Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Verdwenen zaken in Maastricht

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Tja, mij moet je het niet vragen. Hebben we de sauna in de Kapoenstraat al gehad, of zit die er nog?

    Opmerking


    • Oorspronkelijk geplaatst door olijfje
      of was het Garage Lousberg? nu Carpetland
      Inderdaad..Garage Lousberg...was een FIAT garage als ik me goed herinner. Bedankt voor de suggestie!

      Opmerking


      • Verdwenen zaken

        De Papierwarenfabriek Wesly & Cie's (mogelijk mét papierwarenwinkel?) aan de Capucijnenstraat.
        Heb helaas geen foto van deze zaak.

        Opmerking


        • Ik zie Denie dat het met de foto's nu goed gaat. Jammer dat de omzetbelasting zo verhoogd is

          Opmerking


          • Bakkerij Saint Pierre

            Oorspronkelijk geplaatst door olijfje
            In ieder geval was dat Bakkerij St. Pierre, heerlijke croissants hadden ze, die ook verkocht werden in hun zaak aan de Kesselskade, maar hun familienaam is me even ontschoten.
            De bakkersvrouw heette Mia Ghijssen.

            Opmerking


            • Bakkerij Saint Piere

              Oorspronkelijk geplaatst door olijfje
              Smeets, dàt is 't. Ik meen dat de zaak aan de Kesselskade door een familielid werd uitgebaat, want in ieder geval was dat ook 'n Smeets.
              Klopt, hij heette Jean Smeets. Mia zit nu in de Molenhof en Jean is enkele jaren geleden gestorven.
              Vroeger heb ik in de bakkerij als vakantiehulp gewerkt. Ik woonde ernaast in Cafe t' Ekerhoes (nu Forum).

              Gr,
              Roel

              Opmerking


              • Dan denk ik dat je achternaam met een U begint.

                Opmerking


                • Oorspronkelijk geplaatst door Clio Bekijk bericht
                  Dan denk ik dat je achternaam met een U begint.
                  En ik denk dat wij elkaar kennen
                  Iedereen neemt mij zoals ik ben,.....nu ik nog

                  Opmerking


                  • Oorspronkelijk geplaatst door parel Bekijk bericht
                    En ik denk dat wij elkaar kennen
                    Klopt helemaal ! Dag Roel.

                    Opmerking


                    • Het was verwonderlijker geweest als jullie Roel NIET kenden.
                      I am not a complete idiot. Some parts are missing

                      Opmerking


                      • Nou, ik ken hem helemaal niet, alleen zijn vader en oom (en dat nog een piepklein beetje). Iemand mag hem eens aan me voorstellen...

                        Opmerking


                        • Sinds kort ook 't Witte Bruudsje
                          Koninklijke Wapenfabriek P. Stevens, is volgens mij ook nog niet genoemd.

                          Opmerking


                          • Is "Garage Willems" al genoemd? Aan de Kleine Looiersstraat. Een garagebedrijf zoals je ze nu nog alleen maar diep in het Fransche binnenland kunt tegenkomen. De naamgever met alpinopet en besmeurde blauwgrijze werkjas. Een klein "kantoortje" met een chaos aan papieren en de doordringende geur van smeermiddelen.
                            De Wereld gaat aan Vlijt ten onder

                            Max Dendermonde

                            Opmerking


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Karel de Kale Bekijk bericht
                              Is "Garage Willems" al genoemd? Aan de Kleine Looiersstraat. Een garagebedrijf zoals je ze nu nog alleen maar diep in het Fransche binnenland kunt tegenkomen. De naamgever met alpinopet en besmeurde blauwgrijze werkjas. Een klein "kantoortje" met een chaos aan papieren en de doordringende geur van smeermiddelen.
                              Goed omschreven, ik zie Willems zo voor mij en zijn garage ook
                              Iedereen neemt mij zoals ik ben,.....nu ik nog

                              Opmerking


                              • Later zat daar een tweedehands kledingzaak, naar ik meen Second Hand Rose. De eigenares kwam te overlijden toen zij door een glazen lichtraam in het platte dak stuikte. Daarna kwam er geloof ik een copyshop in, die vooral voor studenten werkte.

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X