Aankondiging
Sluiten
No announcement yet.
Verdwenen zaken in Maastricht
Sluiten
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Haas Bekijk berichtNu hebben we ongeveer alles gehad wat zich in het centrum en directe omgeving bevond qua nering. Maar hoe zit het met de buitenwijken?
Ik ken helemaal niets van de winkels/horeca in bijvoorbeeld Heer, of Amby of Borgharen/Itteren/Limmel.
Cafe op de hoek Brusselseweg/Bilserbaan, heette geloof ik De Brök
Brusselseweg:
Jansen - Kruidenier
Rikers - Slager
Mac/De Brug - kruidenier
Cafe de Specht
Bilserbaan:
't Boerderijke - kruidenier
Edmond Jasparstraat:
Vivo - kruidenier
van Wijnsberge - autozaak
naam weet ik niet meer - Drogist
Hogerop Brusselseweg (richting smeermaas) Jacobs - Slager
En op de Statensingel lag een kruidenier - Puck
daar kreeg je rolletjes bruine drop voor 10 cent
Brusselsestraat:
DeBats - Slagerij
Orleansplein en straat hebben heel veel winkels gelegen. Bakkeij Opbroek - drogist - kapper Cap (?) - slager - Bakkerij Essers (hoek Pastoor Habetsstraat) Duchateau - parket
Humm .. vroeger had je in elke straat wel een of ander winkeltje
En dat ging allemaal kapot met de komst van de Brusselsepoort met de Miro/Massamarkt/Marca (ook alweer weg) enz.*'Nao eeder regesjoor, keump toch de zon weer door*
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door elletje Bekijk berichtEn wat doe je nu?
Of komt Marcel van de Helmstraat?Iedereen neemt mij zoals ik ben,.....nu ik nog
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door olijfjeIk was stamgast bij "De Brök" in de Koestraat
Daarvoor werkte hij bij Horry en Ieske in 'De Paddock' aan het Amorsplein.Mestreechter Geis mage beleve
en dat door te kinne geve.
God, wat is dat sjiek ! © Wigo
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door Wigo Bekijk berichtBij Libert in 'De Brök' kwam ik ook regelmatig.
Daarvoor werkte hij bij Horry en Ieske in 'De Paddock' aan het Amorsplein.
'De Brök' ?
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door wim54 Bekijk berichtWie kwam eigenlijk niet in die tijd in de koestraat in
'De Brök' ?
En Lowieke? Bedankt, Ik was de naam kwijt (en ben er ook nooit binnen geweest).. was inderdaad de Barreer*'Nao eeder regesjoor, keump toch de zon weer door*
Opmerking
-
In Heer,
Prijsslag (supermarkt) later Jac Hermans, nog later A&P, nu Albert Heyn.
Daarnaast de slijter, Mitra.
Op de hoek adelbert van scharnlaan zat een kruidenier, nu Hierder hepke.
Waar nu friture Martha zit was vroeger een slager, met ernaast een drogist. Later zat daar een groentenman. Hoekpand is nu Da Roberto pizza, vroeger een cafetaria.
Raadhuisplein; naast de slijter zat een grote vleeshal, heel koud als je er binnenliep. Later kwam videotheek2000 hier en nu is het een snookercentrum.
Diezelfde video2000 zat voorheen aan de Dorpstraat en is nu een bank (SNS).
Burg. cortenstraat, de kaashandel, kapper en Weerts (verhuisd naar wc heer)
Scharn; bekkerij De Lekkerbek.
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door Anastasia Bekijk berichtIkke ... ik mocht daar niet komen in de Koestraat .. wellicht ben ik een latere lichting?
En Lowieke? Bedankt, Ik was de naam kwijt (en ben er ook nooit binnen geweest).. was inderdaad de Barreer
Opmerking
Opmerking