Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Verdwenen zaken in Maastricht

Sluiten
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

• Harrie Boom
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door olijfje
    In ieder geval was dat Bakkerij St. Pierre, heerlijke croissants hadden ze, die ook verkocht werden in hun zaak aan de Kesselskade, maar hun familienaam is me even ontschoten.
    Beste,
    Ik zit pas op de site van MestreechOnline en ben behoorlijk flink aan het lezen geslagen. Zeer zeker wat betreft Verdwenen Zaken.
    Dit item: "dat get miech aon m'n hart", jammer dat zoveel zaken weg zijn en er alleen maar grote ketens voor terug komen.
    Maar wat betreft wil ik even reageren op de Bakkerij St.Pierre, volgens u is dit Smeets, maar dit is niet correct de eigenaresse was Mia Gijsen of Mia Gijzen.

Wat betreft Verdwenen zaken ben ik een hele lijst aan het maken en zal beslist deze nog eens op de site zetten. ik hoop dat men mij dan ook nog de nodige zaken kan toesturen zodat ik de lijst kan aanvullen.

Groetjes van Harrie

Leave a comment:

• parel
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door rbastiaens Bekijk bericht
    En, natuurlijk niet te vergeten: de lang Lies.

Rob
    Waar was deze zaak gevestigd?

Leave a comment:

• rbastiaens
    replied
    roei tina

Oorspronkelijk geplaatst door Breur Bekijk bericht
    De zzp-er De roej Tina.
    En, natuurlijk niet te vergeten: de lang Lies.

Rob

Leave a comment:

• Harrie Boom
    replied
    Heb je daar gewerkt met Wally Fresow? Die werkte eerst bij Maussen in Wyck en is later naar Fashion House gegaan
    Hallo Olijfje,

Inderdaad heb ik samengewerkt met Wally Fresow. Hij deed de adminstratie toen in die tijd bij Fashion House.
    Zaterdags was altijd een hele drukke dag en waren we vaak met 12 tot 14 mensen personeel in de zaak. Als wij dan nog handen tekort kwamen dan werd ook nog wel eens een beroep gedaan op Wally Fresow om ook te helpen.

Leave a comment:

• Wigo
    replied
    Even terug naar het onderwerp en wel naar Wijck.
    Ook verdwenen: Sigarenfabriek 'De Munt' Hoogbrugstraat 11.

Leave a comment:

• Harrie Boom
    replied
    Hallo allemaal,
    Ik heb mij deze week ingeschreven bij Metreechonline.
    Een geweldige site en zal er zelf ook de nodige tijd insteken om te lezen, maar ook om eventuele vragen te beantwoorden. Natuurlijk als ik de antwoorden weet.
    Allereerst ben ik een trots dat ik in Maastricht geboren en getogen ben en best veel over Maastricht weet, maar natuurlijk niet alles, Gelukkig wat ik niet weet kan ik via deze site lezen of vragen.
    Deze site is in een woord:"Geweldig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!"

Beste allemaal,
    Ik heb diverse berichtjes gelezen, waar in staat vermeld van winkels die verloren zijn gegaan in Maastricht. Toch mis ik er nog een (of ik heb deze over het hoofd gezien) namelijk:
    herenmodezaak Fashion House op de muntstraat 33. Hier heb ik namelijk zelf ook gewerkt in de jaren 1972 tot 1974. Deze zaak is later is later verkocht aan de eigenaar van Elmo (Kledingmagazijn Utrecht) langs het kanaal, maar heeft niet lang meer bestaan. Het was een herenmodezaak met in de kelder de mode voor de jongeren (toen nog vooral de broeken met brede pijpen, dat was de mode toen).

Leave a comment:

• Verwijderde gebruiker
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Anastasia Bekijk bericht
    Ikke ... ik mocht daar niet komen in de Koestraat .. wellicht ben ik een latere lichting?

En Lowieke? Bedankt, Ik was de naam kwijt (en ben er ook nooit binnen geweest).. was inderdaad de Barreer
    De Barreer met Sjeng Overhofs (volgens mij) was mijn stamlokaal na het volleyballen of zaalvoetbal. In de Brök mocht ik wel komen, maar daar was het lang niet zo gezellig als in de Barreer. Specialiteit in de Barreer: een dortje.

Leave a comment:

• Equinox
    Gast antwoordde
    In Heer,

Prijsslag (supermarkt) later Jac Hermans, nog later A&P, nu Albert Heyn.
    Daarnaast de slijter, Mitra.

Op de hoek adelbert van scharnlaan zat een kruidenier, nu Hierder hepke.
    Waar nu friture Martha zit was vroeger een slager, met ernaast een drogist. Later zat daar een groentenman. Hoekpand is nu Da Roberto pizza, vroeger een cafetaria.

Raadhuisplein; naast de slijter zat een grote vleeshal, heel koud als je er binnenliep. Later kwam videotheek2000 hier en nu is het een snookercentrum.

Diezelfde video2000 zat voorheen aan de Dorpstraat en is nu een bank (SNS).

Burg. cortenstraat, de kaashandel, kapper en Weerts (verhuisd naar wc heer)

Scharn; bekkerij De Lekkerbek.

Leave a comment:

• Anastasia
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door wim54 Bekijk bericht
    Wie kwam eigenlijk niet in die tijd in de koestraat in
    'De Brök' ?
    Ikke ... ik mocht daar niet komen in de Koestraat .. wellicht ben ik een latere lichting?

En Lowieke? Bedankt, Ik was de naam kwijt (en ben er ook nooit binnen geweest).. was inderdaad de Barreer

Leave a comment:

• wim54
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Wigo Bekijk bericht
    Bij Libert in 'De Brök' kwam ik ook regelmatig.
    Daarvoor werkte hij bij Horry en Ieske in 'De Paddock' aan het Amorsplein.
    Wie kwam eigenlijk niet in die tijd in de koestraat in
    'De Brök' ?

Leave a comment:

• Wigo
    replied
    Ik was stamgast bij "De Brök" in de Koestraat
    Bij Libert in 'De Brök' kwam ik ook regelmatig.
    Daarvoor werkte hij bij Horry en Ieske in 'De Paddock' aan het Amorsplein.

Leave a comment:

• Lowieke
    replied
    [QUOTE=Anastasia;156075]Caberg ..
    Cafe op de hoek Brusselseweg/Bilserbaan, heette geloof ik De Brök

Dit café op de hoek Bilserbaan/Brusselseweg heette "In de Barreer" en werd geëxploiteerd door de familie Lammers.

Leave a comment:

• elletje
    replied
    Ha, ha, Breur, Dominicain?

Leave a comment:

• Verwijderde gebruiker
    replied
    Marcel, ik zou de dames lekker laten zweven Zij zijn niet nieuwsgierig natuurlijk, maar willen alles weten, als het kan zelfs je schoenmaat.

Leave a comment:

• parel
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door elletje Bekijk bericht
    En wat doe je nu?
    Mogelijk zou hij weleens http://www.koksgilde.nl/activiteiten...sgilde-welkom/hiermee bezig zijn.

Of komt Marcel van de Helmstraat?

Leave a comment:

Bezig...
X