Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Verdwenen zaken in Maastricht

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Oorspronkelijk geplaatst door Toller Bekijk bericht
    Er staat vandaag een artikel in de Leugeneer dat ZOM het laatste jaar slechts een verhaal heeft opgeleverd en misschien de nek wordt omgedraaid, dus weer een verdwenen zaak, Ik kan het artikel er niet bijplaatsen, zit op mijn werk.
    Mag ik vragen wie/wat ZOM is?
    Iedereen neemt mij zoals ik ben,.....nu ik nog

    Opmerking


    • De door de gemeente Maastricht opgezette website www.zichtopmaastricht.nl
      Kompleminte

      Toller

      Opmerking


      • Oorspronkelijk geplaatst door Haas Bekijk bericht
        Even over die garage aan de Looiersgracht.

        In een later stadium heeft daar toch ook een supermarkt gezeten, ik meen tussen de garageperiode en de copyshopperiode in.
        Bedoel je automobielbedrijf A.VAN STRATEN met zowel een in/uitgang aan de Looiersgracht, als aan de Verwerhoek 7.

        Opmerking


        • Dat zou goed kunnen dat beide panden in elkaar over hebben gelopen, tenminste: vanuit de plattegrond gezien moet dat gekund hebben.
          I am not a complete idiot. Some parts are missing

          Opmerking


          • Verdwenen zaken.

            In mijn jeugdjaren (1930-1945) lag op de hoek Markt en Grote Gracht aan de rechterkant bij het opgaan van de Grote Gracht de zaak De Regenboog.
            Wat die zaak verkocht weet ik niet meer en zal niet te gokken.

            Opmerking


            • verdwenen

              Behalve verdwenen zaken ook daarvan nog wat verdwenen uithangtekens:

              www.maastrichtsegevelstenen.nl/bekeken\Uithangtekens\borden2.htm

              Daar zullen ook wel nog wat (bijna verdwenen) herinneringen aan vast hangen.
              Kiek ins nao bove !
              http://www.maastrichtsegevelstenen.nl

              Opmerking


              • Volgens mij is dit uithangbord ook al verdwenen!!

                Kompleminte

                Toller

                Opmerking


                • Per 1 maart sluit ook Elle & Lune zijn deuren, jammer het o zo knusse en aparte lingeriezaakje op het Amorsplein.
                  Iedereen neemt mij zoals ik ben,.....nu ik nog

                  Opmerking


                  • Voldoende keuze bij de Wibra en Zeeman
                    Kompleminte

                    Toller

                    Opmerking


                    • Elle / Lune

                      Hoezo? Elle / Lune is /zijn een begrip, de eerste speciaalzaak die ik veertig jaar geleden in Maastricht bezocht. Het eerstvolgende alternatief vormt nu - afgezien van een enkele speciaalzaak in Wyck - De Bijenkorf en daarna Hunkemöller. Maar in feite zul je de stad uit moeten. Koop jij maar lekker je Hom-slipjes bij de Wibra (als je ze daar kunt krijgen ).

                      Opmerking


                      • Wat ouderwets die slipjes
                        Kompleminte

                        Toller

                        Opmerking


                        • Waar gaat dit over ?

                          Opmerking


                          • Over een vergelijking van Elle (dat verdwijnt) met Wibra (dat blijft). Het is appels met peren vergelijken. Maar van mij mag je de discussie wissen hoor.

                            Opmerking


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Clio Bekijk bericht
                              Hoezo? Elle / Lune is /zijn een begrip, de eerste speciaalzaak die ik veertig jaar geleden in Maastricht bezocht. Het eerstvolgende alternatief vormt nu - afgezien van een enkele speciaalzaak in Wyck - De Bijenkorf en daarna Hunkemöller. Maar in feite zul je de stad uit moeten. Koop jij maar lekker je Hom-slipjes bij de Wibra (als je ze daar kunt krijgen ).
                              Is dat niet meer dan 40 jaar geleden geweest Clio ?

                              Was toen werkzaam bij Rings in nazareth en weet nog dat wij toen
                              het winkelinterieur daar gemaakt hebben .

                              Opmerking


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Jef-VMG Bekijk bericht
                                Behalve verdwenen zaken ook daarvan nog wat verdwenen uithangtekens:

                                www.maastrichtsegevelstenen.nl/bekeken\Uithangtekens\borden2.htm

                                Daar zullen ook wel nog wat (bijna verdwenen) herinneringen aan vast hangen.

                                Hoi Jef,

                                Ik heb zojuist een mail aan je verstuurd met een uithangbord dat ik op het net vond.
                                Het betreft dit exemplaar



                                Easy Going ligt in de Hoenderstraat 8.
                                Misschien kun je het gebruiken voor je rubriek.
                                't Sjoenste wat Slivvenier aon 'ne mins kin geve
                                is es Mestreechteneer te mage leve ...

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X