Oorspronkelijk geplaatst door Ton.2014
Aankondiging
Sluiten
No announcement yet.
De Nieuwe Ster
Sluiten
X
-
Ton.2014 vergat hierboven te vermelden, dat het woordje echte in de kop van het artikel tussen aanhalingstekens staat: 'echte' geschiedenis dus. Het artikel is een pleidooi van notaris Stefan Vranken voor de definitieve digitalisering van de notariële archieven van Maastricht. Inderdaad een onuitputtelijke bron van details uit het dagelijks leven van de stadsbevolking.Last edited by Ingrid M.H.Evers; 27 juli 2025, 16:54.
-
Ton was de comma,s niet vergeten ,maar vond ze niet op zijn type bordOorspronkelijk geplaatst door Ingrid M.H.Evers Bekijk bericht
Ton.2014 vergat hierboven te vermelden, dat het woordje echte in de kop van het artikel tussen aanhalingstekens staat: 'echte' geschiedenis dus. Het artikel is een pleidooi van notaris Stefan Vranken voor de definitieve digitalisering van de notariële archieven van Maastricht. Inderdaad een onuitputtelijke bron van details uit het dagelijks leven van de stadsbevolking.
wat niet weg neemt dat De Nieuwe ster een interessant maand blad heeft.
en ten slotte met mijn 82 jaar en zes klasjes probeer ik (hier) nog mee te schrijven
tussen deze hoog opgeleide intellectuele .
Opmerking
-
Jammer, Ton, want die komma's maken wel het verschil in die krantenkop. Schrijf het er de volgende keer even bij, dát er aanhalingskomma's zouden moeten staan. Ook gewone komma's maken dat duidelijk genoeg. Het gaat om juistheid. Fijn dat het toetsenbord en de bovenkamer nog werken!Oorspronkelijk geplaatst door Ton.2014 Bekijk berichtTon was de comma,s niet vergeten ,maar vond ze niet op zijn type bord.
Last edited by Ingrid M.H.Evers; 28 juli 2025, 05:14.
Opmerking
-
Ik ben blij met uw goede bedoelingenOorspronkelijk geplaatst door Ingrid M.H.Evers Bekijk berichtJammer, Ton, want die komma's maken wel het verschil in die krantenkop. Schrijf het er de volgende keer even bij, dát er aanhalingskomma's zouden moeten staan. Ook gewone komma's maken dat duidelijk genoeg. Het gaat om juistheid. Fijn dat het toetsenbord en de bovenkamer nog werken!
ik kon me al moeilijk voorstellen dat dit gold als kritiek.
( Beetje mensen kennis )
Daarom bracht ik U mijn boekje over de geschiedenis K.N.P.
Graag na u toe (gratis )
Mijn verdere collectie daar heb ik andere mensen een plezier mee gedaan.
tot wederhoren gr .Ton
Opmerking
-
Het is echt komkommertijd als De Nieuwe Ster vandaag het grote artikel van Stefan Vrancken, over de 'echte' geschiedenis van Maastricht, uit het maandblad moet afdrukken in de dagelijkse krant. Overigens een heel lezenswaardig artikel dat, zoals ik hierboven al aangaf, de waarde van de notariële archieven van de stad benadrukt.
In het stuk ook het geval van een Maastrichtse handelaar in de zeventiende eeuw, die een schuld heeft in te winnen in verband met de aankoop van een jonge 'negerslaaf' in het Spaanse Cadiz. Een zeldzaam geval van slavenhandel in de Maastrichtse archieven, dat al eerder werd gesignaleerd door Régis de la Haye, in een van zijn archiefsprokkels. Pier en ik hebben er op deze site in het draadje Slavernij in Maastricht dan wel Limburg in juli 2022 al eerder naar verwezen. Een deel van de tekst blijkt daar nu weggevallen en de vroegere link naar de archiefsprokkels bij het Historisch Centrum Limburg werkt momenteel niet meer.​
Het oorspronkelijke artikel van 5 maart 2008 in De Maaspost is onder deze knop te lezen.Last edited by Ingrid M.H.Evers; 31 juli 2025, 12:36.
Opmerking
-
helaas verleden tijd ..Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk berichtEven een paar wetenswaardigheden m.b.t. De Nieuwe Ster.
Aanmelden op 2de of 3de toestel
Het komt voor dat men zich (voor het eerst) registreert via bijvoorbeeld een tablet.
Vervolgens kan men alle (leden-)berichten bij De Nieuwe Ster via deze tablet lezen.
Even later maak je gebruik van een andere tablet, je mobiele telefoon of laptop, maar plotseling kun je de (leden-)berichten niet meer lezen.
Hoe kan dat?
Je moet je, via ieder apparaat dat je gebruikt, apart aanmelden.
Dus heb je je eerst geregistreerd via je tablet, maar kijk je nu via je laptap of GSM, stuur dan een nieuwe (gratis) aanmelding en gebruik daarbij hetzelfde e-mailadres als je eerste registratie !!
Overigens is het ook zo dat wanneer je voor langere tijd je tablet of laptop niet gebruikt, je registratie verdwijnt. Dan moet je je weer met je e-mailadres aanmelden.
Let op!
Het kan zijn dat je registratie van DNS terechtkomt in je Spam/Ongewenste mail-box
Reageren op artikelen in De Nieuwe Ster
In sommige artikelen van www.denieuwestermaastricht.nl staat beneden een rechtstreekse link naar hetzelfde artikel op ons forum MestreechOnline.
Je kunt dan onder dit artikel - op MestreechOnline noemen ze dat de topic - reageren. Maar dan moet je wel aangemeld zijn bij MestreechOnline. Ook dat is uiteraard gratis!
Wij, De Nieuwe Ster (DNS) en MestreechOnline (MO), zitten momenteel ook nog in een soort van ontdekkingsfase en sommige ontwikkelingen gaan heel snel bij DNS en dan moet er snel gehandeld worden.
Hierover zijn afspraken gemaakt, maar soms moeten er technische ingrepen worden gedaan en dat blijkt allemaal wat ingewikkelder dan we dachten. Maar, we werken eraan...
Desalniettemin kun je nu al reageren op ieder artikel van DNS.
Gaan naar onze MestreechOnline-homepage, klik op het subforum Mestreech kort & Klein ---- De Nieuwe Ster ------ Artikelen.
Daar is de mogelijkheid om te reageren, eventueel om zelf een topic te openen.
Let wel, je, mening geven is geen probleem, maar reacties doen we in zoverre modereren dat we geen grof taalgebruik of (indirecte) bedreigingen tolereren. Verder is het wel de bedoeling dat beweringen gestoeld zijn op aantoonbare bewijzen cq bronnen. Gebruik ook geen foto's waar auteursrechten op rusten!
Misschien moeten we dit op termijn wat eenvoudiger maken, maar voorlopig is dit de gemakkelijkste manier.
Opmerking
-
helaas verleden tijd.Oorspronkelijk geplaatst door Ingrid M.H.Evers Bekijk berichtWebsite De Nieuwe Ster overbelast
De redactie van De Nieuwe Ster mag met recht trots zijn op het steeds groeiende aantal 'abonnees'. Ik geloof dat het er nu al 22.000 zijn. Dat is niet niks! In bijna elk gezin en elke woning begint de dag met De Nieuwe Ster.
Maar ik geloof dat de redactie vandaag een record breekt: de website is overbelast en af en toe onbereikbaar! Ongetwijfeld wil heel Maastricht de mooie reportage lezen van de 'lintjestocht' van burgemeester Hillemaar door zijn gemeente: van Limmel naar Wolder, oranjebitter en een kopje koffie toe.
Van harte gefeliciteerd, redactie. En van harte gefeliciteerd alle zeven gedecoreerden van Maastricht!
Opmerking
-
helaas verleden tijd.Oorspronkelijk geplaatst door Ingrid M.H.Evers Bekijk berichtHet is echt komkommertijd als De Nieuwe Ster vandaag het grote artikel van Stefan Vrancken, over de 'echte' geschiedenis van Maastricht, uit het maandblad moet afdrukken in de dagelijkse krant. Overigens een heel lezenswaardig artikel dat, zoals ik hierboven al aangaf, de waarde van de notariële archieven van de stad benadrukt.
In het stuk ook het geval van een Maastrichtse handelaar in de zeventiende eeuw, die een schuld heeft in te winnen in verband met de aankoop van een jonge 'negerslaaf' in het Spaanse Cadiz. Een zeldzaam geval van slavenhandel in de Maastrichtse archieven, dat al eerder werd gesignaleerd door Régis de la Haye, in een van zijn archiefsprokkels. Pier en ik hebben er op deze site in het draadje Slavernij in Maastricht dan wel Limburg in juli 2022 al eerder naar verwezen. Een deel van de tekst blijkt daar nu weggevallen en de vroegere link naar de archiefsprokkels bij het Historisch Centrum Limburg werkt momenteel niet meer.​
Het oorspronkelijke artikel van 5 maart 2008 in De Maaspost is onder deze knop te lezen.
Opmerking
-
en nog, maar nu elders.Oorspronkelijk geplaatst door Ton.2014 Bekijk berichtHet is een goede keuze van Mestreech online .Ism. De nieuw ster
Info verstrekking betreffende het rijzen en zeilen in Maastricht.
is glashelder.
Ook hun krant pas verschenen daar geniet ik met volle teugen van.
Last edited by Ton.2014; 13 maart 2026, 10:37.
Opmerking
-
De Nieuwe Ster bestaat 2 jaar!
Van onze redactie
maart 13, 2026 . 11:12 AM
1 minuut lezeninmiddels 5344 verhalen
693 nieuws brieven
EN
500.000 bezoekers PER MAAND op hun Website.
Opmerking
-
Ik denk en weet dat deze stukken veel interessanter zijn dan tot je lees wat er in iemands
ijskast ligt. zie het aantal
met name 22.000 abonnees
en 500.000 bezoekers per maand
tegenover 2 a 3 per week ..
Sinds De heer pier hier geen verslag meer doet van gemeente nieuws
en raads vergaderingen .
Als we het hebben over toegevoegde waarde.
en zoals Pier schreef ieder heeft recht op zijn mening..
citaat Pier...
Let wel, je, mening geven is geen probleem, maar reacties doen we in zoverre modereren dat we geen grof taalgebruik of (indirecte) bedreigingen tolereren. Verder is het wel de bedoeling dat beweringen gestoeld zijn op aantoonbare bewijzen cq bronnen. Gebruik ook geen foto's waar auteursrechten op rusten!
Misschien moeten we dit op termijn wat eenvoudiger maken, maar voorlopig is dit de gemakkelijkste manier.
helaas verleden tijd ..
Dus dit is mijn mening
P.s (( .samenwerking tussen Mestreechonline en De Nieuwe Ster is niet meer .))
.
Last edited by Ton.2014; 13 maart 2026, 21:17.
Opmerking
Opmerking