Aankondiging
Sluiten
No announcement yet.
Verdwenen zaken in Maastricht
Sluiten
X
-
Verdwene zaken
Rôtisserie 't Gevelke, Het achterhuis van Kapoenstraat 30 ingang poort Achter de Molens 2. Van 1976 tot 1986 Eeigenaar en Chefkok Marcel Deckers.
(Momenteel Restaurant Petit Bonheur)
Leave a comment:
-
Muntraat
Eerst Winkckers die ging later ertegenover zitten, daarna Benja en toen Disco Danser (volgens mij was de eigenaar Maurice Hermans de zoon van Toon Hermans)
Leave a comment:
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Haas Bekijk berichtNu hebben we ongeveer alles gehad wat zich in het centrum en directe omgeving bevond qua nering. Maar hoe zit het met de buitenwijken?
Ik ken helemaal niets van de winkels/horeca in bijvoorbeeld Heer, of Amby of Borgharen/Itteren/Limmel.
Cafe op de hoek Brusselseweg/Bilserbaan, heette geloof ik De Brök
Brusselseweg:
Jansen - Kruidenier
Rikers - Slager
Mac/De Brug - kruidenier
Cafe de Specht
Bilserbaan:
't Boerderijke - kruidenier
Edmond Jasparstraat:
Vivo - kruidenier
van Wijnsberge - autozaak
naam weet ik niet meer - Drogist
Hogerop Brusselseweg (richting smeermaas) Jacobs - Slager
En op de Statensingel lag een kruidenier - Puck
daar kreeg je rolletjes bruine drop voor 10 cent
Brusselsestraat:
DeBats - Slagerij
Orleansplein en straat hebben heel veel winkels gelegen. Bakkeij Opbroek - drogist - kapper Cap (?) - slager - Bakkerij Essers (hoek Pastoor Habetsstraat) Duchateau - parket
Humm .. vroeger had je in elke straat wel een of ander winkeltje
En dat ging allemaal kapot met de komst van de Brusselsepoort met de Miro/Massamarkt/Marca (ook alweer weg) enz.
Leave a comment:
-
Höb g'r sjeunzaak Snel al gehad op de Groete Grach?
En wat dach g'r vaan 't hoedefebriksek Parema in de Capucijnestraot.
(mieljaar, bin toch al aajd) haha
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door olijfjeOp de hoek van de Grote Gracht ligt Turks restaurant Capadokia en dat is Markt 7
dit is Markt 1, van jouw afbeelding
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door olijfjeEuhh.. als dit Markt 1 is -waar de Spilstraat ophoudt dus- hoe kunnen ze dan 'n doorbraak naar de Muntstraat maken?
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door elletje Bekijk berichtHadden we juwelier Haut in de Kleine Staat al gehad?
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Potloed Bekijk berichtBovenaon de Brusselsestraot zaot vreuger ouch 'n zaak boe alles te koup waor um meziek te make, inkluzief blaad meziek, pepieters etc.
Bin allein de naom eve kwiet. Noe zit daor 'n zaak boe me kin kopiere.
Leave a comment:
-
Bovenaon de Brusselsestraot zaot vreuger ouch 'n zaak boe alles te koup waor um meziek te make, inkluzief blaad meziek, pepieters etc.
Bin allein de naom eve kwiet. Noe zit daor 'n zaak boe me kin kopiere.
Leave a comment:
-
Leave a comment: