Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Verdwenen zaken in Maastricht

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Garage in St.Antoniuslaan

    Aan de rechterkant, gezien vanaf de Membredestraat had je halverwege de St. Antoniuslaan vroeger een garage met benzinepomp liggen. Als ik me niet vergis was deze garage van de fam. Bouwmans, die als je met je gezicht richting garage stond rechts naast de garage woonde.

    Opmerking


    • Naast slagerij Hover.

      Als je met het gezicht richting de slagerij stond had je links daarvan nog een kleine kruidenierzaak liggen van een alleen staande oudere vrouw.
      Als ik me goed herinner heette ze Meesters, maar ik kan me vergissen.

      Opmerking


      • Oorspronkelijk geplaatst door olijfje
        die had ook 'n rijschool, daar heeft eerst mijn moeder en wat later ikzelf rijlessen gehad en we zijn in één keer geslaagd!
        Dat klopt helemaal. Alleen zo stom geweest om dat er niet bij te vermelden.
        Ik woonde toen in de Gebr. Hermanstraat, in het eerste huis met een tuintje voor de deur als je van de St.Antoniuslaan de Gebr. Hermanstraat in liep.

        Opmerking


        • Een vraag, ik kan niet zo gauw ontdekken of er al iemand over geschreven heeft, maar kan het kloppen, dat het Japanse restaurant aan de Kesselskade (Tokyot0, ofzoiets), alwer gesloten is?


          Ik hoorde zoiets van collega's.
          I am not a complete idiot. Some parts are missing

          Opmerking


          • Oorspronkelijk geplaatst door Harry Veenhof Bekijk bericht
            Als je met het gezicht richting de slagerij stond had je links daarvan nog een kleine kruidenierzaak liggen van een alleen staande oudere vrouw.
            Als ik me goed herinner heette ze Meesters, maar ik kan me vergissen.
            neen niet naast slagerij Hover
            iets meer links richting Membredestraat waar nu de nieuwbouw te zien is
            direct naast Hover lag enkel de ridderbrouwerij kroeg de griend
            uh die overigens ook een tijdje patat verkocht
            Bestanden bijvoegen
            Iets te oud voor re-educatie
            iets te jong voor afdanking
            m.a.w. een stoer Mestreechter joonk

            Opmerking


            • Oorspronkelijk geplaatst door Antonius Bekijk bericht
              aha, dat er al iemand mee bezig was is goed om te weten...

              Slagerij Hover - sint Antoniuslaan 59
              Bakker Gilissen - Louis Loyenstraat 12 (opmerking 's zondags open van 9:00 tot 12:00 veur sneupkes en vloai)

              mvg


              Bakker Gilissen heette in mijn tijd bakker Beatrix.

              Opmerking


              • Oorspronkelijk geplaatst door Antonius Bekijk bericht
                neen niet naast slagerij Hover
                iets meer links richting Membredestraat waar nu de nieuwbouw te zien is
                direct naast Hover lag enkel de ridderbrouwerij kroeg de griend
                uh die overigens ook een tijdje patat verkocht
                Die winkel waar ik het over had lag links tegen de zaak van Hover aan.
                Dat is wel ruim 70 jaar geleden waar ik het over heb.
                Charel Pletzers, die toen die Ridder café runde verkocht inderdaad patat friet. Dit gebeurde vanuit hun keukenraam in de St.Antoniuslaan.
                Charel zijn jongste zoon Harrie en ik zijn nog even bevriend geweest, vandaar dat ik dat weet.

                Opmerking


                • L Étoile

                  Op de linkerhoek St.Antoniuslaan - Membredestraat, waar ooit de particuliere chauffeur van dr. Knippenberg woonde, is ooit een breimode zaak ( L Étoile ) geweest. Ik weet alleen niet of deze zaak daar nog is.

                  Opmerking


                  • Kan toch correct zijn hetgeen u zegt daar met zo'n 20~30 jaar verschil een zaak al eerder verdwenen kan zijn dan ik zou kunnen weten.

                    Maar ik twijfel nog steeds aan de groentewinkel daar er links naast de toenmalige Slagerij Hover een woonhuis gelegen is en ik er met de melkboer als z'n Hulpje in de zomermaanden heel geregeld kwam.
                    Iets verder op is nu die woningbouw "nieuw" waar eerst garages en een timmerwerkplaats lagen en daarna tijdelijk ook een chineese toko in de 90ties.
                    Daar heb ik ooit wel eens een groentenwinkel gezien in m'n herinneringen.

                    De Breimodezaak die U noemde was ook ooit een dames Kapsalon op de hoek van de Membredestraat en de 'st Antoniuslaan, daar kwam mijn Ma regelmatig na 85.
                    Die zijn allemaal weg, verdwenen.

                    mvg
                    Iets te oud voor re-educatie
                    iets te jong voor afdanking
                    m.a.w. een stoer Mestreechter joonk

                    Opmerking


                    • Oorspronkelijk geplaatst door olijfje
                      In de hele Anthoniuslaan is maar één winkel, de Aziatische supermarkt SanWah, verder alleen maar woonhuizen. Met GoogleMaps kun je 't van alle kanten bekijken
                      Aan de gevels en indeling kun je, voor wat nog niet afgebroken is en enkel een bestemmingswijziging heeft gehad , wel nog zien of het een winkel was.
                      Er liggen daar in die wijk nog genoeg verdwenen zaken.
                      Lyonnetstraat firma Creemers import en export
                      Lyonnetstraat firma Panayo Topuolos bouwmaterieel
                      Hoek Theodoor Schaepkensstraat - Turennestraat (drankenhandel? )
                      Theodoor Schaepkensstraat nu een bio levensmiddelen winkel toen???

                      Hoek Tischbeinstraat Cocklerstraat - levensmiddelen en tabak <<< hier gehoorde spreuk van Elias die daar tegenover woonde: es me deen Towback de Bataviere tussen hun Batse hadde gestooke galoppeerde die door de Oerwoude.

                      mvg
                      Iets te oud voor re-educatie
                      iets te jong voor afdanking
                      m.a.w. een stoer Mestreechter joonk

                      Opmerking


                      • Oorspronkelijk geplaatst door olijfje
                        die is pas ± twee weken open, ik denk dat ze de paaldans-club aldaar bedoelen
                        Ik heb geen ervaringen met dansende palen.


                        Het leek me ook sterk dat iemand er twee weken na de opening al de brui aan geeft. Het enige dat ik me daarbij kan voorstellen, is dat een bank de toegezegde (starters-)lening niet verstrekt heeft waardoor leveranciers in de knoei komen.
                        I am not a complete idiot. Some parts are missing

                        Opmerking


                        • Tabakswinkel

                          Op de hoek van de Turennestraat -Schaepmanstraar lag ook vroeger de tabakshandel van Thimister

                          Opmerking


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Harry Veenhof Bekijk bericht
                            Die winkel waar ik het over had lag links tegen de zaak van Hover aan.
                            Dat is wel ruim 70 jaar geleden waar ik het over heb.
                            Charel Pletzers, die toen die Ridder café runde verkocht inderdaad patat friet. Dit gebeurde vanuit hun keukenraam in de St.Antoniuslaan.
                            Charel zijn jongste zoon Harrie en ik zijn nog even bevriend geweest, vandaar dat ik dat weet.
                            Een van de zoons was Jean Pletzers, een Indiëganger..trouwde met Mia uit de Plankstraat. Jean was een vriend van mijn vader en kwam vaak bij ons over de vloer, een gezellige man..is nog niet zolang geleden overleden.

                            Opmerking


                            • Garage??

                              Zie foto, rechts op de hoek, naast Limburgs Landbouwsyndicaat, was een garage..ik kan maar niet op de naam komen..iemand?

                              Opmerking


                              • Was dat Jan/Jo Jacob?
                                Ik ben bij vlagen geniaal, alleen is het nu windstil!

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X