Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Verdwenen zaken in Maastricht

Sluiten
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

• Swagman
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Harrie Boom Bekijk bericht
    Hallo allemaal,
    Ik heb mij deze week ingeschreven bij Metreechonline.
    Een geweldige site en zal er zelf ook de nodige tijd insteken om te lezen, maar ook om eventuele vragen te beantwoorden. Natuurlijk als ik de antwoorden weet.
    Allereerst ben ik een trots dat ik in Maastricht geboren en getogen ben en best veel over Maastricht weet, maar natuurlijk niet alles, Gelukkig wat ik niet weet kan ik via deze site lezen of vragen.
    Deze site is in een woord:"Geweldig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!"

Beste allemaal,
    Ik heb diverse berichtjes gelezen, waar in staat vermeld van winkels die verloren zijn gegaan in Maastricht. Toch mis ik er nog een (of ik heb deze over het hoofd gezien) namelijk:
    herenmodezaak Fashion House op de muntstraat 33. Hier heb ik namelijk zelf ook gewerkt in de jaren 1972 tot 1974. Deze zaak is later is later verkocht aan de eigenaar van Elmo (Kledingmagazijn Utrecht) langs het kanaal, maar heeft niet lang meer bestaan. Het was een herenmodezaak met in de kelder de mode voor de jongeren (toen nog vooral de broeken met brede pijpen, dat was de mode toen).
    Dan heb je er net voor mij gewerkt! Ben er einde 1974 begonnen; mijn "leermeester" was de veel te vroeg gestorven Fred Sleebe,

Leave a comment:

• Jo Pluymakers
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
    Sportzaak Van Huet op het Vrijthof of.... heel recent... de Mevri in de Grote Staat!
    Daarvoor heette die sportzaak Telgenkamp.

Leave a comment:

• Hollender
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Haas Bekijk bericht
    Die frituur zit er nog steeds hoor.
    Dan heb ik die zaak kennelijk over het hoofd gezien, de keren dat ik nog in Maastricht ben geweest.

Leave a comment:

• Clio
    replied
    ook Pans bestaat nog. Zit nu bij de Hoge Fronten.
    'Zit nu ALLEEN bij de Hoge Fronten'.

Leave a comment:

• Haas
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Hollender Bekijk bericht
    Misschien is het al genoemd, maar toch - Meubel en stoffeerzaak Pans hoek Vrijthof - Bredestraat.
    ook Pans bestaat nog.

Zit nu bij de Hoge Fronten.

Leave a comment:

• Haas
    replied
    Die frituur zit er nog steeds hoor.

Leave a comment:

• Hollender
    replied
    Weet de naam niet meer, maar hoek Stationsstraat - Alexander Battalaan frituur

en iets verderop een platenzaakje waar ik de naam ook niet meer van weet, maar waarvan ik me wel herinner daar een LP met accordeonmuziek te hebben gekocht. .

Leave a comment:

• Hollender
    replied
    Misschien is het al genoemd, maar toch - Meubel en stoffeerzaak Pans hoek Vrijthof - Bredestraat.

Leave a comment:

• Haas
    replied
    Schins is de naam die ik me in dit verband kan herinneren. Er waren meer van dit soort speciaalzaken vlak bij elkaar.

Leave a comment:

• Jo Pluymakers
    replied
    Op de hoek van de Kersenmarkt en Maastrichterbrugstraat lag ook iets "eetbaars", een delicatessenwinkel. Parel moet dat denk ik wel weten.
    Bedoel je de zaak van de gezusters Schreurs en nadien de fam. Schins?

Leave a comment:

• Haas
    replied
    Op de hoek van de Kersenmarkt en Maastrichterbrugstraat lag ook iets "eetbaars", een delicatessenwinkel. Parel moet dat denk ik wel weten.

Leave a comment:

• Jo Pluymakers
    replied
    Verdwenen zaken in Maastricht

Misschien al genoemd: de Fruitwinkel en Chocolaterie van Wim en Marie van der Linden, Kersenmarkt 6.

Leave a comment:

• Harry Veenhof
    replied
    Hotel Rosier

Hotel Rosier herinner ik me lag op de hoek van de Stationstraat aan de andere kant ligt de L' Ëmpereur. Volgens mij hebben daar tegen het einde van de 2e wereldoorlog de duitsers in gezeten en met de bevrijding een onderdeel van het amerikaans leger.
    Wat er nu in zit weet ik niet.

Leave a comment:

• Hollender
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Anastasia Bekijk bericht
    En wat dach g'r vaan 't hoedefebrikske Parema in de Capucijnestraot.

(mieljaar, bin toch al aajd) haha
    Dit is zo grappig. 45 jaar geleden zat ik op de Sint. Bernardusschool (Capucijnegang) en nu ik dit lees ruik ik als het ware weer de specifieke geur die rond dit fabriekje hing. Over oud worden/zijn gesproken.

Leave a comment:

• Verwijderde gebruiker
    replied
    Is het dan niet beter om deze stelling dan niet aan te halen. Je krijgt volgens mij een vertekend beeld van de werkelijke reden waarom deze bedrijven stoppen of zijn gestopt?

Leave a comment:

Bezig...
X