Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Verdwenen zaken in Maastricht

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Opmerking


    • Oorspronkelijk geplaatst door Haas Bekijk bericht
      Nu hebben we ongeveer alles gehad wat zich in het centrum en directe omgeving bevond qua nering. Maar hoe zit het met de buitenwijken?

      Ik ken helemaal niets van de winkels/horeca in bijvoorbeeld Heer, of Amby of Borgharen/Itteren/Limmel.
      Caberg ..
      Cafe op de hoek Brusselseweg/Bilserbaan, heette geloof ik De Brök

      Brusselseweg:
      Jansen - Kruidenier
      Rikers - Slager
      Mac/De Brug - kruidenier
      Cafe de Specht

      Bilserbaan:
      't Boerderijke - kruidenier

      Edmond Jasparstraat:
      Vivo - kruidenier
      van Wijnsberge - autozaak
      naam weet ik niet meer - Drogist

      Hogerop Brusselseweg (richting smeermaas) Jacobs - Slager

      En op de Statensingel lag een kruidenier - Puck
      daar kreeg je rolletjes bruine drop voor 10 cent

      Brusselsestraat:
      DeBats - Slagerij

      Orleansplein en straat hebben heel veel winkels gelegen. Bakkeij Opbroek - drogist - kapper Cap (?) - slager - Bakkerij Essers (hoek Pastoor Habetsstraat) Duchateau - parket

      Humm .. vroeger had je in elke straat wel een of ander winkeltje

      En dat ging allemaal kapot met de komst van de Brusselsepoort met de Miro/Massamarkt/Marca (ook alweer weg) enz.
      *'Nao eeder regesjoor, keump toch de zon weer door*

      Opmerking


      • van Amstel Jöris

        Weet niet waar die zat, geloof Muntstraat wel mooi plaatje....
        Bestanden bijvoegen
        Groete

        Erik

        Opmerking


        • Muntraat

          Eerst Winkckers die ging later ertegenover zitten, daarna Benja en toen Disco Danser (volgens mij was de eigenaar Maurice Hermans de zoon van Toon Hermans)
          Groete

          Erik

          Opmerking


          • Verdwene zaken

            Rôtisserie 't Gevelke, Het achterhuis van Kapoenstraat 30 ingang poort Achter de Molens 2. Van 1976 tot 1986 Eeigenaar en Chefkok Marcel Deckers.
            (Momenteel Restaurant Petit Bonheur)

            Opmerking


            • En wat doe je nu?
              Ik ben bij vlagen geniaal, alleen is het nu windstil!

              Opmerking


              • Oorspronkelijk geplaatst door elletje Bekijk bericht
                En wat doe je nu?
                Mogelijk zou hij weleens http://www.koksgilde.nl/activiteiten...sgilde-welkom/hiermee bezig zijn.

                Of komt Marcel van de Helmstraat?
                Iedereen neemt mij zoals ik ben,.....nu ik nog

                Opmerking


                • Marcel, ik zou de dames lekker laten zweven Zij zijn niet nieuwsgierig natuurlijk, maar willen alles weten, als het kan zelfs je schoenmaat.

                  Opmerking


                  • Ha, ha, Breur, Dominicain?
                    Ik ben bij vlagen geniaal, alleen is het nu windstil!

                    Opmerking


                    • [QUOTE=Anastasia;156075]Caberg ..
                      Cafe op de hoek Brusselseweg/Bilserbaan, heette geloof ik De Brök

                      Dit café op de hoek Bilserbaan/Brusselseweg heette "In de Barreer" en werd geëxploiteerd door de familie Lammers.

                      Opmerking


                      • Oorspronkelijk geplaatst door olijfje
                        Ik was stamgast bij "De Brök" in de Koestraat
                        Bij Libert in 'De Brök' kwam ik ook regelmatig.
                        Daarvoor werkte hij bij Horry en Ieske in 'De Paddock' aan het Amorsplein.
                        Mestreechter Geis mage beleve
                        en dat door te kinne geve.
                        God, wat is dat sjiek ! © Wigo

                        Opmerking


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Wigo Bekijk bericht
                          Bij Libert in 'De Brök' kwam ik ook regelmatig.
                          Daarvoor werkte hij bij Horry en Ieske in 'De Paddock' aan het Amorsplein.
                          Wie kwam eigenlijk niet in die tijd in de koestraat in
                          'De Brök' ?

                          Opmerking


                          • Oorspronkelijk geplaatst door wim54 Bekijk bericht
                            Wie kwam eigenlijk niet in die tijd in de koestraat in
                            'De Brök' ?
                            Ikke ... ik mocht daar niet komen in de Koestraat .. wellicht ben ik een latere lichting?

                            En Lowieke? Bedankt, Ik was de naam kwijt (en ben er ook nooit binnen geweest).. was inderdaad de Barreer
                            *'Nao eeder regesjoor, keump toch de zon weer door*

                            Opmerking


                            • In Heer,

                              Prijsslag (supermarkt) later Jac Hermans, nog later A&P, nu Albert Heyn.
                              Daarnaast de slijter, Mitra.

                              Op de hoek adelbert van scharnlaan zat een kruidenier, nu Hierder hepke.
                              Waar nu friture Martha zit was vroeger een slager, met ernaast een drogist. Later zat daar een groentenman. Hoekpand is nu Da Roberto pizza, vroeger een cafetaria.

                              Raadhuisplein; naast de slijter zat een grote vleeshal, heel koud als je er binnenliep. Later kwam videotheek2000 hier en nu is het een snookercentrum.

                              Diezelfde video2000 zat voorheen aan de Dorpstraat en is nu een bank (SNS).

                              Burg. cortenstraat, de kaashandel, kapper en Weerts (verhuisd naar wc heer)

                              Scharn; bekkerij De Lekkerbek.

                              Opmerking


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Anastasia Bekijk bericht
                                Ikke ... ik mocht daar niet komen in de Koestraat .. wellicht ben ik een latere lichting?

                                En Lowieke? Bedankt, Ik was de naam kwijt (en ben er ook nooit binnen geweest).. was inderdaad de Barreer
                                De Barreer met Sjeng Overhofs (volgens mij) was mijn stamlokaal na het volleyballen of zaalvoetbal. In de Brök mocht ik wel komen, maar daar was het lang niet zo gezellig als in de Barreer. Specialiteit in de Barreer: een dortje.

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X