan een paar escargots uitgeven op het Preuvenement met een glaasje sulfiet aangelengde wijn.

              Dan kun je beter een betaalbaar etentje bezoeken. Zoals ik hier meerdere jaren heb genoten en met mij heel veel mensen. https://www.middagstisch.de/dresden-neustadt/
              De HoReCa in Maastricht wil gewoon niet eerlijk zijn over de kosten en efficiëntie.
              Iets te oud voor re-educatie
              iets te jong voor afdanking
              m.a.w. een stoer Mestreechter joonk

              Opmerking


              • Domeinvergaderingen Fysiek en Sociaal
                3 september 2024

                Het zomerreces zit er nu dus helemaal op, hoewel...... kijkende naar de agenda van de 2 domeinvergaderingen, te weten Fysiek en Sociaal, weet ik het nog niet zo zeker

                Fysiek
                De agenda van Fysiek is HIER te lezen.
                Niet dat u er veel aan zult hebben, want zo leest u o.a. agendapunt 5 ' Benoeming nieuwe voorzitter WMC '

                Zoals we van een open en transparant gemeentebestuur gewend zijn moeten wij, burgers, maar raden waar dit over gaat???
                Een toelichting ontbreekt......
                Bemoeit het Maastrichtse gemeentebestuur zich nu al met het Wereld Muziek Concours in Kerkrade??
                We hebben inderdaad gelezen dat daar wat strubbelingen zijn, maar dat het WMC in Kerkrade wordt overgenomen door de Maastrichtse politiek vind ik wel nieuwswaardig, toch?

                Sociaal
                De agenda van Sociaal is HIER te lezen.
                Maar beste gemeenteraad en griffie, ook van deze agenda worden wij en de burgers van Maastricht niet wijzer.
                Bij geen enkel agendapunt is ook maar enige toelichting.

                Rest de vraag of onze politieke ambtsdragers en/of de griffie echt wel weten dat het zomerreces voorbij is???



                Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                Opmerking


                • Beste Pier,

                  WMC staat voor "Welstands- en MonumentenCommissie" in Maastricht.

                  Of onze politieke ambtsdragers en/of de griffie echt wel weten dat het zomerreces voorbij is, daar heb ik geen antwoord op.

                  Fijne dag allemaal.

                  Gr. MvWu

                  Opmerking


                  • Beste MvWu,

                    je hebt volledig gelijk!!!!
                    Ik heb een enorme blunder begaan door abusievelijk de agenda van 8 oktober 2024 erbij gepakken .......

                    Dus nu in de herkansing onderstaand de agenda's:
                    Fysiek van vandaag, 3 september 2024 zie HIER
                    en
                    Sociaal van vandaag, 3 september 2024, zie HIER.

                    De enige die dus nog op zomerreces bleek te zijn, was ....... Pier
                    Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                    Opmerking


                    • Wethouder Manon Fokke legt tijdelijk haar functie neer

                      Vandaag, dinsdag 3 september 2024, feitelijke de eerste politieke werkdag na het zomerreces, werd publiekelijk bekend dat wethouder Manon Fokke (PvdA) haar functie tijdelijk - in ieder geval in de komende 2 weken - zal neerleggen.

                      Click image for larger version  Name:	image.png Views:	0 Size:	589,8 KB ID:	107561

                      Bij Manon Fokke is vorige week de diagnose kanker gesteld.
                      In de komende dagen zullen er nog diverse onderzoeken plaatsvinden en dan zal duidelijk worden hoe het verdere behandelplan er uit zal zien.

                      De hoop is dat Manon Fokke over pakweg 2 weken haar taken weer kan oppakken, uiteraard afhankelijk van de uitslagen van het verdere onderzoek.

                      Mede namens de Stichting MestreechOnline wens ik Manon, haar partner en de 2 kinderen veel sterkte in de komende tijd

                      (Zie HIER voor de RaadsInformatieBrief)
                      Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                      Opmerking


                      • Coalitiepartij Partij Veilig Maastricht royeert raadslid Bert Garnier

                        Dat kan blijkbaar ook, blijft hij wel raadslid zonder partij?
                        Zo als Henk Krol bijvoorbeeld destijds.
                        Iets te oud voor re-educatie
                        iets te jong voor afdanking
                        m.a.w. een stoer Mestreechter joonk

                        Opmerking


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Antonius Bekijk bericht
                          Coalitiepartij Partij Veilig Maastricht royeert raadslid Bert Garnier

                          Dat kan blijkbaar ook, blijft hij wel raadslid zonder partij?
                          Zo als Henk Krol bijvoorbeeld destijds.
                          Dat kan.
                          of aansluiten bij een ander partij
                          of eigen partij oprichten ,dit laatste is niet verstandig.
                          er is nu al een grote versnippering.
                          en geen inbreng van oppositie zeker niet met 7 wethouders .

                          Opmerking


                          • Domeinvergaderingen Economie/Cultuur en Algemene Zaken
                            (dinsdag 10 september 2024)

                            Volledigheidshalve wijs ik alle lezers en volgers nog even op het feit dat gisteren de domeinvergadering Economie en Cultuur en Algemene Zaken op het programma stonden.

                            Voor de geinteresseerden is er de mogelijkheid om de vergaderingen terug te kijken via de bovenstaande links.

                            Horeca-nota
                            Meest in het oog springende en het item dat het meest belicht werd/wordt in de andere media is wellicht de zgn Horeca-nota (agendapunt 6) van Economie/cultuur.
                            In deze horeca-nota gooit verantwoordelijk wethouder John Aarts (VVD) de deur dicht mbt een eventuele uitbreiding van de Intratuin in Heugem.
                            Dat is echter simpeler gezegd dan gedaan door John Aarts, want het neigt er naar dat een (kleine) meerderheid van de raad een andere opvatting heeft dan de wethouder.
                            Vergeet niet, de gemeenteraad bestuurt de stad en niet de wethouder, zoals onlangs nog eens werd belicht in De Nieuwe Ster!
                            Dit wordt uiteraard vervolgd......

                            Pier wellicht een tijdje afwezig
                            Wellicht dat sommige zich afvragen waarom ik nu pas met deze posting kom?
                            Helaas ben ik afgelopen weekend helemaal door de medische molen moeten gaan en zit ik nu gelukkig wel weer thuis, maar ik ben fysiek wat beperkt.
                            Dit allemaal in afwachting van een operatie, maar dat kan wel eens 6 weken op zich laten wachten.

                            In de tussentijd houd ik (helaas) fysiek wat afstand van het Stadhuis.
                            Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                            Opmerking


                            • Bert Garnier geroyeerd door PVM
                              (dinsdag 10 september 2024)

                              Veel meer in het oog springend dat de bovenstaande domeinvergaderingen was natuurlijk het royement van Bert Garnier als (raads)lid van de Partij Veilig Maastricht (PVM).
                              Daarover is in alle Maastrichtse media natuurlijk al veel over verteld.
                              Aangezien ik nu - zoals hierboven vermeld - een stuk minder mobiel ben, heb ik wel tijd en heb ik links en rechts wat geïnformeerd.

                              Click image for larger version  Name:	image.png Views:	0 Size:	861,5 KB ID:	107577
                              (foto gemeente Maastricht van het (voormalig) PVM raadslid Bert Garnier)

                              Ben wel benieuwd bij welke partij Bert Garnier onderdak gaat vinden.
                              En als een partij hem opneemt, moet die partij zich wel realiseren dat Bert onder een vergrootglas ligt. Uiteraard wordt nu veel kritischer gekeken naar zijn inbreng en aanwezigheid.
                              Dat was - volgens de PVM - namelijk het grote manco bij Bert.......

                              In de wandelgangen circuleert inmiddels de naam van de partij waar Bert met zijn raadszetel naar toe zal verhuizen, maar of die partij zich op termijn daar een dienst mee bewijst zal de toekomst uitwijzen

                              Oorspronkelijk geplaatst door Antonius
                              Coalitiepartij Partij Veilig Maastricht royeert raadslid Bert Garnier

                              Dat kan blijkbaar ook, blijft hij wel raadslid zonder partij?
                              Zo als Henk Krol bijvoorbeeld destijds.​
                              Als eenmansfractie is het hard werken. Het kan de 17de (!!) partij worden, maar de kans is onwaarschijnlijk dus.
                              Bestanden bijvoegen
                              Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                              Opmerking


                              • https://www.limburger.nl/cnt/dmf20240910_95708394
                                ja niet gek als ze allemaal zich ziek melden en dan weer kritiek op elkaar hebben.

                                wat is veilig?
                                Iets te oud voor re-educatie
                                iets te jong voor afdanking
                                m.a.w. een stoer Mestreechter joonk

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X