Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Verdwenen zaken in Maastricht

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Oorspronkelijk geplaatst door Toller Bekijk bericht
    Volgens mij is dit uithangbord ook al verdwenen!!

    Het is ook bijna nauwelijks bij te houden bij die snelheid waarmee zaken/winkels tegenwoordig komen en soms ook weer even snel verdwijnen samen met hun uithangtekens.
    Vaker nog neonreclames, die ik - hoewel ze ook uithangen - maar niet onder de uithangborden reken.
    Die van Easy Going valt mij dus af. Sorry, Koeleköpke.
    Kiek ins nao bove !
    http://www.maastrichtsegevelstenen.nl

    Opmerking


    • Niet erg hoor Jef. Ik kwam hem toevallig tegen met surfen. We houden echter wel de oogjes open en mocht ik een uithangbord tegenkomen dan zal ik wederom aan je denken.
      Wellicht ga ik maar weer eens met mijn fototoestel rondneuzen.
      't Sjoenste wat Slivvenier aon 'ne mins kin geve
      is es Mestreechteneer te mage leve ...

      Opmerking


      • Oorspronkelijk geplaatst door Koeleköpke Bekijk bericht
        Lag die firma Rings achter de "oude huisjes" en was daar ook een Mattie Sarneel werkzaam ? Of was het wellicht in de Kessenichstraat ?
        Dat klopt Koeleköpke en met Mat Sarneel heb toen zo een 5 jaar samen gewerkt en heb hem ook een beetje aan zijn vrouw gekoppeld

        Heb hem al lang niet meer gezien en als je hem soms ziet doe hem dan de
        groetjes van mij

        Opmerking


        • Oorspronkelijk geplaatst door wim54 Bekijk bericht
          Dat klopt Koeleköpke en met Mat Sarneel heb toen zo een 5 jaar samen gewerkt en heb hem ook een beetje aan zijn vrouw gekoppeld



          Heb hem al lang niet meer gezien en als je hem soms ziet doe hem dan de
          groetjes van mij
          -Even off topic-
          Ik zie Mat ook niet meer. Weet alleen dat hij in Borgharen woont en verder weet ik het ook niet.
          Ik woonde vlakbij Rings en weet dat ik in de zomer, als de deur van de werkplaats open stond, vaker aan die deur heb staan kijken. Ik vond de geur van gezaagd hout zo lekker en het was ook reuze interessant om te zien hoe er gewerkt werd. Zover ik me kan herinneren was Mat enkele jaren ouder dan ik. Ik zal zo'n jaar of 12/13 geweest zijn.
          Zijn broer John was in mijn leeftijd en we gingen altijd met een hele groep uit in The Beat in Borgharen. Dat is trouwens ook een verdwenen zaak om weer even in het topic te komen.
          't Sjoenste wat Slivvenier aon 'ne mins kin geve
          is es Mestreechteneer te mage leve ...

          Opmerking


          • Oorspronkelijk geplaatst door Koeleköpke Bekijk bericht
            -Even off topic-
            Ik zie Mat ook niet meer. Weet alleen dat hij in Borgharen woont en verder weet ik het ook niet.
            Ik woonde vlakbij Rings en weet dat ik in de zomer, als de deur van de werkplaats open stond, vaker aan die deur heb staan kijken. Ik vond de geur van gezaagd hout zo lekker en het was ook reuze interessant om te zien hoe er gewerkt werd. Zover ik me kan herinneren was Mat enkele jaren ouder dan ik. Ik zal zo'n jaar of 12/13 geweest zijn.
            Zijn broer John was in mijn leeftijd en we gingen altijd met een hele groep uit in The Beat in Borgharen. Dat is trouwens ook een verdwenen zaak om weer even in het topic te komen.
            The Beatbar in Borgharen was zeer bekend in Maastricht destijd en heb er velen uurtjes verbleven net zo als bij John op het veld in Borgharen of dat de werkelijke naam was weet eigenlijk niet meer.

            Opmerking


            • Oorspronkelijk geplaatst door Breur Bekijk bericht
              Waar gaat dit over ?
              In jouw tijd heette dat ''Janssen en Tilanus''
              I am not a complete idiot. Some parts are missing

              Opmerking


              • Back on topic?

                Opmerking


                • Verdwenen zaken

                  Beste Maastricht Online vrienden.

                  Jullie weten dat ik mij interesseer in de verdwenen winkels, bedrijven en horeca zaken, die uit het Maastrichtse beeld verdwenen zijn.
                  Of het nou gaat om de binnenstad of de buitenwijken, dit alles interesseert mij.
                  Tijdens de rondleiding in het pelesiebureau heb ik nog met diverse mensen hierover gepraat.
                  Ik ben aan het ordenen geweest en was bezig met een eigen website hier over te maken en er zodoende aandacht aan te besteden.
                  Gelukkig is het vandaag grotendeels af, mijn website is vandaag gelanceerd.
                  (op een ding na. daar wordt nog volop aangewerkt).
                  Ik zou graag eens willen vragen om deze te bekijken en misschien dat jullie ook mij hierbij kunnen helpen van winkels, bedrijven en horecazaken die jullie wel weten en ik niet op papier heb staan. Op deze manier krijg ik alles kompleet voor wat betreft Maastricht en de buitenwijken.
                  Hierbij de naam van de site www.wiewatwaarweg.nl
                  Groetjes Harrie Boom

                  Opmerking


                  • Beste Harrie,

                    Geweldig dat u zo snel deze site met veel, bijna verloren, informatie heeft weten op te zetten.
                    Sjiek gedaan, mijn complimenten hiervoor en ga zo door met het vergaren en vermelden van ..... Maastrichtse verdwenen zaken !
                    Mestreechter Geis mage beleve
                    en dat door te kinne geve.
                    God, wat is dat sjiek ! © Wigo

                    Opmerking


                    • Harrie: compliment!

                      En ik voeg een verdwenen zaak toe. Opticien Zondervan aan de Bouillonstraat te Maastricht.

                      Opmerking


                      • Harrie, van wat ik tot nu toe gezien heb van je splinternieuwe site kan ik alleen maar CHAPEAU zeggen.
                        Te zijner tijd heb ik voor wat betreft Maastricht Noord-Oost nog wel de nodige aanvullingen en die mag je van mij tegemoet zien.
                        Veel succes verder met deze schitterende aanvulling van de sites over de geschiedenis van Maastricht.
                        't Sjoenste wat Slivvenier aon 'ne mins kin geve
                        is es Mestreechteneer te mage leve ...

                        Opmerking


                        • Mooie site Harrie, kompleminte.

                          Wellicht een idee voor de mods van MO om beide topics : "verdwenen zaken" samen te voegen?

                          Opmerking


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Equinox Bekijk bericht
                            Mooie site Harrie, kompleminte.

                            Wellicht een idee voor de mods van MO om beide topics : "verdwenen zaken" samen te voegen?
                            Dat is juist.

                            Opmerking


                            • Tot hoever in jaren gaan we terug met het aanleveren van info?
                              Kompleminte

                              Toller

                              Opmerking


                              • Click image for larger version

Name:	Plantaz 1977.jpg
Views:	2
Size:	75,0 KB
ID:	90381


                                ...en deze...je hebt een bril nodig om het te kunnen lezen...
                                Bestanden bijvoegen

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X